Αυτοψία στα μέσα μαζικής μεταφοράς-Από το σπίτι στη δουλειά με λεωφορείο

Μπορεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι δημόσιες συγκοινωνίες της χώρας να βρίσκονται στο επίκεντρο για τους λάθους λόγους και να κατηγορούνται ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πολίτες, είτε λόγω της καθυστέρησης που υπάρχει, είτε λόγω των άθλιων συνθηκών στις οποίες βρίσκονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πώς απαντά το Υπ. Μεταφορών για τις ντροπιαστικές εικόνες υπεραστικού λεωφορείου

Εξάλλου, δεν έχουν περάσει παρά μόλις λίγες ημέρες από τότε, που το φως της δημοσιότητας είδαν φωτογραφίες από την τραγική κατάσταση στην οποία βρισκόταν ένα λεωφορείο, που έκανε τη διαδρομή Λεμεσός-Λευκωσία και το οποίο είχε παντού κολλημένες τσίχλες και σκισμένες κουρτίνες. Κανένας δεν μπορεί να διαψεύσει εξάλλου, ότι η κατάσταση ορισμένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς, θυμίζει τριτοκοσμικές χώρες, που δεν τιμούν μια ευρωπαϊκή Κύπρο.

Ο REPORTER, επιχείρησε να διακινηθεί μια μέρα με το λεωφορείο, για να διαπιστώσει την κατάσταση που επικρατεί, ωστόσο η έκπληξη ήταν πέρα για πέρα θετική, κάτι που επιβεβαιώνει ότι δεν είναι όλα μαύρα…

Στόχος, ήταν από το σπίτι, να φθάσουμε στο χώρο εργασίας, στην ώρα μας, δηλαδή στις 8:30, χρησιμοποιώντας λεωφορείο κι όσο κι αν κάποιοι δεν θα το πιστέψουν, αυτός ο στόχος επετεύχθη.

Στις 7:41 ξεκίνησε η διαδρομή από το σπίτι για την πλησιέστερη στάση λεωφορείου, η οποία ήταν έξω από το Ογκολογικό της Τράπεζας Κύπρου και έξι λεπτά αργότερα φθάσαμε. Χρειάστηκε μόλις ένα λεπτό αναμονής, έως ότου το λεωφορείο φθάσει στην στάση. Ίσως να έπαιξε ρόλο κι ο παράγοντας τύχη, ωστόσο σημασία έχει το αποτέλεσμα. Ανεβήκαμε στο λεωφορείο «26», όπου εξηγήσαμε στον οδηγό που θέλουμε να πάμε κι εκείνος με ευγένεια μας ενημέρωσε επ’ ακριβώς για την πορεία που θα ακολουθούσε, αλλά και το λεωφορείο που θα έπρεπε να αλλάξουμε, για να καταλήξουμε στον προορισμό μας.

Πληρώσαμε το αντίτιμο των δύο ευρώ και η διαδρομή άρχισε. Στο λεωφορείο, το οποίο ήταν σχεδόν άδειο, βρίσκονταν μόλις έξι άτομα. Τρεις ηλικιωμένες και τρία πρόσωπα από άλλες χώρες.

Το «26» ήταν απόλυτα καθαρό, ενώ είχε και σημεία για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Στις 8:02 έφθασε στην τελευταία του στάση, που ήταν η πλατεία Σολωμού, όπου αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβαίνοντες.

Το μόνο αρνητικό της διαδρομής…

Μετά την αποβίβαση εντοπίσαμε το μοναδικό ίσως αρνητικό από την εμπειρία του ταξιδιού με λεωφορείο κι αυτό ήταν ότι οι ηλεκτρονικοί πίνακες που έπρεπε να αναγράφουν τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων, δεν λειτουργούσαν.

Παρόλα αυτά, ρωτώντας τους οδηγούς που βρίσκονταν στο χώρο, μας ενημέρωσαν για το λεωφορείο που θα έπρεπε να πάρουμε, για να φθάσουμε στον τελικό μας προορισμό.

Η αναμονή διήρκησε μόλις έντεκα λεπτά. Στις 8:13, αφότου αγοράσαμε δεύτερο εισιτήριο έναντι του ποσού των δύο ευρώ, η διαδρομή ξεκίνησε. Η κατάσταση του λεωφορείου ήταν ίδια με το προηγούμενο. Απόλυτα καθαρό, αλλά ταυτόχρονα και άδειο. Σε αυτό είχαν επιβιβαστεί μόλις οκτώ άτομα. Επτά άτομα από ξένες χώρες και μια ηλικιωμένη. 

Τελικά, στις 8:27 φθάσαμε στον προορισμό μας, στην οδό Μπέλαπάις και χρειάστηκε άλλο ένα λεπτό με τα πόδια για να καταλήξουμε στο χώρο εργασίας.

Σε 43 λεπτά λοιπόν, με δύο αλλαγές λεωφορείων κατέστη δυνατό να φθάσουμε στον προορισμό που θέσαμε ως στόχο. Σίγουρα, εάν η διαδρομή γινόταν με το αυτοκίνητο, η διάρκεια θα ήταν 18 με 20 λεπτά, ωστόσο η διαφορά χρόνου δεν είναι τόσο μεγάλη. Επίσης, σε ότι αφορά στο κόστος, μπορεί τα τέσσερα ευρώ να είναι ένα σεβαστό ποσό για μια τέτοια διαδρομή, όμως υπάρχει η επιλογή έκδοσης μηνιαίας έναντι του ποσού των 40 ευρώ.

Την ώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν χτυπήσει κόκκινο, η διακίνηση με λεωφορείο δεν μοιάζει με μαρτύριο, αλλά αντίθετα, μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες κατά τις διακινήσεις τους και ταυτόχρονα θα μειώσει την κίνηση στους δρόμους.

Βέβαια, είναι ξεκάθαρο ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως διαφάνηκε σε άλλες περιπτώσεις, χρήζουν εκσυγχρονισμού και βελτιώσεων, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται βήματα προς τα μπροστά.

Δειτε Επισης

Οι Υπηρεσίες Εφημερίας Προσωπικού Ιατρού κατά τα Σαββατοκύριακα
Ζητούν έρευνα και απόδοση ευθυνών οι συντεχνίες ΡΙΚ για την μη έγκαιρη καταβολή μισθών
Παρουσίασε το σχέδιο με τις 50 δράσεις για την κοινωνική ένταξη των μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη
Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα