Παρέχεται επιλογή για λιμάνι Λεμεσού ή Λάρνακας στη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

Στους όρους του διαγωνισμού για θαλάσσια επιβατική σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου παρέχεται επιλογή είτε για το λιμάνι της Λεμεσού είτε για το λιμάνι της Λάρνακας, διευκρινίζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνοντας πως η υποβολή προσφορών λήγει στις 29 Ιανουαρίου 2021.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας σε γραπτή ανακοίνωση του αναφέρεται σε είδηση του ΚΥΠΕ στη βάση κοινού δελτίου Τύπου του Δήμου Λάρνακας, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας και της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας, στο οποίο σημειώνεται μεταξύ άλλων πως «ο διαγωνισμός ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου που προκηρύχθηκε από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας περιλαμβάνει όρους που εμφανώς ευνοούν την επιλογή του λιμανιού Λεμεσού έναντι της Λάρνακας».

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας διευκρινίζει ότι «τα έγγραφα του διαγωνισμού δίνουν ρητά την επιλογή στους ενδιαφερόμενους προσφοροδότες να επιλέξουν είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας χωρίς να γίνεται καμία απολύτως διάκριση μεταξύ των δύο λιμανιών. Ακόμα στα έγγραφα του διαγωνισμού έχει τεθεί ως ποιοτικό κριτήριο αξιολόγησης των προσφορών η διάρκεια του ταξιδιού, δηλαδή από κυπριακό λιμάνι προς το λιμάνι του Πειραιά και όχι η απόσταση ως λανθασμένα αναφέρεται στο προαναφερόμενο κοινό Δελτίο Τύπου».

Προστίθεται πως «η διάρκεια του ταξιδιού αδιαμφισβήτητα αποτελεί σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα καθορίσει τη ζήτηση και δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης. Κατά την κρίση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, η διάρκεια του ταξιδιού είναι η πλέον σημαντική παράμετρος ούτως ώστε να καταστεί ελκυστική η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας για τους επιβάτες εξ’ ου και ως ποιοτικό κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται με 55% επί του συνόλου των ποιοτικών κριτηρίων».

Στην ανακοίνωση «επισημαίνεται ότι τα ποιοτικά κριτήρια έχουν βαρύτητα 65% από το σύνολο των κριτηρίων αξιολόγησης.  Συνεπώς, το κριτήριο αξιολόγησης για το οποίο γίνεται αναφορά στο Δελτίο Τύπου των τοπικών Αρχών και Φορέων της Λάρνακας «ποσοστό βαρύτητας 55% αποτελεί η απόσταση» δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το κριτήριο της διάρκειας του ταξιδιού, και όχι της απόστασης, έχει βαρύτητα 55% επί του 65% που αναλογεί στα ποιοτικά κριτήρια και όχι επί του συνόλου της αξιολόγησης».

Ακόμα «ο Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω στις συναφείς δηλώσεις και παρουσιάσεις του, πάντα διευκρίνιζε και διευκρινίζει το γεγονός ότι στους όρους του διαγωνισμού παρέχεται επιλογή είτε για το λιμάνι της Λεμεσού είτε για το λιμάνι της Λάρνακας, ενώ προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το Υφυπουργείο Ναυτιλίας δεν έγινε μέχρι στιγμής δέκτης κανενός παραπόνου από οποιαδήποτε τοπική Αρχή ή φορέα της Λάρνακας»

Η ανακοίνωση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας σημειώνει ακόμα πως «ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών για τη θαλάσσια σύνδεση είναι η Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2021».

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας