Δευτέρα 28 Νοε, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

ΒΙΝΤΕΟ: «Πάρε τις πίσω υπουργέ» φώναξαν ξανά οι μαθητές, διαμαρτυρήθηκαν για τετράμηνα

  07/04/2022 13:01
ΒΙΝΤΕΟ: «Πάρε τις πίσω υπουργέ» φώναξαν ξανά οι μαθητές, διαμαρτυρήθηκαν για τετράμηνα

ΒΙΝΤΕΟ: «Πάρε τις πίσω υπουργέ» φώναξαν ξανά οι μαθητές, διαμαρτυρήθηκαν για τετράμηνα

  07/04/2022 13:01

«Η νέα γενιά δεν σκύβει το κεφάλι, ο μόνος τρόπος είναι αντίσταση και πάλι». Αυτά αντηχούσαν στους δρόμους της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα έξω από το Προεδρικό Μέγαρο, όπου για ακόμη μία φορά μαζεύτηκαν εκατοντάδες μαθητές, από όλες τις επαρχίες της Κύπρου, συνοδευόμενοι από γονείς και καθηγητές, για να διαμαρτυρηθούν για τις εξετάσεις τετραμήνων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΒΙΝΤΕΟ: Με καπνογόνα και συνθήματα έξω από το Προεδρικό εκατοντάδες μαθητές

Λίγα λεπτά μετά τις 11:00 το πρωί, οι δρόμοι που οδηγούσαν στο Προεδρικό, από όλες τις κατευθύνσεις, έκλεισαν, καθώς αρκετοί μαθητές, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί από τις 10:30 στον χώρο στάθμευσης του Στεφανή, άρχισαν την πορεία τους, με προορισμό τις πύλες του Προεδρικού. Στα χέρια κρατούσαν πανό που έγραφαν «Όχι στις εξετάσεις ανά τετράμηνο» και «η εκπαίδευση δεν είναι βιομηχανία εξετάσεων. Θέλουμε ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο».

Η ηγεσία της ΠΣΕΜ, κρατώντας ντουντούκες, έδωσε το πρόσταγμα και αμέσως άρχισε να ακούγεται το γνωστό σύνθημα, που εδώ και τρία χρόνια ακούγεται από το στόμα των μαθητών. «Πάρε τις πίσω υπουργέ», καλώντας εκ νέου τον υπουργό Παιδείας και την Κυβέρνηση να καταργήσουν τις εξετάσεις ανά τετράμηνο. Στην πορεία συμμετείχαν μαθητές από όλες τις επαρχίες της Κύπρου, αφού τα λεωφορεία έφταναν το ένα μετά το άλλο.

Φτάνοντας έξω από το Προεδρικό, οι μαθητές στήθηκαν και φώναξαν τα συνθήματά τους, ώστε να ακουστούν στους υπουργούς και τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που εκείνη την ώρα συνεδρίαζαν, ενώ οι ηγεσίες των τριών οργανώσεων στάθηκαν απέναντι στους διαδηλωτές και εξέφρασαν τους λόγους που βρίσκονταν εκεί. Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν και οι βουλευτές του ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ, Χρίστος Χριστοφίδης και Χρύσανθος Σαββίδης, οι οποίοι είναι και μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και έχουν ασχοληθεί εκτενώς με το ζήτημα.

Από πλευράς Κυβέρνησης, μπροστά στους διαδηλωτές στάθηκε ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Ανδρέας Ιωσήφ, ο οποίος παρέλαβε και το κοινό υπόμνημα, που ετοίμασαν οι τρεις οργανώσεις. Σε σύντομη τοποθέτησή του, σημείωσε πως προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας, με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών, ενώ τόνισε πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καζάνι που βράζει η παιδεία-Βγαίνουν στους δρόμους οι φορείς για τα τετράμηνα 

Στο υπόμνημά τους, ΠΣΕΜ, οργανωμένοι γονείς και ΟΕΛΜΕΚ ανέφεραν πως η πορεία διαμαρτυρίας γονιών, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, ποτέ δεν ήταν για εκείνους αυτοσκοπός. «Οδηγηθήκαμε, δυστυχώς, σ’ αυτή την απόφαση λόγω της στάσης του Υπουργείου Παιδείας που παρόλες τις επίμονες προσπάθειες μας, εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να μη λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες μας, την αγανάκτησή μας και τους προβληματισμούς μας αναφορικά με την εφαρμογή και τις αρνητικές παρενέργειες των εξετάσεων τετραμήνων στα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές».

Όπως υπέδειξαν, είναι πλέον πασιφανή τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούνται από την εφαρμογή των ενδιάμεσων Εξετάσεων Τετραμήνων (συρρίκνωση ωφέλιμου διδακτικού χρόνου, προαγωγή της μηχανιστικής διεκπεραίωσης της διδακτέας/εξεταστέας  ύλης, δημιουργία ενός εξαιρετικά  πιεστικού σχολικού προγράμματος που έχει αρνητικό αντίκτυπο για τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς, την ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως τους/τις μαθητές/-τριες κ.ά.), καθώς επίσης και τα σημαντικά λάθη που έγιναν στη διαδικασία διεξαγωγής τους από το ΥΠΠΑΝ (Πλαίσια Μάθησης, Εξεταστέα Ύλη, Εξεταστικά Δοκίμια κ.ά.).

Θεωρούν, δε, ότι είναι πλήρως τεκμηριωμένο το γεγονός ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί εξαρχής από το ΥΠΠΑΝ για την εφαρμογή των Εξετάσεων Τετραμήνων (π.χ. «διαμορφωτική αξιολόγηση», «βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων», «μείωση της παραπαιδείας», «αποφόρτιση της ύλης», «μείωση του άγχους και της πίεσης για τους/τις μαθητές/μαθήτριες», «αύξηση προσωπικού ελεύθερου χρόνου μαθητών/μαθητριών», «ώθηση στην αξιοποίηση των νέων ανατροφοδοτικών μορφών συνεχούς και δημιουργικής αξιολόγησης», «καταξίωση του σχολικού χρόνου στη συνείδηση των μαθητών/-τριών», «μετατροπή του σχολείου σε κοινότητα μάθησης και δημιουργία») δεν έχουν επιτευχθεί.

«Τα πιο πάνω δεδομένα, τα οποία αναγνωρίζονται πλέον από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς εκτός από το ΥΠΠΑΝ, θυματοποίησαν τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών/τριών, επηρεάζοντας αρνητικά όχι μόνο την εκπαίδευσή τους αλλά και την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία. Σημειώνουμε δε, ότι η συγκεκριμένη γενιά μαθητών/τριών ήταν ούτως ή άλλως ευάλωτη, αφού έχει επηρεαστεί αισθητά από τις συνέπειες που επέφερε η διετής πανδημία σε ολόκληρη την κοινωνία αλλά και στην εκπαίδευση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βάζουν φωτιά στα σχολεία τα τετράμηνα-«Η αξιολόγηση του Υπουργείου είναι γελοία»

Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω δεδομένα, προστίθεται στο υπόμνημα, καθώς επίσης και ενόψει της επέκτασης του θεσμού στον Γυμνασιακό Κύκλο από την επόμενη σχολική χρονιά, «η ΟΕΛΜΕΚ, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΠΣΕΜ θεωρούμε ότι οι Εξετάσεις Τετραμήνων δεν μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται, αφού εκ των πραγμάτων δεν λειτουργούν προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και κυρίως των μαθητών/-τριών. Ταυτόχρονα, θεωρούμε ότι πρέπει να εξευρεθούν άμεσα τρόποι από το Υπουργείο, ώστε να μην θυματοποιηθούν οι μαθητές/τριες που έχουν υποστεί τις συνέπειες της εφαρμογής αυτού του θεσμού κατά το Α΄ τετράμηνο 2021-2022».

Μάλιστα, κάλεσαν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να αφουγκραστεί τις ανησυχίες τους και να λάβει υπόψη τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους και «άμεσα να προβείτε σε εκείνες τις ενδεδειγμένες ενέργειες, ούτως ώστε να σταματήσει η θυματοποίηση των παιδιών μας και η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος».

Καταλήγοντας, οι τρεις οργανώσεις εξέφρασαν και στον Νίκο Αναστασιάδη «όπως δηλώσαμε και επανειλημμένως στον υπουργό Παιδείας, την ετοιμότητά μας για άμεσο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα, για τη διαμόρφωση ενός Σχεδίου Αξιολόγησης Μαθητών/τριών που θα είναι προς όφελος των μαθητών/μαθητριών και του δημόσιου σχολείου».

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας