Η παρουσία κρουσμάτων σε σχολεία που εντείνουν την ανησυχία των εκπαιδευτικών

Η εμφάνιση των πρώτων κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες έχει προκαλέσει τον έντονο προβληματισμό του εκπαιδευτικού κόσμου, όσον αφορά στις πρόνοιες των πρωτοκόλλων, τόσο για την διαδικασία της ιχνηλάτησης, όσο και για το ρόλο των εκπαιδευτικών. Την ίδια ώρα, οι δάσκαλοι βλέπουν με θετικό μάτι την έναρξη των δειγματοληψιών με rapid test στα Δημοτικά.

Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί συνολικά πάνω από 50 κρούσματα, από τις μονάδες δειγματοληψίας, που επισκέπτονται τα σχολεία, τόσο σε Μέση Εκπαίδευση, όσο και στη Δημοτική, με αποτέλεσμα αρκετά παιδιά να παραμένουν στο σπίτι, αφού θεωρούνται επαφές. Για τον κάθε ένα μαθητή, που βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό, αντιστοιχούν τουλάχιστον τέσσερα παιδιά, αφού με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο, οι μαθητές που κάθονται μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά του μαθητή, θεωρούνται στενές επαφές.

Η πρακτική ιχνηλάτησης του σταυρού είναι αυτή που προκαλεί τον προβληματισμό των δασκάλων, οι οποίοι θεωρούν ότι θα έπρεπε όλη η τάξη να τεθεί σε καραντίνα, σε περίπτωση που ένας μαθητής βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό.

«Συνεχίζουμε να προβάλλουμε τους προβληματισμούς μας, χωρίς να είμαστε ειδικοί. Οι ειδικοί αναφέρονται σε μεταλλάξεις του ιού, που μεταδίδονται ευκολότερα, άρα η πρακτική του σταυρού ενδεχομένως να προκαλέσει προβλήματα, κάτι που φάνηκε στην περίπτωση σχολείου στη Λεμεσό, την προηγούμενη χρονιά, που τελικά κρίθηκε αναγκαίο να κλείσει ολόκληρη επαρχία. Αυτό που λέμε εμείς, είναι έγκαιρο κλείσιμο τμημάτων ή και σχολικών μονάδων εκεί που υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και αυτή η πρακτική του σταυρού να επανεξεταστεί με τα νέα δεδομένα, τις μεταλλάξεις και το πόσο εύκολα μπορεί να μεταδοθεί ο ιός», υπέδειξε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Την ίδια ώρα, η ΠΟΕΔ χαιρετίζει την έναρξη των δειγματοληψιών στα Δημοτικά Σχολεία, αφού είναι απαραίτητο να υπάρχει μία αποτύπωση της εικόνας που επικρατεί, ωστόσο παρουσιάζεται προβληματισμένη όσον αφορά στο μικρό αριθμό των μαθητών που συμμετείχαν, αλλά και στο μικρό αριθμό σχολείων που επιλεχθήκαν.

«Ξεκίνησε το πρόγραμμα των rapid test στα σχολεία. Ελπίζουμε ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα rapid test, αλλά και των σχολείων που συμμετέχουν. Αφού μιλούμε για 330 δημοτικά σχολεία, 48 σχολεία είναι περίπου το 1/6, άρα θα είναι καλύτερο να αυξηθεί ο αριθμός των σχολείων που συμμετέχουν».

«Είμαστε νοσοκόμοι, αστυνομικοί και καθηγητές»

Προβλήματα στη διαδικασία της ιχνηλάτησης, που εφαρμόζεται εντός των σχολικών μονάδων, εντοπίζουν και οι καθηγητές, αφού εκτός των ονομάτων που δηλώνονται από το εκάστοτε κρούσμα, η Διεύθυνση του σχολείου ή ο υπεύθυνος καθηγητής, που καθορίζεται από την διεύθυνση, θα πρέπει να αρχίσουν ένα αγώνα δρόμου, ώστε να εντοπίσουν όλους όσοι ήρθαν σε επαφή με τον θετικό μαθητή.

«Στο τέλειο δεν μπορούμε να φτάσουμε. Υπάρχει πολύ τρέξιμο από τις διευθύνσεις των σχολείων, που πρέπει, πέραν των ονομάτων που δηλώνει το κρούσμα, θα πρέπει και ο κάθε διευθυντής ή ο αρμόδιος εκπαιδευτικός να εφαρμόσει τη διαδικασία της ιχνηλάτησης, να ρωτήσει κι άλλους μαθητές κατά πόσο ήρθε σε επαφή με το κρούσμα, για να ενημερωθούν οι γονείς. Η διαδικασία θέλει τρέξιμο. Είναι πιο εύκολο να εντοπίσεις τους τέσσερις στην τάξη, αλλά μετά ξεκινά ένα τρέξιμο για να εντοπιστούν οι μαθητές που ήρθαν σε επαφή με το κρούσμα. Άρα θα πρέπει η διεύθυνση του σχολείου να έρθει σε επικοινωνία με το κρούσμα, για να ενημερωθούν με ποιους ήρθε σε επαφή, ώστε να γνωρίζουν ποιοι είναι, για να εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, που ουσιαστικά οι μαθητές αυτοί παραπέμπονται στο σπίτι», επεξήγησε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Αυτό που τονίζουν οι καθηγητές είναι ότι πλέον έχουν αναλάβει τόσους ρόλους, που ο βασικός τους ρόλος, αυτός του εκπαιδευτικού, κάποιες φορές έρχεται σε δεύτερη μοίρα. «Πλέον, οι καθηγητές είναι και γιατροί και αστυνομικοί και καθηγητές. Υπάρχει πρόβλημα. Δεν είναι γιατροί, ούτε νοσοκόμοι. Υπάρχει ο κίνδυνος να μην δηλώσει όλες τις επαφές ένα κρούσμα. Κάθε 72 ώρες γίνονται τα rapid test, φαίνεται ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός, αλλά ανά πάσα στιγμή μπορεί να υπάρξει αύξηση των κρουσμάτων».

Αρχίζει ο διάλογος με τον υπουργό Παιδείας

Στο μεταξύ, φαίνεται ότι οι καθηγητές πέτυχαν το σκοπό τους, όσον αφορά στο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, για σημαντικά ζητήματα, αφού μετά τις προειδοποιήσεις τους, για ενδεχόμενη λήψη μέτρων, ο Πρόδρομος Προδρόμου τους κάλεσε σε συνάντηση.

«Θα συζητήσουμε το θέμα των πλαισίων μάθησης, ειδικά για τη Γ’ Λυκείου, σε σχέση με τον καθαρά διδακτικό χρόνο. Θα πάμε στο Υπουργείο Παιδείας, θα πάρουμε τις εισηγήσεις των συνδέσμων, ειδικά των εξεταζομένων μαθημάτων, θα τις καταθέσουμε, θα κάνουμε και μία συζήτηση και ελπίζουμε ότι θα υπάρχει επιπλέον διάλογος με τους επιθεωρητές και τους συνδέσμους. Αν δεν μείνουμε ικανοποιημένοι, πρέπει να ακολουθήσει η επικοινωνία, για να ξέρουν να κάνουν τον προγραμματισμό τους και να μην τρέχουμε στο τέλος να αφαιρούμε ύλη».  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Ο Μητροπολίτης Πάφου δώρισε λάδι και πουργούρι για πολύτεκνες οικογένειες για το Πάσχα
Η ΕΚΥΣΥ ζητεί τα κριτήρια που ίσχυαν πριν την τραπεζική κρίση για πασχαλινό επίδομα
Τις προκλήσεις για Κύπρο ως μικρή αγορά για φάρμακα εξήγησε στις Βρυξέλλες ο Δαμιανός
Τις πανευρωπαϊκές κάρτες αναπηρίας και στάθμευσης ενέκρινε το ΕΚ
Άρον-άρον στην Ολομέλεια ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-«Παράνομα οι πληρωμές Μαρτίου»
Ανάθεση βελτίωσης οδού Τσερίου ύψους €9,8 εκ. από Δήμο Στροβόλου
Την Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ευρώπης 2023 διεκδικεί ο νέος Δήμος Κουρίου
Αποφυγή κυκλοφορίας σε ανοικτούς χώρους λόγω σκόνης συνιστoύν οι αρμόδιοι
Αίτηση από τέταρτη εταιρεία στα κατεχόμενα για χαλλούμι ΠΟΠ
Σύσκεψη για την «επιτροπή ακίνητης περιουσίας» υπό τον Τατάρ στα κατεχόμενα