Λιπόθυμος πριν την μοιραία πτώση ο 31χρονος Μάριος-Όσα καταγράφει το πόρισμα

Ευρήματα που απαντούν στα ερωτήματα για το πώς έχασε τη ζωή του ο 31χρονος Μάριος Φραγκούς, μετά τη πτώση του με ανεμόπτερο τον περασμένο Οκτώβριο, στην περιοχή Χαλεπιανών, καταγράφει το τελικό πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.

Από τις έρευνες που διενήργησαν τα μέλη της Επιτροπής, αλλά και τη μελέτη των στοιχείων που είχαν ενώπιον τους, μεταξύ των οποίων και η κάμερα που έφερε στο κράνος του ο άτυχος Μάριος, διαπιστώθηκε πως ο 31χρονος έχασε τις αισθήσεις του ενώ βρισκόταν στον αέρα, αφού όπως διαφαίνεται, δεν έγινε οποιαδήποτε κίνηση από τον ίδιο για να αποφύγει την πρόσκρουση στο έδαφος. 

Στο οκτασέλιδο πόρισμά της ΕΔΑΑΣ, το οποίο εξασφάλισε ο REPORTER, αναφέρεται πως «το ατύχημα σημειώθηκε στην περιοχή των Χαλεπιανών πάνω από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, με κατεύθυνση προς το Τσέρι. Ο πιλότος του ανεμόπτερου, ενώ πετούσε σε ύψος περίπου 250 ποδιών από το έδαφος, συγκρούστηκε σε ανοιχτό χώρο πίσω από το κτήριο των Κουσιουμής Estate, με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του». 

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης και όσα είπαν οι μάρτυρες 

Όπως καταγράφεται στο πόρισμα της ΕΔΑΑΣ, στις 29 Οκτωβρίου 2020 και ώρα 16:54, υπήρχαν καλές καιρικές συνθήκες και ο πιλότος του ανεμόπτερου, αναχώρησε από ανοιχτό χώρο δυτικά των Χαλεπιανών. Όταν έφτασε σε ένα ασφαλές υψόμετρο, έστριψε αριστερά με ανατολική κατεύθυνση, ενώ στη συνέχεια, όταν βρισκόταν σε υψόμετρο περίπου 250 πόδια πάνω από το έδαφος, έκανε ξανά μια αριστερή στροφή για μια τελική προσέγγιση. Κατά την διάρκεια αυτής της τελικής προσέγγισης, έστριψε δεξιά και μετά απότομα αριστερά.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες που παρακολουθούσαν την πορεία του πιλότου από το έδαφος, «η δεύτερη στροφή φαινόταν πολύ απότομη, αναπτύσσοντας υπερβολική ταχύτητα περιστροφής, με αποτέλεσμα να γυρίσει το φτερό ανάποδα και ο πιλότος να μετακινηθεί προς το μέρος του. Ο πιλότος βρισκόταν ακόμη δεμένος στο ανεμόπτερο πέφτοντας στο φτερό, οδηγώντας τον σε μια πολύ δύσκολη και πιθανόν μη αναστρέψιμη θέση, λόγω του χαμηλού υψομέτρου και της εγγύτητας με το έδαφος».

Όταν έφυγε από το φτερό, ο μάρτυρας δήλωσε ότι είδε το ανεμόπτερο με τον πιλότο να πέφτουν με μια σπειροειδή κάθοδο, χωρίς καμία προφανή δράση από τον πιλότο για επαναφορά ή ενεργοποίηση του εφεδρικού του αλεξίπτωτου, με αποτέλεσμα την συντριβή του στο έδαφος.

Όταν ο μάρτυρας πλησίασε τον πιλότο, σύμφωνα με τα όσα καταγράφει το πόρισμα, βρισκόταν στο έδαφος αναίσθητος, χωρίς παλμό και αναπνοή, ενώ παράλληλα διαπίστωσε ότι τα δάκτυλα του πιλότου ήταν κλειστά σαν μια γροθιά. Με την βοήθεια άλλων προσώπων, που βρίσκονταν στο σημείο της τραγωδίας, έδιναν για 25 λεπτά τις πρώτες βοήθειες στον άτυχο Μάριο, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

«Όλα όσα περιγράφηκαν πιο πάνω συμφωνούν σε περιεχόμενο και με τα λεγόμενα άλλων δύο μαρτύρων στην σκηνή που βοήθησαν στην παροχή των πρώτων βοηθειών», επισημαίνεται στο πόρισμα.

Σε σχέση με τον καιρό, την ώρα της πτώσης στον σταθμό της Αθαλάσσας, ο οποίος είναι ο πιο κοντινός από το σημείο όπου σημειώθηκε το ατύχημα, η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 25 βαθμούς κελσίου και η υγρασία έφτανε το 35% με πολύ καλή ορατότητα μεταξύ 30-40 km και δυτικών ανέμων μεταξύ 4-6 kts.

Η ανάλυση των δεδομένων 

Από τις εξετάσεις που έγιναν, διαπιστώθηκε ότι οι ζημιές που παρατηρήθηκαν στο ανεμόπτερο, ήταν και στις δύο άκρες του έλικα. Το εξωτερικό κυκλικό πλαίσιο ήταν ελαφρώς λυγισμένο και το κάθισμα του πιλότου ήταν σχισμένο. Επίσης, ο ιμάντας ήταν κομμένος απελευθερώνοντας τον πιλότο από την θέση του.

Σύμφωνα με την ΕΔΑΑΣ, «με τη βοήθεια εξειδικευμένων και έμπειρων πιλότων, την επόμενη ημέρα του ατυχήματος, το φτερό φάνηκε ότι ήταν διογκωμένο και σε καλή κατάσταση (ανυψωτικά, γραμμές και ύφασμα δεν είχαν καμία διακριτή ζημιά). Η μηχανή ξεκίνησε χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια και λειτουργούσε κανονικά. Η προπέλα είχε ζημιά μετά την πρόσκρουση στο έδαφος. Το κύριο πλαίσιο του ανεμόπτερου υπέστη ελαφρά ζημιά».

Όσον αφορά τον πιλότο, όπως αναφέρει το πόρισμα, βρέθηκε πεσμένος πάνω στο ανεμόπτερο, εξού και η προπέλα κόπηκε με την πτώση, κάτι που επιβεβαιώνεται από την κάμερα του κράνους του άτυχου Μάριου.

Όσα καταγράφει η κάμερα 

Σύμφωνα με τα όσα καταγράφει η κάμερα που έφερε το κράνος του άτυχου Μάριου, μετά την απογείωσή του, έστριψε αριστερά και ανήλθε στα 250 πόδια. Έστριψε και πάλι αριστερά, όπως θα έπρεπε για την τελική προσέγγιση. Σε αυτή την φάση έστριψε προς τα δεξιά και από το βίντεο αυτή η στροφή φαίνεται ότι ήταν εντελώς συντονισμένη.

Μετά το τέλος της δεξιάς στροφής για κάποιο περίεργο και ανεξήγητο λόγω, έκανε μια πολύ απότομη στροφή προς τα αριστερά, χρησιμοποιώντας πολύ από το αριστερό φρένο.  Σημειώνεται ότι η αριστερή λαβή φρένου, ελέγχει το αριστερό μισό του πτερού.

«Παρακολουθώντας το βίντεο, η κάμερα του πιλότου κατέγραψε το φτερό μόνο για μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ήταν φανερό ότι το αριστερό φτερό είχε καταρρεύσει λόγω της ακραίας αριστεράς εισόδου. Ωστόσο, η κάμερα του πιλότου κατέγραψε το φτερό μόνο μια φορά στα 20 με 30 δευτερόλεπτα πριν χτυπήσει στο έδαφος και μπορούμε να δούμε το αριστερό του χέρι ακόμα στην ίδια θέση (υπερβολικά πολύ στα αριστερά). Παρέμεινε εκεί μέχρι και ελάχιστα δεύτερα πριν την πρόσκρουση με το έδαφος. Από το βίντεο φαίνεται ότι δεν απελευθέρωσε την υπερβολική αριστερή είσοδο ακόμη και όταν το φτερό του στρέφονταν αριστερά χάνοντας υψόμετρο». 

Τα συμπεράσματα του πορίσματος

Με βάση τα όσα καταγράφονται στο πόρισμα αλλά και με τις γνώσεις, την εμπειρία και την γνώμη των ειδικών σε πτήσεις ανεμόπτερου, από το βίντεο φαίνεται ότι ο πιλότος έχασε τις αισθήσεις του μετά την αριστερή στροφή, ενώ στη συνέχεια το ανεμόπτερο ακολούθησε ανεξέλεγκτη πορεία, μέχρι την τελική πρόσκρουση στο έδαφος. 

«Από το βίντεο φαίνεται ότι δεν κοίταξε ποτέ το φτερό του που κατέρρευσε (κάτι που κάθε πιλότος θα έκανε κανονικά) και ποτέ δεν προσπάθησε να διορθώσει την αριστερή στροφή (σ.σ καθώς είχε λιποθυμήσει) κατά την διάρκεια της περιόδου που έχασε υψόμετρο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Από το βίντεο παρατηρήθηκε επίσης, ότι το αριστερό του χέρι ήταν σχεδόν στο ίδιο σημείο, όπως όταν επιχείρησε την αριστερή στροφή και δεν μετακινήθηκε από αυτή την θέση ούτε χιλιοστό του δευτερολέπτου πριν την πρόσκρουση στο έδαφος. Αυτό μπορεί να φανεί στο βίντεο σε πολλά σημεία μεταξύ του 20-30 δευτερολέπτου της προσγείωσης».

