Δευτέρα 4 Ιουλ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Με εντάσεις η συνεδρία για τα τετράμηνα, αντάλλαξαν πυρά Πρόδρομος-Χριστοφίδης

Φοινιώ Σάββα  21/02/2022 17:27
Με εντάσεις η συνεδρία για τα τετράμηνα, αντάλλαξαν πυρά Πρόδρομος-Χριστοφίδης

Με εντάσεις η συνεδρία για τα τετράμηνα, αντάλλαξαν πυρά Πρόδρομος-Χριστοφίδης

Φοινιώ Σάββα  21/02/2022 17:27

Με εντάσεις, για ακόμη μία φορά, πραγματοποιήθηκε η συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, στην οποία τέθηκαν επί τάπητος οι χειρισμοί της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, εντός των σχολικών μονάδων, αλλά και τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα των εξετάσεων τετραμήνου, με τον υπουργό Παιδείας και το βουλευτή του ΑΚΕΛ, Χρίστο Χριστοφίδη να έχουν έντονους διαλόγους, πάνω από μία φορές.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Παιδείας έκρινε απαραίτητο όπως καλεστούν εκτάκτως στη Βουλή οι υπουργοί Παιδείας και Υγείας, ώστε να δώσουν εξηγήσεις, για την πορεία των μέτρων στα σχολεία και την αποτελεσματικότητα τους, ενώ κλήθηκαν να απαντήσουν και στα όσα ακούγονται για τα περί αλυσίδων μετάδοσης εντός των σχολικών μονάδων. Την ίδια ώρα, η Επιτροπή εξέταζε και το θέμα των εξετάσεων ανά τετράμηνο, με το Υπουργείο Παιδείας, ουκ ολίγες φορές να παίρνει στάση άμυνας, ενώ ο πολιτικός προϊστάμενος είχε έντονες αντιπαραθέσεις με το βουλευτή της Αριστεράς, για τις διαδικασίες, μέχρι και το τέλος της συνεδρίας.

Συγκεκριμένα, τόσο ο κ. Χριστοφίδης, όσο και ο κ. Λουκαΐδης, ο οποίος δεν είναι μεν μέλος της Επιτροπής, ωστόσο παρευρέθηκε στη συνεδρία, χαρακτήρισαν τον θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο αποτυχημένο και παιδαγωγικό έκτρωμα, με αποτέλεσμα ο Πρόδρομος Προδρόμου να θελήσει να υπεραμυνθεί των πολιτικών του Υπουργείου που ηγείται, τονίζοντας πως δεν είναι απόφαση της νυν Βουλής, ούτε καθόταν ο ίδιος στην καρέκλα του υπουργού όταν υπερψηφίστηκαν οι κανονισμοί. Μάλιστα, έκανε αναφορά στο νόμο Λεωνίδου, όπως είχαν «βαπτιστεί» οι κανονισμοί για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, τονίζοντας, δε, πως αυτό πέρασε με την πλειοψηφία των βουλευτών τότε και αφορά στην εφαρμογή του νόμου και δεν μπορεί κάποιος να κάνει λόγο για γινάτι του Υπουργείου.

Τότε, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, με έντονο ύφος διέκοψε τον υπουργό, τονίζοντας πως η πλειοψηφία της Βουλής, τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε ζητήσει όπως ανασταλούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, τουλάχιστον για τη Γ’ Λυκείου, για την τρέχουσα σχολική χρονιά, με εξαίρεση τον Δημοκρατικό Συναγερμό, υποδεικνύοντας στον υπουργό ότι δεν μπορεί να επικαλείται την Βουλή και την πλειοψηφία όποτε το αποφασίσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προδρόμου εναντίον όλων για τα τετράμηνα στη Γ’ Λυκείου-Σύμμαχος μόνο ο ΔΗΣΥ

Συνεχίζοντας τη συζήτηση ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις Παγκύπριες Εξετάσεις, που γίνονται εδώ και χρόνια, τονίζοντας πως μετά από μελέτη των αποτελεσμάτων που έκανε, διαπιστώθηκε πως ένα ποσοστό των μαθητών, περίπου 20%, σε ηλικία 18 ετών γράφουν στα Νέα Ελληνικά 0-5. Ο υπουργός σημείωσε πως είναι μία πραγματικότητα που πρέπει να απασχολήσει όλους, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του κ. Χριστοφίδη, ο οποίος σημείωσε πως με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο παραδέχεται την αποτυχία του, με τον υπουργό να απαντά ότι δεν παραδέχεται αποτυχία. Ο κ. Χριστοφίδης επανέλαβε τα όσα είπε ο υπουργός, για να προσθέσει ο κ. Προδρόμου πως αυτά τα δεδομένα είναι από το 2012 και το 2005.

Τα πνεύματα προσπάθησε να κατευνάσει ο κ. Λουκαΐδης, με τον υπουργό Παιδείας να προχωρά στο επόμενο σημείο της τοποθέτησής του, που ήταν η αξιολόγηση των εξετάσεων. Σε αυτό το σημείο, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ αναφέρθηκε σε κάποια παράπονα που έχουν δεχθεί, ότι κάποια σχολεία έδωσαν ήδη στους μαθητές τους ελέγχους για το Α’ τετράμηνο, ζητώντας το λόγο από τον υπουργό Παιδείας.

«Γιατί κάποια σχολεία έσπευσαν να δώσουν ελέγχους;», ρώτησε με έντονο ύφος ο κ. Χριστοφίδης, με τον υπουργό να απαντά σε ίδιο τόνος ότι εναπόκειται στα σχολεία να δώσουν ενδεικτικά. Τότε, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, συνεχίζοντας να απαντά με έντονο ύφος υπέδειξε στον υπουργό «τα μισά σχολεία δώσαν ελέγχους», για να πάρει την απάντηση «ε, ωραία. Θα δώσουν και τα άλλα μισά. Δεν είναι δική μου δουλειά να απαντήσω πότε θα δώσουν ελέγχους τα σχολεία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξανά στα έδρανα ο Προδρόμου-Εξετάζεται για τα τετράμηνα και την πανδημία

Στο μικροσκόπιο το test to stay

Η συνεδρία της Επιτροπής ξεκίνησε με την μελέτη του θέματος των μέτρων κατά της πανδημίας, που εφαρμόζονται στα σχολεία και συγκεκριμένα για το Test to Stay και την αποτελεσματικότητά του. Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλας, είναι μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και για να λυθούν τα προβλήματα πρέπει να υπάρχει διάλογος.

Με τη σειρά του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης έθεσε σειρά ερωτημάτων, όσον αφορά στα μέτρα. Όπως ανέφερε:

-Υπάρχει πρόβλημα με τους αντικαταστάτες. Τι μέτρα έχουν ληφθεί;

-Υπάρχει πρόβλημα με τις απουσίες διευθυντών. Λήφθηκαν κάποιες αποφάσεις για να αλλάξει αυτό;

-Τι γίνεται με το εργαστηριακό πλαίσιο των αντικαταστατών;

-Υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις από το Υπουργείο Υγείας και την ΟΕΛΜΕΚ, για τα κρούσματα στις σχολικές μονάδες. Τι γίνεται με τις αλυσίδες κρουσμάτων στα σχολεία και την αποτελεσματικότητα του test to stay;

-Έχει ξεκαθαριστεί ο τρόπος που θα εφαρμοστεί το Test to stay στα νηπιαγωγεία;

-Τι γίνεται με τα συστήματα εξαερισμών;

-Υπάρχει στα πλάνα του Υπουργείου να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξετάζει Υπ. Παιδείας και Υπ. Υγείας για τετράμηνα και μέτρα η Επιτροπή Παιδείας

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο υπουργός Υγείας, ο οποίος τόνισε πως ως Υπουργείο αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον δύσκολο δρόμο και να βρουν ένα μέτρο, με το οποίο θα μείνουν ανοιχτά τα σχολεία. Υπέδειξε, δε, ότι η τακτική που ακολουθεί, από τη μέρα που ανέλαβε το Υπουργείο Υγείας, είναι να πραγματοποιεί διαβουλεύσεις και στη συνέχεια λαμβάνει τις αποφάσεις του.

