Αποσύρθηκαν και άλλα βιβλία με αναφορές στη «βόρεια Κύπρο»-Απαντά στο τουρκικό ΥΠΕΞ ο Πρόεδρος

Νέα ανακοίνωση, για το περιστατικό με το βιβλίο αγγλικών της Β’ Λυκείου, που αναφέρεται στον Κεμάλ Ατατούρκ και τον ηρωοποιεί, εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας, κάνοντας λόγο και για αποκατάσταση άλλων βιβλίων, στα οποία υπήρχε αναφορά στη «βόρεια Κύπρο», λες να επρόκειτο για ένα δεύτερο κυπριακό κράτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αποσύρεται το βιβλίο που ηρωοποιεί τον Ατατούρκ-«Αποδοχή ειδεχθών εγκλημάτων»

Όπως αναφέρεται, στο βιβλίο διδασκαλίας της Αγγλικής για τη Β’ Λυκείου, που παραλήφθηκε πρόσφατα και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος, εντοπίστηκε πριν δυο μέρες μια απαράδεκτη όσο και άτοπη αναφορά.

Το Υπουργείο Παιδείας τόνισε πως δεν είναι δυνατόν σε βιβλία που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση στα σχολεία μας να προβάλλεται ο Κεμάλ Ατατούρκ ως υπόδειγμα ηθικού ηγέτη, ο οποίος «ευεργέτησε τον λαό». Διότι, όπως είναι καλά γνωστό, ο Ατατούρκ και οι  Νεότουρκοι ευθύνονται για εγκλήματα κατά των λαών, όπως η Γενοκτονία των Αρμενίων, των Ποντίων, των Ασσυρίων... Είναι μάλιστα ειδικότερα εντελώς άτοπο μια τέτοια αναφορά να γίνεται σε βιβλίο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας.

Η Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και αρκετές άλλες δημοκρατικές χώρες, όπως οι Η.Π.Α., η Γαλλία κ.λπ., καταδικάζει τη Γενοκτονία των Αρμενίων, η οποία και θεωρείται μαζικό έγκλημα. Επομένως, εξυπακούεται ότι δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια αναφορά σε ένα σχολικό βιβλίο.

Έχοντας διαπιστώσει το πρόβλημα, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) αποφάσισε να αποσυρθεί το συγκεκριμένο βιβλίο. Για τυχόν ευθύνες σχετικά με την αβλεψία όσον αφορά στο συγκεκριμένο βιβλίο, θα γίνει σχετική διερεύνηση. Σημειώνεται ακόμη ότι το τελευταίο διάστημα είχαν εντοπισθεί και ορισμένα άλλα βιβλία της Αγγλικής, με αναφορές στη «βόρεια Κύπρο», ως αν να επρόκειτο για ένα δεύτερο κυπριακό κράτος και έγιναν σχετικές ενέργειες και υπήρξε αποκατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξαναγράφει την ιστορία στα μέτρα του ο Τατάρ-«Γενοκτονίες Ελλήνων κατά των Τ/κ»

«Υπενθυμίζουμε ότι είναι δικαίωμα του κυπριακού κράτους και αρμοδιότητα και ευθύνη της Κυβέρνησης να αποφασίζει ποιά βιβλία θα χρησιμοποιηθούν στα σχολεία μας. Ούτε το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας ούτε και η υποτελής στην Τουρκία διοίκηση στα κατεχόμενα μπορούν να έχουν λόγο για το θέμα. Είναι μάλιστα εξωφρενικό το τουρκικό κράτος, με τη γνωστή συμπεριφορά του απέναντι στην Κύπρο, να προβάλλει αξιώσεις είτε για να εκθειάζεται ο Κεμάλ Ατατούρκ είτε για το περιεχόμενο στην εκπαίδευσή μας». 

Το Υπουργείο υπέδειξε πως η επιλογή του βιβλίου που θα χρησιμοποιείται ως βοήθημα διδασκαλίας είναι αρμοδιότητα του ΥΠΠΑΝ. Το να μην επιλεγεί ένα από πολλά πιθανά βιβλία, επειδή κρίνεται ότι δεν είναι κατάλληλο, δεν αποτελεί βεβαίως «λογοκρισία».

«Λογοκρισία και απαγόρευση υπάρχει όταν μια Αρχή εμποδίζει ή απαγορεύει την έκδοση ή κυκλοφορία κάποιου βιβλίου. Και στην Κυπριακή Δημοκρατία δεν υπάρχει λογοκρισία. Βιβλία που μπορεί και να εκθειάζουν είτε τον Ατατούρκ είτε άλλες προσωπικότητες που μπορεί να τις βαρύνουν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας μπορούν και να κυκλοφορούν και να διακινούνται στη χώρα μας και όποιος θέλει μπορεί να τα χρησιμοποιεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία στο σχολείο», κατέληξε η ανακοίνωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σάλος με οδηγία να σκιστεί σελίδα σχολικού βιβλίου που αναφέρεται στον Ατατούρκ

Η απάντηση Αναστασιάδη

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε δηλώσεις του μετά την ενημέρωση της Ιεράς Συνόδου για τις εξελίξεις στο Κυπριακό και στον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας, ερωτηθείς για το θέμα με το βιβλίο και τις αντιδράσεις από την Τουρκία, σημείωσε ότι «δεν με ενδιαφέρει τι λέει το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας. Με ενδιαφέρει πώς αντιμετωπίζεται ένα πρόβλημα που τον 21ο αιώνα ενδεχόμενα να θέλει μια άλλη διαχείριση. Αυτό θα συζητηθεί με τον Υπουργό Παιδείας και στο Υπουργικό Συμβούλιο αύριο».

Διευκρίνισε ακόμη ότι «το Υπουργικό Συμβούλιο είναι προγραμματισμένο για τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης, του έργου που έχει επιτελεστεί, του έργου που πρέπει να επιτελεστεί. Αλλά θα έχω συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για να συζητηθεί πώς διαχειριζόμαστε ένα θέμα που θα μπορούσε ενδεχόμενα να αντιμετωπιστεί και με άλλο τρόπο».

Ζητά απόδοση ευθυνών η ΟΕΛΜΕΚ

Στο μεταξύ, η οργάνωση των καθηγητών, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, καταδικάζει την οδηγία του Υπουργείου Παιδείας, για σκίσιμο της σελίδας από το βιβλίο Αγγλικών της Β’ Λυκείου και ζητά έρευνα και απόδοση ευθυνών για τη διαδικασία επιλογής του εν λόγω βιβλίου. 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΟΕΛΜΕΚ καταδικάζει την απαράδεκτη και καταδικαστέα οδηγία που δόθηκε από το ΥΠΠΑΝ, με την οποία ζητούσε από τους/τις Καθηγητές/τριες Αγγλικής Φιλολογίας να σκίσουν συγκεκριμένη σελίδα σχολικού βιβλίου, αφού θεωρούμε ότι τέτοιες οδηγίες δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

«Ως Οργάνωση ζητούμε να γίνει έρευνα και να αποδοθούν ευθύνες τόσο για την απαράδεκτη αυτή οδηγία όσο και για το σύνολο της διαδικασίας που ακολουθήθηκε σχετικά με το εν λόγω βιβλίο, δηλαδή την επιλογή και την αγορά του.  Παράλληλα, θεωρούμε ότι το ΥΠΠΑΝ όφειλε να ελέγξει πριν από την αγορά του το περιεχόμενο του συγκεκριμένου βιβλίου και αν δεν τηρούνταν οι όροι εντολής του, τότε θα έπρεπε είτε να μην το αγοράσει είτε να προχωρήσει στην απόσυρσή του».  

Δειτε Επισης

Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Πρόοδο στην προσπάθεια εμβάθυνσης της αγοράς κεφαλαιαγορών βλέπει ο Μισέλ
Υπ. Γεωργίας στην Σύνοδο Κοινοπολιτείας-«Συλλογική ευθύνη η προστασία ωκεανών»
Δήμος Λάρνακας: Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ
Δέσμευση Βουλής για προώθηση υγειονομικής περίθαλψης με επίκεντρο τον ασθενή
Δύσκολη συζήτηση των 27 στις Βρυξέλλες για ανταγωνιστικότητα λόγω κεφαλαιαγορών
Εκπέμπει SOS ο Διευθυντής του Νοσοκομείο Τροόδους-«Τριτοκοσμικές οι συνθήκες, αναγκαία η ανακαίνιση του»
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ να προσπαθήσουν για σύμβαση οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Πώς απαντά η Υπ. Ασθενοφόρων για το περιστατικό με τη λιπόθυμη μαθήτρια-«Δεν ήταν επείγον»