Καταλήγοντας, η ΕΔΑΑΣ αναφέρει πως, «ακόμα και την στιγμή που το ανεμόπτερο χτυπούσε στο έδαφος, ο πιλότος δεν σήκωσε τα πόδια του, παρότι ήταν κοντά στην πρόσκρουση. Από το βίντεο φαίνεται ακόμα ότι δεν υπήρχε καμία αντίδραση από πλευράς του. Ο πιλότος είχε χρόνο να σταματήσει την απότομη στροφή προς τα αριστερά, καθώς και να ρίξει το απόθεμά του (σ.σ αλεξίπτωτο), αλλά δεν άγγιξε ούτε την εφεδρική λαβή του, όπως διαφάνηκε στην επιθεώρηση την επομένη μέρα του ατυχήματος. Δεδομένου ότι το ανεμόπτερο δεν είχε σοβαρές ζημιές, μπορεί να συναχθεί ότι η πρόσκρουση στο έδαφος δεν ήταν καθόλου βίαιη».

Ωστόσο, από τη νεκροτομή που διενεργήθηκε στη σορό του άτυχου Μάριου, από τον ιατροδικαστή Σοφοκλή Σοφοκλέους, διαπιστώθηκε ότι η αιτία θανάτου του ήταν η εσωτερική αιμορραγία ως συνέπεια διατομής της θωρακικής αορτής, λόγω πτώσης από ύψος.

«Έχουμε όλα τα πράγματα από το ατύχημα»

Μιλώντας στον REPORTER, ο πατέρας του άτυχου Μάριου, ξεκαθάρισε ότι εκείνο που τους εξηγήθηκε είναι πως το παιδί τους δεν έκανε οποιοδήποτε λάθος κατά τη διάρκεια της πτήσης του, αφού ήταν ένας έμπειρος αλεξιπτωτιστής, ο οποίος είχε πραγματοποιήσει χιλιάδες πτήσεις.

«Ο Μάριος από τον καιρό που σπούδαζε στην Αγγλία είχε αρχίσει να ασχολείται με τον αλεξιπτωτισμό. Όταν επέστρεψε στην Κύπρο επισκεπτόταν κάθε εβδομάδα τη Δεκέλεια, όπου έκανε πτήσεις με αλεξίπτωτο. Στην πορεία αγόρασε δικό του. Έκανε όλα τα extreme αθλήματα. Από αλεξίπτωτο, μέχρι τρίαθλο, ποδηλασία και λοιπά».

Μετά το ατύχημα που του στοίχισε τη ζωή, η οικογένεια του, παρέλαβε όλα τα προσωπικά του αντικείμενα, αφού τα αλεξίπτωτα ήταν όλη του η ζωή.

«Έχω στο σπίτι το αλεξίπτωτο, το παραμοτέρ, το κινητό του, το ρολόι του. Οτιδήποτε είχε μαζί του στο ατύχημα, το φυλάξαμε στο σπίτι. Για να κρατήσουμε άσβεστη τη μνήμη του, είμαστε στη διαδικασία δημιουργίας ιδρύματος υπό την επωνυμία Μάριος Φραγκούς Foundation, το οποίο θα στηρίζει νεαρά άτομα με καινοτόμες ιδέες, όπως ήταν ο Μάριος, τα οποία δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να τα υλοποιήσουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Χειροπέδες σε 40χρονο για εμπρησμό οχήματος στην Αραδίππου
Τους ανέκοψαν για έλεγχο και τους τσάκωσαν με πέντε κιλά κάνναβη-Χειροπέδες σε δύο (pics)
Το μπαλάκι στο Εφετείο για αναστολή ποινής στον 82χρονο παππού-Τα νέα δεδομένα και τα σενάρια
Ορόσημο η 10η Μαΐου για ένα ασήκωτο Γολγοθά 19 χρόνων... Ο επίλογος της αρχής του τέλους
Συνελήφθη στα κατεχόμενα άτομο για «παραβίαση ιδιωτικής ζωής»
Μεγαλώνει ο κύκλος των συλλήψεων για τις πλαστές άδειες οδήγησης αλλά και διαμονής στην ΚΔ
Ανοικτή επιστολή από τη μητέρα της αδικοχαμένης Μαριλένας-«Έκλαψα περισσότερο από κάθε άλλη μέρα για την κόρη μου»
Στις 18 Απριλίου απαντά η 47χρονη σε κατηγορίες για κλοπές μέσω καρτών paysafe
Συνελήφθη 16χρονος που οδηγούσε κλοπιμαία μοτοσικλέτα υπό την επήρεια ναρκωτικών
Καταζητείται ο 55χρονος Θεόδωρου Θεοδώρου-Δεν παρουσιάστηκε στο Δικαστήριο (pic)