Απαντά στη Λοττίδου ο Προδρόμου για τις επικρίσεις στην ειδική εκπαίδευση

Μετά την έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά την οποία η Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη κάνει λόγο για διακρίσεις σε βάρος των παιδιών που φοιτούν σε μονάδες ειδικής εκπαίδευσης, αφού αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ομαλή παρακολούθηση των μαθημάτων εξ αποστάσεων, ο υπουργός Παιδείας πέρασε στην αντεπίθεση και απάντησε. Στην επιστολή που απέστειλε στην Επίτροπο, μεταξύ άλλων, ο υπουργός τονίζει πως οι μαθητές που φοιτούν στις ειδικές μονάδες, είναι εντεταγμένα στις γενικές τάξεις των σχολείων, ενώ δεν τίθεται θέμα διάκρισης των μαθητών.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Άμεση επανεξέταση της απόφασης για μαθητές ειδικών μονάδων ζητά από το ΥΠΠΑΝ η Επ. Διοικήσεως

Στην επιστολή του υπουργού Παιδείας, την οποία εξασφάλισε ο REPORTER αναφέρεται πως έχουν ληφθεί υπόψη τα ιδιαίτερα δεδομένα της ειδικής εκπαίδευσης και έχει καταρτιστεί ειδικό πρόγραμμα για τα παιδιά που είναι εντεταγμένα στις μονάδες ειδικής εκπαίδευσης των σχολείων. Ο κ. Προδρόμου, μάλιστα, υπέδειξε πως οι ανάγκες των παιδιών αυτών, που αφορούν στην ειδική εκπαίδευση ή στη λογοθεραπεία, μπορούν να εξυπηρετούνται με σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, αφού είναι εφικτό να παρακολουθούν τα μαθήματα με τους συμμαθητές τους, ενώ συνεχίζουν και την τηλεκπαίδευση, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, με τον εκπαιδευτικό της ειδικής μονάδας. Αυτή η εκπαίδευση, στηρίζεται στις ανάγκες τους.
 
Όσον αφορά στη λογοθεραπεία, στην επιστολή αναφέρεται πως έχει δοθεί από το Υπουργείο εξαίρεση στον κανόνα για τις κάμερες και μετά τη συγκατάθεση των γονέων, μπορεί να εξασφαλιστεί η απαραίτητη οπτική επαφή στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
 
Απαντώντας στα περί διάκρισης των μαθητών των μονάδων ειδικής εκπαίδευσης, ο Πρόδρομος Προδρόμου, ξεκαθαρίζει πως τα ειδικά σχολεία είναι ξεχωριστές οντότητες, για τις οποίες είναι δυνατό να ληφθούν αυτοτελώς αποφάσεις για τη λειτουργία τους. Μάλιστα, τόνισε πως καθοριστικός παράγοντας στην απόφαση για συνέχιση της φοίτησης με φυσική παρουσία των μαθητών στα Ειδικά σχολεία ήταν η παροχή εξειδικευμένης θεραπευτικής αγωγής, που θα συνεχιζόταν και στην περίπτωση που τα ειδικά σχολεία θα λειτουργούσαν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι μονάδες ειδικής εκπαίδευσης, από την αντίθετη πλευρά, όντας εντεταγμένες στα σχολεία, εξαρτώνται από αυτά ως προς τη λειτουργία τους. 
 
Επιστροφή των παιδιών της ειδικής εκπαίδευσης
Ο Πρόδρομος Προδρόμου, απαντώντας για την επιστροφή των παιδιών της ειδικής εκπαίδευσης, για κάποιες περιόδους στα σχολεία, με κριτήρια, επεσήμανε πως τα παιδιά είναι εντεταγμένα και στις γενικές τάξεις και παρακολουθούν το μεγαλύτερο μέρος της εκπαίδευσης που παρέχεται σε όλα τα παιδιά. Σημείωσε πως δεν είναι πρακτική κάποια διαφοροποίηση των παιδιών της ειδικής εκπαίδευσης, αφού σε περίπτωση που μετέβαιναν στο σχολείο, δεν θα ήταν δυνατό να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που γίνεται στην υπόλοιπη τάξη.
 
Ο υπουργός Παιδείας έδωσε και αριθμούς για τους μαθητές που λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση στα γενικά σχολεία. Όπως ανέφερε ο αριθμός αυτός ξεπερνά τις 11,000 παιδιά και από μόνος του καθιστά πρακτικά αδύνατο να φοιτήσουν αυτά τα παιδιά στα σχολεία με φυσική παρουσία, δεδομένου και των μέτρων υγειονομικής προστασίας. Μάλιστα, σημείωσε πως αν τα παιδιά της ειδικής εκπαίδευσης φοιτούσαν με φυσική παρουσία στα σχολεία, θα έπρεπε να αποκοπούν από το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της γενικής τάξης.
 
Στην επιστολή αναφέρεται, επίσης και η απόφαση ότι δεν βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικοί συνοδοί στα σχολεία, καθώς η τηλεκπαίδευση μπορεί να πραγματοποιηθεί και από το σπίτι, ενώ τα σχολεία λειτουργούν με ομάδες ασφαλείας.
 
Ο Πρόδρομος Προδρόμου ξεκαθάρισε, για ακόμη μία φορά, ότι η απόφαση για την λειτουργία των σχολείων είτε με φοίτηση με φυσική παρουσία, είτε με τηλεκπαίδευση, προκύπτει από το Διάταγμα του Υπουργείου Υγείας.
 
Καταλήγοντας, ο υπουργός Παιδείας υπέδειξε «κατά συνέπεια, εκείνο που θα μπορούσε να εξετασθεί, στο πνεύμα της Έκθεσής σας, θα ήταν η κατ’ εξαίρεση μετάβαση των παιδιών της Ειδικής Αγωγής για μικρό χρονικό διάστημα στα σχολεία, με εξειδικευμένο πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και σε χρόνο διαφορετικό από τη διάρκεια του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που παρέχεται στην αντίστοιχη γενική τάξη στην οποία μετέχουν. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με ειδικές προσαρμογές σε κάθε σχολείο και αναλόγως των ιδιαίτερων αναγκών που παρουσιάζονται και πάντοτε με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων.  Τα σχολεία θα κληθούν από το ΥΠΠΑΝ να αναφέρουν περιπτώσεις παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ικανοποιητικά το εξ αποστάσεως πρόγραμμα και κατά πόσο υπάρχει ενδιαφέρον από γονείς/κηδεμόνες για να συμμετέχουν τα παιδιά τους, με φυσική παρουσία, μετά το τέλος του εξ αποστάσεως προγράμματος του σχολείου, σε συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Εκπαίδευσης.  Αναλόγως της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα πρέπει να διερευνηθεί με το Υπουργείο Υγείας κατά πόσο μπορεί να εγκριθούν οι ανάλογες εξαιρέσεις στα μέτρα του Διατάγματος».

Δειτε Επισης

Ισραήλ στο Ιράν: Επιλέξαμε να μη χτυπήσουμε πυρηνικές εγκαταστάσεις, θα μπορούσε να είναι χειρότερα
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Νέα διαδικασία στο Δικαστήριο για την υπόθεση της Ευδοκίας Λοΐζου-Δεν καταβάλλει τις αποζημιώσεις το ΡΙΚ
Σε ποιους δήμους και κοινότητες κατατέθηκαν οι περισσότερες ενστάσεις για μετακινήσεις ψηφοφόρων
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»
Άγνοια Κυβέρνησης για τα περί μεταφοράς πυραύλων από το Κατάρ στο Ισραήλ μέσω Κύπρου
Το Ισραήλ είχε προειδοποιήσει τις ΗΠΑ για την επίθεση στο Ιράν
Telegraph για επίθεση Ισραήλ-«Ο Νετανιάχου έκανε αυτό που τον προειδοποίησε ο πλανήτης να μην κάνει»
Επεισοδιακή καταδίωξη 22χρονου στην Πάφο-Επιτέθηκε σε αστυνομικό
Αποδεκτές 1461 ενστάσεις για μεταφορά εκλογικών δικαιωμάτων-Δεν ήξεραν καν τη διεύθυνση διαμονής τους