Παρασκευή 9 Δεκ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Φωνές για λανθασμένα εξώδικα από κάμερες, δικαίωμα για ένσταση και διαγραφή

  06/10/2022 06:34
Φωνές για λανθασμένα εξώδικα από κάμερες, δικαίωμα για ένσταση και διαγραφή

Φωνές για λανθασμένα εξώδικα από κάμερες, δικαίωμα για ένσταση και διαγραφή

  06/10/2022 06:34

Tην ίδια ώρα που συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία εγκατάστασης των συστημάτων φωτοεπισήμανσης στους δρόμους, από τη μία οι πολίτες διαμαρτύρονται για εξώδικα που εκδίδονται λανθασμένα, αφού όπως υποστηρίζουν δεν παραβιάζουν τους κανόνες κυκλοφορίας, ενώ από την άλλη, η Αστυνομία υπεραμύνεται, αναφέροντας πως είναι κακόβουλα αυτού του είδους σχόλια, αφού σήμερα δίνεται η δυνατότητα διαγραφής ενός πρόστιμου, εάν διαπιστωθεί ότι εκδόθηκε χωρίς να φέρει ευθύνη ο οδηγός. 

Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν οι περιπτώσεις όπου οδηγοί λόγω οδικών έργων ή απρόοπτων περιστατικών, όπου θα χρειαστεί να κάνουν χώρο ουσιαστικά στον αυτοκινητόδρομο για να περάσει ένα ασθενοφόρο, το όχημα τους βρίσκεται σε σημείο που απαγορεύεται, ωστόσο η κάμερα θα τους φωτογραφίσει για παράβαση, εκδίδοντας κανονικά το πρόστιμο. Κάτι, που προκαλεί ιδιαίτερη δυσφορία στους οδηγούς, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με εξώδικο, χωρίς να φέρουν στην τελική ευθύνη. 

Όπως έκανε ξεκάθαρο ωστόσο ο Βοηθός Αστυνομικός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, όπου υπάρχει περίπτωση παραβίασης, αλλά δεν είναι από τη θέλησή του οδηγού, γιατί είτε υπάρχει ρύθμιση από την τροχαία της Αστυνομίας, είτε γιατί υπάρχει κάποιο έκτακτο περιστατικό, η Αστυνομία προνοεί και δεν εκδίδει το εξώδικο. «Άρα, κάποιος εάν έχει παραλάβει εξώδικο είναι λανθασμένο ή και ακόμη να έχει λάβει εξώδικο μπορεί να αποταθεί στην Αστυνομία για να το ελέγξει και τότε θα διορθώνεται», ξεκαθάρισε ο κ. Ευριπίδου. 

Η επιλογή διαγραφής του προστίμου φαίνεται να βρίσκεται στη διάθεση των πολιτών, καθώς όπως διαβεβαίωσε ο κ. Ευριπίδου, «σίγουρα υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αυτό σε περιπτώσεις όπου κάποιος άλλος παράγοντας έχει οδηγήσει τον οδηγό στην παραβίαση. Εμείς μπορούμε να το ελέγξουμε αυτό και να διερευνήσουμε κατά πόσο ο οδηγός πρέπει να καταγγελθεί ή να ακυρωθεί το πρόστιμο. Έχουμε αρκετές περιπτώσεις όπου μας ανέφεραν ότι δεν έπρεπε να καταγγελθούν και αφού το ελέγξουμε, αποφασίζουμε κατά πόσο πρέπει να διαγραφεί ή όχι. Ειδικότερα στην παρούσα φάση με τα συστήματα φωτοεπισήμανσης, μας δίνεται η δυνατότητα να ελέγξουμε μέσω της φωτογραφίας να ελέγξουμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Άρα δεν υπάρχει θέμα να καταγγέλλεται κάποιος άδικα και χωρίς λόγο».

Όσον αφορά τα παράπονα για τις κινητές κάμερες και για τις πινακίδες προειδοποίησης που όπως καταγγέλλεται από πολίτες, φαίνεται να μην υπάρχουν, ο κ. Ευριπίδου απαντά ότι, «υπάρχουν και οι σταθερές πινακίδες που ελέγχονται από τους χειριστές των καμερών, αλλά και όπου δεν υπάρχουν υπάρχουν κινητές και φορητές πινακίδες, τις τοποθετούν οι ίδιοι σε διάφορα σημεία. Δυστυχώς, τα περισσότερα παράπονα τα έχουμε από εκείνους που καταγγέλλονται και ψάχνουν να βρουν μετά τις πινακίδες, ενώ αυτές υπάρχουν, αλλά δεν τις προσέχουν προτού φθάσουν στο σημείο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, βρίσκονται σε λειτουργία τέσσερις σταθερές και τέσσερις κινητές κάμερες, ενώ μέσα στους επόμενους έξι μήνες αναμένεται η επόμενη φάση, όπου η εταιρεία αν πληροί όλες τις προϋποθέσεις να θέσει σε εφαρμογή ακόμη δεκαέξι κινητές και είκοσι σταθερές κάμερες. Ήδη στη Λεωφόρο Λεμεσού με Αρμενίας, έχουν τοποθετηθεί δύο κάμερες και βρίσκεται προ των πυλών η εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης στη Λεωφόρο Γρίβα Διγενή με Προδρόμου όπου θα τοποθετηθούν άλλες τέσσερις κάμερες. Όσον αφορά τα άλλα τέσσερα σημεία που προγραμματίζεται να γίνει εγκατάσταση καμερών, έχουν καθοριστεί οι χώροι, αν και υπάρχουν σκέψεις για αλλαγές αυτών των σημείων. 

Επιπρόσθετα, έχει καθοριστεί να τοποθετηθούν τέσσερις κάμερες στη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού με Κωνσταντινουπόλεως και ακόμη δυο κάμερες στη Λεωφρόρο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου-Σπύρου Κυπριανού-Διγενή Ακρίτα.  Ταυτόχρονα, προγραμματίζονται να τοποθετηθούν συστήματα και σε κεντρικές αρτηρίες της Λεμεσού, όπως για παράδειγμα στη Λεωφόρο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου-Νίκου Παττίχη-Αριχεπισκόπου Λεοντίου Α με τέσσερις κάμερες και στη Λεωφόρο Αξίας Φυλάξεως-16ης Ιουνίου 1943 με ακόμη τέσσερις κάμερες. Οι πρώτες τέσσερις κάμερες που βρίσκονται σε εφαρμογή μέχρι και σήμερα είναι στη διασταύρωση της Λεωφόρου Γρίβα Διγενή με τη Λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη στη Λευκωσία.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία έχουν εκδοθεί από τα συστήματα φωτοεπισήμανσης 110.000 παραβάσεις, ενώ έχουν επιδοτηθεί περίπου 70.000 πρόστιμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας