Έναρξη Ευρωπαϊκού Έργου για μείωση του ψηφιακού χάσματος σχολείων απομακρυσμένων περιοχών

Την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έργου «Learning from the Extremes - LfE» που αφορά στη μείωση του ψηφιακού χάσματος σχολικών κοινοτήτων απομακρυσμένων περιοχών, ανακοίνωσε τη Δευτέρα το Υπουργείο Παιδείας, καλώντας ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες να υποβάλουν προτάσεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ), του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ),  συμμετέχει ως Εταίρος στο Έργο, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Pilot Projects and Preparatory Actions in the field of "Communications Networks, Content and Technology"- Preparatory Action - Increasing access to educational tools in areas and communities with low connectivity or access to technologies» (PPPA-2021-RemoteDigEdu).

Το έργο έχει διάρκεια δύο χρόνια, από 1 Ιανουαρίου 2022 μέχρι 31 Ιανουαρίου 2024, και σε αυτό συμμετέχουν 10 Ευρωπαϊκές χώρες: Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρος, Κροατία, Φιλανδία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία και Ισπανία.

Αναφέρεται ότι το Έργο «Learning from the Extremes» στοχεύει στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων πρόσβασης στην ψηφιακή εκπαίδευση, ενισχύοντας την ένταξη και μειώνοντας το ψηφιακό χάσμα που υφίστανται οι σχολικές κοινότητες απομακρυσμένων περιοχών με χαμηλή συνδεσιμότητα, περιορισμένη ή καθόλου πρόσβαση σε συσκευές και ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία και περιεχόμενο.

«Ειδικότερος σκοπός του Έργου είναι η ανάπτυξη στρατηγικής, η οποία θα περιλαμβάνει προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο δύναται να επιτευχθεί η αύξηση της ψηφιακής προσβασιμότητας των μαθητών/τριών και των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές,» αναφέρει η ανακοίνωση.

Για τον σκοπό αυτό, προστίθεται, θα υλοποιηθούν δράσεις από σχολικές μονάδες ή δίκτυα σχολείων που βρίσκονται σε αγροτικές περιοχές για την εφαρμογή και αποτίμηση των πιο κατάλληλων λύσεων, ώστε να αυξηθεί η προσβασιμότητα των σχολείων και των μαθητών/τριών σε ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα και υλικά.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, συμμετέχει ως εταίρος στο έργο με τον ρόλο του Εθνικού Συντονιστή των σχολικών μονάδων που θα θελήσουν να δηλώσουν συμμετοχή με σχέδιο δράσης στην πιλοτική εφαρμογή του Έργου στην Κύπρο. Οι πέντε πιο καινοτόμες δράσεις θα χρηματοδοτηθούν αναλόγως του σχεδίου δράσης που θα προτείνουν (€10.000 – €16.000)  και θα υποστηριχθούν από εκπαιδευτικές προτάσεις συμβουλευτικού χαρακτήρα και από επιμορφώσεις, με σκοπό την υποστήριξη των σχολείων στην ανάπτυξη σχεδίων καινοτόμων δράσεων που θα συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η επιλογή των σχολικών μονάδων που θα συμμετέχουν θα γίνει μετά από την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Για το σκοπό αυτό, αναφέρεται, προγραμματίζονται δύο διαδικτυακές ενημερωτικές συναντήσεις στις  οποία θα προσκληθούν οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται ή και καλύπτουν αγροτικές περιοχές.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη Λειτουργό του ΠΙ κ. Θεοδώρα Κακουρή στο kakouri.th@cyearn.pi.ac.cy και στο τηλέφωνο 22402313.

Για περισσότερες πληροφορίες για το Έργο: https://learningfromtheextremes.eu/

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Δειτε Επισης

Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία-Σκόνη στην ατμόσφαιρα κατά διαστήματα
Το Υπουργείο Γεωργίας καλεί το κοινό να προστατεύσει την κυπριακή τουλίπα
Πλάνο για κοινό «ευρωπαϊκό πτυχίο» προωθεί η Κομισιόν
Εργασίες συντήρησης του Δικτύου Υψηλής Τάσης στην Επαρχία Πάφου
Για τις δράσεις του Συνδέσμου «Προμηθέας» ενημερώθηκε ο Υπουργός Υγείας
Πόρισμα διοικητικής έρευνας Ακάμα και χρονοδιάγραμμα ζητά η Επιτροπή Περιβάλλοντος
Σε άλλη χώρα γεννήθηκε το 22,7% των κατοίκων της Κύπρου
Συζήτησαν για Ακάμα και περιοχές Νατούρα Οικολόγοι και Επίτροπος Περιβάλλοντος
Τις επόμενες ημέρες αναμένει η Βουλή τη νέα πρόταση για το «Θυμέλη»
Τις προτάσεις του ΚΥΣΑΤΣ για ενίσχυση διαδικασίας αναγνώρισης σπουδών αναμένει η Βουλή