Σάββατο 21 Μαϊ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Οι αναχρονιστικοί νόμοι που καθιστούν αδήριτη ανάγκη ένα Εθνικό Σχέδιο Παιδείας

  08/09/2021 06:53
Οι αναχρονιστικοί νόμοι που καθιστούν αδήριτη ανάγκη ένα Εθνικό Σχέδιο Παιδείας

Οι αναχρονιστικοί νόμοι που καθιστούν αδήριτη ανάγκη ένα Εθνικό Σχέδιο Παιδείας

  08/09/2021 06:53

Σηκώνει μανίκια και πιάνει δουλειά, ο νέος πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς, θέτοντας τους δικούς του στόχους, με απώτερο σκοπό να αλλάξουν τα κακώς έχοντα στον τομέα της παιδείας. Έχοντας αυτό ως φάρο, ο βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος δηλώνει έτοιμος να συγκρουστεί με το σύστημα, με τα άλλα κόμματα και με την Κυβέρνηση, αν αυτό σημαίνει ότι θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου Παιδείας.

Ουσιαστικά, το Εθνικό Σχέδιο Παιδείας θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης, από την βρεφική ηλικία ενός παιδιού, μέχρι τη διά βίου εκπαίδευση. Ένα Εθνικό Σχέδιο το οποίο θα εκσυγχρονίσει τους νόμους για την εκπαίδευση.

«Για να πετύχουμε αλλαγές, θέλει σύγκρουση με το κατεστημένο και κανένας δεν μπορεί να το πετύχει μόνος του. Θα πρέπει να συμφωνηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, μετά από ένα σοβαρό διάλογο και σε συγκεκριμένες συνθήκες. Πρέπει να υπάρχουν αυτοματισμοί, νομοθετικό πλαίσιο, στόχευση, στρατηγική, τακτική», εξήγησε στον REPORTER ο κ. Μυλωνάς.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καταγράφεται αυτή τη στιγμή, είναι οι νόμοι που χρονολογούνται αρκετά χρόνια πριν. Νόμοι που με την πάροδο του χρόνου έπρεπε να αλλάξουν, αλλά ακόμη δεν άλλαξαν.

«Τα νηπιαγωγεία, που διέπονται από το νόμο του 1957. Οι βρεφονηπιοκομικοί σταθμοί, ηλικίας από 0-3 ετών, ανήκουν στο Υπουργείο Εργασίας. Τα θέματα ασφάλειας και τα συναφή, επειδή την τότε εποχή δεν πίστευαν ότι τα βρέφη είχαν αντίληψη και αισθάνονται και ήταν θέμα που θα ανήκαν. Η σύγχρονη επιστήμη πιστεύει ότι το παιδί από τη μέρα που βρίσκεται στην κοιλιά της μητέρας έχει ερεθίσματα. Αυτό το εθνικό σχέδιο παιδείας θα προνοεί για τα πάντα».  

Εκτός αυτού, το Εθνικό Σχέδιο Παιδείας, θα δημιουργήσει και ένα κυπριακό εκπαιδευτικό μοντέλο, το οποίο θα έχει τους δικούς του κανονισμούς. «Για παράδειγμα, στη Γερμανία περνάνε από εξετάσεις και για όσους είναι κάτω από 14 το απολυτήριο του Δημοτικού τους, δεν μπορούν να πάνε κλασσικές και πρακτικές σπουδές. Μπορεί να είναι το φιλανδικό μοντέλο, που όπου θες πας. Στην Κύπρο έχουμε κομμάτια από το γερμανικό μοντέλο, από το φιλανδικό, από το ελληνικό και έχουμε ένα αχταρμά».

Η δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου Παιδείας θα βάλει δημιουργήσει μία στέγη, κάτω από την οποία θα εντάσσονται οι αλλαγές, που γίνονται στην παιδεία. «Τα τελευταία τριάντα χρόνια κάναμε οκτώ μεταρρυθμίσεις στην παιδεία. Κάθε υπουργός που έρχεται, αλλάζει πράγματα. Επιτέλους, θα γίνει ένα γενικό σχέδιο παιδείας, που θα είναι όλα αυτά υπό; Δεν λέω ότι θα γίνει αύριο, αλλά να ξεκινήσει ένας διάλογος με την Κυβέρνηση. Ευελπιστώ ότι ο Πρόεδρος, που είναι στην τελευταία του θητεία θα συγκρουστεί με τον συνδικαλισμό, με τη Βουλή και τα κόμματα, θα συγκρουστούν τα κόμματα μεταξύ τους, αλλά θα καταλήξουμε σε ένα αποτέλεσμα και θα συμφωνήσουμε σε ένα εθνικό σχέδιο παιδείας».

«Απέτυχε ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνου»

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας έχει αρχίσει τις ενέργειες, ώστε να βρεθούν τυχόν εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των τελειόφοιτων μαθητών Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, που βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, θα παρακαθίσουν σε τρεις εξετάσεις, καθώς επεκτείνεται και στην Γ’ Λυκείου, ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνου. Την ανησυχία εντείνει και το γεγονός ότι οι μαθητές που καλούνται να εξεταστούν στις εξετάσεις τετραμήνου και στις Παγκύπριες Εξετάσεις, στο τέλος της χρονιάς, είναι οι μαθητές που τις προηγούμενες σχολικές χρονιές, στην πλειοψηφία διδάσκονταν με τηλεκπαίδευση.  

«Όσοι εξετάζονται φέτος στις εξετάσεις τετραμήνων, δεν είχαν παρακαθίσει τις προηγούμενες χρονιές και θα βρεθούν ξαφνικά ενώπιον τους. Επειδή έχουμε την πανδημία και είναι ειδικές συνθήκες, σε ατομικό επίπεδο, ζήτησα από τον υπουργό να μελετήσουμε εναλλακτικά σενάρια γι’ αυτούς τους ανθρώπους, που μέχρι το Μάιο-Ιούνιο θα εξεταστούν σε τρεις εξετάσεις. Θα είναι αναγκασμένοι να εξεταστούν στα τετράμηνα, σε τρεις εξετάσεις και ενδεχομένως, μια μεγάλη μάζα παιδιών, σε άλλες εξετάσεις. Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν βλέπουμε ότι υπάρχει πανδημία και να μην το συζητούμε. Οι επιστήμονες μας λένε ότι και οι εμβολιασμένοι μεταδίδουν τον ιό, με μειωμένο ιικό φορτίο, αλλά τον μεταδίδουν».

Στην ουσία, ο βουλευτής του ΔΗΚΟ ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας όπως η εξέταση των τελειόφοιτων μαθητών γίνει με τον ίδιο τρόπο με την περσινή χρονιά, δηλαδή την αναστολή των εξετάσεων τετραμήνου και την εφαρμογή των Παγκύπριων Εξετάσεων ως έχουν.

«Είναι πολύ πιθανό να συμβεί όπως και πέρσι, δηλαδή να γίνεται τρεις μήνες τηλεκπαίδευση μέσα στο χειμώνα, για τους τελειόφοιτους και μέσα στην άνοιξη να έχουν το ίδιο πρόβλημα. Το απολυτήριο τους θα μετρά και για τα ξένα πανεπιστήμια».

Μάλιστα, ο κ. Μυλωνάς, παρά το γεγονός ότι δηλώνει υπέρμαχος των εξετάσεων τετραμήνου, από τη στιγμή που ψηφίστηκε το 2017, θεωρεί ότι ο θεσμός έχει αποτύχει, αφού ο ίδιος παρατηρεί ότι έχει επικρατήσει μία συνδικαλιστική νοοτροπία και μία νοοτροπία θεωρίας παρά ουσίας.

«Τα αποτελέσματα, κατά την άποψή μου, δεν έχουν βελτιωθεί. Γι’ αυτό γίνεται ο θεσμός, για να βελτιωθούν τα αποτελέσματα. Το παραδέχομαι ότι ήταν η πανδημία, αλλά υπήρχαν προβλήματα. Δεν υπήρχε κεντρικός έλεγχος. Με βάση τον κανονισμό των εξετάσεων τετραμήνων, δικαιούνταν να κάνουν στα εξεταστέα ένα διαγώνισμα και ένα 20λεπτο και το υπόλοιπο 60% είναι έρευνα, ασκήσεις, συμμετοχή στην τάξη. Δεν εφαρμόζεται και δεν γίνεται έλεγχος. Ρωτήσαμε αν έχει μειωθεί η ύλη στα αναλυτικά προγράμματα. Οι καθηγητές των μαθηματικών λένε ότι δεν γίνει αυτό και τρέχουν μετά να καλύψουν την ύλη. Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας