Οι ταξιτζήδες πειρατές, οι αγγελίες τους και ο τρόπος που ξεγελούν τους πολίτες

Ως δραματική περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί με την πειρατεία στον κλάδο τους οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι εκτιμούν ότι ένα ποσοστό της τάξης του 50%, μεταφέρουν πελάτες, χωρίς να έχουν είτε άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, είτε άδεια για χρήση οχήματος ως ταξί.

Λόγω των συγκεκριμένων ενεργειών από τους «πειρατές», επηρεάζεται, η δουλειά τους ενώ οι πελάτες μπαίνουν σε οχήματα, χωρίς να έχουν καμία ασφάλεια, όπως καταγγέλλουν.

Αυτό, αναμένεται να ρυθμιστεί μέσω νομοσχεδίου, το οποίο θα επιβάλει αυστηρές ποινές στους παρανομούντες, ωστόσο η συζήτηση του νομοσχέδιου δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα, αφού ακόμα βρίσκεται υπό μελέτη.

Πώς ξεγελούν τον κόσμο

Μιλώντας στον REPORTER,  o Παναγιώτης Κυλίλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Αστικών Ταξί, αναφέρθηκε στους τρόπους που χρησιμοποιούν οι πειρατές για να ξεγελάσουν το κοινό, συνέστησε προσοχή στους πολίτες, ενώ παράλληλα έθεσε τις δικές του εισηγήσεις για τον τρόπο, με τον οποίο θα παταχθεί η πειρατεία.

«Το αληθινό ταξί έχει διακριτικά, όπως για παράδειγμα ταμπέλα, ενώ οι πειρατές δεν έχουν. Επίσης, τα νούμερα είναι κίτρινα και μπροστά και πίσω, ενώ τα ιδιωτικά οχήματα δεν έχουν κίτρινα νούμερα, εκτός κι αν είναι παλιά, κάτι που επίσης μπορεί να αναγνωρίσει ο πελάτης.

Ένα άλλο στοιχείο, το οποίο μπορεί να ξεχωρίσει τα πραγματικά ταξί από τα πειρατικά είναι το ταξίμετρο. Στα πραγματικά ταξί, εν αντιθέσει με τα πειρατικά, υπάρχει ταξίμετρο, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που και οι πειρατές έχουν ταξίμετρο, αφού δεν τους απαγορεύει κάποιος να το βάλουν. Υπάρχει και το ενδεχόμενο κάποιος να αγόρασε ένα όχημα, που προηγουμένως ήταν ταξί και είχε ταξίμετρο και το εκμεταλλεύεται».

Συνοψίζοντας τις επισημάνσεις του, ο κ. Κυλίλλης διαμήνυσε πως «οι πιο χαρακτηριστικές κινήσεις στις οποίες προβαίνουν οι παρανομούντες, είναι ότι αποφεύγουν να έχουν ταμπέλα ή κίτρινα νούμερα πάνω, γιατί θα εντοπιστούν και θα καταγγελθούν. Υπάρχει δηλαδή τρόπος ο πελάτης να αναγνωρίσει, ποιος είναι πειρατής και ποιος όχι. Ωστόσο κάποιοι για να παραπλανούν τον κόσμο, αγοράζουν τα αυτοκίνητα «Viano», που χρησιμοποιούνται ως ταξί και βάζουν αυτοκόλλητα, που γράφουν πάνω ταξί, για να πείθουν τον κόσμο ότι είναι αληθινοί οδηγοί ταξί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκδήλωση διαμαρτυρίας οδηγών ταξί για τον τρόπο λειτουργίας στο αεροδρόμιο Λάρνακας

Οι αγγελίες στο διαδίκτυο

Την ίδια ώρα, όσοι παρανομούν, μπορεί να εντοπιστούν και μέσω διαδικτύου, αφού διατηρούν, όπως κατήγγειλε ο κ. Κυλίλλης, σελίδες, μέσα από τις οποίες προσφέρουν τις μεταφορές σε διάφορους προορισμούς, σε χαμηλότερες τιμές.

Για παράδειγμα, η διαδρομή από Λευκωσία προς αεροδρόμιο Λάρνακας, όπως καθορίστηκε σε διάταγμα του Υπουργού Μεταφορών καθορίστηκε στα 50 ευρώ, ωστόσο κάποιοι ρίχνουν τις τιμές στα 40, θέλοντας να προσελκύσουν πελάτες, κάτι που μπορούν να κάνουν εφόσον δεν πληρώνουν φόρους, όπως οι οδηγοί ταξί.

Πίνακας με χαμηλότερες τιμές

 

Πίνακας με χαμηλότερες τιμές

«Υπάρχουν εξάλλου περιπτώσεις που κάποιοι είναι οδηγοί ταξί, αλλά έχουν και τέσσερα πειρατικά οχήματα. Τα διαφημίζουν στις ιστοσελίδες και βρίσκουν πελάτες από κει. Κάποιος μπορεί να καταλάβει πότε πρόκειται για πειρατικό ταξί, από τις τιμές. Το Υπουργείο έβαλε σταθερές τιμές για κάθε διαδρομή και αν δείτε στις ιστοσελίδες οι τιμές που παρέχουν είναι χαμηλότερες από αυτές που προνοούνται».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυτές είναι οι σταθερές τιμές των ταξί για μεταφορές από και προς αεροδρόμια

Για παράδειγμα ένας φοιτητής που θέλει να πάει στο αεροδρόμιο και βρίσκει τη διαδρομή με 35 ευρώ, αντί 50 ευρώ που προνοούνται θα επιλέξει το πειρατικό. Κόφτει τον φοιτητή αν είναι πειρατής;»

Πίνακας τιμών που καθόρισε το Υπουργείο

Νομοσχέδιο και προτάσεις για να μπει στοπ στους πειρατές

Οι ιδιοκτήτες ταξί αντέδρασαν έντονα για τα συγκεκριμένα φαινόμενα και ετοίμαζαν δυναμικές κινητοποιήσεις, ωστόσο μετά από παρέμβαση των αρμόδιων υπουργών δόθηκαν διαβεβαιώσεις πως το πρόβλημα θα επιλυθεί μέσω νομοσχεδίου, που θα προωθηθεί στη Βουλή.

Όπως εξήγησε ο κ. Κυλίλλης, «προς το παρόν, μετά που συνάντηση που είχαμε με το Υπουργείο Μεταφορών, μας τονίστηκε ότι προωθείται νομοσχέδιο για ποινές στους παρανομούντες οδηγούς ταξί, το οποίο πιστεύουμε ότι θα περάσει από τη Βουλή, όταν πάει. Όταν περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα εκλείψει η πειρατεία».

Σημείωσε μάλιστα ότι «ουσιαστικά με βάση το νομοσχέδιο θα υπάρχουν επιτηρητές στο αεροδρόμιο, οι οποίοι θα παρακολουθούν τις αφίξεις των οδηγών ταξί στο αεροδρόμιο και θα ελέγχουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκινούν μαζικά έλεγχοι στους οδηγούς ταξί για ταξίμετρα και ταρίφες

Το νομοσχέδιο, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες να προωθηθεί στη Βουλή για δημόσια διαβούλευση εντός του έτους και όταν ολοκληρωθεί να σταλεί για νομοτεχνικό έλεγχο, πριν επιστρέψει στην Επιτροπή Μεταφορών, το οποίο θα το αξιολογήσει και θα το στείλει στην Ολομέλεια για ψήφιση.

Θέση τους είναι εξάλλου ότι πέραν των παρανομούντων πρέπει να καταγγέλλονται και οι πελάτες που χρησιμοποιούν πειρατικά ταξί.

Όπως υποστηρίζει, αν γνωρίζει ο πελάτης ότι μπορεί να πληρώσει πρόστιμο εάν μπει σε ένα όχημα που δεν είναι ταξί, θα είναι διπλά προσεχτικός και θα ελέγξει αν είναι ή όχι ταξί. «Αν ο πολίτης ξέρει ότι μπορεί να δεχθεί πρόστιμο, δεν θα κοιτάξει μόνο τις ταμπέλες ή το σήμα, αλλά μπορεί να ζητήσει και την άδεια του οδηγού».

Δειτε Επισης

Στους 33 βαθμούς η θερμοκρασία-Μέχρι και την Παρασκευή η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Γέφυρα για τον κόσμο της εργασίας τα σχέδια επιδότησης μισθού νέων πτυχιούχων
Αποκαλυπτήρια προτομής Επίτιμου Προέδρου Επιτροπής Πολυτέκνων Πάφου Λ. Τσέλεπου
Τη σημασία πολιτιστικής κληρονομιάς εξήρε η Κασσιανίδου στα εγκαίνια έργου Πύλης Πάφου
Η θέση της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης για τις πλατφόρμες πορνογραφικού υλικού-«Σε εξέλιξη θέσπιση νόμου»
Αυξήθηκαν και στα κατεχόμενα οι «παράνομοι μετανάστες»
Μ. Ευαγγέλου: Πολλαπλά οφέλη από την προσχολική εκπαίδευση
Σωρεία αδυναμιών και παραλήψεων εντόπισε για το Υπουργείο Γεωργίας η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εξήγγειλε «τολμηρές μεταρρυθμίσεις» στον τομέα της υγείας ο ΠτΔ-Έρχεται σειρά νομοθετημάτων
Η Κλέα Χατζηστεφάνου Παπαέλληνα η διάδοχος της Αναστασίας Παπαδοπούλου στη «Φωνή»