Τρίτη 20 Απρ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Συζήτησε προβλήματα εκπαιδευτικών σε Επιμορφωτικά και ιδιωτικά σχολεία η Επ. Παιδείας

  03/03/2021 17:22
Συζήτησε προβλήματα εκπαιδευτικών σε Επιμορφωτικά και ιδιωτικά σχολεία η Επ. Παιδείας

Συζήτησε προβλήματα εκπαιδευτικών σε Επιμορφωτικά και ιδιωτικά σχολεία η Επ. Παιδείας

  03/03/2021 17:22

Η μη λειτουργία των Επιμορφωτικών Κέντρων του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 εξαιτίας των μέτρων κατά της πανδημίας, τα προβλήματα που δημιουργούνται και η ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτά, ήταν μεταξύ των θεμάτων, που συζήτησε την Τετάρτη η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε δηλώσεις του είπε ότι κατά συνεδρία της Επιτροπής συζήτησαν τα προβλήματα που έχουν οι εκπαιδευτικοί στα επιμορφωτικά.

«Με έκπληξη μας και ικανοποίηση θεωρούμε ότι αφού πάει πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο σήμερα σχετικά με την παραχώρηση επιδόματος προς όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονται στα επιμορφωτικά, λύνει εκείνο το πρόβλημα όπου άνθρωποι έχουν εργαστεί όλο αυτό το διάστημα ή αδυνατούσαν να εργαστούν, απώλεσαν ουσιαστικά τη δυνατότητα της εργασίας τους λόγω της επιδημίας του COVID και με τον τρόπο αυτό η Κυβέρνηση παραχωρεί ένα επίδομα , το οποίο αντιστοιχεί για την περίοδο όπου οι άνθρωποι αυτοί στερούνται της δυνατότητας να παρέχουν την υπηρεσία για την οποία έχουν διοριστεί», πρόσθεσε.

Ιδιωτικά σχολεία

Ο κ. Χατζηγιάννης είπε, παράλληλα, ότι η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής συζήτησε και τα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία.

Όπως είπε, από τη νέα νομοθεσία πηγάζει μια υποχρέωση όπου εκπαιδευτικοί, που είναι ήδη διορισμένοι ή εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται στα διαφορετικού τύπου ιδιωτικά σχολεία, θα κληθούν να έχουν εκείνα τα αντίστοιχα προσόντα που έχουν εκπαιδευτικοί στο δημόσιο.

«Θωρούμε ότι η νομοθεσία με τον τρόπο που είναι καθορισμένη, καθορίζει απαιτήσεις τέτοιες, που ενδέχεται ένας αριθμός ατόμων να βρεθεί στο δρόμο. Με βάση και τη σημερινή συζήτηση δεν θεωρούμε ότι είναι ούτε δίκαιο ούτε σωστό να μπούμε σε μια λογική ή να επιτρέψουμε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις απόλυσης αυτών των εκπαιδευτικών μας, γιατί απλούστατα θα υπάρξουν πιθανές αδυναμίες σε σχολεία. Λέμε ότι θα πρέπει να διευθετηθεί. Αν χρειαστεί να γίνει και αλλαγή στη νομοθεσία, θα αφορά μόνο αυτούς οι οποίοι εργάζονται για τόσα πολλά χρόνια», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχουν άτομα που δεν είναι εκπαιδευτικοί και διδάσκουν στα ιδιωτικά σχολεία, ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι είναι πτυχιούχοι όλοι οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία διαφορετικού τύπου, ωστόσο, όμως, αυτοί μπορεί να μην έχουν την αντιστοιχία του διπλώματος με το συγκεκριμένο μάθημα στο οποίο διδάσκουν.

«Ωστόσο, όμως η μεγάλη τους εμπειρία, η επαγγελματική τους παρουσία στο σχολείο αυτό, τους επιτρέπει χωρίς εκείνα τα αναγκαία σεμινάρια ή εκπαιδευτικά προγράμματα, το αντίστοιχο δηλαδή της επιμορφωτικής εκπαίδευσης που κάνουν οι εκπαιδευτικοί μας για να μπορούν να διδάσκουν στα δημόσια σχολεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αφού ήταν 20 χρόνια, δούλευε 10 χρόνια, δούλευε 30 χρόνια δεν θεωρούμε ότι είναι αναγκαία πλέον αυτό η υποχρέωση και ως εκ τούτου μπορεί να συνεχίσουν την δουλειά τους και χωρίς αυτή την απαίτηση», σημείωσε.

Ηθοποιοί

Ο κ. Χατζηγιάννης ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής συζήτησε τον «Ο περί Ηθοποιών Νόμος του 2004».

«Μία πρόταση νόμου, η οποία κατατέθηκε σε πολύ παλαιότερο χρονικό σημείο, επικαιροποιήθηκε αυτή η πρόταση νόμου με τρόπο και με σκοπό που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την ετοιμασία ολοκληρωμένης νομοθεσίας για τους ηθοποιούς. Θέλουμε να θεσμοθετήσουμε αυτό το επάγγελμα. Θέλουμε να το διασφαλίσουμε. Θέλουμε να πετύχουμε, επίσης, εκείνη την υποχρέωση μας, που έχουμε να τηρηθεί ένα αυτοδιοίκητο στην καλλιτεχνική τούτη οικογένεια και ως εκ τούτου, το ότι υπάρχει σήμερα έτοιμο κείμενο και ολοκληρωμένο σχέδιο, θεωρώ το Υπουργείο από πλευράς του είναι έτοιμο, έχει στη διάθεση του, και αυτό το κείμενο για να το διαβουλευθεί και να προχωρήσει σε τελική διευθέτηση και αυτού του θέματος», σημείωσε.

Ετοιμάζεται, συνέχισε ο κ. Χατζηγιάννης, νομοθεσία για τη δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού, η οποία πολύ σύντομα θα είναι ενώπιον της Βουλής.

«Παράλληλα, ετοιμάζεται νομοθεσία ομπρέλα για τον Καλλιτεχνισμό και για τις διάφορες ομάδες καλλιτεχνών και οι επιμέρους νομοθεσίες που αφορούν είτε τους ηθοποιούς είτε τους θεατρικούς συγγραφείς είτε τους λαϊκές ποιητές, κ.λπ. Όλες αυτές οι νομοθεσίες τυγχάνουν στο παρόν στάδιο ταυτόχρονα μιας διαβούλευσης και ενός προβληματισμού σε επίπεδο πολιτιστικών υπηρεσιών, σε επίπεδο Υπουργείου. Προσδοκούμε ότι το συντομότερο θα ολοκληρωθούν αυτά τα κείμενα και θα είναι ενώπιον της Βουλής για κάλυψη μιας ανάγκης που για δεκαετίες αυτή η χώρα δεν είχε στη διάθεση της. Δεν είχαμε ρυθμίσει ποτέ τον πολιτισμό. Δεν είχαμε ασχοληθεί ποτέ πώς θεσμοθετούμε και να αναπτύξουμε τον πολιτισμό και τις διάφορες κατηγορίες», πρόσθεσε.

Κρατική φοιτητική μέριμνα

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού για την πρόταση νόμου που κατέθεσε το ΑΚΕΛ για την κρατική φοιτητική μέριμνα, είπε ότι σκοπός της πρότασης νόμου είναι να αρθεί η αδικία που υφίστανται φοιτητές τριετών προγραμμάτων σπουδών, οι οποίοι για την απόκτηση άδεια εξάσκησης επαγγέλματος απαιτείται να συνεχίσουν τις σπουδές τους για ακόμη δύο ή και τρία χρόνια χωρίς, ωστόσο, να τυγχάνουν οποιασδήποτε κρατικής φοιτητικής μέριμνας.

«Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση νόμου προβλέπει συνέχιση της παραχώρησης της φοιτητικής χορηγίας και των φοιτητικών επιδομάτων και μετά την απόκτηση του πρώτου τίτλου σπουδών για κλάδους των οποίων τα επαγγελματικά σώματα απαιτούν περισσότερα χρόνια φοίτησης, με ανώτατο όριο συνολικής φοίτησης τα έξι χρόνια. Επιπρόσθετα, με την πρόταση νόμου μας, επεκτείνεται κατά ένα μήνα η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για παροχή κρατικής φοιτητικής μέριμνας με σκοπό να διευκολύνουμε τους αιτητές όσον αφορά στη συγκέντρωση των απαιτούμενων πιστοποιητικών, καθώς και να περιορίσουμε το φαινόμενο των εκπρόθεσμων αιτήσεων», πρόσθεσε.

Ο κ. Καυκαλιάς είπε ότι αναμένουν την τελική τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας μέχρι την επόμενη εβδομάδα, «ούτως ώστε η πρόταση μας να οδηγηθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής και να έχει ισχύ στη διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων για την ακαδημαϊκή χρονιά 2020- 2021».

Επιδόματα στους εκπαιδευτές στα Επιμορφωτικά Κέντρα

Ο κ. Καυκαλιάς είπε, επίσης, ότι σήμερα συζητήθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και το αυτεπάγγελτο θέμα που έχει εγγράψει το ΑΚΕΛ και που αφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές στα Επιμορφωτικά Κέντρα του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως ανέφερε, αυτό το ζήτημα έχει εδώ και έξι μήνες που βρίσκεται υπό συζήτηση, χωρίς να υπήρχε οποιαδήποτε σχετική απόφαση.

«Τα αιτήματα των εκπαιδευτών στα Επιμορφωτικά Κέντρα ήταν πάρα πολύ συγκεκριμένα και αφορούσαν στην καταβολή του επιδόματος για την περίοδο που δεν εργάζονταν, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. Μετά και από τη σημερινή συνεδρία και τις πιέσεις που ασκήθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα, με ικανοποίηση ενημερωθήκαμε από το Υπουργείο Παιδείας, ότι οδηγείται πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο, ούτως ώστε να καταβληθούν τα επιδόματα σε αυτούς τους ανθρώπους που για μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν απλήρωτοι και χωρίς κάποιο επίδομα ή εισόδημα», σημείωσε.

Αγορά Υπηρεσιών στα απογευματινά και βραδινά προγράμματα

Ο κ. Καυκαλιάς είπε ότι την ίδια στιγμή, επανέφεραν στη συζήτηση και το θέμα του καθεστώτος αγοράς υπηρεσιών των εργαζόμενων στα απογευματινά και βραδινά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας.

«Ένα θέμα το οποίο, δυστυχώς, παραμένει άλυτο. Ζητήσαμε εκ νέου από τον πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας να επαναφέρει το θέμα για συζήτηση στην Επιτροπή στην παρουσία του πολιτικού προϊστάμενου του Υπουργείου, του Υπουργού Παιδείας, για να ξεκαθαρίσει το συγκεκριμένο ζήτημα», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας