Τρίτη 18 Ιαν, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Παίρνει θέση η Μιχαηλίδου για τα μέτρα στα παιδιά-Βάζει τις κόκκινες γραμμές

  26/11/2021 12:32
Παίρνει θέση η Μιχαηλίδου για τα μέτρα στα παιδιά-Βάζει τις κόκκινες γραμμές

Παίρνει θέση η Μιχαηλίδου για τα μέτρα στα παιδιά-Βάζει τις κόκκινες γραμμές

  26/11/2021 12:32

Στον απόηχο των έντονων αντιδράσεων από τους γονείς, αναφορικά με τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση και αφορούν τους ανήλικους, η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου, παίρνει θέση και τραβάει τις κόκκινες γραμμές, στέλνοντας παράλληλα του μήνυμα πως δεν πρέπει να θυματοποιηθεί οποιοδήποτε παιδί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Γονείς έτοιμοι να εκραγούν και διχασμός για τα μέτρα-«Άρχισαν ήδη οι απειλές»

Σε ανακοίνωσή της, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε πως «τα νέα μέτρα τα οποία ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Υγείας ημερομηνίας 24/11/2021 για αντιμετώπιση της πανδημίας, με τις όποιες μεταγενέστερες τροποποιήσεις που ακολούθησαν: υποχρεωτική χρήση μάσκας προσώπου, προσκόμιση αρνητικής διάγνωσης τεστ για τους μαθητές του Δημοτικού, για παρουσία στους σχολικούς χώρους, δημιούργησαν ανησυχία και προκάλεσαν την αντίδραση μερίδας γονιών». 

Σημειώνει ότι «ως Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού παρακολουθώ κάθε μέτρο που λαμβάνεται για αντιμετώπιση της πανδημίας και αφορά σε παιδιά και παρεμβαίνω αναλόγως εκεί όπου κρίνω ότι πλήττονται τα δικαιώματα του παιδιού από Κυβερνητικές αποφασίσεις ή πολιτικές».

Υποδεικνύει εξάλλου ότι «η πολυδιάστατη σημασία του σχολείου, το οποίο πέρα από την παροχή γνώσεων, προσφέρει ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά αποκτούν τα εφόδια και εκείνες τις δεξιότητες που χρειάζονται για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους (κοινωνική, σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική) οδήγησε όλες τις χώρες της Ευρώπης, και αυτό διαφάνηκε και στις συναντήσεις του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιτρόπων για το Παιδί που συμμετείχα, να θέσουν ως κύριο στόχο: να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Ας αναλογιστούμε την πραγματικότητα: που είναι ενώπιον μας, η αποχή από τη σχολική κοινότητα, το κλείσιμο των  σχολείων υπήρξε παράγοντας χαμένων εμπειριών, απομόνωσης, ανασφάλειας και αστάθειας, στοιχεία που όπως οι επιστήμονες μας εξηγούν επέφεραν σημαντικές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κλείνουν σχολείο οι γονείς-Καλούν τους μαθητές να μην παραστούν τη Δευτέρα

Η επίτευξη του στόχου, σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, συνεχίζει «επέβαλε και επιβάλλει την ανάγκη λήψης των κατάλληλων εκείνων μέτρων, προσαρμοσμένων στα επιδημιολογικά δεδομένα της εκάστοτε χρονικής περιόδου.   Κατά τη λήψη αποφάσεων που αφορούν παιδιά, επιβάλλεται να επιμετρούνται και να συνυπολογίζονται όλοι οι υπαρκτοί, μεγαλύτεροι ή μικρότεροι, κίνδυνοι, και αναλόγως να λαμβάνονται τέτοια μέτρα προς διασφάλιση του συμφέροντος του παιδιού και την ολόπλευρη προστασία των δικαιωμάτων του».

Υποδεικνύει ότι «μέτρα που βεβαίως δεν πρέπει να εφαρμόζονται οριζόντια αλλά σε κάθε περίπτωση να αναζητούνται και/ή εξετάζονται εναλλακτικοί τρόποι προστασίας κατά περίπτωση και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού ή/και ομάδας παιδιών π.χ. παιδιά με αναπηρίες) ώστε, πρωτίστως, να διασφαλίζονται η Αρχή του Συμφέροντος του Παιδιού και η Αρχή της Μη Διάκρισης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυτή είναι η εγκύκλιος στα Δημοτικά για τα νέα μέτρα-Πώς θα γίνεται ο έλεγχος

Εξηγεί όμως πως «σε κάθε περίπτωση η απόφαση για κάθε νέο μέτρο που λαμβάνεται, δεν επιτρέπεται να θυματοποιεί τα ίδια τα παιδιά και στη συγκεκριμένη περίπτωση, παιδιά των οποίων οι γονείς δεν συγκατατέθηκαν ή δεν θα συγκατατεθούν στην εφαρμογή των μέτρων. Χρειάζεται να αναζητηθούν παιδαγωγικοί ή άλλοι τρόποι από τη σχολική κοινότητα ούτως ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα».

Θα πρέπει να εμπιστευτούμε τα παιδιά μας, ξεκαθάρισε η κ Μιχαηλίδου και συνέχισε «τα παιδιά έχουν επίγνωση της πολιτικής, κοινωνικής, υγειονομικής κατάστασης και η προστασία ή η απομάκρυνση τους από το κοινωνικό γίγνεσθαι λειτουργεί σε βάρος της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας τους και εν τέλει της διασφάλισης του συμφέροντός τους.  Μπορούμε να τα εμπιστευθούμε, να εμπιστευτούμε τις ικανότητες προσαρμογής αλλά και  συμβολής τους στην πανανθρώπινη προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία δύο χρόνια για περιορισμό της πανδημίας. Τα παιδιά ήδη απέδειξαν πολλά: ακολουθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με συνέπεια, διατηρούν την κοινωνική αποστασιοποίηση και  εφαρμόζουν τους κανόνες ατομικής υγιεινής. Οι όποιες ανησυχίες από την κοινότητα των ενηλίκων σχετικά με τη μάσκα (ορθή χρήση, επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία, δυσκολίες λόγω παρατεταμένης χρήσης) ή/και τη διενέργεια διαγνωστικής εξέτασης για ανίχνευση του κορωνοϊού είναι κατανοητές. Εντούτοις,  με στενή συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας (γονιών, εκπαιδευτικών, παιδιών) είμαι βέβαιη ότι μπορεί να γίνει κατορθωτό. Η ενθάρρυνση και η εφαρμογή ομαδικών, δημιουργικών, φιλικών προς το παιδί, δραστηριοτήτων συμβάλλουν στην καλλιέργεια κουλτούρας κατανόησης και σεβασμού της αξίας της Δημόσιας Υγείας, η οποία είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των σχολείων. Μέσα σε τέτοιο κλίμα προσκαλώ τις σχολικές μονάδες να δημιουργήσουν ευφάνταστους τρόπους συνέργειας με τα παιδιά ώστε συλλογικά να λειτουργήσουν προς την ίδια κατεύθυνση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οργισμένοι γονείς βγήκαν στους δρόμους με τα παιδιά τους για τα μέτρα (vid&pics)

Καταλήγοντας, σημειώνει ότι «από τη μεριά μου και στα πλαίσια των καθηκόντων μου θα παρακολουθώ στενά την εφαρμογή και τον αντίκτυπο των υπό αναφορά μέτρων και θα παρέμβω όπου και όταν το κρίνω αναγκαίο». 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας