Δευτέρα 25 Οκτ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Π. Προδρόμου: Το ΥΠΠΑΝ εφαρμόζει νέα ενισχυμένη πολιτική για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία

  18/09/2021 21:34
Π. Προδρόμου: Το ΥΠΠΑΝ εφαρμόζει νέα ενισχυμένη πολιτική για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία

Π. Προδρόμου: Το ΥΠΠΑΝ εφαρμόζει νέα ενισχυμένη πολιτική για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία

  18/09/2021 21:34

Αυτή τη σχολική χρονιά εφαρμόζεται από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας μια νέα ενισχυμένη πολιτική για περισσότερο στοχευμένη και αποτελεσματικότερη στήριξη και ένταξη των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία, είπε ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, Πρόδρομος Προδρόμου, στα πλαίσια χαιρετισμού του στην Παρουσία του Βιβλίου «Σύγχρονες προσεγγίσεις διδασκαλίας παιδιών με Μεταναστευτική Βιογραφία», που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου είπε ότι στην Προδημοτική Εκπαίδευση, μέσα στα δημόσια νηπιαγωγεία είχαμε το 2020-21 μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία σε ποσοστό 23%.

«Από 15,7% που ήταν το 2017/18, έχουν αυξηθεί το 2020/21 σε 22,6%. Στα δημοτικά σχολεία είχαμε αύξηση από 14,6% σε 16,1% μέσα στην αντίστοιχη περίοδο. Ενώ στη Μέση Εκπαίδευση περάσαμε από 13,1% το 2018/19 σε 16,4% το 2020/21. Στην Προδημοτική το ποσοστό φαίνεται κάπως ψηλότερο διότι σε εκείνες τις ηλικίες ένας σχετικά μεγαλύτερος αριθμός παιδιών από ότι σε άλλες βαθμίδες φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία», πρόσθεσε.

Ως εκ τούτου, συνέχισε ο Υπουργός Παιδείας, επηρεάζεται το ποσοστό από τον μικρότερο πληθυσμό αναφοράς.

«Σε πραγματικούς αριθμούς πάντως έχουμε περίπου 17-18 χιλιάδες μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το σύνολο των μαθητών σε όλα τα δημόσια σχολεία είναι μεταξύ 102 και 103 χιλιάδων, γνωρίζουμε αμέσως τι αντιπροσωπεύουν τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Ποσοστό 16-17 %. Πιο συγκεκριμένα για τη Δημοτική Εκπαίδευση, αναφέρεται ότι το 2021-22, στη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος που προβλέπει την εγγραφή σε σχολείο ανάλογα με τον τόπο κατοικίας, έχουμε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία σε 300 (από τα 330) δημοτικά σχολεία. Δηλαδή πρακτικά σχεδόν σε όλα τα σχολεία», συμπλήρωσε.

Ο κ. Προδρόμου, είπε, επιπρόσθετα, ότι το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, με έγγραφο πολιτικής, εφαρμόζει τη δέσμευσή του να διασφαλίσει την ένταξη των μαθητών/τριών με μεταναστευτική βιογραφία στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα.

«Το έγγραφο πολιτικής αποσκοπεί στο να πλαισιώσει κάθε ενέργεια και δράση που εμπίπτει στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και άπτεται του θέματος της ένταξης των μαθητών/τριών με μεταναστευτική βιογραφία», σημείωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι από την εμπειρία που έχει το σχολείο, εδώ και περίπου μια δεκαετία που αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των παιδιών που έχουν άλλη μητρική γλώσσα, «καταλήγουμε στη θέση ότι δεν αρκεί να εγγράφονται και να φοιτούν αυτά τα παιδιά».

«Δεν είναι αρκετό να παρευρίσκονται στο σχολείο, αλλά θα πρέπει και να συμμετέχουν και να έχουν τελικά ισότιμες ευκαιρίες στη γνώση και την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια. Γι’ αυτό λοιπόν βελτιστοποιούμε τη χρήση των οικονομικών πόρων και του έμψυχου υλικού που διατίθεται για το σκοπό αυτό, αλλά και ενισχύουμε σημαντικά τα μέσα που διαθέτουμε, χάρη και σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα όπως το ΔΡΑΣΕ», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στη Δημοτική και Μέση Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι υλοποιούνται συγκεκριμένα προγράμματα για νέους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία που εντάσσονται στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα.

«Με βάση τα στοιχεία του Υ.Π.Π.Α.Ν., για την υλοποίηση των προγραμμάτων τη φετινή σχολική χρονιά εργοδοτούνται σε πρωινό χρόνο περίπου 80 εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης πλήρους απασχόλησης και 70 εκπαιδευτικοί Μέσης Εκπαίδευσης με ετήσιο κόστος περίπου €6 250 000. Προγράμματα για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας υλοποιούνται και σε απογευματινά προγράμματα του Υ.Π.Π.Α.Ν. (Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, Επιμορφωτικά Κέντρα, Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία). Στα προγράμματα εργοδοτείται αριθμός εκπαιδευτικών με αγορά υπηρεσιών με το ετήσιο κόστος να κυμαίνεται γύρω στις 200 χιλιάδες ευρώ», σημείωσε.

Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι εκπαίδευση οφείλει να πρωτοστατήσει ποικιλοτρόπως για τη διαμόρφωση δημιουργικών, σκεπτόμενων και δραστήριων ατόμων.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας