Καταγγελίες για τον χειρισμό των ασθενών με κορωνοϊό στα δημόσια νοσηλευτήρια λαμβάνει η ΟΣΑΚ

Σωρεία καταγγελιών λαμβάνει το τελευταίο διάστημα το Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων της, αναφέρει η Ομοσπονδία Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), σχετικά με την περίθαλψη ασθενών καθώς και το χειρισμό ασθενών οι οποίοι νόσησαν με Κορωνοϊό και νοσηλεύτηκαν στα δημόσια νοσηλευτήρια, καλώντας παράλληλα τον ο ΟΚΥπΥ «να δράσει άμεσα λαμβάνοντας αυστηρά μέτρα».

Σε σημερινή ανακοίνωση η ΟΣΑΚ αναφέρει ότι «με αφορμή τις πρόσφατες και πολύ σοβαρές καταγγελίες», αλλά και σε συνέχεια όλων των καταγγελιών τις οποίες έχει καταγράψει και κοινοποιήσει προς τον ΟΚΥπΥ η Ομοσπονδία, «οι οργανωμένοι ασθενείς αδιαμφισβήτητα τονίζουν ότι απαιτείται η βελτίωση των υπηρεσιών τις οποίες παρέχουν τα δημόσια νοσηλευτήρια εν καιρώ πανδημίας».

Σύμφωνα με τους οργανωμένους ασθενείς, «όλοι κατανοούν ότι η κατάσταση στα νοσοκομεία είναι ιδιαίτερα βεβαρυμμένη και οι επαγγελματίες υγείας έχουν αγγίξει τα όρια τους, ωστόσο για κανένα λόγο, δεν είναι δυνατόν να αφήνονται οι ασθενείς στο έλεος ορισμένων οι οποίοι αμαυρώνουν το εξαιρετικό έργο το οποίο επιτελεί η πλειοψηφία των συναδέλφων τους».

«Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα σε αξιοπρεπή μεταχείριση και περίθαλψη. Σε καμία περίπτωση οι ασθενείς οι οποίοι νοσηλεύονται δεν πρέπει να τυχαίνουν άσχημης συμπεριφοράς. Οι συνθήκες διαβίωσης στα δημόσια νοσηλευτήρια όπως περιγράφουν ορισμένοι πολίτες είναι απάνθρωπες και ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους θαλάμους», προσθέτει η ΟΣΑΚ.

Αναφέρει επίσης ότι «παρατηρείται συστηματική παραβίαση των δικαιωμάτων των ασθενών, οι οποίοι τυγχάνουν ανάρμοστης συμπεριφοράς από μερίδα επαγγελματιών υγείας».

«Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τους ισχυρισμούς συγγενών ασθενών οι οποίοι νόσησαν με Κορωνοϊό, τους αφήνουν το φαγητό στο πάτωμα. Δεν ανταποκρίνονται στους ασθενείς οι οποίοι καλούν (χτυπώντας το κουδούνι για βοήθεια), και παράλληλα δεν ενημερώνονται για την κατάσταση υγείας των δικών τους», προσθέτει.

Τέλος, η ΟΣΑΚ αναφέρει ότι «ως ο προασπιστής των δικαιωμάτων των ασθενών δεν πρόκειται να δεχθεί τη συνέχιση αυτής της κατάστασης» και ενθαρρύνει τους ασθενείς και τους οικείους τους όπως καλούν στο 1403 (Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών)  και προβαίνουν σε καταγγελίες τέτοιων απαράδεκτων περιστατικών.

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»