Κυριακή 24 Ιαν, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Διαδρομές με προορισμό τον… θάνατο-Στη θλιβερή τετράδα της Ε.Ε. η Κύπρος

  11/06/2019 11:23
Διαδρομές με προορισμό τον… θάνατο-Στη θλιβερή τετράδα της Ε.Ε. η Κύπρος

Διαδρομές με προορισμό τον… θάνατο-Στη θλιβερή τετράδα της Ε.Ε. η Κύπρος

  11/06/2019 11:23
Σε μείζων κοινωνικό πρόβλημα έχουν αναχθεί τα τροχαία δυστυχήματα, που ξεπερνούν κάθε χρόνο τα σαράντα, με ισάριθμους ή και περισσότερους νεκρούς στην άσφαλτο.
 
Σε μία χώρα που οι κάτοικοι της μετά βίας φθάνουν τις 850 χιλιάδες, ο αριθμός των θυμάτων είναι τεράστιος και ως εκ τούτου οι λύσεις για μείωση του φαινομένου των τροχαίων οδικών συγκρούσεων, πρέπει να βρεθούν χθες. Ούτε τώρα, ούτε αύριο.
 
Η 37Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, που παρουσιάστηκε σήμερα, είναι άλλη μια γροθιά στο στομάχι για την κυπριακή κοινωνία. Η Κύπρος στην έκθεση συγκαταλέγεται στην τέταρτη χειρότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό αστικών οδικών θανάτων σε αναλογία του αστικού πληθυσμού.
 
Συμφωνα με τα στοιχεία, η θνησιμότητα στους αστικούς δρόμους είναι η υψηλότερη στη Ρουμανία με 105 χρήστες ανά εκατομμύριο αστικών κατοίκων, τετραπλάσιο του μέσου όρου της ΕΕ και ακολουθούν η Κροατία με 88 θανάτους ανά εκατομμύριο, η Σερβία 74, η Κύπρος 60, η Ελλάδα 58 και στην Πολωνία 57.
 
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, γύρω στους 9,500 χιλιάδες ανθρώπους σκοτώθηκαν το 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ άλλες εκατό χιλιάδες τραυματίστηκαν σοβαρά.
 
Όσον αφορά την Κύπρο, το ποσοστό των σοβαρών τραυματισμών στους αστικούς δρόμους φθάνει στο 86%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μείωση των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων μέσα σε επτά χρόνια στις αστικές περιοχές, ήταν μόλις 0,2%, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους ανήλθε στο 7%.
Πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές οι πιο ευάλωτοι χρήστες
 
Η έκθεση καταγράφει επίσης ότι, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και στην Κύπρο η συντριπτική πλειονότητα των θυμάτων είναι ευάλωτοι χρήστες των δρόμων, όπως πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
 
Όσον αφορά τους πεζούς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποσοστό φθάνει το 39%, ενώ στην Κύπρο είναι στο 35%. Ωστόσο αυξημένο είναι το ποσοστό των μοτοσικλετιστών που θυσιάζονται στους δρόμους της Κύπρου, με το ποσοστό να ανέρχεται στο 31%, την ίδια ώρα που στην Ευρωπαϊκή Ένωση φθάνει στο 19% κατά μέσο όρο.
 
Με βάση τα στοιχεία η Κύπρος είναι η δεύτερη σε θανάτους μοτοσικλετιστών σε όλη την Ε.Ε.
 
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στους σοβαρούς τραυματισμούς των μοτοσικλετιστών, όπου στην Κύπρο το ποσοστό ανέρχεται στο 42%, ενώ στην Ε.Ε. βρίσκεται μόλις στο 22%.
Σύμφωνα με τον κ. Γεώργιο Μορφάκη, ο οποίος είναι ειδικός στην οδική ασφάλεια, «στην Κύπρο, τα μοτοποδήλατα χρησιμοποιούνται ευρέως στους αστικούς δρόμους από νέους και άπειρους ανθρώπους που είναι κυρίως φοιτητές ή διανομείς φαγητού».
 
Σημείωσε ακόμη ότι οι περισσότεροι από τους νέους οδηγούς μοτοποδηλάτων κατέχουν μαθητική άδεια, ενώ η χρήση κράνους ασφαλείας δεν είναι τόσο διαδεδομένη όπως θα έπρεπε, ενώ άλλοι χρησιμοποιούν συχνά κράνη που δεν είναι σωστά τοποθετημένα.
 
Αναφέρθηκε επίσης και στον παράγοντα ταχύτητα, ο οποίος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στα θανατηφόρα τροχαία.
 
Για όλες τις χώρες της έκθεσης, οι συντάκτες αναφέρουν ότι από τις βασικές προκλήσεις για τις πόλεις είναι η επιβολή ασφαλών ορίων ταχύτητας, καθώς όσες χώρες παρακολουθούν την τήρηση των ορίων, καταγράφουν ότι το 35% ως 75% των ταχυτήτων είναι άνω των 50 χιλιομέτρων την ώρα.
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας