Δευτέρα 8 Αυγ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Συγκρατημένοι οι γονείς παιδιών με ΑμεΑ, περιμένουν πράξεις για τα δοκίμια

Φοινιώ Σάββα  06/07/2022 06:32
Συγκρατημένοι οι γονείς παιδιών με ΑμεΑ, περιμένουν πράξεις για τα δοκίμια

Συγκρατημένοι οι γονείς παιδιών με ΑμεΑ, περιμένουν πράξεις για τα δοκίμια

Φοινιώ Σάββα  06/07/2022 06:32

Μικρό καλάθι κρατούν, ως προς την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να διαμορφώσει θέση, όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις στα δοκίμια για παιδιά με αναπηρία, οι πέντε σύνδεσμοι, που είχαν δώσει σκληρή μάχη ώστε να πετύχουν αυτές τις διαφοροποιήσεις την περασμένη σχολική χρονιά, αφού περιμένουν να ξεκινήσει και επίσημα ο διάλογος, κατά τον οποίο θα λάβουν ενημέρωση για την πρόταση που έχει διαμορφώσει το Υπουργείο Παιδείας. Πάντως, το αίσθημα της αδικίας διακατέχει τους γονείς των παιδιών με αναπηρίες, οι οποίοι για ακόμη μία φορά τονίζουν ότι έχουν βρει στο διάβα τους μόνο κλειστές πόρτες.

Την περασμένη Τετάρτη, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας και μετά από αρκετές πιέσεις, τόσο από βουλευτές, όσο και από τα όσα είχε αναφέρει με έντονο ύφος η Μαρίνα Γεωργίου, που εκπροσωπούσε τους πέντε συνδέσμους, ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου είχε δηλώσει πρόθεση, ώστε να διαμορφωθεί θέση για να δίνονται διαφοροποιήσεις στα παιδιά με αναπηρία. Μέχρι στιγμής, οι πέντε οργανώσεις παρουσιάζονται επιφυλακτικές, ως προς το συγκεκριμένο θέμα, καθώς αγωνίζονται για το θέμα αρκετά χρόνια, ενώ είχαν προειδοποιήσει και τους δύο υπουργούς της δεύτερης διακυβέρνησης Αναστασιάδη, οι οποίοι βρίσκονταν στο τιμόνι, όταν εγκρίθηκε η νομοθεσία από την Βουλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πήρε μπρος το Υπ. Παιδείας, ετοιμάζει αλλαγές για τα δοκίμια για παιδιά με αναπηρία

«Δεν έχουμε λάβει καμία επίσημη πρόσκληση για το θέμα και εμείς οι πέντε σύνδεσμοι είχαμε ζητήσει συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας την περασμένη εβδομάδα, είχαμε στείλει επιστολή και περιμένουμε και σε αυτό απάντηση. Αυτό προηγήθηκε της συνάντησης στη Βουλή. Ευελπιστώ ότι από τη στιγμή που έχουν κάνει τη δήλωση, θα το υιοθετήσουν. Αν δεν γίνει αυτό, εμείς θα είμαστε εκεί να το παρακολουθούμε και θα πιέζουμε μέχρι να γίνει. Δεν θα αφήσουμε τα παιδιά μας να θυματοποιηθούν για ακόμη μία χρονιά. Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί για το θέμα», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος του Συνδέσμου ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου.  

Το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αναλάβει δράση, αφότου έχει ολοκληρωθεί μία ακόμη εξεταστική περίοδος, έχει ξενίσει τους γονείς των μαθητών με αναπηρίες, καθώς μία ακόμη χρονιά, από τις πολλές στο σύνολο, έχει ουσιαστικά χαθεί.

«Έχουν πάει χαμένα τέσσερα χρόνια. Εμείς το είχαμε επισημάνει από την αρχή, στείλαμε επιστολές όταν εξέταζαν την αξιολόγηση των μαθητών. Μόλις καταλάβαμε ότι θα γίνουν τα τετράμηνα, είχα επικοινωνία με τους υπουργούς Παιδείας και τον πρώην και το νυν, με το δεύτερο να με διαβεβαιώνει ότι δεν προλαβαίνει για την πρώτη χρονιά και θα μας καλούσε για την επόμενη χρονιά. Δεν έγινε κάτι τέτοιο και εμείς συνεχίσαμε να στέλνουμε επιστολές, email, χωρίς καμία ενημέρωση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φέτος κερδήθηκε ο αγώνας για το Νικόλα, του χρόνου να είναι για όλα τα παιδιά…

Για το θέμα υπήρξε και τοποθέτηση από την Επίτροπο Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η οποία ετοίμασε έκθεση για το θέμα και είχε στείλει, μάλιστα και επιστολές, όμως δεν είχε ούτε αυτή ανταπόκριση για το θέμα. Αυτό που προκαλεί απορία στους συνδέσμους είναι το γεγονός ότι για κάποια παιδιά, περίπου 10-15 στο σύνολο, γίνεται διαφοροποίηση στο γραπτό των εξετάσεων ανά τετράμηνο,

«Η απορία μας είναι πώς είναι εφικτό αυτό, αφού η νομοθεσία δεν το προνοεί; Το έχω γραμμένο σε τρεις επιστολές που έλαβα. Πώς δεν το προνοεί η νομοθεσία, αλλά για εκείνα τα παιδιά γίνεται διαφοροποίηση; Η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα άτομα με αναπηρία είναι υπεράνω οποιασδήποτε νομοθεσίας. Από τη στιγμή που χρειάζεται τροποποίηση, πρέπει να το κάνουν. Τώρα είναι η ώρα να το κάνουν, με τροποποιητικούς κανονισμούς».

Αυτό που τονίζεται από τους συνδέσμους, είναι ότι πρέπει να αρχίσει να γίνεται μία συζήτηση για ενιαία εκπαίδευση, αφού όλα τα παιδιά πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο. Πάντως, το γεγονός ότι η συζήτηση για την ειδική εκπαίδευση έχει μείνει στάσιμη, έχει προκαλέσει δυσφορία, αφού το νομοσχέδιο βρίσκεται εδώ και καιρό στα συρτάρια του Υπουργείου Παιδείας. «Υπήρχαν πολλές αντιδράσεις για το θέμα, δεν συμφωνούσαμε στον τρόπο που ήταν. Από ό,τι ξέρουμε, το νομοσχέδιο είναι ακόμη στα συρτάρια του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό το ακούσαμε στην Βουλή και μάθαμε ότι ήρθε πίσω από τη Νομική Υπηρεσία και είναι στα συρτάρια του Υπουργείου».

Η κα. Γεωργίου ήταν έντονη, όσον αφορά στο θέμα του διαλόγου, καθώς όπως υπέδειξε, οι πόρτες του Υπουργείου είναι κλειστές για εκείνους, παρά τα όσα ακούγονται από πλευράς αρμοδίων. «Μας κάλεσαν μία φορά όταν είχαν αποκλειστεί τα παιδιά μας από τα σχολεία, λόγω του κορωνοϊού, επειδή θεωρήθηκαν ευάλωτα. Μας είχαν καλέσει, επειδή είχε προκληθεί σάλος και μας είχαν καλέσει για να μας ενημερώσουν για ποιο λόγο έγινε αυτό. Δεν έχουμε κανένα άλλο διάλογο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αντιδράσεις για το νομοσχέδιο Προδρόμου για τετράμηνα-Φωνές για έλλειψη διαλόγου

«Τα λόγια, τα ωραία, τα μεγάλα»

Το γεγονός ότι οι σύνδεσμοι, που εκπροσωπούν τα παιδιά με αναπηρίες, δεν έχουν καλεστεί ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, όπου συζητήθηκε το θέμα και ακούστηκε η εν λόγω άποψη δεν πέρασε απαρατήρητη από τους πέντε συνδέσμους, με τον πρόεδρο του συνδέσμου για σύνδρομο Down, Στέλιο Θεοδώρου να το χαρακτηρίζει παράδοξο.

«Δεν έχουμε λάβει κάποια ενημέρωση, για την πρόθεση του Υπουργείου.  Οι πέντε σύνδεσμοι είχαμε στείλει επιστολή τόσο προς την Επιτροπή Παιδείας και προς το Υπουργείο, ξανακαλώντας το να συζητηθεί το θέμα. Έχουν δοθεί εξαιρέσεις, όπως είχε αναφέρει το ίδιο το Υπουργείο, αλλά είναι όπως το είπε εξαιρέσεις. Δεν γίνεται κάθε χρόνο να έχουμε τα ίδια προβλήματα. Αναμένουμε».

Ο κ. Θεοδώρου εξήγησε πως από λόγια έχουν χορτάσει. Αυτό που περιμένουν να δουν είναι πράξεις. «Τα λόγια, τα ωραία, τα μεγάλα τα ακούσαμε πολλές φορές. Πράξεις δεν είδαμε. Έχει χαθεί ακόμη μία χρονιά και μετά αποφάσισαν να δράσουν. Μακάρι να προχωρήσει το θέμα, αλλά πολύ φοβούμαι ότι θα μείνουμε στις πράξεις πάλι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συμμορφώθηκε με τη σύσταση Λοττίδη το ΥΠΠΑΝ, ετοιμάζει ειδικό δοκίμιο για το Νικόλα

«Αναγκάστηκαν να το πουν»

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του συνδέσμου «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη, εξέφρασε την άποψη ότι το Υπουργείο αναγκάστηκε να προβεί σε αυτή την τοποθέτηση, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, λόγω των πιέσεων, που έχει ασκηθεί από την κα. Γεωργίου, αλλά και τους βουλευτές που έγειραν το θέμα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

«Εμείς πρέπει να τους παρακολουθούμε, επειδή πρέπει τον Σεπτέμβριο να ανακοινωθεί κάτι, που να ξέρουμε ότι τα παιδιά που το χρειάζονται, βάσει των αξιολογημένων τους αναγκών, θα έχουν διαφοροποιημένα γραπτά στα τετράμηνα. Διαφοροποιημένο γραπτό κατά τη διάρκεια της χρονιάς υπάρχει, είναι μέσα σε εγκύκλιο της Μέσης Εκπαίδευσης. Για τα τετράμηνα δεν υπάρχει, δίνεται μόνο κατ’ εξαίρεση, αν και μόνο ζητηθεί από τους γονείς, που είναι μία δύσκολη διαδικασία. Πρέπει να θεσμοθετηθεί, να μπει μέσα διαδικασία, για να ξέρουμε ότι θα γίνεται αυτόματα, αν ένα παιδί ζητήσει διαφοροποιήσεις θα του παρέχονται. Ελπίζουμε να το κάνουν».

Στην ανάγκη να υπάρχει συζήτηση για μία ενιαία εκπαίδευση, με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στάθηκε και η κα. Πιτσιάλη, η οποία υπέδειξε πως είναι προς όφελος όλων των μαθητών, που φοιτούν στις σχολικές τάξεις.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δυναμώνουν οι φωνές γονιών παιδιών με αναπηρίες για τα δοκίμια-«Είναι ρατσισμός»

«Πρέπει να καταλάβουν ότι αν θα προχωρήσουμε σε μία ενιαία εκπαίδευση, πρέπει να ξεκινήσουμε σιγά-σιγά να σκεφτόμαστε ενιαία. Από τη στιγμή που τα τετράμηνα επηρεάζουν τους μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στις τάξεις και που είναι εκεί και καλούνται να κάνουν τις ίδιες διαδικασίες, που κάνουν οι άλλοι μαθητές, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να γίνονται όλες οι πρόνοιες που τους συμπεριλαμβάνουν, σε οποιεσδήποτε διαδικασίες που τους αφορούν. Αυτό έπρεπε να γίνεται από το 2013 που είχε υπογραφεί η πρόνοια, αλλά εμείς λέμε ότι από τώρα και στο εξής, για όποιες αποφάσεις παίρνονται για την εκπαίδευση ή για κάτι που αφορά εντός των σχολικών μονάδων, αφορά όλα τα παιδιά».

Από τις μαρτυρίες των γονιών των παιδιών με αναπηρίες, φαίνεται ότι ο υπουργός Παιδείας ήταν ενήμερος για τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, όσον αφορά στο θέμα των διαφοροποιήσεων στα γραπτά των εξετάσεων.  

«Από τον καιρό που ανέλαβε ο κ. Προδρόμου, από την πρώτη κιόλας μέρα, το πρώτο θέμα που του είχαμε εγείρει ήταν αυτό. Για μας, δεν είναι μία χρονιά που πήγε χαμένη, είναι πολλές. Το ίδιο θέμα το είχαμε πει και στον κ. Χαμπιαούρη. Για μας δεν είναι μία χρονιά χαμένη, είναι κάθε χρόνος και φαίνεται ότι απλά γνωρίζουν το θέμα και ηθελημένα δεν θέλουν να το προχωρήσουν. Γνωρίζουν ότι υπάρχει αυτή η διάκριση, εδώ και τρία-τέσσερα χρόνια, υπάρχει και η έκθεση της Επιτρόπου που αναφέρει ότι γίνεται διάκριση και βλέπουμε μία θεληματική απραξία. Δεν μας εκπλήσσει ότι άφησαν μία χρονιά να πάει χαμένη και θα αφήσουν ακόμη μία χρονιά να πάει χαμένη αν δεν πιέσουν όλοι οι αρμόδιοι προς αυτή την κατεύθυνση».

Πάντως, η κα. Πιτσιάλη παρουσιάζεται έντονα ενοχλημένη, με τη στάση που διατηρούν οι αρμόδιοι ως προς το θέμα, καθώς θεωρεί ότι δεν θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη για αλλαγή της νομοθεσίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα, στα παιδιά με αναπηρία, να έχουν πρόσβαση στην γενική εκπαίδευση.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φωνές από γονείς παιδιών με αναπηρίες-Ζητούν διαφοροποίηση εξεταστικών δοκιμίων

«Έχουμε μείνει κολλημένοι στο 1999, που έγινε η νομοθεσία και δεν θέλουν να καταλάβουν ότι η τεχνολογία, ο κόσμος και οι αντιλήψεις προχώρησαν. Δεν θέλουν να το αντιληφθούν, δεν θέλουν να προχωρήσουν επειδή δεν θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη. Ασχολούμαι τόσα χρόνια και βλέπω ότι αν τους πιέσεις θα υπάρξουν αποτελέσματα, αλλά εκεί που πρέπει από μόνοι τους να έρθουν να πουν ότι για κάποια παιδιά πρέπει να δώσουν εύλογες προσαρμογές, δεν τις δίνουν και ο στόχος τους είναι όσα περισσότερα παιδιά να βγουν εκτός του ενιαίου πλαισίου, να πάνε σε ειδική εκπαίδευση και ειδικά σχολεία. Αυτή είναι η πολιτική τους και ξεκινά από πάνω».

Αυτό που έχει προκαλέσει έντονη ενόχληση σε όλους τους γονείς παιδιών με αναπηρίες είναι το γεγονός ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει διαπιστωθεί να υπάρχει πολιτική απόφαση για να ενταχθούν όλα τα παιδιά με αναπηρία στα σχολεία, με αποτέλεσμα να ωθούνται εκτός αυτών.

«Υπάρχουν εκεί τα παιδιά με αναπηρίες και έμμεσα τα αποκλείουν και τα τιμωρούν για την αναπηρία τους, μη δίνοντάς τους εύλογες προσαρμογές, πάλι είναι μία πολιτική για να τα οδηγήσουν να βγουν εκτός του συστήματος εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια κάναμε βήματα προς τα πίσω, με τρεις πολιτικές. Το ένα είναι με τα αναλυτικά προγράμματα, τα οποία δεν ήταν καθόλου ενταξιακά και συμπεριληπτικά για τα παιδιά με αναπηρίες και το είχαν αναφέρει οι ακαδημαϊκοί. Μετά ήρθαν οι εξετάσεις, με τους δείκτες επιτυχίας και επάρκειας, που δεν ήταν συμπεριληπτικοί, επειδή πολλοί από αυτούς δεν αφορούν παιδιά που έχουν αναπηρία. Δεν μπορούν να γράψουν και να έχουν ευφράδεια λόγου και είναι κάτι που επίσης είχαν αναφέρει οι ακαδημαϊκοί. Το τρίτο είναι οι εξετάσεις τετραμήνων που έκαναν ένα κεντρικό γραπτό για όλους, που δεν ήταν ευέλικτα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συγκίνηση στην αποφοίτηση του Νικόλα-«Νίκησες τους κύκλωπες, πέρασες από συμπληγάδες»

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας