Εγκαταλελειμμένα οχήματα με ιδιοκτήτες «φαντάσματα»... στοιχειώνουν τους Δήμους

Ιδιαίτερο πονοκέφαλο προκαλούν σε κάθε άκρη της Κύπρου τα εγκαταλελειμμένα, ακινητοποιημένα και στην ουσία πετάμενα οχήματα σε δημόσιους χώρους, με τους ιδιοκτήτες τους να αγνοούνται. Άλλα με σπασμένα τζάμια, άλλα χωρίς τροχούς και άλλα χωρίς εξαρτήματα, βρίσκονται εγκαταλελειμμένα σε διάφορα άδεια οικόπεδα και μολύνουν το περιβάλλον. Ένα φαινόμενο, το οποίο ασφαλώς και δεν είναι τωρινό, αλλά εδώ και πολλά χρόνια συντηρείται, χωρίς δυστυχώς να ευαισθητοποιούνται οι ιδιοκτήτες τους, που θεωρούν εύκολη λύση να τα πετάξουν σε κάποιο σημείο εκτός του σπιτιού τους.

Το προβληματικό φαινόμενο που μαστίζει τις πόλεις αλλά και το περιβάλλον, έφερε ξανά στην επιφάνεια ο Δήμος Λάρνακας, ο οποίος ενημέρωσε τους Λαρνακείς πως όλα τα οχήματα που είναι ακινητοποιημένα πάνω από τρείς εβδομάδες σε συγκεκριμένο χώρο, θα θεωρούνται εγκαταλελειμμένα.

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο Δήμος Λάρνακας, εάν το όχημα αυτό δεν μετακινηθεί μέσα σε τέσσερεις εβδομάδες από την ημέρα που θα γίνει η σχετική ειδοποίηση από το Δήμο, τότε ο Δήμος έχει την εξουσία να θέσει σε εφαρμογή τη Νομοθεσία, κάνοντας έκκληση παράλληλα στο κοινό όπως συμμορφώνεται με τις εν λόγω υποδείξεις, για αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων.

Για την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη του, μίλησε στον REPORTER o δήμαρχος Λάρνακας, Ανδρέας Βύρας. Όπως εξήγησε, «είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τον Δήμο μας και το αντιμετωπίζουμε δυστυχώς πάρα πολύ συχνά. Έτσι, θέλαμε να κάνουμε μια υπενθύμιση, ότι θα προχωρήσουμε σε μια μεγάλη εκστρατεία, αν και δεν σταματά ποτέ αυτή η προσπάθεια, για να είμαι δίκαιος. Έχουμε ανθρώπους στον Δήμο, που η δουλειά τους είναι αυτή αποκλειστικά. Απλώς τελευταίως παρουσιάζεται μια ιδιαίτερη αύξηση αυτού του προβλήματος».

Όπως τόνισε ο κ. Βύρας, μάλιστα, «είναι αρκετά τα οχήματα που είναι ακινητοποιημένα σε διάφορα σημεία της Λάρνακας. Είναι ξεκάθαρη όμως η Νομοθεσία και, εάν παρέλθουν τρεις βδομάδες, πάμε και τα μετακινούμε στον χώρο που έχει ο Δήμος και εάν μετά από ένα διάστημα δεν ενδιαφερθεί κανείς, τότε τα πουλάμε σε πλειστηριασμούς. Φθάνουν συνέχεια κοντά μας παράπονα για εγκαταλελειμμένα οχήματα και ιδιαιτέρως σε γειτονιές και σε άδεια οικόπεδα».

Όσον αφορά τον Δήμο Λευκωσίας, ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, ανέφερε ότι «η πλειονότητα των οδηγών συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και φροντίζουν οι ίδιοι να απομακρύνουν τα οχήματά τους εντός του ορισμένου χρονοδιαγράμματος. Σε περίπτωση, ωστόσο, που τα οχήματα παραμένουν και δεν μετακινηθούν εντός της προθεσμίας που έχει δοθεί, τότε ο Δήμος θα ενεργήσει για τη διάθεσή τους ως ακολούθως: Εάν το όχημα δεν έχει άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ ή έχει άδεια κυκλοφορίας αλλά δεν έχει πιστοποιητικό καταλληλότητας, τότε θεωρείται ως όχημα στο τέλος του κύκλου ζωής του και διατίθεται για καταστροφή. Στην περίπτωση που το όχημα έχει άδεια κυκλοφορίας και πιστοποιητικό καταλληλότητας, τότε το συμβούλιο έχει την εξουσία να το πωλήσει σε δημόσιο πλειστηριασμό».

Επίσης, όπως εξήγησε ο κ. Γιωργκάτζης, «σε περιπτώσεις συσσώρευσης οχημάτων όπου στοιχειοθετείται υπόθεση δημόσιας οχληρίας, ο Δήμος προχωρά στη λήψη δικαστικών μέτρων για εξασφάλιση δικαστικού διατάγματος για άρση και μη επανάληψη της οχληρίας».  

Την ίδια ώρα, προβληματική φαίνεται να είναι η εικόνα που παρουσιάζει και η Λεμεσός, με τα ακινητοποιημένα οχήματα να βρίσκονται σε αρκετά σημεία της πόλης και τον Δήμο να τα κυνηγά. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Λεμεσού, Νίκο Νικολαΐδη, «βεβαίως και γνωρίζουμε αυτή τη Νομοθεσία, με βάση την οποία, όταν υπάρχει ένα αυτοκίνητο εγκαταλελειμμένο, πάει ο Δήμος μας και εκδίδει μια προειδοποίηση, την οποία επικολλά πάνω στο αυτοκίνητο και εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση, θεωρείται πλέον εγκαταλελειμμένο και μετακινείται. Έχουμε αρκετά δυστυχώς και στη Λεμεσό, τα οποία όμως συνεχώς οι υπηρεσίες του Δήμου τα κυνηγούν και προσπαθούν να μην τα αφήσουν να γίνουν περισσότερα. Τα κυνηγούμε συνεχώς αυτά τα πράγματα και προσπαθούμε να μην τα αφήνουμε, γιατί κάνουν πιο άσχημη την εικόνα της πόλης μας».

Μια μεγάλη πόλη όπως η Λεμεσός, πρόσθεσε ο κ. Νικολαΐδης, «σίγουρα έχει αρκετές τέτοιες περιπτώσεις, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε συνεχώς. Δεν μπορούν σε καμία περίπτωση αυτά τα οχήματα να παραμένουν εκτεθειμένα σε εξωτερικούς χώρους και προσπαθούμε συνεχώς να επιτηρούμε την κατάσταση, για να αποτρέψουμε αυτό το φαινόμενο».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πάφου, Φαίδωνας Φαίδωνος, ανέφερε ότι «μπορεί να υπάρχουν οχήματα εγκαταλελειμμένα, αλλά ο Δήμος προχωρεί άμεσα στην απομάκρυνσή τους από διάφορα σημεία. Έχουμε τέσσερις πλατφόρμες σε λειτουργία και προσπαθούμε καθημερινώς να καθαρίζουμε τα διάφορα σημεία που εντοπίζουμε ακινητοποιημένα οχήματα. Εάν παρέλθει ένα σύντομο χρονικό διάστημα και δεν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης τους, τότε τα βγάζουμε σε πλειστηριασμό». 

Τι αναφέρει ο Περί Δήμων Νόμος

Σύμφωνα με τη Νομοθεσία, σε περίπτωση κατά την οποία μηχανοκίνητο όχημα παραμένει εγκαταλελειμμένο σε δημόσιο δρόμο ή σε ανοικτό δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, για χρονική περίοδο μεγαλύτερη από τρεις εβδομάδες, τότε το συμβούλιο:

  • (α) επικολλά στο όχημα περίοπτη αυτοκόλλητη γνωστοποίηση, στην οποία τούτο χαρακτηρίζεται ως εγκαταλελειμμένο, και το ακινητοποιεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καθίσταται σαφές ότι τούτο έχει περιέλθει στην κατοχή του συμβουλίου· και
  • (β) επιδίδει ειδοποίηση στον ιδιοκτήτη του οχήματος ή, όταν το όχημα βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο, και στον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη του ιδιωτικού χώρου, με την οποία τους καλεί να μετακινήσουν το όχημα μέσα σε τέσσερεις εβδομάδες από την ημερομηνία της ειδοποίησης:

Επίσης, σε περίπτωση που το πρόσωπο, στο οποίο επιδόθηκε η ειδοποίηση, παραλείπει ή αμελεί να μετακινήσει το όχημα μέσα στην περίοδο των τεσσάρων εβδομάδων, τότε:

  • (α) εάν το όχημα έχει άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ, το συμβούλιο έχει εξουσία να το πωλήσει σε δημόσιο πλειστηριασμό ή με τη ζήτηση δημόσιων προσφορών και τυχόν έσοδα, από τη διάθεση του οχήματος, διατίθενται για την κάλυψη των εξόδων του δήμου, ενώ οποιοδήποτε υπόλοιπο κατατίθεται στο δημοτικό ταμείο.
  • (β) εάν το όχημα δεν έχει άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ θεωρείται ως όχημα στο τέλος του κύκλου ζωής του και περιέρχεται στην κατοχή του συμβουλίου και διατίθεται από το συμβούλιο σύμφωνα με τις πρόνοιες του εν λόγω Νόμου.

Όπως επεξηγείται, «αντικείμενο» σημαίνει οποιοδήποτε κινητό πράγμα, το οποίο βρίσκεται σε δημόσιο δρόμο ή ανοικτό δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, απροστάτευτο από τις καιρικές συνθήκες και μη συνδεδεμένο στερρώς σε ακίνητη ιδιοκτησία, κατά την έννοια που αποδίδεται στην εν λόγω ιδιοκτησία δυνάμει του περί Ακίνητης Ιδιοκτησίας (Διακατοχή, Εγγραφή και Εκτίμηση) Νόμου και «ιδιωτικός χώρος» σημαίνει οποιοδήποτε μη περιφραγμένο χώρο, που αποτελεί ιδιωτική ιδιοκτησία.

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»