Έτοιμο το οδικό δίκτυο για τα scooters-Πού θα κινούνται και οι «υποχρεώσεις»

Πλώρη για νέα εποχή βάζει η Κυβέρνηση, αφού με την έγκριση των νομοθετημάτων για τα ηλεκτρονικά πατίνια, επιδιώκει να αλλάξει τους τρόπους μεταφοράς, συμβάλλοντας με ένα αλλιώτικο τρόπο στην μείωση των ριπών και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την ίδια ώρα, θέλει να θεσπίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, θέτοντας όριο ηλικίας, αλλά και καθορίζοντας τους χώρους, στους οποίους θα κινούνται.

Το Υπουργείο Μεταφορών είναι έτοιμο να προωθήσει άμεσα ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων τα σχετικά νομοθετήματα, ώστε να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό η συζήτηση, αφού είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς.

Τα νομοθετήματα που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, ουσιαστικά ορίζουν τι είναι τα scooters, τα οποία εντάσσονται στον σχετικό νόμο Περί Ποδηλασίας. Μάλιστα, ο εν λόγω νόμος αναμένεται να αλλάξει και να γίνει Περί Ποδηλασίας και Προσωπικών Συσκευών Κινητικότητας, που είναι τα ηλεκτρικά πατίνια.

Η καταλληλότητα του οδικού δικτύου

Ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, μιλώντας στον REPORTER και κληθείς να σχολιάσει αν το οδικό δίκτυο, όπως είναι διαμορφωμένο αυτή τη στιγμή, είναι έτοιμο να υποστηρίξει την ύπαρξη των scooter, ήταν ξεκάθαρος, φέρνοντας παραδείγματα από όλες τις επαρχίες.

«Στην ελεύθερη Αμμόχωστο, σχεδόν όλη η επαρχία είναι ενωμένη με ποδηλατόδρομους. Αγία Νάπα, Πρωταράς, Κάπαρη, Αγία Νάπα-Παραλίμνι, Δερύνεια, τώρα γίνεται και ο δρόμος Δερύνειας-Σωτήρας που θα έχει ποδηλατόδρομο. Στη Λευκωσία, όλα τα πανεπιστήμια ενώνονται με ποδηλατόδρομο. Επομένως, ένας που πάει από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο, μπορεί να κινηθεί μέσω των ποδηλατόδρομων, χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο παραλιακός της Λεμεσού, έχει ποδηλατόδρομο. Ο παραλιακός της Γεροσκήπου, ενώνεται με το κέντρο της πόλης με ποδηλατόδρομο, που είναι και τουριστική περιοχή. Στο δρόμο Λάρνακας-Δεκέλειας υπάρχει ποδηλατόδρομος. Υπάρχουν υποδομές και αυτές οι υποδομές, θα αυξάνονται συνεχώς».

Αναφερόμενος σε ένα δρόμο, που αποτελεί πονοκέφαλο για τους οδηγούς στην πρωτεύουσα, αυτό στη λεωφόρο Τσερίου, ο υπουργός σημείωσε πως «ετοιμάζεται νέο έργο και θα έχει ποδηλατόδρομο. Το ίδιο και στην Κωνσταντινουπόλεως. Αυτοί είναι δρόμοι που θα είναι πρότυπα για τη βιώσιμη αστική κοινότητα και θα έχουν και ποδηλατόδρομους και ποδηλατολωρίδες. Όλα τα νέα πολεοδομικά έργα που προωθούνται έχουν και ποδηλατόδρομους. Δεν υπάρχει καινούργιο έργο που να μην έχει».

Η απόφαση της Κυβέρνησης, για να αλλάξει τη νομοθεσία και να ορίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, μπορεί να χαρακτηριστεί και ένας τρόπος αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

«Είναι ηλεκτρικά, μειώνουν τους ρίπους και είναι οικολογικά. Δεν μπορούν, όμως, να κυκλοφορούν μέσα στους δρόμους, λόγω της οδικής ασφάλειας».

Με βάση τα νομοθετήματα που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζονται οι χώροι στους οποίους θα κινούνται τα scooters, που είναι οι εξής:

-Ποδηλατόδρομοι

-Ποδηλατολωρίδες

-Πεζόδρομους και πλατείες, εάν και εφόσον το εγκρίνουν οι τοπικές αρχές

«Βάζουν, επίσης, όριο ηλικίας τα νομοθετήματα. Θα πρέπει να είναι 16 ετών και άνω για να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτές τις συσκευές. Επίσης, μπαίνει όριο ταχύτητας, που είναι τα 15 χιλιόμετρα. Εξάλλου, τίθενται κάποιες προδιαγραφές που πρέπει να έχουν όσοι τα χρησιμοποιούν, που είναι φανός, καμπανάκι, σύστημα φρένων και ελαστικά και θα είναι υποχρεωτική και η χρήση προστατευτικού κράνους. Επίσης, ορίζεται το πλαίσιο για εκείνους που τα ενοικιάζουν, που θα αδειοδοτούνται από τον εκάστοτε δήμο», εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών.

Την ίδια ώρα, με τις αλλαγές που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζεται και ποιος θα έχει την εποπτική ευθύνη. «Θα μπορεί και η Αστυνομία και οι τροχονόμοι και άλλα εξουσιοδοτημένα άτομα από Δήμους και κοινότητες. Μπαίνει ένα τελικό πλαίσιο, θεσμοθετείται και ρυθμίζεται το θέμα των συσκευών προσωπικής κινητικότητας».

Η Κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, είχε κάνει διαβούλευση για αρκετό καιρό, πριν καταλήξει στις αποφάσεις της, ενώ έγινε και μελέτη των νομοθεσιών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. «Είμαστε από τις πρώτες χώρες που αποφασίσαμε ότι θέλουμε να ρυθμίσουμε το πλαίσιο και ουσιαστικά θα ρυθμιστεί όταν θα ψηφιστεί από τη Βουλή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με ασφάλεια έναντι τρίτου, κράνος και όριο ταχύτητας τα scooters-Τι αλλάζει στην νομοθεσία

Δειτε Επισης

Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών
Λήστεψαν έξι γυναίκες μέσα σε μια ημέρα στη Λεμεσό-Συνελήφθησαν δυο 21χρονοι
Ισότητα: Εκτεθειμένοι σε ψευδείς καταγγελίες οι Αστυνομικοί
Χειροπέδες σε 29χρονο για τη μεταφορά μεταναστών στην Κύπρο
Τρέχουν να σβήσουν τις... φωτιές μετά τις πυρκαγιές από βεγγαλικά-Ανάκληση αδειών για χρήση πυροτεχνημάτων
Ανακαλούνται όλες οι άδειες που έχουν εκδοθεί για χρήση πυροτεχνημάτων μετά τη φωτιά που ξέσπασε
Τίθεται σε διαθεσιμότητα ο διευθυντής της Υπηρεσίας Μεταλλείων για τη φωτιά στο Κρατικό Δάσος
Διατάχθηκαν επιχειρήσεις αυξημένων ελέγχων για τις λαμπρατζιές-Έκκληση σε γονείς για να λάβουν μέτρα
Κακοποιούσε σεξουαλικά τις ανήλικες και τους έλεγε είναι αναγκαίο-Η ετυμηγορία του Κακουργιοδικείου για τον προπονητή
Ετοιμότητα ΕΦ για παροχή βοήθειας στην ΕΕ με κάθε δυνατό τρόπο στην αντιμετώπιση κρίσεων στο μέλλον