Άναψε το πράσινο φως το υπ. Μεταφορών για παιδικά καθίσματα-Επιχορηγεί λεωφορεία

Κονδύλι με το οποίο θα επιχορηγηθούν λεωφορεία για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων ή ως γνωστά car seat πρόκειται να παραχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών, μετά και τη συζήτηση που επανήρχισε στην Επιτροπή Μεταφορών, για τα κενά που υπάρχουν στην ασφαλή μεταφορά των παιδιών, ηλικίας τριών μέχρι έξι ετών. Αν και μπορεί να μην υπήρξε σοβαρό ατύχημα στο παρελθόν με παιδί εντός λεωφορείου κατά τη μεταφορά του, εντούτοις οι βουλευτές της εν λόγω Επιτροπής, θεωρούν ως προτεραιότητα την ασφάλεια και δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση το απευκταίο σενάριο ενός δυστυχήματος. 

Αφορμή για να οδηγηθεί ενώπιον της Βουλής το συγκεκριμένο ζήτημα αποτέλεσε το παράπονο ενός γονιού, ο οποίος αρνήθηκε να μεταφερθεί το παιδί του με λεωφορείο σε νηπιαγωγείο, καθώς δεν υπήρχε car seat. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού,  «η επίτροπος, Δέσπω Μιχαηλίδου, απέστειλε στην επιτροπή επιστολή, ομαδοποιώντας κάποια παράπονα που είχε λάβει για τα λεωφορεία. Ένα συγκεκριμένο παράπονο αφορούσε τα παιδικά καθίσματα σε λεωφορείο, αφού γονιός αρνήθηκε να μεταβεί το παιδί του από νηπιαγωγείο σε λεωφορείο γιατί δεν υπήρχε παιδικό κάθισμα».

Μάλιστα, για το ενδεχόμενο αν οι γονείς έπρεπε να μεταφέρουν τα car seat στα λεωφορεία το γραφείο της Επιτρόπου, σημείωσε ότι, «δεν μπορεί να εξαρτηθεί αν οι γονείς θα μεταφέρουν τα καθίσματα ή όχι. Πρέπει να διευκρινιστεί μέσα από τον Νόμο για το τι προνοείται να πράττουν τα λεωφορεία όπως και με τις ζώνες ασφαλείας σε παιδιά. Θα ήταν καλό να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, για παράδειγμα με το ύψος του παιδιού. Πρέπει να εναρμονιστεί ο Νόμος σύμφωνα με τη Ευρωπαϊκή Νομοθεσία». 

Το κονδύλι για το οποίο πρόκειται να παραχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της Επιτροπής Μεταφορών, ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιάννης Νικολαΐδης. «Επειδή είναι κάτι που μας προβληματίζει το κενό με τα car seats, έχω οδηγίες από το υπουργείο Μεταφορών να σας ανακοινώσω ότι έχουμε συγκεκριμένο κονδύλι και έχουμε πρόθεση να προχωρήσουμε άμεσα με μερική επιχορήγηση επιχειρηματίες λεωφορειούχους που ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν παιδικά καθίσματα. Τουλάχιστον να καλύψουμε ανά επαρχία για να επιχορηγήσουμε ένα μεγάλο αριθμό νηπιαγωγείων πριν την αρχή της νέας σχολικής περιόδου».  

Στη Νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη, «έχουμε ως προτεραιότητα την ασφάλεια για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών. Δημιουργεί πρακτικά προβλήματα η μεταφορά του car sit από τους γονείς στα λεωφορεία, ασφαλώς και οπόταν, θα ήταν ορθό μέσα στη Νομοθεσία να λέει ότι ή θα το προσκομίζει ο κηδεμόνας ή υπάρχουν τα καθίσματα εγκεκριμένου τύπου με πρωτοβουλία του μεταφορέα. Στην πραγματικότητα όμως, δεν χρειάζεται να το πει ο Νόμος. Μπορεί ακόμα και να αγοράσει από το Jumbo ο καθένας 50 ευρώ καθίσματα και να τα έχει εκεί για να τα χρησιμοποιεί».  

Από στατιστικής πλευράς, ο Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας, Χάρης Ευρυπίδου, ανέφερε ότι για τους σοβαρούς τραυματισμούς από το 2019 μέχρι σήμερα με επιβάτες λεωφορείου είχαμε 0,4% τραυματισμούς, δηλαδή τέσσερα άτομα. «Είναι μικρός ο αριθμός δε, αλλά υπάρχουν έστω και αυτά τα μικρά στοιχεία που δείχνουν την εικόνα που έχουμε». 

Την ίδια ώρα, η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, κα. Μύρια Βασιλείου, σημείωσε ότι «είναι λίγο αντιφατικό να υπάρχει αυτή η νομοθεσία για παιδιά που μετακινούνται δυο φορές το τρίμηνο για εκδρομές, ενώ αυτά που μετακινούνται καθημερινώς σε επαρχιακά σχολεία να μην έχουν αυτή τη δυνατότητα».  

Οι θέσεις των Βουλευτών

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, ανέφερε ότι «από το 2019 δεν ξανά ασχολήθηκε κανείς και ξανα επανήλθε τώρα το ζήτημα. Σίγουρα με την ασφάλεια δεν μπορεί να παίξει κανείς. Το ότι πολύ σύντομα αυτό το πρόβλημα θα μπορεί να επιλυθεί, για εμάς είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη».

Στη συνέχεια ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, συμπλήρωσε ότι «είναι πολύ σημαντικό το κονδύλι του Υπουργείου, γιατί μη κακό συμβεί κάτι θα τρέχουμε να βρούμε τις ευθύνες. Από τώρα με την εφαρμογή της Νομοθεσίας θα προλάβουμε το χειρότερο σενάριο». 

Παίρνοντας τον λόγο ο βουλευτής των Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, σημείωσε ότι «από τη στιγμή που υπάρχει πρόθεση από το υπουργείο να βοηθήσει για να εφαρμοστεί αυτή η νομοθεσία, δεν έχει τόση σημασία πόσος καιρός θα περάσει για να γίνει στην πράξη, είτε ένας ή δυο μήνες. Για μένα το χρονικό διάστημα δεν είναι επουσιώδης παράγοντας για να καθυστερήσουμε την απόφαση και δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Η Νομοθεσία είναι ανενεργή και θεωρώ ότι τώρα είναι ώρα για να εφαρμοστεί».  

Δειτε Επισης

Ζητούν έρευνα και απόδοση ευθυνών οι συντεχνίες ΡΙΚ για την μη έγκαιρη καταβολή μισθών
Παρουσίασε το σχέδιο με τις 50 δράσεις για την κοινωνική ένταξη των μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη
Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα
Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό