Τετάρτη 19 Ιαν, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Άναψαν τα αίματα στην Παιδείας λόγω test to stay, αντάλλαξαν πυρά ΑΚΕΛ-Πρόδρομος

Φοινιώ Σάββα  14/01/2022 12:37
Άναψαν τα αίματα στην Παιδείας λόγω test to stay, αντάλλαξαν πυρά ΑΚΕΛ-Πρόδρομος

Άναψαν τα αίματα στην Παιδείας λόγω test to stay, αντάλλαξαν πυρά ΑΚΕΛ-Πρόδρομος

Φοινιώ Σάββα  14/01/2022 12:37

Με εντάσεις πραγματοποιήθηκε η έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, κατά την οποία συζητήθηκαν τα μέτρα που λήφθηκαν για αναχαίτιση της πανδημίας στα σχολεία, καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν από τα εν λόγω μέτρα, όταν υπουργός Παιδείας και Ανδρέας Καυκαλιάς είχαν έντονη ολιγόλεπτη λογομαχία, με φόντο το Test to stay.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, σχολιάζοντας το test to stay, που ανακοινώθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και αφορά στον τρόπο διαχείρισης των επαφών κρουσμάτων, εντός των σχολικών μονάδων, σημείωσε ότι η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα μέτρο, που δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει. Συγκεκριμένα, ο κ. Καυκαλιάς ανέφερε ότι «ως Κυβέρνηση δεν μπορείτε να υποστηρίξετε και τους εαυτούς σας πολλές φορές. Εξαγγείλατε αυτό το test to stay και καταλαβαίνουμε ότι έγινε μία εξαγγελία ενός συνθήματος και τώρα τρέχετε για να δείτε τι σημαίνει, πώς θα εφαρμοστεί, πώς θα υποστηριχθεί αυτό το μέτρο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πληθαίνουν οι φωνές για το test to stay, βλέπουν διάκριση οι εκπαιδευτικοί

Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Πρόδρομου Προδρόμου, ο οποίος με έντονο ύφος απάντησε στον βουλευτή του ΑΚΕΛ, επισημαίνοντας ότι είναι υπάρχει πανδημία και προσπαθούν να πάρουν μέτρα, ενώ τόνισε ότι δεν βγήκε απόφαση χωρίς να ξέρουν. Μάλιστα, τόνισε ότι οι ειδικοί, οι οποίοι έχουν προτείνει το test to stay, είχαν δημόσια τοποθετηθεί και εξηγήσει για το μέτρο.

«Είναι άνθρωποι που αφιλοκερδώς, εδώ και δύο χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Πρότειναν ένα μέτρο που μπορεί να βοηθήσει και έρχεται ένας βουλευτής και λέει ότι δεν ξέρετε τι σας γίνεται. Να μην το κάμουμε, ούτε εμβόλια να κάνουμε, επειδή υπάρχουν κάποιοι ακραίοι που το λένε, αν θέλετε να φτάσετε μέχρι εκεί», ανέφερε με έντονο ύφος ο κ. Προδρόμου, για να λάβει απάντηση από τον κ. Καυκαλιά ότι είναι απογοητευτικός.

Τα πνεύματα δεν ηρέμησαν, αφού ο υπουργός Παιδείας κλήθηκε να απαντήσει και σε τοποθετήσεις δεύτερου βουλευτή του ΑΚΕΛ, του Χρίστου Χριστοφίδη, για τις εξετάσεις τετραμήνων και συγκεκριμένα για την απόφαση ώστε μέχρι να ολοκληρωθεί και η δεύτερη σειρά των εξετάσεων, να μην προχωρήσει η διδασκαλία της ύλης του δεύτερου τετραμήνου, αλλά και κατά πόσο ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες που ακολουθούνται κατά τις Παγκύπριες, όσον αφορά στα δοκίμια που ετοιμάστηκαν για τους τελειόφοιτους μαθητές των Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.

Ο υπουργός σημείωσε ότι οι διαδικασίες και οι κανονισμοί για τις εξετάσεις τετραμήνων είχαν ψηφιστεί από την προηγούμενη θητεία του Κοινοβουλίου, ξεκαθαρίζοντας πως είναι δύο διαφορετικοί θεσμοί και δεν ακολουθούνται οι ίδιες διαδικασίες. Όσον αφορά στην ύλη, ο κ. Προδρόμου υπέδειξε με έντονο ύφος ότι δεν αφορά νέα τακτική να μην προχωρήσει η διδασκαλία της ύλης, αλλά είναι κάτι που προϋπήρχε και δεν ξεκινά αμέσως η διδασκαλία μετά την εξεταστική περίοδο. «Προβλέπεται μία εβδομάδα για ανακεφαλαίωση, λύση εξετάσεων κλπ. Να μην διαδίδουμε πράγματα και να μην δημιουργούμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φωνάζουν για το Test to Stay οι καθηγητές-«Επικίνδυνη για την υγεία η απόφαση»

«Χρειάζεται ψυχραιμία»

Ο Πρόδρομος Προδρόμου, ο οποίος έλαβε πρώτος το λόγο στην έναρξη της Επιτροπής, αναφέρθηκε στις ενέργειες που έκανε το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία στην ώρα τους, χωρίς επιπρόσθετα προβλήματα.

Όπως ανέφερε, παρακολουθώντας την κατάσταση της πανδημίας στην υπόλοιπη κοινωνία, ήταν αναμενόμενο ότι θα υπήρχαν αυξημένα κρούσματα και προβλήματα στα σχολεία, ενώ αναφερόμενος στο test to stay, επανέλαβε τι προνοεί το εν λόγω μέτρο και τόνισε πως θα υπάρχει τη Δευτέρα μία σύσκεψη με τους εκπαιδευτικούς, τον κ. Τσιούτη, το υπουργό Υγείας και τους γονείς, ώστε να τους εξηγήσουν πώς θα λειτουργεί. «Χρειάζεται ψυχραιμία, διπλή ψυχραιμία. Κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις».

Ο κ. Προδρόμου σημείωσε πως οι συσκέψεις στο Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησαν από τις 4 Ιανουαρίου, με όλες τις διευθύνσεις και λήφθηκαν διάφορες αποφάσεις για τον τρόπο που θα ανταποκριθούν στις ανάγκες για τις αντικαταστάσεις. Συγκεκριμένα, για τη Δημοτική Εκπαίδευση, η αντικατάσταση θα γίνεται και από τους νηπιαγωγούς και από φιλόλογους, ενώ αποφάσισαν να ανοίξουν και τη λίστα διορισίμων, κάτι που δεν γινόταν σε αντίθετη περίπτωση. Μάλιστα, αποφασίστηκε όπως δοθεί ευκαιρία και στους εκπαιδευτικούς από άλλα προγράμματα του Υπουργείου, για να αντικαταστήσουν εκπαιδευτικούς, εκεί και όπου χρειαζόταν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανήσυχοι αλλά... they'll stay οι εκπαιδευτικοί, περιμένουν την «ύλη» του test

Κατά την συζήτηση στην Επιτροπή, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως από τις 5 Ιανουαρίου στάλθηκαν άμεσα οι ανάγκες για αντικαταστάσεις στην Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και από τις 7 Ιανουαρίου, αφού είχαν επαναλειτουργήσει τα νηπιαγωγεία και τα ειδικά σχολεία, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για τα υπόλοιπα σχολεία, αλλά δεν μπορούσε να γίνει με ασφάλεια 100%, δεδομένου ότι μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο και θα πραγματοποιούνταν επιπρόσθετα τεστ.

Ο υπουργός, ολοκληρώνοντας την αρχική του τοποθέτηση, σημείωσε ότι όσον αφορά στη Μέση Εκπαίδευση, ο αριθμός των μαθητών που βρίσκονταν εκτός σχολείων είχε μεγάλη διαφορά, δεδομένου ότι στα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές, οι μαθητές έμειναν στο σπίτι, ώστε να προετοιμαστούν για τις επικείμενες εξετάσεις τετραμήνων, κάτι που δίνει ανάσα στο Υπουργείο, αφού μειώνεται η ταυτόχρονη παρουσία μεγάλου αριθμού παιδιών στα Λύκεια.

Ο κ. Προδρόμου, παίρνοντας εκ νέου το λόγο κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναφορικά με τους αντικαταστάτες που ενδεχομένως να νοσήσουν και θα πρέπει να απουσιάζουν, τόνισε ότι θα πληρώνονται κανονικά και θα αναγνωρίζεται η υπηρεσία τους.

«Το κριτήριό μας είναι να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία»

Από πλευράς του, ο υπεύθυνος της ομάδας Ιχνηλάτησης, Βαλεντίνος Σιλβέστρος σημείωσε ότι το κριτήριο της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, για το νέο μέτρο που έχει προταθεί είναι ότι πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, ωστόσο με τους αριθμούς που υπάρχουν σήμερα, όσον αφορά στα κρούσματα και τις επαφές τους, η προσπάθεια να μείνουν ανοιχτά είναι πολύ δύσκολη, αφού με τα ισχύοντα πρωτόκολλα, οι επαφές πρέπει να μείνουν στο σπίτι.

Όπως εξήγησε, κάθε κρούσμα εντός των σχολικών μονάδων, δηλώνει στενές επαφές επτά πρόσωπα. «Αν χθες είχαμε 287 κρούσματα από τα σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, τότε μιλούμε για 3,000 επαφές στο σπίτι. Άρα, αυτό σημαίνει ότι κάθε εβδομάδα θα είναι δεκάδες χιλιάδες απουσίες από τα σχολεία».

Ο κ. Σιλβέστρος τόνισε ότι η Επιστημονική Επιτροπή θεώρησε ότι με το να εξεταστεί ένα παιδί πριν μπει μέσα στην τάξη, μειώνονται οι πιθανότητες να νοσήσει μέχρι να σχολάσει, ενώ τόνισε ότι είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Προβληματισμένοι οι εκπαιδευτικοί

Παρόντες στην Επιτροπή ήταν και εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων, οι οποίοι εξέφρασαν από πλευράς τους προβληματισμούς για το νέο μέτρο που ανακοινώθηκε. Πρώτος τοποθετήθηκε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, ο οποίος σημείωσε πως οι καθηγητές και οι διευθύνσεις των σχολείων επιδίδονται καθημερινά σε ένα αγώνα δρόμου, ώστε να λειτουργούν τα σχολεία χωρίς προβλήματα, απαριθμώντας μάλιστα τα νέα καθήκοντα που κλήθηκαν να αναλάβουν, λόγω πανδημίας.

Ο κ. Χατζησάββας αναφέρθηκε και στους Βοηθούς Διευθυντές που έχουν κληθεί, τους τελευταίους μήνες, να αναλάβουν την ευθύνη της ιχνηλάτησης, ενώ εξέφρασε την δυσαρέσκειά του, στο γεγονός ότι δεν υπήρξε θετική ανταπόκριση στο αίτημα της οργάνωσης για απαλλαγή των συγκεκριμένων καθηγητών από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, αλλά και στο αίτημα για να δοθούν κίνητρα στους αντικαταστάτες.

Όσον αφορά στο test to stay, ο κ. Χατζησάββας σημείωσε ότι η νέα απόφαση του Υπουργικού ακυρώνει, εν μέσω της μεγαλύτερης έξαρσης της πανδημίας, τον ορισμό της στενής επαφής εντός των σχολείων. «Δεκάδες στενές επαφές θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, έξω στην αυλή και έξω από το σχολείο θα τίθενται σε αυτοπεριορισμό. Διερωτόμαστε πραγματικά, ποιοι είναι αυτοί οι γονείς που θα στείλουν τα παιδιά τους στις τάξεις, όταν γνωρίζουν ότι μέσα στις τάξεις υπάρχουν στενές επαφές κρουσμάτων».

Από πλευράς της, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου ανέφερε ότι και στη Δημοτική Εκπαίδευση, οι διευθύνσεις των σχολείων είναι σε ένα διαρκή αγώνα δρόμου, όσον αφορά στις αντικαταστάσεις. Εξέφρασε εκ νέου την αντίθεση της οργάνωσης, για την απόφαση της Κυβέρνησης να επαναλειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία και τα ειδικά σχολεία χωρίς αυστηροποίηση των πρωτοκόλλων, καλώντας μάλιστα την επιστημονική ομάδα να επανεξετάσει τα πρωτόκολλα.

Αναφορικά με το test to stay, η κα. Βασιλείου, με έντονη δυσφορία, υπέδειξε ότι ενημερώθηκαν για το νέο μέτρο από δημόσιες δηλώσεις των υπουργών και δεν υπήρξε οποιαδήποτε διαβούλευση, πριν την εξαγγελία από το Υπουργικό, ενώ σημείωσε πως θα μπορούσαν να εισηγηθούν κάποιες λύσεις από τις δικές τους εμπειρίες. Όπως υπέδειξε, το χειμώνα τα παράθυρα είναι κλειστά, δεν υπάρχουν συστήματα εξαερισμού, ενώ δεν θα μπορούσαν να τηρηθούν οι απαιτούμενες αποστάσεις μεταξύ των παιδιών.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ τόνισε ότι έχει σταλεί επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, με τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες της οργάνωσης και κατά πόσο αυτό το μέτρο είναι εφαρμόσιμο ή όχι.

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας