«Αν χειριστούμε τις διαδικασίες για τις επαφές διαφορετικά, κερδίζουμε πράγματα»

Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση μεταξύ του υπουργού Παιδείας, Πρόδρομου Προδρόμου, με μέλη της ηγεσίας της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, όπου συζητήθηκε το πρόβλημα της πανδημίας και τα μέτρα που λαμβάνονται. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φωνάζουν για το Test to Stay οι καθηγητές-«Επικίνδυνη για την υγεία η απόφαση»

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι είχαμε σήμερα συνάντηση με την ηγεσία της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης υπό τη νέα της σύνθεση, τους ευχαρίστησα για την πολύτιμη συνεννόηση που έχει πάντα το Υπουργείο με τους οργανωμένους γονείς, όπως βέβαια και με τους εκπαιδευτικούς μας, γιατί η εκπαίδευση είναι μια συλλογική υπόθεση και υπολογίζουμε πάντα στη συνεργασία και τη συμπαράσταση που μπορούμε να έχουμε από τους γονείς, ειδικά μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες της πανδημίας».

Σημείωσε επίσης πως, «ενημέρωσα τη Συνομοσπονδία για τις διαδικασίες και την προσπάθεια που κάνουμε αυτές τις μέρες με τις συγκεκριμένες συνθήκες, λόγω των πολλών απουσιών που έχουμε. Εξήγησα με ποιους τρόπους καταφέραμε μέχρι στιγμής και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αναπληρώνουμε οποιεσδήποτε απουσίες, για να έχουν εκπαιδευτικούς τα παιδιά στα σχολεία. Πραγματικά, με τις μεγάλες προσπάθειες -και των διευθύνσεων των σχολείων και των εκπαιδευτικών- καταφέρνουμε με αντικαταστάσεις που γίνονται από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, με αναπληρώσεις που προβλέπεται να γίνονται μέσα από τους υφιστάμενους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, αλλά και με την αξιοποίηση, ειδικότερα στη Δημοτική Εκπαίδευση, άλλων πόρων που έχουμε από παράλληλα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ), να αναπληρώνονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απουσιάζουν».

Όπως τόνισε, «αυτές τις μέρες -με βάση και τις χθεσινές Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, και μετά από πρόταση της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας- συζητούμε μια νέα διαδικασία για τον χειρισμό των επαφών, ούτως ώστε με πιο αποτελεσματικό τρόπο να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τη λειτουργία των σχολείων».

Υπενθύμισε εξάλλου πως έχει αρχίσει η διαδικασία των διαγνωστικών ελέγχων μέσα στα σχολεία και ότι και στη Δημοτική Εκπαίδευση θα πρέπει να γίνονται διαγνωστικοί έλεγχοι κάθε 72 ώρες, δηλαδή δυο φορές την εβδομάδα. «Δημιουργούμε έτσι μια ασπίδα ασφάλειας, γιατί ο στόχος παραμένει διπλός να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία, αλλά και να παρέχουμε την υγειονομική ασφάλεια που δεν πρέπει με κανένα τρόπο να τη θυσιάσουμε».

Ακούσαμε, συνέχισε «από την πλευρά των γονέων κάποιες παρατηρήσεις και κάποιες εισηγήσεις. Τους απασχολεί ιδιαίτερα το πώς καλύπτεται η εκπαίδευση παιδιών, τα οποία μένουν μακριά από τα σχολεία. Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες που έχουν αναπτυχθεί με τα ψηφιακά μέσα, ώστε να καλύπτονται τα παιδιά που απουσιάζουν. Είναι πολλαπλές οι προκλήσεις αυτή την περίοδο στο σχολείο, αλλά θα πρέπει να φροντίσουμε και να στηρίξουμε, πρώτα απ’ όλα, τα παιδιά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανήσυχοι αλλά... they'll stay οι εκπαιδευτικοί, περιμένουν την «ύλη» του test

Υπέδειξε εξάλλου πως «ταυτόχρονα, έχω ενημερώσει τους γονείς ότι αυτές τις μέρες, σε συνεργασία με την ομάδα των Πανεπιστημιακών με τους οποίους συνεργάζεται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ολοκληρώνεται η προεργασία για τη διεξαγωγή της παγκύπριας έρευνας για να καταγραφούν με μεγαλύτερη συνέπεια και ακρίβεια οι ψυχοσυναισθηματικοί παράγοντες, δηλαδή το πώς έχουν επηρεαστεί τα παιδιά στα σχολεία, εξαιτίας της πανδημίας. Θα μείνουμε βέβαια σε μόνιμη επικοινωνία και σε διαρκή συνεργασία με την Παγκύπρια Συνομοσπονδία».

Ακολούθως, ο υπουργός απάντησε για τις αλλαγές που θα γίνουν στο πρωτόκολλο που υπάρχει στα σχολεία με βάση και τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, ότι «η εισήγηση που έχουμε είναι ότι με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία και τις διαδικασίες αντιμετώπισης της πανδημίας, θα πρέπει να τυγχάνουν ενός διαφορετικού χειρισμού τα παιδία που είναι στενές επαφές. Μετά τα καθιερωμένα τεστ ταχείας διάγνωσης, τα παιδιά τα οποία χαρακτηρίζονται ως επαφή, αλλά βεβαίως έχουν αρνητική ένδειξη, θα συνεχίζουν να φοιτούν, με την προϋπόθεση ότι θα κάνουν πρόσθετο τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου στα σημεία δειγματοληψίας, εκτός των σχολείων. Βεβαίως, σε καμία περίπτωση δεν εννοούμε ότι τα παιδία θα κάνουν μόνα τους σε αυτή την ηλικία το τεστ. Δεν νομίζω ότι προσφέρεται το θέμα για αντιδράσεις, όπως έχω ακούσει. Είναι μια συλλογική προσπάθεια. Αν χειριστούμε τις διαδικασίες, σχετικά με τις στενές επαφές, τον περιορισμό και τις διαγνώσεις με ένα διαφορετικό τρόπο, μπορεί να κερδίσουμε κάποια πράγματα ως προς τη λειτουργία των σχολείων. Αυτός είναι ο στόχος».

Είπε επίσης πως «είμαστε αυτή τη στιγμή σε συνεννόηση και συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας για να δούμε με βάση τις δικές τους συμβουλές με ποιο τρόπο θα το εφαρμόσουμε καλύτερα. Είναι όμως κάτι που θα μας βοηθήσει, όχι μόνο για τις ανάγκες αναπληρώσεων αλλά κυρίως για τον βασικό στόχο που είναι τα παιδιά να τυγχάνουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό της καλύτερης δυνατής εκπαίδευσης, και η καλύτερη δυνατή εκπαίδευσης είναι να είναι μέσα στο σχολείο. Χωρίς να ριψοκινδυνεύσουμε τη συλλογική υγεία ή την υγεία του οποιουδήποτε».

Σε σχέση με το ενδεχόμενο λήψης απεργιακών μέτρων από την ΠΟΕΔ, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε πως, «από την αρχή της σχολικής χρονιάς ο κοινός μας διακηρυγμένος στόχος, και με την ΠΟΕΔ και με τους γονείς και με όλους, είναι ότι θέλουμε ανοικτά και ασφαλή σχολεία, απεργία θα σήμαινε κλειστό σχολείο, αλλά δεν νομίζω να τίθεται τέτοιο θέμα».

Όσον αφορά τις εξετάσεις τετραμήνων, υπέδειξε ότι «οι εξετάσεις αρχίζουν αύριο, όπως έγιναν τον Δεκέμβριο του 2019, όπως έγιναν τον Μάιο του 2020, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν της πανδημίας. Αν δεν ήταν η πανδημία θα είχαμε κάνει εξετάσεις δυο τετραμήνων το 2019-20, δυο το 2020-21 και φέτος θα έχουμε εξετάσεις δυο τετράμηνων στο Λύκειο. Προς το παρόν, μπορούμε να ξεκινήσουμε χωρίς κανένα πρόβλημα στο πρώτο τετράμηνο Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, κάτι που θα γίνει αύριο και να πω ότι στο επόμενο διάστημα -μετά το πρώτο μάθημα που είναι κοινό για όλους- η παρουσία παιδιών σε Λύκεια και Τεχνικές Σχολές, αφού θα είναι εξεταστική περίοδος, θα είναι αρκετά πιο αραιή, κάτι το οποίο τυγχάνει να μας βοηθά και στη διαχείριση της πανδημίας».

Δειτε Επισης

Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία-Σκόνη στην ατμόσφαιρα κατά διαστήματα
Το Υπουργείο Γεωργίας καλεί το κοινό να προστατεύσει την κυπριακή τουλίπα
Πλάνο για κοινό «ευρωπαϊκό πτυχίο» προωθεί η Κομισιόν
Εργασίες συντήρησης του Δικτύου Υψηλής Τάσης στην Επαρχία Πάφου
Για τις δράσεις του Συνδέσμου «Προμηθέας» ενημερώθηκε ο Υπουργός Υγείας
Πόρισμα διοικητικής έρευνας Ακάμα και χρονοδιάγραμμα ζητά η Επιτροπή Περιβάλλοντος
Σε άλλη χώρα γεννήθηκε το 22,7% των κατοίκων της Κύπρου
Συζήτησαν για Ακάμα και περιοχές Νατούρα Οικολόγοι και Επίτροπος Περιβάλλοντος
Τις επόμενες ημέρες αναμένει η Βουλή τη νέα πρόταση για το «Θυμέλη»
Τις προτάσεις του ΚΥΣΑΤΣ για ενίσχυση διαδικασίας αναγνώρισης σπουδών αναμένει η Βουλή