Δευτέρα 17 Ιαν, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Κοινή συνισταμένη για καύσιμα από κατεχόμενα-Ο τρ€λός τζίρος και τα στρατόπεδα

Γιώργος Χατζηαπαναγή  07/12/2021 07:11
Κοινή συνισταμένη για καύσιμα από κατεχόμενα-Ο τρ€λός τζίρος και τα στρατόπεδα

Κοινή συνισταμένη για καύσιμα από κατεχόμενα-Ο τρ€λός τζίρος και τα στρατόπεδα

Γιώργος Χατζηαπαναγή  07/12/2021 07:11

Χαμένοι στη μετάφραση των δηλώσεων της «κυβέρνησης» στα κατεχόμενα βρίσκονται οι Τουρκοκύπριοι, αφού από τη μια ο Ερσίν Τατάρ επιρρίπτει ευθύνες στην Κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη αναφορικά με την οικονομική κρίση που τους επηρεάζει κι από την άλλη ο «πρωθυπουργός» Φαΐζ Σουτζιούογλου ζητά από τους πρατηριούχους να μην πωλούν καύσιμα στους Ελληνοκύπριους. Μπορεί αυτές οι δηλώσεις να μοιάζουν αντιφατικές, αλλά κρύβουν ένα κοινό μήνυμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Θύελλα αντιδράσεων στα κατεχόμενα για το αίτημα Σουτζιούογλου να μην δίνουν καύσιμα σε Ε/κ

Οι αντιδράσεις γύρω από τις δηλώσεις κυρίως του Σουτζιούογλου ήταν σφοδρές, με τους πρατηριούχους να αρνούνται να ακολουθήσουν την συγκεκριμένη εντολή, η οποία θα τους επιφέρει ακόμα μεγαλύτερο πλήγμα στην οικονομία.

Κι αυτό, γιατί όπως φαίνεται από τα στοιχεία που κατέχουν οι πρατηριούχοι στις ελεύθερες περιοχές, αλλά και βάσει των εκτιμήσεών τους, εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, είναι τα οχήματα που περνούν στις κατεχόμενες περιοχές κάθε μέρα, μόνο για ανεφοδιασμό.

Μπορεί ο αριθμός να μην είναι δυνατό να εκτιμηθεί επακριβώς, αφού δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για τους πολίτες που περνούν τα οδοφράγματα, ώστε να φουλάρουν τα οχήματά τους, όμως από τον συνολικό αριθμό διακινήσεων, οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι πάνω από το 90% το πράττει για να γεμίσει τα ντεπόζιτά του.

Αρμόδια πηγή έδωσε στον REPORTER στοιχεία για τις διακινήσεις οχημάτων προς τα κατεχόμενα, το τελευταίο τρίμηνο, οι οποίες ξεπερνούν τις 220 χιλιάδες, την ίδια ώρα που οι Τουρκοκύπριοι που μετέβησαν στις ελεύθερες περιοχές δεν αγγίζουν καν τους μισούς.

Όπως αναφέρει, «η εκτίμησή μας, είναι ότι για παράδειγμα τον Αύγουστο, από τις 58,739 διελεύσεις οχημάτων, το 90 και πλέον τοις εκατό, μετέβη στα κατεχόμενα για ανεφοδιασμό, αριθμός που αποτυπώνει το μέγεθος του προβλήματος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε βαθιά κρίση τα κατεχόμενα-Πρόβλημα με τα καύσιμα, αυξήσεις στον ηλεκτρισμό

Τετραψήφιος καθημερινά ο αριθμός των οχημάτων

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Σεπτέμβριο οι διελεύσεις ξεπέρασαν αυτές του Αυγούστου, αγγίζοντας τις 59,916, ενώ τον Οκτώβριο εκτοξεύτηκαν στις 72,385.

Από την ανάλυση των στοιχείων, προκύπτει ότι, εάν πάρουμε για παράδειγμα τον Αύγουστο, καθημερινά πάνω από 1700 πολίτες περνούν στα κατεχόμενα για να ανεφοδιάσουν με καύσιμα τα οχήματά τους.

Με υποτυπώδεις αριθμητικές πράξεις, και αν χρησιμοποιηθεί το ενδεικτικό ποσό των 40 ευρώ ανά όχημα, τότε τα χρήματα που αφήνουν οι Ελληνοκύπριοι στα κατεχόμενα, είναι περίπου 68 χιλιάδες ευρώ την ημέρα.

Τώρα, εάν αυτό το ποσό πολλαπλασιαστεί επί τις ημέρες ενός ολόκληρου μήνα, αυτό σημαίνει πως τα κέρδη των πρατηριούχων στα κατεχόμενα, είναι πάνω από δύο εκατομμύρια ευρώ. Αυτόματα, το συμπέρασμα που εξάγεται είναι πως ένα ποσό της τάξεως των 12 εκατομμυρίων κάθε χρόνο, αντί στις ελεύθερες περιοχές, μετακινείται στα κατεχόμενα.

Ωστόσο, αυτό που πρέπει να σημειωθεί, είναι ότι τα συγκεκριμένα χρήματα, αφορούν τον μήνα με τις λιγότερες διελεύσεις και ως εκ τούτου, αυτός ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, εάν αναλυθεί για παράδειγμα ο Σεπτέμβριος.

Οι αντιδράσεις και τα στρατόπεδα

Τα ποσά που παρατίθενται, αποτυπώνουν ακριβώς τον λόγο που προκλήθηκαν οι σφοδρές αντιδράσεις από πλευράς των πρατηριούχων στα κατεχόμενα, στο κάλεσμα του Σουτζιούογλου, ώστε να μην ανεφοδιάζουν τα οχήματα που φέρουν ελληνοκυπριακές πινακίδες.

Μπορεί τα πρατήρια στα κατεχόμενα να έχουν στερέψει από καύσιμα, γεγονός που προκαλεί πρόβλημα στον εφοδιασμό των οχημάτων των Τουρκοκυπρίων, εντούτοις τα χρήματα που κερδίζουν από τους Ελληνοκύπριους είναι πάρα πολύ μεγάλα και σε περίπτωση που τα απολέσουν, ενδεχομένως να προκληθεί ακόμα μεγαλύτερο θέμα ρευστότητάς.

Κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση και η δήλωση του κατοχικού ηγέτη Ερσίν Τατάρ, ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες στην ελληνοκυπριακή πλευρά για την οικονομική κρίση στα κατεχόμενα, υποδεικνύοντας ότι η Κυβέρνηση Αναστασιάδη επιβάλλει πρόστιμα σε όσους ψωνίζουν προϊόντα από τα κατεχόμενα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φαντασιόπληκτος ο Τατάρ... Τα ρίχνει στην ΚΔ για την κατάρρευση της οικονομίας

Πίσω από τις λέξεις του κατοχικού ηγέτη, οι οποίες μοιάζουν αντιφατικές σε σχέση με αυτές του «πρωθυπουργού», φαίνεται ότι κρύβεται η ανάγκη να προστατευθούν τα καύσιμα, τα οποία έχουν στερέψει στα κατεχόμενα. Ωστόσο, η άλλη ερμηνεία που δίνεται είναι πως ο Τατάρ επιχειρεί στην ουσία να ανυψώσει την περηφάνια των Τ/κ, σε μια προσπάθεια να τους πείσει να σταματήσουν να εφοδιάζουν με καύσιμα τους Ε/κ, αφού θα προκύψουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα πληρότητας, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει όλους τους τομείς και να παραλύσει την οικονομία. 

Από την άλλη, για την Κυβέρνηση Αναστασιάδη, η «σύσταση» Τατάρ, εάν αυτή εισακουστεί, θα αποτελούσε ευχής έργων. Και αυτό, γιατί εδώ και μήνες αναζητούνται τρόποι και λύσεις ώστε να σταματήσει το πήγαινε έλα Ελληνοκυπρίων στα κατεχόμενα για ανεφοδιασμό, αφού, όπως διαπιστώνεται και από τα στοιχεία, η Κυπριακή Δημοκρατία χάνει μέσα από τα χέρια της εκατομμύρια.

Ενάντια όμως αυτής της πολιτικής, Αναστασιάδη-Τατάρ, που έτυχε να συμφωνούν από σπόντα - ο κάθε ένας για τους δικούς του λόγους - τάσσονται οι Ελληνοκύπριοι που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα, αλλά και οι Τουρκοκύπριοι πρατηριούχοι, που βλέπουν τον τζίρο τους να ανεβαίνει.  

Ωστόσο, δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί, πως ο Τατάρ διαφοροποίησε την στάση του λόγω της κατάστασης που επικρατεί στα κατεχόμενα, καθώς στην περίπτωση που υπήρχε απόθεμα, θα υποδεχόταν με… ανοιχτές αγκάλες τους Ε/κ στα πρατήριά του, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιώσει ο χρόνος και όταν επιλυθεί το πρόβλημα. 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας