Πέμπτη 5 Αυγ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

ΥΠΠΑΝ: Σχεδόν πλήρης η απορρόφηση των χρηματοδοτήσεων για Προγράμματα Erasmus+

  15/06/2021 17:01
ΥΠΠΑΝ: Σχεδόν πλήρης η απορρόφηση των χρηματοδοτήσεων για Προγράμματα Erasmus+

ΥΠΠΑΝ: Σχεδόν πλήρης η απορρόφηση των χρηματοδοτήσεων για Προγράμματα Erasmus+

  15/06/2021 17:01

Η απορρόφηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων σε εθνικό επίπεδο για τα Προγράμματα Erasmus+ είναι σχεδόν πλήρης με τη συμμετοχή της Κύπρου να ενισχύει την κοινωνική ένταξη μέσα από τη βελτίωση των εθνικών πολιτικών, αυξάνοντας την εμπειρογνωμοσύνη των συμμετεχόντων και διευκολύνοντας ταυτόχρονα την ανταλλαγή καλών πρακτικών,  ιδεών και μεθόδων, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομου Προδρόμου.

Σε χαιρετισμό του κατά την χθεσινοβραδινή τελετή του Ιδρύματος Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης που σηματοδοτεί την έναρξη της Νέας Προγραμματικής Περιόδου του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ 2021-2027, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το Erasmus+ αποτελεί το εμβληματικό Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους τομείς της Εκπαίδευσης, της Νεολαίας, του Πολιτισμού και του Αθλητισμού και ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα για την ανάπτυξη των Ευρωπαίων πολιτών, όπως σημείωσε, «επιτρέποντας σε εκατομμύρια από νέες και νέους να βιώσουν εμπειρίες μάθησης μέσα από ανταλλαγές στην Ευρώπη, δίνοντας ταυτόχρονα ώθηση στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική τους εξέλιξη».

«Με προϋπολογισμό 26,2 δισεκατομμύρια και συνολική δαπάνη πάνω από 28 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2021-2027, σχεδόν διπλάσιο από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, αναδεικνύεται η σημασία που αποδίδει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην εκπαίδευση, τη διά βίου μάθηση και τη νεολαία στην Ευρώπη», πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι «καλύπτει πλέον όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα και τη σχολική εκπαίδευση έως την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων. Υποστηρίζει, επίσης, τη συνεργασία στον τομέα της πολιτικής για τη νεολαία και προωθεί τη συμμετοχή στον αθλητισμό».

Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε σε μια διαχρονική προτεραιότητα του Προγράμματος Erasmus+, την κοινωνική και χωρίς αποκλεισμούς ένταξη που αποτελεί και μία από τις προτεραιότητες, όπως είπε, του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων.  

«Το Πρόγραμμα έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει, ώστε να επωφεληθούν όλοι από τις ευκαιρίες του Προγράμματος, κυρίως όσοι έχουν λιγότερες ευκαιρίες ή αντιμετωπίζουν δυσκολίες, λόγω της προσωπικής ή οικονομικής τους κατάστασης, του κοινωνικού και πολιτιστικού υπόβαθρου, πρόσωπα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές ή στερούνται βασικών δεξιοτήτων», υπογράμμισε.

Παράλληλα, ο κ. Προδρόμου τόνισε πως «με την κοινωνική ένταξη, η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση είναι ακόμα δύο σημαντικές διαστάσεις της νέας κοινωνικής ατζέντας για την Ευρώπη και ταυτόχρονα κύρια χαρακτηριστικά του Προγράμματος Erasmus+» και πρόσθεσε ότι «στην πραγματικότητα, οι διαστάσεις αυτές, που αποτελούν μέρος του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης και του Σχεδίου Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ανακάμψει από την οικονομική στενότητα που προκάλεσε η πανδημία της Covid-19 και να διασφαλίσει τη μελλοντική ανάπτυξη, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης».

Σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας, η συμμετοχή των σχολείων, των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, των ιδρυμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων και άλλων οργανισμών της Κύπρου στο Πρόγραμμα Erasmus+ βοηθά για να αποκομίσουν μαθητές και φοιτητές, εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό χρήσιμες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας και να αναπτύξουν τις ικανότητες ενός ενεργού, αλληλέγγυου και δημοκρατικού Ευρωπαίου πολίτη.

«Η ενίσχυση της κινητικότητας, μέσω της αυτόματης αμοιβαίας αναγνώρισης των τίτλων ανώτερης δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατάρτισης και των περιόδων μάθησης στο εξωτερικό, αποτελεί επίσης μέτρο προκειμένου να ξεπεραστούν σημαντικά εμπόδια ώστε ο Ευρωπαϊκός Χώρος Εκπαίδευσης να γίνει πραγματικότητα ως το 2025», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας