Το πρόγραμμα που μεταφέρει τους μαθητές από την πόρτα του σπιτιού στο σχολείο

Από το σπίτι στο σπίτι. Αυτό είναι το όνομα του νέου προγράμματος, που θα θέσει σε εφαρμογή από την ερχόμενη σχολική χρονιά το Υπουργείο Μεταφορών και ουσιαστικά θα μεταφέρει τους μαθητές από το σπίτι τους στο σχολείο και ανάποδα. Στόχος είναι από την μία να λυθούν τα χέρια των γονιών και από την άλλη να βρεθεί μία λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που τόσα χρόνια ταλανίζει την Κύπρο.

Υπουργείο Μεταφορών και Υπουργείο Παιδείας ενώνουν, για ακόμη μία φορά, τις δυνάμεις τους, ώστε να κλειδώσουν στις λεπτομέρειες του νέου εγχειρήματος που έχει ετοιμάσει το πρώτο, το οποίο προνοεί τη παραλαβή των παιδιών από την πόρτα του σπιτιού τους, τη μεταφορά τους στις πύλες του σχολείου και αντίστοιχα την παραλαβή τους από τις πύλες τους σχολείου και την μεταφορά τους στην πόρτα του σπιτιού τους. Ένα πρόγραμμα το οποίο θα τεθεί σε ισχύ εκ πρώτης όψεως σε πιλοτική φάση, για έξι μήνες, ώστε να διαφανεί κατά πόσο υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του, το 2023.

«Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί το Σεπτέμβριο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Θα ξεκινήσουμε πιλοτικά την μεταφορά μαθητών Δημοτικού στα σχολεία τους, που ουσιαστικά θα γίνεται η παραλαβή από σπίτι σε σπίτι. Δεν είναι κάτι καινούργιο, είναι κάτι που γίνεται σε διάφορες χώρες του εξωτερικού και στην Κύπρο το εφαρμόζουν κάποιες τοπικές αρχές», εξήγησε στον REPORTER ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Από το Σεπτέμβριο σε πιλοτική βάση η μεταφορά μαθητών δημοτικού από σπίτι σε σπίτι

Πώς θα εφαρμοστεί

Ο τρόπους που θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα είναι απλός, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα σε Υπουργείο, σχολικές διευθύνσεις  και γονείς, καθώς θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους, για να εφαρμοστεί. Ουσιαστικά, οι γονείς θα πρέπει να εξουσιοδοτήσουν ένα άτομο, το οποίο θα είναι υπεύθυνο να παραδίδει το παιδί στο συνοδό του λεωφορείου το πρωί και να το παραλάβει το απόγευμα.

«Αυτό που θα γίνει είναι ότι θα πηγαίνει το λεωφορείο μαζί με ένα συνοδό, θα γνωρίζουν οι γονείς τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο μπροστά από το σπίτι, θα παραλάβει τον μαθητή, θα τον παίρνει στο σχολείο και μετά θα κάνει το ίδιο και θα το επιστρέφει στο σπίτι. Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Ο συνοδός θα παραλαμβάνει το παιδί από εξουσιοδοτημένα άτομα, είτε είναι οι γονείς, είτε ο παππούς, η γιαγιά ή άλλο άτομο που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Αν δεν είναι εκεί το άτομο που θα παραδώσει το παιδί, τότε ο συνοδός δεν θα το παραλαμβάνει και το ίδιο θα γίνεται και στην επιστροφή. Για να το αφήσει, θα πρέπει να υπάρχει εκεί άτομο να το παραλάβει. Δεν θα το αφήσει μόνο του. Θα υπάρχει μία διαδικασία, την οποία θα ολοκληρώσουμε πριν να τελειώσει η σχολική χρονιά, για να ενημερωθούν τα σχολεία και οι γονείς».

Το Υπουργείο Μεταφορών καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να συνεργαστούν, ώστε να μπορέσουν να καταρτίσουν το κατάλληλο πλάνο εφαρμογής αυτής της υπηρεσίας. «Για να πετύχει χρειάζεται η συνεργασία όλων. Θα παίξει σημαντικό ρόλο αυτή η συνεργασία. Από τις τοπικές αρχές, τη σχολική εφορία, τη Διεύθυνση των σχολείων και το σύνδεσμο γονέων του κάθε σχολείου. Εμείς θα επιλέξουμε κάποια σχολεία, μετά θα πρέπει να ερωτηθούν οι γονείς, ποιοι ενδιαφέρονται και μετά αναλόγως των διευθύνσεων που θα υπάρχουν, να γίνει μία δρομολόγηση, για να σκεφτούμε τον τρόπο που θα εφαρμοστεί αυτή η υπηρεσία».

Οι αρμόδιοι μελετούσαν δύο τρόπους, για τον τρόπο εφαρμογής του προγράμματος. Ο ένας τρόπος ήταν να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και να αναλάβουν την εφαρμογή οι σχολικές εφορίες και ο δεύτερος να εφαρμοστεί κεντρικά, από το Υπουργείο. Τελικά, το πρόγραμμα αποφασίστηκε όπως λειτουργήσει κεντρικά, δηλαδή την εποπτική ευθύνη να την έχει το Υπουργείο Μεταφορών και όχι τοπικά, ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος και συνολική εικόνα, όταν θα τεθεί σε εφαρμογή.

«Αποφασίσαμε να το κάνουμε κεντρικά, επειδή θεωρούμε ότι θα είναι πιο οργανωμένα και είναι πιο εφικτό να γίνει, αν και θωρώ ότι θα έπρεπε να είναι μία αρμοδιότητα που θα είχαν τα δημαρχεία. Έχουμε την εμπειρία και θα το εφαρμόσουμε εμείς κεντρικά, για καλύτερη διοργάνωση και λόγω κόστους».

Ο τρόπος επιλογής των σχολείων

Το Υπουργείο Μεταφορών και το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισαν να συνεργαστούν, ώστε να καταγράψουν τις ανάγκες που υπάρχουν και να καταρτίσουν έτσι τους πίνακες με τα σχολεία που το έχουν ανάγκη. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει ζητήσει τα απαραίτητα στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει σημαντικές λεπτομέρειες. Η επιλογή των σχολείων, στα οποία θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα, θα γίνει με βάση κάποια κριτήρια.

«Θα επιλέξουμε σχολεία από όλες τις επαρχίες. Θα επιλεγούν σχολεία που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως είναι οι αστικές, οι ορεινές ή απομακρυσμένες, για να δοκιμαστεί. Θα ξεκινήσουμε με τις επαρχίες Λάρνακας, Λευκωσίας και Αμμοχώστου, με τις οποίες έχουμε υπογεγραμμένες νέες συμβάσεις. Με τις επαρχίες Πάφου και Λεμεσού περιμένουμε να υπογράψουμε τα νέα συμβόλαια τα δημόσιων επιβατικών μεταφορών, για να το εφαρμόσουμε. Μόλις υπογραφούν τα συμβόλαια, θα εφαρμοστεί και σε αυτές τις επαρχίες. Θα επιλεχθούν δύο ή τρία σχολεία σε κάθε επαρχία. Ένα σε τουριστικό δήμο, ένα σε αστικό κέντρο, ένα εκτός του κέντρου, ένα πάνω στα βουνά, ένα δημοτικό μπορεί να έχει 100 μαθητές, άλλο μπορεί να έχει 300. Θα δούμε τις λεπτομέρειες».

Η διαδικασία καταγραφής των αναγκών έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να γνωρίζει πριν να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά, τα σχολεία που θα επιλεγούν για να εφαρμοστεί το πρόγραμμα. Ήδη, έχουν αρχίσει στα σχολεία να καταγράφουν τις απόψεις των γονιών, για να γνωρίζουν κατά πόσο υπάρχει ανάγκη για το πρόγραμμα ή όχι.

«Το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να ερωτηθούν οι γονείς και οι μαθητές, για να ξέρουμε το ενδιαφέρον που υπάρχει σε κάθε σχολείο. Η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει, επειδή θέλουμε να είμαστε έτοιμοι τον Σεπτέμβριο. Για να γίνει αυτό, πρέπει να ενημερωθούν τα σχολεία, για τους μαθητές που ενδιαφέρονται».

Ο κ. Καρούσος θέλησε να ξεκαθαρίσει πως ο στόχος της Κυβέρνησης, πίσω από την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος είναι διττός. «Αυτό το κάνουμε επειδή θεωρούμε ως Κυβέρνηση ότι πρέπει να προσφέρουμε στους μαθητές Δημοτικού, ακόμη και στους μαθητές Προδημοτικής και νηπιαγωγείων, για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής χιλιάδων συμπολιτών μας και κάθε πρωί τους παίρνουν σχολείο. Έτσι, με αυτό τον τρόπο βοηθάμε και ευκολύνουμε τους γονείς και από την άλλη βελτιώνουμε το κυκλοφοριακό και μειώνουμε τους ρύπους, αφού κάποιες μετακινήσεις θα αποτρέπονται με αυτό τον τρόπο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Έδωσε το σύνθημα για αλλαγή σελίδας στον Στρόβολο ο Τσίγκης-«Με μέθοδο και όραμα για όλους τους πολίτες»
Δημόσια διαβούλευση για νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις πρωτοβουλίες πολιτών
Παρουσίαση κοινοβουλευτικού έργου του Ευρωβουλευτή ΕΛΚ Λουκά Φουρλά
«Αλλοδαποί στις Κεντρικές ζητούν αναστολή ποινής και συμφωνούν με απέλαση αλλά απορρίπτονται οι αιτήσεις»
Δημοτικός σύμβουλος στην Ελλάδα γρονθοκόπησε αντιδήμαρχο και τον έστειλε στο νοσοκομείο
Οκτώ χρόνια φυλάκισης στον προπονητή στίβου που κακοποιούσε ανήλικες αθλήτριες
Καταχωρήθηκε η αγωγή Αναστασιάδη κατά του Μακάριου Δρουσιώτη-Αξιώνει πέραν των δύο εκ.
Συνελήφθη 49χρονος επιχειρηματίας για τη φωτιά στην Πάφο-Προκλήθηκε μετά από ρίψη πυροτεχνημάτων
Παράπονα στην Eπ. Προστασίας για τη νομιμότητα λειτουργείας κλειστών κυκλωμάτων σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία
Με το ένα πόδι εκτός ΔΗΣΥ η Νιόβη Παρισινού, μετά τη στήριξη στον Γεάδη