Ο κ. Χατζηπαντέλα σημείωσε πως όταν μελετούσε το Υπουργείο Παιδείας τους τρόπους εφαρμογής του μέτρου, οι σκέψεις ήταν διαφορετικές, ωστόσο μέσα από διαβουλεύσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, κατέληξαν στον τελικό τρόπο εφαρμογής.

Ο υπουργός δεν παρέλειψε να ρίξει και τα καρφιά του προς την ΟΕΛΜΕΚ, απαντώντας της στην ανακοίνωση που εξέδωσε η οργάνωση το Σάββατο, τονίζοντας πως θα ήταν πιο σωστό να τον πάρουν τηλέφωνο και να τους πουν τα προβλήματά τους και να τα λύσουν. «Δεν είμαστε Υπουργείο που μουλαρώνει και δεν ακούει. Είμαστε εδώ για να συζητούμε».

Στη συνέχεια, ο υπουργός Υγείας έδωσε στοιχεία, όσον αφορά στα κρούσματα εντός των σχολείων, σημειώνοντας πως οι αρμόδιοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί είχαν αναφέρει πως οι αλυσίδες εντός των σχολείων θα υπήρχαν, αφού είναι μέρος της κοινωνίας. «Είναι αδιανόητο να λέμε ότι δεν θα υπήρχαν, αλλά το θέμα είναι ότι η διάδοση είναι λιγότερη».

Όπως ανέφερε, για τις ημερομηνίες 5-16 Φεβρουαρίου, εντοπίστηκαν στα σχολεία 28,462 κρούσματα, εκ των οποίων τα 7,933 σε Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση. Από τα συγκεκριμένα κρούσματα, τα 18,382 ήταν επαφές και από αυτά, οι 6,320 έκαναν χρήση του test to stay και εντοπίστηκαν 72 θετικά κρούσματα, με το ποσοστό θετικότητας να βρίσκεται στο 1,13%.

«Αν δεν εφαρμόζαμε το μέτρο αυτό, 6,000 μαθητές θα βρίσκονταν στο σπίτι και σε συνδυασμό με τα κρούσματα, τα σχολεία θα έκλειναν. Αυτό το μέτρο βοηθά τους μαθητές να πηγαίνουν στα σχολεία τους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κάλεσε την ΟΕΛΜΕΚ σε διάλογο ο Χατζηπαντέλα-«Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους»

«Κακή δημοσιότητα στα θέματα για τα σχολεία»

Από πλευράς του, ο υπουργός Παιδείας άφησε καρφιά κατά των ΜΜΕ, τονίζοντας πως από την αρχή της πανδημίας τα σχολεία ήταν θέμα μίας κακής δημοσιότητας και βρίσκονταν καθημερινά στο επίκεντρο. Ανέφερε ότι μέσα στα σχολεία τηρήθηκαν κάποια μέτρα προστασίας, τα οποία είχαν προκαλέσει αντιδράσεις, όπως ήταν η χρήση μάσκας από τους εκπαιδευτικούς.

Όσον αφορά στο ποσοστό θετικότητας, σημείωσε πως πριν την εφαρμογή του test to stay, ήταν κάτω του 1%, ενώ με την εφαρμογή του νέου μέτρου κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα. «Άρα, οι αναφορές για αλυσίδες στα σχολεία, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», με τον κ. Προδρόμου να κάνει λόγο για παραπληροφόρηση.

Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και μαθητών

Από πλευράς τους, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις σημείωσαν πως ο στόχος τους είναι να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά, αλλά να είναι ασφαλή για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, σημείωσε πως ως οργάνωση έδωσαν κάποιους αριθμούς, οι οποίοι είναι σωστοί, αφού έχουν περισυλλέξει δεδομένα ενώ επανέλαβε ότι αυτό που ζητούν είναι να διοριστούν με πλήρες ωράριο, οι αντικαταστάτες και να υπάρξει μείωση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών, που έχουν αναλάβει καθήκοντα ιχνηλάτησης.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σημείωσε πως αρκετές από τις εισηγήσεις της οργάνωσής τους, έχουν εισακουστεί και διαφάνηκε πως είχαν αποτέλεσμα. Όπως ανέφερε, μία από τις εισηγήσεις τους είναι η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων. Σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνει αυστηροποίηση, να γίνει, ή σε αντίθετη περίπτωση, να γίνει χαλάρωση, ενώ αίτημά τους είναι να επιτρέπονται και οι εξωσχολικές δραστηριότητες, ώστε να βοηθηθεί η ψυχολογική κατάσταση των μαθητών. Παράλληλα, σημείωσε πως θα πρέπει να δοθούν και κάποια κίνητρα, από την Πολιτεία, προς τους γονείς, για να εκμεταλλευτούν το κενό τους χρόνο και να πηγαίνουν σε χώρους που θα βοηθήσουν τους μαθητές.

Στη δική του τοποθέτηση, ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, υπέδειξε πως δεν είναι ειδικοί, όμως είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα προβλήματα της πανδημίας. Μάλιστα, έδωσε παράδειγμα ότι σε Λύκειο της Λάρνακας, οι μαθητές για επτά μέρες δεν έχουν καθηγητή, για τα μαθηματικά κατεύθυνσης, ενώ όσον αφορά στις αλυσίδες μετάδοσης, σημείωσε πως υπάρχουν. Όπως υπέδειξε, υπήρχαν μαθητές σε σχολείο που για ώρες δεν μπορούσαν να κάνουν μάθημα και βρίσκονταν στην αυλή, αφού δεν είχαν αίθουσα λόγω κρουσμάτων.

Όσον αφορά στο test to stay, ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ σημείωσε πως υπάρχουν προβλήματα, αφού μαθητές καθυστερούν να πουν στις τάξεις, ενώ δεν καλέστηκαν στις διαβουλεύσεις πριν την απόφαση για το εν λόγω μέτρο, ενώ καταλήγοντας αναφέρθηκε και στα συστήματα εξαερισμού και τα πρωτόκολλα, που αναφέρουν πως θα πρέπει να είναι ανοιχτά τα παράθυρα, στις ορεινές περιοχές, μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο με κουβέρτες.

Στην αντεπίθεση ο Προδρόμου

Ο Πρόδρομος Προδρόμου σήκωσε απευθείας το γάντι και αναφέρθηκε στα περί ανοιχτών παραθύρων και κουβερτών, σημειώνοντας πως τα πρωτόκολλα αναφέρουν πως τα παράθυρα πρέπει να ανοίγουν στο διάλειμμα και όχι κατά την ώρα του μαθήματος, ενώ για το σύστημα εξαερισμού υπενθύμισε ότι δεν έγινε καμία αναφορά ότι θα τοποθετηθούν σε όλα τα σχολεία, αφού είναι αδύνατο.

Όσον αφορά στην απολύμανση των σχολείων, ο υπουργός σημείωσε πως γίνεται όταν οι μαθητές δεν βρίσκονται στο σχολείο και όχι όταν βρίσκονται εκεί, ενώ για το test to stay ξεκαθάρισε πως είναι προαιρετικό και κανείς δεν υποχρέωσε τους μαθητές να το επιλέξουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνοφρυωμένοι και ανήσυχοι οι γονείς για τα τετράμηνα, καταγράφουν προβλήματα

Άναψαν φωτιές τα τετράμηνα

Το δεύτερο θέμα, το οποίο θέλησε να εξετάσει η Επιτροπή Παιδείας, είναι ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων και η αποτελεσματικότητά του. Ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Χρύσανθος Σαββίδης, στην αρχική του τοποθέτηση ανέφερε πως «γινόμαστε μάρτυρες μία σφοδρής αντίδρασης γονιών και μαθητών ότι τα πράγματα αντί να βελτιώνονται, έχουν χειροτερέψει. Μαθητές του 20, έγραψαν 10 και 15, οι δυσκολίες ήταν δυσανάλογες με τις δυνατότητές τους, τα γραπτά ήταν πολύ μεγάλα».

Όπως εξήγησε, είχαν ξεκινήσει να μιλάνε για ένα παγκύπριο διαγώνισμα και κατέληξαν να πραγματοποιούνται εξετάσεις επιπέδου Παγκυπρίων. Όσον αφορά στην αναδιαμόρφωση της ύλης, ο κ. Σαββίδης σημείωσε πως οι μαθητές ενώ έκαναν μάθημα για ένα θέμα, ξαφνικά τους ζητήθηκε να το αφήσουν πίσω και να αρχίσουν καινούργιο. Μάλιστα, έκανε αναφορά και στους μαθητές που παρακάθησαν στην τρίτη σειρά εξετάσεων, τονίζοντας πως ήταν ευνοημένοι, καθώς είχαν την ευκαιρία να λύσουν τα δύο προηγούμενα γραπτά και στη συνέχεια να εξεταστούν. Τόνισε πως τα σχολεία ήταν κλειστά για ένα μήνα και οι καθηγητές που είχαν κάνει επιτηρήσεις, για αρκετές μέρες έκαναν διακοπές.

Από πλευράς του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε αρχική του τοποθέτηση, σημείωσε πως είχαν πει πως ο θεσμός θα οδηγούσε σε παιδαγωγικό έγκλημα, το οποίο έχουν αυτή τη στιγμή μπροστά τους, χαρακτηρίζοντάς τον μάλιστα αποτυχημένο και χρειάζονται να βρεθούν λύσεις. Ξεκαθάρισε πως η επιμονή του Υπουργείου να εφαρμοστούν σε αυτές τις συνθήκες, είχε ως αποτέλεσμα να καρατομηθούν τα όνειρα των μαθητών.

Ο υπουργός Παιδείας, σε τοποθέτησή του, υπενθύμισε τους βουλευτές ότι με βάση τους κανονισμούς, το Υπουργείο πρέπει να ενημερώσει τη Βουλή, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του Λυκείου και αφού έχει αξιολογήσει όλα τα δεδομένα, κάτι που προτίθεται να κάνει μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Έδωσε, δε, κάποια στοιχεία για τους μέσους όρους των μαθημάτων, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, ο μέσος όρος στα Νέα Ελληνικά βρίσκεται στο 12, που είναι πιο κάτω σε σύγκριση με πέρσι, ενώ για τα Αρχαία κατεύθυνσης βρίσκεται στο 12,01, σε αντίθεση με το 9 που σημειώθηκε πέρσι. Όσον αφορά στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, ο μέσος όρος βρίσκεται στο 6, σε αντίθεση με το 7 που καταγράφηκε πέρσι.

Πάντως, οι βαθμοί αυτοί μπορούν να αλλάξουν, αφού δεν έχει γίνει πλήρης αξιολόγηση των δοκιμίων.

Θεσμικό το πρόβλημα

Στην τοποθέτησή του, ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ τόνισε πως το πρόβλημα είναι θεσμικό, σημειώνοντας πως μετρώντας τις μέρες για το Β’ τετράμηνο, είναι μόνο 56. Μάλιστα, χαρακτήρισε το σύστημα αποτυχημένο, το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως τις προηγούμενες χρονιές. Τόνισε, δε, ότι έχει αυξηθεί η παραπαιδεία και οι ανάγκες για φροντιστήρια, ενώ οι μαθητές πλέον δεν έχουν ελεύθερο χρόνο, για να ασχοληθούν με τα ενδιαφέροντά τους. «Πρέπει να καταργηθούν οι εξετάσεις και να γίνει ένας διάλογος με όλους τους φορείς, για να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο (Προ)δρόμος είχε την δική του ιστορία… Διαδοχικά μέτωπα, παρατεταμένη τρικυμία

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας