Δευτέρα 19 Απρ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Back to school με αρνητικά rapid test, μονά θρανία και ανοιχτά παράθυρα

Φοινιώ Σάββα  08/02/2021 06:49
Back to school με αρνητικά rapid test, μονά θρανία και ανοιχτά παράθυρα

Back to school με αρνητικά rapid test, μονά θρανία και ανοιχτά παράθυρα

Φοινιώ Σάββα  08/02/2021 06:49

Έφτασε η μεγάλη στιγμή για τα σχολεία. Μαθητές δημοτικού και τελειόφοιτοι Λυκείων και Τεχνικών Σχολών επιστρέφουν στα θρανία, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές συνεχίζουν με τηλεκπαίδευση. Συνολικά 60,000 μαθητές επιστρέφουν πίσω στα σχολεία τους, ώστε να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία δια ζώσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το μήνυμα Προδρόμου για το άνοιγμα των σχολείων-«Να μην ξεφύγει η κατάσταση»

Οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να συμβάλουν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, οι οποίοι τρέχουν να προετοιμαστούν για την επιστροφή των μαθητών τους. Με βάση τα διατάγματα, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στα σχολεία, πρέπει να φέρουν αρνητικό rapid test, ώστε να τους επιτραπεί η είσοδος στις σχολικές μονάδες. Μία απόφαση που προκάλεσε κύμα αντιδράσεων, αφού αρκετοί εκπαιδευτικοί έσπευσαν να την κατακρίνουν.

Αυτό που αναμένεται από τη σημερινή ημέρα είναι να διαφανεί κατά πόσο θα απαγορευτεί η είσοδος σε εργαζόμενους που δεν φέρουν μαζί τους τα απαραίτητα έγγραφα, ενώ ενδιαφέρον φαίνεται και το γεγονός ότι κάποιοι εξέφρασαν την επιθυμία να στραφούν στη δικαιοσύνη για την απόφαση αυτή.

Από την άλλη πλευρά είναι και οι εργαζόμενοι, που τάχθηκαν ανοιχτά υπέρ της απόφασης αυτής, αφού προέχει, όπως ανέφεραν, η υγεία τόσο των ιδίων, όσο και των μαθητών. Μάλιστα, έθεσαν στο τραπέζι και το ενδεχόμενο να γίνεται rapid test και στους τελειόφοιτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητά τη διενέργεια τεστ και στους μαθητές η ΟΕΛΜΕΚ-Έτοιμες οι σχολικές μονάδες

«Στόχος μας και επιθυμία μας είναι να κυλήσουν όλα ομαλά, για να μην ξαναχρειαστεί να επιστρέψουμε στην κατ’ οίκον εκπαίδευση. Οι συνάδελφοι θα σπεύσουν στα σχολεία με rapid test και ευχή μας είναι, αυτά τα test να τα κάνουν και οι περισσότεροι μαθητές, ώστε να υπάρχει ασφαλές περιβάλλον στα σχολεία», ήταν η απάντηση του προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ, Θέμη Πολυβίου, σε σχετική ερώτηση.

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, τόνισε πως «αντιλαμβανόμαστε, όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε την χρονιά με τη φοίτηση των παιδιών στα σχολεία, πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί και να εφαρμόζουμε πιστά τα πρωτόκολλα υγιεινής. Επίσης, είναι εξαιρετικής σημασίας, εκτός από τους εκπαιδευτικούς και οι μαθητές να ελέγχονται σε τακτική βάση για τον κορωνοϊό, με rapid test. Θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτικά και για τους μαθητές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παροτρύνει τους μαθητές να προβούν σε rapid test πριν την επιστροφή η ΟΛΤΕΚ

Απάντηση στις επικρίσεις είχε δώσει ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος σε συνέντευξή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων είχε αναφέρει πως οι κανόνες που θα ισχύσουν δεν αφορούν ειδικά το Υπουργείο Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς. Όλοι οι εργαζόμενοι, συνέχισε, οφείλουν τη Δευτέρα να προσέλθουν με αρνητικό αποτέλεσμα σε τεστ.

«Το ότι όμως οι μαθητές και οι μαθήτριες, ως ανήλικοι, έχουν εξ αρχής διαφορετική μεταχείριση έναντι των διαγνωστικών ελέγχων είναι πολύ καλά γνωστό εδώ και σχεδόν ένα χρόνο. Απορώ που κάποιοι το θυμήθηκαν ξανά τώρα. Το Διάταγμα αναφέρεται σαφώς σε εργαζόμενους. Νομίζω πως είναι ευκολονόητο γιατί οι μαθητές δεν έχουν την ίδια μεταχείριση με τους εργαζόμενους. Όταν θα επιστρέφαμε στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, στις 7 Ιανουαρίου, προβλέψαμε ένα ειδικό πρόγραμμα διαγνωστικών ελέγχων για λύκεια-τεχνικές σχολές. Είχε γίνει και προεργασία. Το Υπουργείο παρότρυνε για τη συμμετοχή στις διαγνώσεις, αλλά ως όφειλε, ζητούσε για μαθητές και μαθήτριες συγκατάθεση γονέων», συμπλήρωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απαντά στις επικρίσεις για τα rapid test ο Προδρόμου-Οι δράσεις για επιστροφή

Το μήνυμα Προδρόμου για τη σημερινή μέρα 

Εξάλλου, μέσω του ΚΥΠΕ, ο υπουργός Παιδείας έστειλε το δικό του μήνυμα για την σημερινή ημέρα. Τόνισε πως το πρώτο είναι να σκεφτούμε όλοι ότι τα μέτρα που ήταν αναγκαία και εφαρμόστηκαν το προηγούμενο διάστημα «δεν ήταν βεβαίως επιθυμητά, όλους μας δυσκόλεψαν και μας στεναχώρησαν, αλλά απέδωσαν».

«Γι’ αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή και συλλογική προσπάθεια για να μην ξεφύγει ξανά η κατάσταση, για να μη χρειαστούμε ξανά μέτρα. Χάρη στη σωστή διαχείριση και με τα μέτρα που εφαρμόσαμε κερδίσαμε τη δυνατότητα να επιστρέφουμε τώρα στο σχολείο», ανέφερε.

Κερδίσαμε, πρόσθεσε, «εκείνο που όλοι επιθυμούμε, αφού όλοι συμφωνούμε πως όσες δυνατότητες κι αν αναπτύξαμε στην εξ αποστάσεως, πάντα είναι σαφώς προτιμότερο να έχουμε φοίτηση μέσα στο σχολείο». Απηύθυνε έκκληση προς όλους: «Ας το διαφυλάξουμε. Ας τηρήσουμε και πάλι το Υγειονομικό Πρωτόκολλο και όλα τα μέτρα προφύλαξης με προσοχή».

Ο κ. Προδρόμου, μάλιστα αναφέρθηκε και στα rapid test, σημειώνοντας πως «όλοι ξέρουμε τώρα ότι δεν είναι κάτι επώδυνο. Αυτό θα βοηθήσει και τους ίδιους, για τη δική τους υγεία». Κάλεσε, δε, τους γονείς «να παροτρύνουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα επιστρέψουν στο σχολείο να περάσουν από rapid test. Μπορεί να μην είναι δια νόμου υποχρεωτικό, είναι όμως το καλύτερο και για τους ίδιους και για την οικογένειά τους και για όλους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το μήνυμα Προδρόμου για το άνοιγμα των σχολείων-«Να μην ξεφύγει η κατάσταση»

Μονά θρανία και ανοιχτά παράθυρα

Το Υπουργείο Παιδείας εργάστηκε με πυρετώδεις ρυθμούς, ώστε να αξιοποιήσει αυτές τις επιπλέον μέρες που είχε στη διάθεσή τους, για να καλύψει τυχόν κενά που παρουσιάζονταν. Ένα από αυτά τα κενά, που δεν είχε καλυφθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο, ήταν η παρουσία των μονών θρανίων στις τάξεις.  

«Συνέχεια εφοδιάζονται τα σχολεία, όμως ακόμη παρατηρούνται ελλείψεις. Ελπίζουμε ότι σύντομα θα βελτιωθεί η κατάσταση». Αυτή είναι η εικόνα που επικρατεί στη Μέση Γενική Εκπαίδευση, κάτι που δεν συνάδει με την Μέση Τεχνική, αφού οι Τεχνικές Σχολές, από την αρχή της χρονιάς, είχαν φροντίσει να καλύψουν τα κενά με τα θρανία.

«Δεν έχουμε κάποια ιδιαίτερα προβλήματα. Από την αρχή της χρονιάς, οι Τεχνικές Σχολές κατάφεραν να λύσουν έγκαιρα αυτό το θέμα και ένας από τους λόγους που το πέτυχαν αυτό είναι επειδή οι Τεχνικές Σχολές κινήθηκαν αυτόνομα, αφού δεν είχαν τις σχολικές εφορίες. Με την σχετική ευελιξία που μας έδινε αυτό το δεδομένο, καταφέραμε νωρίς να ρυθμίσουμε αυτό το θέμα», εξήγησε ο κ. Λυσάνδρου.

Διαφορετική είναι η εικόνα που επικρατεί στην Δημοτική Εκπαίδευση, αφού φαίνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας έδρασε άμεσα.

«Οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι όντως κάποια θρανία έχουν φτάσει, αυτή την περίοδο σε σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης. Θα είμαστε σε επικοινωνία με τα σχολεία, για να έχουμε μία εικόνα, όμως οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι αριθμός μονών θρανίων έχουν φτάσει σε διάφορα σχολεία», υπέδειξε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμοι για την επιστροφή οι δάσκαλοι-Η έκκληση της ΠΟΕΔ στους γονείς

Εξάλλου, με βάση το πρωτόκολλο, το μάθημα πρέπει να γίνεται με τις πόρτες και τα παράθυρα ανοιχτά. Κάτι που ίσως προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις, αφού βρισκόμαστε στα μέσα του χειμώνα. Μέχρι στιγμής, ο καιρός φαίνεται να είναι σύμμαχος εκπαιδευτικών και μαθητών, αφού για τις επόμενες ημέρες δεν αναμένονται βροχές, καταιγίδες ή σημαντική πτώση στη θερμοκρασία.

Κληθείς να σχολιάσει την πρόνοια αυτή, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ σημείωσε πως «ο αερισμός των χώρων είναι από τις βασικές προϋποθέσεις για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Ότι βρισκόμαστε στο χειμώνα δυσκολεύει την κατάσταση, για να είναι ανοιχτά πόρτες και παράθυρα, όμως μπορούμε να πούμε ότι είμαστε τυχεροί επειδή ακόμη έχουμε καλές θερμοκρασίες. Όμως είναι ένα θέμα που δεν μπορούμε να το λύσουμε 100%, δεν μπορούμε σίγουρα να ανοίξουμε τις πόρτες διάπλατα όταν η θερμοκρασία είναι αρκετά χαμηλή. Η χρήση της μάσκας, όμως, φάνηκε πολύ αποτελεσματική».

Από πλευράς τους, οι δάσκαλοι παραμένουν σε επικοινωνία με την επιδημιολογική ομάδα, αλλά και το Υπουργείο, όσον αφορά στα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία. «Είχαμε μία συνάντηση και έχουμε αποστείλει κάποιες εισηγήσεις και κάποιους προβληματισμούς μας, στη βάση αυτής της συνάντησης. Θα συνεχίσουμε να έχουμε αυτή την επικοινωνία, ώστε ακριβώς να μεταφέρουμε το κομμάτι των πρωτοκόλλων, που να δυσκολεύει την εκπαιδευτική διαδικασία των συναδέλφων. Δεν είμαστε ειδικοί, εμείς καταθέτουμε προβληματισμούς και εισηγήσεις, ώστε να το επεξεργαστούν οι επιδημιολόγοι, για να συνδυάσουμε ασφάλεια και υγεία, χωρίς να δυσκολεύεται η εκπαιδευτική διαδικασία», κατέληξε η κα. Βασιλείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας