Υποστελεχωμένοι και χωρίς απινιδωτές οι ναυαγοσώστες-Οι τρεις παραλίες SOS

Άλλο ένα καλοκαίρι φαίνεται ότι θα διανύσουμε με την αγωνία και το απευκταίο σενάριο να συμβεί το οτιδήποτε σε κάποια παραλία, αφού αρκετές είναι οι ελλείψεις των ναυαγοσωστικών μονάδων που οφείλουν να είναι εκεί για την προστασία και την ασφάλεια των λουόμενων. Ελλείψεις προσωπικού αλλά και σημαντικών μηχανημάτων για τις πρώτες βοήθειες όπως αυτό του απινιδωτή, είναι μερικά από τα προβλήματα που ταλανίζουν τους ναυαγοσώστες και δείχνουν ότι και αυτό το καλοκαίρι θα τρέχουν να σώσουν ότι σώζεται...

Ηχηρό παράδειγμα της προβληματικής κατάστασης που επικρατεί στον ναυαγοσωστικό κόσμο, είναι η Λεμεσός, στην οποία ενώ έπρεπε να εργάζονται 60 ναυαγοσώστες, στην παρούσα φάση εργοδοτούνται συνολικά 46 ναυαγοσώστες σε 17 ναυαγοσωστικά σημεία. Μάλιστα, ιδιαίτερη ανησυχία, προκαλεί το γεγονός πως ενώ έπρεπε να βρίσκονται ναυαγοσώστες σε όλες τις επικίνδυνες παράλιες, εντούτοις υπάρχουν τρία σημεία που δεν υπάρχει ναυαγοσωστικός έλεγχος, λόγω και της υποστελεχώσης που υπάρχει. 

Τη δική του ανησυχία, εξέφρασε σε δηλώσεις που παραχώρησε στον REPORTER o υπεύθυνος της Ναυαγοσωστικής Μονάδας Λεμεσού, Πέτρος Αντωνίου, ο οποίος ανέφερε ότι «είμαστε σε φάση που γίνεται αναβάθμιση της μονάδας μας. Ήδη στη Λεμεσό γίνονται δέκα νέοι ναυαγοσωστικοί πύργοι και αντικατάσταση των παλιών με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών. Οι ναυαγοσώστες πλέον, αμείβονται με την κλίμακα Ε7, μια εξειδικευμένη κλίμακα που ζητούσαν χρόνια και δόθηκε από το Υπουργείο, γι’ αυτό και μπήκαν υψηλότερα κριτήρια στην εισδοχή ναυαγοσωστών».

Έτσι, αυτό το γεγονός έχει σαν αποτέλεσμα να γίνεται πιο δύσκολη η εξεύρεση ναυαγοσωστών, ενώ όπως σημείωσε ο κ. Αντωνίου, «ήδη έπρεπε να δουλεύουν 60 ναυαγοσώστες και εργάζονται μόνο 46. Ελπίζουμε ότι είναι ένα θέμα που θα λυθεί μεταξύ του Υπουργείου και του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. Επίσης, τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν τρία σημεία στη Λεμεσό που έπρεπε να λειτουργούν και δεν λειτουργούν. Ένα στην επαρχία του Πισσουρίου, ένα στην επαρχία της Επισκοπής και ένα στο Lady’s Mile που είναι κλειστά και έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία, λόγω του ότι δεν βρίσκουμε ναυαγοσώστες με τα προσόντα που ζητά πλέον το Υπουργείο».

Ουσιαστικά, τα ψηλά κριτήρια που έβαλε το αρμόδιο υπουργείο για την εργοδότηση ναυαγοσωστών, φαίνεται να βάζουν φρένο και στην πλήρη λειτουργία των ναυαγοσωστικών μονάδων. «Ευελπιστούμε ότι θα βρεθεί μια χρυσή τομή για φέτος και θα επιλυθεί το πρόβλημα. Το υπουργείο έβαλε κάποια πιο ψηλά κριτήρια, νοούμενου ότι είναι και πιο ψηλή η κλίμακα των ναυαγοσωστών, για να μπαίνουν πιο εξειδικευμένα άτομα στις συγκεκριμένες θέσεις. Ως εκ τούτου, εμείς είμαστε έτοιμοι για τους καλοκαιρινούς μήνες που έρχονται, όπως και τα σημεία που επανδρώνουμε είναι επίσης έτοιμα και θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι για οτιδήποτε συμβεί».

Ελλείψεις jet ski και απινιδωτή σε κάθε ναυαγοσωστικό πύργο

Την ίδια ώρα, αν και έχουν γίνει αρκετές ενέργειες για την ενίσχυση των ναυαγοσωστών και των ναυαγοσωστικών μονάδων, εντούτοις συνεχίζουν να φωνάζουν οι ελλείψεις, αφού φαίνεται να μην υπάρχουν απινιδωτές κάθε πύργο, όπως σωστικών μηχανικών μέσων. 

Μιλώντας στον REPORTER o Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Ναυαγοσωστικής, Πόλυς Παλλήκαρος, ανέφερε ότι «είμαστε σε καλό σημείο αλλά υπάρχουν ελλείψεις, όπως απινιδωτή σε κάθε πύργο και υπάρχουν ελλείψεις επίσης σωστικών μηχανικών μέσων, δηλαδή jet ski τα οποία κατά τη γνώμη μας πρέπει να υπάρχουν σχεδόν σε κάθε παραλία. Χρειάζονται περισσότερα μηχανικά μέσα, όπως τα jet ski, τα οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένα με πλατφόρμα διάσωσης, όπου θα μπορούν οι ναυαγοσώστες να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες».

Παράλληλα, αν και γίνεται δουλειά για ανανέωση των πύργων ναυαγοσωστών, εκεί που υπάρχουν τα θέματα σύμφωνα με τον κ. Παλλήκαρο είναι με το πού να τοποθετηθεί ο κάθε πύργος και που να τοποθετηθεί η πλατφόρμα που κατεβαίνει ο ναυαγοσώστης, «διότι αντιλαμβάνεστε ότι αυτά κόβουν τη θέα και υστερεί ορισμένα κρεβατάκια. Αλλά είναι θέματα που διαχειριζόμαστε».

Όπως ανέφερε επίσης ο κ. Παλλήκαρος, φέτος έχουν γίνει αρκετές ενέργειες για τους ναυαγοσώστες, αλλά βέβαια «υπάρχει αρκετή δουλειά ακόμη που πρέπει να γίνει. Όσον αφορά το έμψυχο δυναμικό των ναυαγοσωστών, έχουν προκηρυχθεί θέσεις για πολύ περισσότερα άτομα σε σύγκριση με πέρσι, ιδίως στην επαρχία Αμμοχώστου που ανέλαβε φέτος η Επαρχιακή Διοίκηση Αμμοχώστου να ελέγχει τους ναυαγοσώστες, όπως και στις υπόλοιπες επαρχίες. Υπάρχει σοβαρή βελτίωση όμως, ιδίως φέτος με παρέμβαση του Υπουργείου Εσωτερικών. Δηλαδή, είχε χώρους όπου υπήρχε μόνο ένας ναυαγοσώστης, που ήταν εντελώς απαράδεκτο. Ένας ίσον κανένας. Όλα τα πόστα πρέπει να έχουν δυο ναυαγοσώστες. Επίσης, το ωράριο που εργάζεται ένας ναυαγοσώστης έχει βελτιωθεί σημαντικά».

Δειτε Επισης

Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Πρόοδο στην προσπάθεια εμβάθυνσης της αγοράς κεφαλαιαγορών βλέπει ο Μισέλ
Υπ. Γεωργίας στην Σύνοδο Κοινοπολιτείας-«Συλλογική ευθύνη η προστασία ωκεανών»
Δήμος Λάρνακας: Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ
Δέσμευση Βουλής για προώθηση υγειονομικής περίθαλψης με επίκεντρο τον ασθενή
Δύσκολη συζήτηση των 27 στις Βρυξέλλες για ανταγωνιστικότητα λόγω κεφαλαιαγορών
Εκπέμπει SOS ο Διευθυντής του Νοσοκομείο Τροόδους-«Τριτοκοσμικές οι συνθήκες, αναγκαία η ανακαίνιση του»
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ να προσπαθήσουν για σύμβαση οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Πώς απαντά η Υπ. Ασθενοφόρων για το περιστατικό με τη λιπόθυμη μαθήτρια-«Δεν ήταν επείγον»