Χιλιάδες ευάλωτα σημεία στους δρόμους-Tρέχουν να τα φτιάξουν πριν γίνει το κακό

Χιλιάδες φαίνεται να είναι τα προβληματικά και ευάλωτα σημεία στους κυπριακούς δρόμους, με τους πολίτες να φωνάζουν για επιδιόρθωση, αφού μόλις σε τρεις μήνες που βρίσκεται σε λειτουργία η εφαρμογή που δημιούργησε το υπουργείο Μεταφορών και βρίσκεται στα χέρια των πολιτών, έχουν υπάρξει σχεδόν 2.500 αναφορές για μελανά σημεία στο οδικών δίκτυο που χρήζουν βελτίωσης, ενώ τα δυο τρίτα αυτών των αναφορών, έχουν ήδη δρομολογηθεί για να επιλυθούν. 

Πέραν από τις «άκυρες» λακκούβες που υπάρχουν σε κάποια σημεία των δρόμων, αρκετά είναι και τα άλλα αντικείμενα που βρίσκονται στους δρόμους και αποτελούν κίνδυνο-θάνατο, ιδιαιτέρως για τους μοτοσικλετιστές, οι οποίοι προχωρούν συνεχώς σε αναφορές στην εφαρμογή που δημιουργήθηκε. Πιο συγκεκριμένα, πάσσαλοι, ταμπέλες, μεταλλικά κουτιά, νησίδες, εξογκωμένες γραμμές αλλά και διάφορα υλικά που προκαλούν ολισθηρότητα στο οδόστρωμα, είναι μερικά από τα πολλά εμπόδια που θα βρουν στους δρόμους τους οι μοτοσικλετιστές και συνεχώς καταγγέλλουν για να επιδιορθωθούν και να αφαιρεθούν από το οδικό τους δίκτυο. 

Εξάλλου, το γεγονός ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει διαφανεί ότι το 30% των θυμάτων από οδικές συγκρούσεις ήταν μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες, δεν αφήνει ασυγκίνητους το ίδιους τους μοτοσικλετιστές, οι οποίοι θέλουν ένα καθαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο, για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Έτσι, η εφαρμογή FixCyprus, δημιουργήθηκε για να κάνει πιο εύκολη τη ζωή των οδηγών, οι οποίοι φαίνονται να τη χρησιμοποιούν, αφού μέχρι στιγμής πέραν των πέντε χιλιάδων πολιτών έχουν προχωρήσει στην εγκατάστασή της.  Μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, εκατοντάδες είναι οι περιπτώσεις μέχρι στιγμής όπου οι αρμόδιες αρχές επιδιόρθωσαν βλάβες σε πεζοδρόμια, πινακίδες τροχαίας και οδόστρωμα.

Την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στους κυπριακούς δρόμους, σχολίασε στον REPORTER η εκπρόσωπος Τύπου της Λέσχης Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών Κύπρου, Στέλλα Αρκάδη, η οποία σημείωσε ότι οι μοτοσικλετιστές έχει χρόνια που διαμαρτύρονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου. «Εμείς οι ίδιοι σαν μέλη, αλλά και το διοικητικό συμβούλιο της Λέσχης Μοτοσικλετιστών, έχουμε δηλώσει διάφορες τοποθεσίες που θεωρούμε ότι πρέπει να επιδιορθωθούν άμεσα, είτε αυτά είναι τρύπες στο οδόστρωμα, είτε είναι ελλιπείς χώροι στάθμευσης σε κεντρικές λεωφόρους. Εκτός του ότι είμαστε ενεργοί στη συγκεκριμένη εφαρμογή του υπ. Μεταφορών, όπου δούμε και τοπικά σε πιο μικρές κοινότητες και ενορίες, στέλνουμε επιστολές και στον κοινοτάρχη και στο κάθε αρμόδιο πρόσωπο για να επιληφθούν του θέματος». 

Ωστόσο, εκτός από το οδικό δίκτυο, τους μοτοσικλετιστές, απασχολούν και τα επικίνδυνα διαχωριστικά που τοποθετούν οι διάφοροι δήμοι. «Χαρακτηριστικά είναι τα σιδερένια πασσαλάκια που χωρίζουν το πεζοδρόμιο με τον δρόμο, ή πέτρινοι κύβοι, ή σε ολισθηρό οδόστρωμα που τοποθετούν τους γυαλιστερούς κύβους. Είναι κάτι άκρως επικίνδυνα για τους μοτοσικλετιστές».  

Όπως υπογράμμισε η κα. Αρκάδη, είναι αρκετά τα σημεία που χρήζουν επιδιόρθωσης και έτσι χρειάζεται και το ανάλογο διάστημα για να επιδιορθωθούν. «Πάντως, μέχρι στιγμής είδαμε κάποιες αλλαγές, ειδικότερα όμως σε κεντρικές αρτηρίες, χρειάζεται και ένα κονδύλι για να γίνουν οι επιδιορθώσεις. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε πάρα πολύ καλή συνεργασία με τον Υπουργό Μεταφορών και βρισκόμαστε συνεχώς σε επικοινωνία. Αισιοδοξούμε ότι θα βελτιωθούν όλα σιγά-σιγά με την πάροδο του χρόνο, απλά χρειάζεται υπομονή και επιμονή και έτσι δίνουμε περιθώριο χρόνου για να δούμε αποτελέσματα». 

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Λέσχης Μοτοσικλετιστών που κατατέθηκαν για τη βελτίωση των υποδομών είναι:

  • Χρήση υλικών με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και σωστή εφαρμογή τους ειδικά στις διαβάσεις πεζών.
  • Η ισχύουσα οδηγία 2008/96/ΕΚ θα πρέπει να εφαρμόζεται σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο.
  • Όλα τα περιττά αντικείμενα κατά μήκος του δρόμου πρέπει να αφαιρούνται άμεσα όπου είναι δυνατόν για να δημιουργηθεί ένα οδόστρωμα χωρίς εμπόδια και να παρέχεται απρόσκοπτη εικόνα στον χρήστη του δρόμου.
  • Η επιφάνεια του δρόμου πρέπει να είναι απαλλαγμένη από περιττή σήμανση.
  • Ο δρόμος πρέπει να είναι απαλλαγμένος από ανυψωμένους διαχωρισμούς λωρίδων armadillos.
  • Μεταλλικά ή πέτρινα διαχωριστικά/διακοσμητικά πρέπει να τοποθετούνται όσο πιο μακριά από τον δρόμο γίνεται για ευνόητους λόγους αποφυγής σοβαρού τραυματισμού ή να έχουν τουλάχιστον στρογγυλό σχήμα.
  • Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε πλακόστρωτους δρόμους σε κεντρικά σημεία πόλεων οι οποίοι είναι εξαιρετικά γλιστεροί ιδιαίτερα όταν βρέχει.
  • Η ανάπτυξη, εγκατάσταση και συντήρηση οδικών υποδομών θα πρέπει να σχεδιάζεται και με γνώμονα τις μοτοσυκλέτες και γενικά τα δίτροχα.​

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Aυτή είναι η νέα εφαρμογή που δείχνει τα μελανά σημεία των δρόμων (pics)

Δειτε Επισης

Υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους Σταύρος Παπασταύρου και Γιάννης Μπρατάκος
Ανησυχία Βουλευτών για μείωση του αποθεματικού του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ
Απάντησε στην κριτική της αντιπολίτευσης ο ΠτΔ-«Δεν θα ακολουθήσουμε πολιτικές που μας οδήγησαν στα κοινωνικά παντοπωλεία»
Αποκλείστηκε από τις βουλευτικές ο πρώην πρόεδρος της Νότιας Αφρικής Ζούμα
Στεφάνου: Πορευόμαστε με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση προς τις Ευρωεκλογές
Ανοικτή επιστολή από τη μητέρα της αδικοχαμένης Μαριλένας-«Έκλαψα περισσότερο από κάθε άλλη μέρα για την κόρη μου»
BINTEO: Πήγε για κούρεμα και τον πήρε ο ύπνος-Η απόφαση του κουρέα που έγινε viral
Το Χάρβαρντ ζητά συγγνώμη και αφαιρεί το δέσιμο βιβλίου-Ήταν φτιαγμένο από... ανθρώπινο δέρμα
Αναμένει υλοποίηση έργων και προειδοποιεί η Συντ. Γονέων Σχολείων του Ύψωνα
Ξεδίπλωσε το πλάνο του για τα πρόστιμα ο Βαφεάδης-Στο τραπέζι η μείωση κατά 50% του εξώδικου υπό προϋποθέσεις