Έρχονται νέες αυξήσεις στα καύσιμα, τι ισχύει για πλαφόν-«Το 30% βάζει από κατεχόμενα»

Μπορεί η τιμή των καυσίμων να έσπασε κάθε ρεκόρ, φθάνοντας τα δύο ευρώ το λίτρο, ωστόσο δεν φαίνεται να σταθεροποιείται, αφού το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται νέες αυξήσεις, οι οποίες θα αυξήσουν το πρόβλημα στις τσέπες των καταναλωτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι εννιά κανόνες για μείωση στην κατανάλωση καυσίμων-Από παράθυρα μέχρι ελαστικά

Τη δεδομένη στιγμή, η μέγιστη τιμή σε πρατήρια είναι 2,030 σεντ το λίτρο, ενώ η μέση είναι κοντά στο 1,975. Η πρόβλεψη ωστόσο του προέδρου του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριου Δρουσιώτη, είναι πως το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, οι τιμές θα ανέβουν ακόμη περισσότερο.

Μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, ο κ. Δρουσιώτης ξεκαθάρισε πως δεν αξίζει οι πολίτες να ψάχνουν τα φθηνά πρατήρια, για να βάζουν καύσιμα στα οχήματά τους. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Δρουσιώτης, «δεν συστήνω να γυρίζουμε με αυτή την ακρίβεια να βρούμε το πιο φθηνό πετρέλαιο. Εκείνο που συστήνω είναι στη διαδρομή που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, αφού περνούμε από τρία ή τέσσερα πρατήρια να κοιτάζουμε πιο είναι το πιο φθηνό και να βάζουμε από αυτό».

Σημείωσε επίσης πως, «συνήθως το πρατήριο που είναι πιο φθηνό αυτή την εβδομάδα, θα είναι και την άλλη. Όμως, με αυτές τις αυξήσεις των 10-15 σεντ από εταιρεία σε εταιρεία, μπορεί να υπάρχουν μέρες που το ένα πρατήριο να αγόρασε σήμερα με αυξημένη τιμή και το επόμενο να αγοράσει αύριο ή μεθαύριο. Ενδεχομένως να παρουσιάζεται ακόμα και μια διαφορά των 10 σεντ από το ένα στο άλλο».

Εξήγησε παράλληλα ότι, «το άλλο που συμβαίνει είναι ότι ανακοινώνει μια εταιρεία αυξήσεις σήμερα και η άλλη μετά από τρεις τέσσερις μέρες. Μέχρι να ανακοινώσει αυξήσεις η δεύτερη εταιρεία, θα υπάρχει διαφορά 8-10 σεντ. Αυτά που σας λέω μπορεί να τα δει ο κόσμος και στον ίδιο δρόμο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πιέσεις βουλευτών για επιβολή πλαφόν στα καύσιμα-Σκέψεις και για βασικά αγαθά

Γιατί δεν μπορεί να μπει πλαφόν

Σε ότι αφορά στις θέσεις για να μπει πλαφόν στα καύσιμα, τόνισε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί, καθότι κάτι τέτοιο θα αποβεί σε βάρος των καταναλωτών.

Όπως είπε, «το κράτος όπως έχει σήμερα δεν μπορεί να βάλει πλαφόν, γιατί είναι νομοθετικά ανίσχυρο. Εάν αλλάξει η νομοθεσία και έχει αυτό το δικαίωμα θα αποβεί σε βάρος των καταναλωτών, γιατί το πλαφόν επιβάλλεται στην ψηλότερη τιμή της αγοράς. Σήμερα, υπάρχει κατά μέσο όρο 8-10 σεντ από πρατήριο σε πρατήριο. Εάν βάλουμε πλαφόν στην ψηλή τιμή, τα πρατήρια με χαμηλές τιμές θα ανεβάσει τιμές για να πλησιάσει το πλαφόν».

Οι τιμές, είπε θα αλλάζουν εβδομάδα με εβδομάδα. «Εάν βάλουμε πλαφόν σήμερα και την επόμενη εβδομάδα έρθει φορτίο το οποίο είναι ξεκάθαρο αν ακολουθήσει το πλαφόν θα είναι στη ζημιά των εταιρειών. Έτσι οι εταιρείες δεν θα το φέρουν αφού θα είναι στη ζημιά τους ή αν θα φέρει, θα το καθυστερήσει για να δει τις εξελίξεις ή θα φέρει μικρότερες ποσότητες. Αυτό θα προκαλέσει ελλείψεις στην αγορά και θα αποβούν σε βάρος βιομηχανιών και καταναλωτών. Αν είναι να παρέμβουμε και να χειροτερέψουμε τα πράγματα, καλύτερα να μην επέμβουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σπάει ρεκόρ η τιμή των καυσίμων-Μια ανάσα από τo φράγμα των δύο ευρώ

Το 30% βάζει βενζίνη από τα κατεχόμενα

Την ίδια ώρα, δεν απέφυγε να σχολιάσει και όσους βάζουν καύσιμα από τα κατεχόμενα, υποστηρίζοντας ότι κανένας δεν μπορεί να τους κατηγορήσει, καθότι το κάνουν για λόγους επιβίωσης, ενώ ανέφερε ότι περίπου το 30% γεμίζει το όχημά του με καύσιμα από το ψευδοκράτος.

«Το 30% βάζουν καύσιμα από τα κατεχόμενα. Για να το υπολογίσουμε, πήγαμε από το 2017, μια δεκαετία πίσω. Υπολογίσαμε ότι το μέσο ποσοστό αύξησης της κατανάλωσης καυσίμων στις ελεύθερες περιοχές ήταν 3%. Το 2017 είδαμε πόση ήταν η κατανάλωση με την αύξηση του 3% και πηγαίναμε χρόνο με το χρόνο, όπου βλέπαμε πόση ήταν η μείωση της κατανάλωσης», είπε ο κ. Δρουσιώτης.

Επισήμανε ακόμα πως «γι’ αυτούς που πηγαίνουν στα κατεχόμενα, είναι κίνηση επιβίωσης και δεν μπορεί κανένας να τους κατηγορήσει, όταν κάνουν κάτι για να επιβιώσουν».

Δειτε Επισης

Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Πρόοδο στην προσπάθεια εμβάθυνσης της αγοράς κεφαλαιαγορών βλέπει ο Μισέλ
Υπ. Γεωργίας στην Σύνοδο Κοινοπολιτείας-«Συλλογική ευθύνη η προστασία ωκεανών»
Δήμος Λάρνακας: Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ
Δέσμευση Βουλής για προώθηση υγειονομικής περίθαλψης με επίκεντρο τον ασθενή
Δύσκολη συζήτηση των 27 στις Βρυξέλλες για ανταγωνιστικότητα λόγω κεφαλαιαγορών
Εκπέμπει SOS ο Διευθυντής του Νοσοκομείο Τροόδους-«Τριτοκοσμικές οι συνθήκες, αναγκαία η ανακαίνιση του»
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ να προσπαθήσουν για σύμβαση οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Πώς απαντά η Υπ. Ασθενοφόρων για το περιστατικό με τη λιπόθυμη μαθήτρια-«Δεν ήταν επείγον»