Παρασκευή 17 Σεπ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Οι λόγοι που οχήματα τυλίγονται στις φλόγες-Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες

  30/07/2021 06:32
Οι λόγοι που οχήματα τυλίγονται στις φλόγες-Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες

Οι λόγοι που οχήματα τυλίγονται στις φλόγες-Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες

  30/07/2021 06:32

Πολύ συχνό είναι πλέον το φαινόμενο οχήματα να τυλίγονται στις φλόγες, ιδίως στους αυτοκινητόδρομους, με αποτέλεσμα οι φωτιές να επεκτείνονται σε ξηρά χόρτα ή δέντρα που βρίσκονται πλησίον του δρόμου, θέτοντας σε κίνδυνο περιουσίες πολιτών.

Τελευταίο παράδειγμα, η φωτιά που ξεκίνησε από όχημα την περασμένη Τετάρτη, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, παρά το Πεντάκωμο, με αποτέλεσμα να επεκταθεί σε δέντρα και ξηρά χόρτα, θέτοντας σε κίνδυνο οικίες, οι οποίες γλύτωσαν την υστάτη, μετά την επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Τμήματος Δασών.

Η φωτιές σε οχήματα, προκαλούνται για διάφορους λόγους, οι οποίοι σε αρκετές περιπτώσεις, μπορεί να αποφευχθούν, εάν οι ιδιοκτήτες συντηρούν κατάλληλα τα αυτοκίνητά τους.

Μιλώντας στον REPORTER, μέλος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Συνεργείων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΙΣΜΟ), ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, εξήγησε πως τα οχήματα που καίγονται συνήθως, είναι αυτά που χρησιμοποιούν πετρέλαιο.

«Για να πάρει φωτιά ένα όχημα, υπάρχουν διάφοροι λόγοι. Για παράδειγμα μπορεί να μην έγινε η διαδικασία που καθαρίζει το DPF (σύστημα ρύπων) στο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η θερμοκρασία και να ξεσπά φωτιά. Μπορεί επίσης να προκύψει διαρροή λαδιού ή να σπάσει ένα εξάρτημα στη μηχανή του οχήματος. Δεν είναι αναγκαίο να γίνει κάποιο λάθος, για να πάρει φωτιά ένα όχημα.

Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να μην συντηρείται σωστά ένα όχημα από τον ιδιοκτήτη του. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο πολίτης δεν θέλει να αλλάξει κάποια εξαρτήματα, γιατί είναι ακριβά και το αυτοκίνητό του είναι παλιό. Άρα αυτός είναι ένας επιπρόσθετος λόγος, που μπορεί να ξεσπάσει μια φωτιά σε ένα όχημα».

Επίσης, όπως ανέφερε, στην Κύπρο παίζουν ρόλο και οι υψηλές θερμοκρασίες. Ειδικά το καλοκαίρι όταν καταγράφονται θερμοκρασίες όπως 45 βαθμούς υπό σκιά, είναι πολύ μεγάλη η επικινδυνότητα να αρπάξει φωτιά ένα όχημα.

Οι περισσότερες φωτιές στον αυτοκινητόδρομο

Οι πλείστες φωτιές σε οχήματα, σημειώνονται ως επί το πλείστων στον αυτοκινητόδρομο και αυτό το γεγονός, μόνο τυχαίο δεν είναι. Σύμφωνα με το μέλος του ΣΙΣΜΟ, ο λόγος που οι περισσότερες πυρκαγιές ξεσπούν στον αυτοκινητόδρομο, είναι γιατί ο οδηγός κινείται με σταθερή ταχύτητα.

«Όταν κινείται κάποιος με σταθερή ταχύτητα, τα καυσαέρια δεν βγαίνουν έξω, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η θερμοκρασία. Επίσης, αν σπάσει το turbo, πηγαίνει λάδι στον καταλύτη που εκείνη την ώρα έχει θερμοκρασία 900 βαθμούς, με αποτέλεσμα να ξεκινά φωτιά και καίει τα πάντα. Δεν ευθύνεται κάποιος. Ωστόσο, τα παραπάνω αυτοκίνητα από αυτά, το ξαναλέω, χρησιμοποιούν πετρέλαιο. Στα οχήματα με βενζίνη, συμβαίνει πιο σπάνια», επισήμανε.

Σημείωσε παράλληλα ότι, «έχω εδώ στο συνεργείο μου ένα υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο την ώρα που κινείτο η ιδιοκτήτρια άρχισε να μυρίζει καμένο. Όπως διαπιστώσαμε, μπήκε ποντικός στη μηχανή, έφαγε τα σύρματα και παρ’ ολίγον να πάρει φωτιά. Λέω αυτό το παράδειγμα, για να δείξω ότι δεν υπάρχει πάντα κάποιος που φταίει για να οδηγηθούμε σε μια φωτιά οχήματος».

Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων

Δεδομένα πάντως, μπορεί να προληφθούν κάποιες πυρκαγιές σε οχήματα, ωστόσο αυτό εναπόκειται στους ιδιοκτήτες, οι οποίοι πρέπει να κάνουν τα σέρβις στην ώρα τους και να μην τα αμελούν, αλλά και να συμβουλεύονται τους μηχανικούς τους.

«Εμείς ως σύνδεσμος έχουμε ένα χαρτί, με το οποίο προειδοποιούμε τον πελάτη εάν έχει κάποιο εξάρτημα στο αυτοκίνητό του που πρέπει να αλλαχτεί και δεν θέλει να το πράξει, τον βάζουμε να το συμπληρώσει ότι δεν αλλάχτηκε με δική του ευθύνη. Μπορεί να έρθει ας πούμε, ένας πελάτης και να του πούμε ότι χρειάζεται ένα turbo, που είναι ακριβό. Εάν μας πει ο πελάτης να μην το αλλάξουμε, τον βάζουμε να υπογράψει, γιατί μετά αν πάρει φωτιά το όχημα μπορεί να πει, φταίει ο μηχανικός.

Καλώ λοιπόν τους πολίτες, να πηγαίνουν τα οχήματα τους σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, ώστε να είναι ασφαλείς και να ξέρουν ότι εκεί που θα πάρουν το όχημά τους για σέρβις, είναι άνθρωποι που κατέχουν το αντικείμενο».

Η διάψευση της φήμης για τα κατεχόμενα

Στο μεταξύ, κάθε φορά που ένα όχημα τυλίγεται στις φλόγες, κυκλοφορεί η φήμη ότι η πυρκαγιά πιθανόν να οφείλεται στο γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης γεμίζει το όχημα του με καύσιμα από τα κατεχόμενα, κάτι το οποίο δεν ισχύει, σύμφωνα με το μέλος του συνδέσμου.

«Δεν ισχύει η φήμη ότι παίρνουν φωτιά τα οχήματα, που βάζουν καύσιμα από τα κατεχόμενα. Ωστόσο συμβαίνει κάτι άλλο με όσους βάζουν καύσιμα από τις κατεχόμενες περιοχές. Όταν έρχονται πελάτες για σέρβις, οι οποίοι βάζουν καύσιμα από εκεί, ιδίως πετρέλαιο, το καταλαβαίνω από τα φίλτρα του αυτοκινήτου τους. Ουσιαστικά μαζεύονται διάφορες ακαθαρσίες στο ντεπόζιτο των καυσίμων, γιατί δεν ξέρουμε τι βάζουν μέσα, αλλά ούτε μπορούμε ως σύνδεσμος να κάνουμε αναλύσεις για να δούμε την ποιότητα τους.

Οι συστάσεις της Πυροσβεστικής

Κληθείς από τον REPORTER, να εξηγήσει το πρωτόκολλο που πρέπει να ακολουθούν οι πολίτες σε περίπτωση πυρκαγιάς στο όχημά τους, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Ανδρέας Κεττής, εξήγησε ότι το πρώτο που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να έχει στο αυτοκίνητό του ένα πυροσβεστήρα, τον οποίο θα ξέρει να χρησιμοποιεί και να έχει εύκολη πρόσβαση.

«Θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν κοντά τους τον πυροσβεστήρα, έτσι ώστε την ώρα που θα πρέπει να τον χρησιμοποιήσουν, χωρίς χρονοτριβή. Να τον πάρουν αμέσως και να αρχίσουν την κατάσβεση. Τώρα, όταν ξεσπάσει η φωτιά και βρισκόμαστε στον αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να σταματήσουμε το όχημα μας στην αριστερή πλευρά του δρόμου και εκτός της άσπρης γραμμής».

Εάν υπάρχουν άλλοι επιβάτες στο όχημα, πέραν του οδηγού, σύμφωνα με τον κ. Κεττή, θα πρέπει να κατέβουν από την αριστερή πλευρά και να απομακρυνθούν σε απόσταση περίπου πενήντα μέτρων. Ο οδηγός, αφού πατήσει το κουμπί του που ανοίγει το μπροστινό μέρος του οχήματος, θα πρέπει να πάρει τον πυροσβεστήρα και να κινηθεί προς το σημείο. 

«Ο οδηγός θα πρέπει να ειδοποιήσει την Πυροσβεστική και παράλληλα να σηκώσει το καπό σε ύψος περίπου δέκα εκατοστών. Τότε θα αρχίσει να ρίχνει κατασβεστικό υλικό με τον πυροσβεστήρα. Θα πρέπει να κλείνει για λίγο το καπό και μετά να επαναλαμβάνει τη διαδικασία, μέχρι να φθάσει η πυροσβεστική. Εάν δεν ανοίγει το καπό, τότε θα πρέπει να ρίχνει από τη γρίλια που είναι μπροστά από το ανεμοθώρακα. Σε περίπτωση που η πυρκαγιά πάρει έκταση, θα πρέπει να απομακρυνθεί αμέσως από το σημείο», εξήγησε ο κ. Κεττής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας