Παρασκευή 24 Σεπ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Μαύρα σύννεφα πάνω από την παιδεία-Ανησυχούν και οι μαθητές για το νομοσχέδιο

  26/06/2021 07:17
Μαύρα σύννεφα πάνω από την παιδεία-Ανησυχούν και οι μαθητές για το νομοσχέδιο

Μαύρα σύννεφα πάνω από την παιδεία-Ανησυχούν και οι μαθητές για το νομοσχέδιο

  26/06/2021 07:17

Δεν λένε να αποχωρήσουν τα μαύρα σύννεφα που μαζεύτηκαν, για ακόμη μία φορά, πάνω από την παιδεία, αφού μετά το όχι των καθηγητών για το νομοσχέδιο των Παγκύπριων Εξετάσεων, που προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας, έρχεται και το όχι των μαθητών.

Το νομοσχέδιο φαίνεται ότι έχει προκαλέσει αναταραχή στους εκπαιδευτικούς φορείς, οι οποίοι δεν το είδαν με καλό μάτι, δεδομένου και του σύντομου χρονικού διαστήματος που είχαν στην διάθεσή τους, ώστε να το μελετήσουν, με αποτέλεσμα τα πράγματα να μην εξελίσσονται όσο ομαλά επιθυμούσε το Υπουργείο Παιδείας. Στη ζυγαριά μπαίνει και το γεγονός ότι οι μαθητές που θα είναι τελειόφοιτοι τη νέα σχολική χρονιά, είναι οι μαθητές που στο δεύτερο μισό της Α’ Λυκείου είχαν πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού και οι εξετάσεις τους και τις δύο χρονιές να είναι κουτσουρεμένες.

Οι μαθητές έχουν ήδη εκφράσει τους προβληματισμούς τους στον Πρόδρομο Προδρόμου, μετά την ενημέρωση που έλαβαν για το εν λόγω νομοσχέδιο, ενώ αναμένουν να ξεκινήσει η συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας, ώστε να τοποθετηθούν και ενώπιον των βουλευτών. Η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η πίεση και το άγχος που θα βιώνουν οι μαθητές, λόγω των εξεταστικών περιόδων.

«Με βάση τις προηγούμενες χρονιές, ξέρουμε ότι τρεις μήνες πριν την εξέταση, οι μαθητές είναι αγχωμένοι και ασχολούνται μόνο με αυτό το θέμα. Το πρόγραμμά τους είναι σχολείο, σπίτι, ιδιαίτερα. Αν περάσει το νομοσχέδιο και γίνεται αυτό δύο φορές, ο χρόνος που οι μαθητές που θα περνούν οι μαθητές μέσα στο άγχος και την πίεση θα είναι περισσότερος», εξήγησε στον REPORTER εκπρόσωπος των μαθητών και μέλος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου.

Ένα, επίσης, πρόβλημα, που φαίνεται να τριβελίζει τους μαθητές, είναι το θέμα του χρόνου που θα έχουν στην διάθεσή τους, ώστε να μπορέσουν να διδαχθούν την εξεταστέα ύλη.  

«Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι εξετάσεις θα γίνουν δεύτερο και τρίτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Άρα το πρώτο τετράμηνο θα ολοκληρωθεί τέλη του μηνός και το δεύτερο θα ξεκινά αρχές Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το Πάσχα θα είναι η διδακτική περίοδος, αφού μετά ξεκινούν οι επαναλήψεις. Έτσι, υπάρχει ο φόβος ότι ενδεχομένως να μην διδαχθεί ολόκληρη η ύλη».

Το θέμα της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των εξετάσεων, είναι ακόμη ένα μεγάλο ζήτημα που απασχολεί τους μαθητές, οι οποίοι εκφράζουν φόβους για πιέσεις στους θεματοθέτες. «Οι θεματοθέτες ανακοινώνονται πριν τις εξετάσεις. Κάποιοι μαθητές, που ξέρουν πως ο καθηγητής που τους κάνει μάθημα είναι ένας θεματοθέτης, ενδεχομένως να ασκήσουν πίεση για να μάθουν τα θέματα των εξετάσεων».

Η πρόταση στον Προδρόμου

Οι μαθητές, έχοντας όλα αυτά στο μυαλό τους, προέβησαν σε μία πρόταση προς τον υπουργό Παιδείας, με την οποία στην ουσία ζητούν αναβολή της διεξαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων για τους τελειόφοιτους, ώστε να δοθεί χρόνος για την διεξαγωγή ενός ουσιαστικού δημόσιου διαλόγου.

«Κάναμε μία πρόταση στον υπουργό, που έφερε το νομοσχέδιο τώρα, για φέτος να μην γίνουν εξετάσεις τετραμήνου για τη Γ’ Λυκείου και να πραγματοποιηθούν μόνο Παγκύπριες και μετά να ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος, επί της ουσίας, με επιστημονικούς λόγους να τεκμηριώνονται οι απόψεις. Με όλους τους φορείς της παιδείας, για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την παιδεία».

Πρόταση για διάλογο έχει αποφασίσει να ζητήσει και η ΟΕΛΜΕΚ, μετά την Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων, με τους καθηγητές ουσιαστικά να ζητούν χρόνο, ώστε να πραγματοποιηθεί ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκομένους.

«Να γίνουν διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, γονείς, μαθητές, καθηγητές, Υπουργείο Παιδείας και με άλλους ακαδημαϊκούς, για να μπορέσουμε να βρούμε τον πιο καλό τρόπο για την αξιολόγηση των μαθητών που να εξυπηρετεί και τον βαθμό απόλυσης και τον γενικό βαθμό για σκοπούς πρόσβασης. Τα θέματα εκπαίδευσης είναι πάρα πολύ σοβαρά. Δεν μπορείς από την μία μέρα στην άλλη να παίρνεις αποφάσεις και να καταργείς αυτά που ίσχυαν», υπέδειξε στον REPORTER ο αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, ο οποίος πρόσθεσε πως κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. «Πρέπει να δοθεί χρόνος, να ανασταλούν οι ενιαίες απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος του τετραμήνου, να υπάρχουν μόνο οι Παγκύπριες, για να μπορέσουμε να κάνουμε διάλογο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας