Πέμπτη 4 Μαρ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Προδρόμου: Θα φροντίσω να εμβολιαστώ όσο πιο γρήγορα θα μπορεί να γίνει

  21/12/2020 09:55
Προδρόμου: Θα φροντίσω να εμβολιαστώ όσο πιο γρήγορα θα μπορεί να γίνει

Προδρόμου: Θα φροντίσω να εμβολιαστώ όσο πιο γρήγορα θα μπορεί να γίνει

  21/12/2020 09:55
Είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι μέσα σε μερικούς μήνες η τηλεκπαίδευση και η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι πια πραγματικότητα για το δημόσιο σχολείο, αναφέρει, σε συνέντευξη του στο ΚΥΠΕ, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.
 
Απαντώντας σε ερώτηση τι στοιχεία υπάρχουν για την μέχρι σήμερα τηλεκπαίδευση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι στη σημερινή φάση, σε περίπου πενήντα λύκεια και τεχνικές σχολές προχωρούν κανονικά τα μαθήματα.
 
«Στις πολύ λίγες εκείνες περιπτώσεις που η ΑΤΗΚ δεν ήταν δυνατό για τεχνικούς λόγους να δώσει την αναβάθμιση του δικτύου στο βαθμό που χρειάζεται αμέσως, μέσα στο προηγούμενο διάστημα, έχουν δοθεί άλλες λύσεις και γίνεται και εκεί κανονικά εξ αποστάσεως διδασκαλία. Γενικά είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι μέσα σε μερικούς μήνες η τηλεκπαίδευση και η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι πια πραγματικότητα για το δημόσιο σχολείο», πρόσθεσε.
 
Μέσα στον επόμενο μήνα, συνέχισε ο Υπουργός Παιδείας, φτάνουν περισσότερες από δυο χιλιάδες ηλεκτρονικές συσκευές που θα διατεθούν σε σχολεία, «αφού για το σκοπό αυτό κατέστη δυνατό να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στη διαδικασία προσφορών και στη συνέχεια ο προμηθευτής μας θα μπορέσει να φέρει και σχεδόν δυο χιλιάδες φορητούς Η/Υ που δεν μπορούσε να εξευρεθούν στις αγορές το προηγούμενο διάστημα».
 
Ανέφερε, επίσης, ότι η υλικοτεχνική υποδομή και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι βεβαίως η σημαντική προϋπόθεση και προχωρά.
 
«Ως γνωστόν, στοχεύουμε εξάλλου μέσα από  προγραμματισμό που εξελίσσεται σε πλήρη εξοπλισμό όλων των σχολείων. Είναι κάτι που υπολογίζω να έχει γίνει πριν το τέλος του επόμενου χρόνου. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα είναι μάλλον η παιδαγωγική προσέγγιση. Όχι μόνο η επιμόρφωση και η εξοικείωση των εκπαιδευτικών μας στο σύνολο, αλλά και η ανάπτυξη της παιδαγωγικής με ψηφιακά μέσα. Ξέρετε; Ακούω συνέχεια σχόλια αμφισβήτησης και επικρίσεις, είναι και κάποιοι που αρέσκονται να μηδενίζουν. Στα σχολεία μας όμως αυτή την ώρα γίνεται και εξαίρετη δουλειά. Τα δείγματα καλών πρακτικών που είδαμε όμως την περασμένη Δευτέρα στην τηλεημερίδα που διοργάνωσε το Υπουργείο, από εκπαιδευτικούς και της Δημοτικής και της Μέσης Εκπαίδευσης, είναι εντυπωσιακά», συμπλήρωσε.
 
Αυτά, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, πρέπει να τα δουν όσοι αμφισβητούν.
 
«Συνήθως όμως αρκούνται σε αφορισμούς χωρίς να είναι καν ενημερωμένοι. Τα σχολεία μας και οι εκπαιδευτικοί μας κερδίζουν σιγά-σιγά το στοίχημα της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία του δημόσιου σχολείου και πρέπει να γεμίζει εμπιστοσύνη όσους πιστεύουμε στο δημόσιο σχολείο», σημείωσε.
 
Όπως εμπιστοσύνη και αισιοδοξία, είπε ο Υπουργός Παιδείας, δημιουργούν και τα πολύ καλά νέα που ήρθαν με τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας TIMSS για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, τα οποία δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα.
 
«Πολύ καλά αποτελέσματα και για τα παιδιά του Δημοτικού και για εκείνα του Γυμνασίου. Η εκπαίδευσή μας συγκρίνεται ευνοϊκά με εκείνη στις περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτά πρέπει να δουν όσοι αρκούνται συνέχεια να επικρίνουν. Για να γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να συνεχίσουμε στο δρόμο της ποιοτικής αναβάθμισης. Η ιδεολογία «λιγότερη ύλη-όχι εξετάσεις» μας σπρώχνει προς τα κάτω. Τα ίδια τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας σπρώχνουν μπροστά και αυτούς πρέπει να ακολουθήσουμε», πρόσθεσε.
 
Τετράμηνα-Αξιολογήσεις
Στη σύνθετη ερώτηση, ότι αυτή την εβδομάδα τα σχολεία κλείνουν για τις εορτές και τι γίνεται με το νέο χρόνο  με τις αξιολογήσεις, τα τετράμηνα, για τα οποία υπάρχουν κάποιες εκκλήσεις γονέων , εκπαιδευτικών , παιδιών, για να μην γίνουν, πότε ανοίγουν τα σχολεία και τι σχεδιάζει το ΥΠΠΑΝ, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι «ναι, οι ημερομηνίες είναι δεδομένες».
 
«Η Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου, είναι η τελευταία μέρα και μετά επιστρέφουμε την Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2021. Προσβλέπουμε πολύ σε αυτό το νέο έτος. Δεν θα αλλάξουν τα πράγματα βέβαια από την 1η Ιανουαρίου, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος ακόμα. Αλλά ξέρουμε τώρα που διαθέτουμε μια ιατρικά αξιόπιστη λύση, τον εμβολιασμό, ότι αυτό το κακό θα τελειώσει μέσα στο νέο χρόνο. Αναγγέλλεται λοιπό το 2021 ως «έτος λύτρωσης». Μετά τις αργίες των Χριστουγέννων, γύρω στα μέσα Ιανουαρίου τελειώνει το πρώτο τετράμηνο. Πρώτη και δευτέρα λυκείων και τεχνικών σχολών, εκτός απροόπτου, θα έχουν τη γραπτή εξέταση του πρώτου τετραμήνου», πρόσθεσε.
 
Θα ήταν λάθος, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, τη στιγμή που η σχολική χρονιά εξελίσσεται ικανοποιητικά, «να πάρουμε μια απόφαση που να βάζει σκιές».
 
«Διότι κάποιος που ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να γίνει η γραπτή εξέταση, είναι σαν να λέει ότι η σχολική χρονιά δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά. Τι θα έπρεπε να γίνει τότε; Να επεκτείνουμε το πρώτο τετράμηνο και ίσως τελικά και ολόκληρη τη χρονιά ή να πούμε ότι δεν ήταν μια έγκυρη σχολική χρονιά; Η διδασκαλία προχωρά υπό τις περιστάσεις πολύ ικανοποιητικά και η αξιολόγηση είναι μέρος του ίδιου και του αυτού προγράμματος διδασκαλίας. Στόχος είναι, εφόσον μπορούμε, να κερδίσουμε τη χρονιά, όχι να της βάλουμε αμφιβολία και σκιά. Δεν ξέρω αν γίνεται αντιληπτό, αλλά μια τέτοια συζήτηση είναι εις βάρος των μαθητών και των μαθητριών», σημείωσε.
 
Εξάλλου, είπε ο Υπουργός Παιδείας, αν τυχόν δεν γίνει τμηματικά η γραπτή εξέταση, δηλαδή τα μισά τον Ιανουάριο, θα πρέπει να γίνει για το σύνολο στο τέλος της χρονιάς.
 
«Αυτό προνοείται από τους κανονισμούς. Είναι άραγε υπέρ των παιδιών, σε μια δύσκολη χρονιά να έχουν να εξεταστούν στο τέλος για όλη τη διδασκαλία της χρονιάς; Οι διευθύνσεις στο Υπουργείο, σε συνεργασία με τις επιθεωρήσεις όλων των μαθημάτων και τα σχολεία, λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες φετινές συνθήκες καταγράφοντας τι έχει διδαχθεί παντού, ενώ και στη συνέχεια, στα γραπτά, θα επικρατήσει προσέγγιση μετριασμού των όποιων δυσκολιών στη βάση των δεδομένων όπως διαμορφώθηκαν», συμπλήρωσε.
 
Σε παρατήρηση τι εννοεί ότι θα γίνει η εξέταση «εκτός απροόπτου», ο κ. Προδρόμου είπε ότι «εννοώ εφόσον δεν υπάρξει ανάγκη, με τυχόν επιδείνωση των συνθηκών και κάποια υγειονομική οδηγία που να μην επιτρέπει τη διεξαγωγή εξετάσεων».
 
Εμβόλια
Σε ερώτηση τι προβλέπεται για τα εμβόλια, δηλαδή θα υπάρξει κάποιο σχέδιο ενθάρρυνσης καθηγητών, γονιών, παιδιών για να εμβολιαστούν όταν έρθει η ώρα, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι "όπως και όλος ο κόσμος περιμένουμε πώς και πώς το εμβόλιο για να τερματιστεί αυτή η καταστροφική πανδημία".
 
«Η Κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Υγείας έχει προνοήσει για να εφοδιαστεί η χώρα μας με εμβόλια για όλο τον πληθυσμό και έχει  καταστρώσει και πλήρες σχέδιο εμβολιασμού. Θα προηγηθούν βεβαίως κατά προτεραιότητα ανάγκης κάποιες ομάδες, σταδιακά όμως θα υπάρξει εμβολιασμός για όλους. Μέσα σε αυτό τον προγραμματισμό εντάσσονται και τα σχολεία, μαθητικός πληθυσμός, εκπαιδευτικοί και άλλοι εργαζόμενοι. Είμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας και όταν έρθει η ώρα θα γίνουν ανακοινώσεις. Πράγματι, όπως το λέτε, το Υπουργείο Παιδείας και θα εξηγήσει την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα και θα ενθαρρύνει τα παιδιά και τις οικογένειες. Σε αυτό είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε συμπαραστάτες και τους εκπαιδευτικούς μας», συμπλήρωσε.
 
Ερωτηθείς αν θα εμβολιαστεί ο ίδιος, ο κ. Προδρόμου απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι «βεβαίως θα εμβολιαστώ».
 
«Από την ώρα που οι ευρωπαϊκές αρχές εξέτασαν και κρίνουν ότι τα εμβόλια αυτά είναι ασφαλή και αποτελεσματικά, γιατί να μην εμβολιαστεί κάποιος; Και δεν είναι μόνο θέμα ατομικής προστασίας, αλλά ως γνωστόν για να αντιμετωπίσουμε τελεσίδικα την πανδημία, θα πρέπει να γίνει μαζικός εμβολιασμός. Ακούω τις συζητήσεις που γίνονται από ορισμένους, θεωρώ όμως ότι ο κόσμος της Κύπρου θα φανεί σε αυτή την περίπτωση ώριμος και θα συμπεριφερθεί ορθολογικά και με σύνεση. Προσωπικά θα φροντίσω να εμβολιαστώ όσο πιο γρήγορα θα μπορεί να γίνει, αναλόγως του γενικού σχεδιασμού μας», συμπλήρωσε.
 
Προϋπολογισμός
Απαντώντας σε ερώτηση πως και με ποιο τρόπο επηρεάζεται η παιδεία από την καταψήφιση του προϋπολογισμού, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «εφόσον λειτουργήσουμε χωρίς προϋπολογισμό, με δωδεκατημόρια, τότε το αναπτυξιακό μέρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να προχωρήσει».
 
«Για παράδειγμα, έργα που προβλέπεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο, δεν μπορεί να ξεκινήσουν. Όπως η ανέγερση ενός αριθμού δημοτικών σχολείων. Στο Γέρι, στον Ύψωνα, στην Κυπερούντα, στην Τίμη και άλλα.
Ή ακόμα το νηπιαγωγείο που τόσο αναμένεται στην Πάφο και από το οποίο εξαρτώνται και άλλα έργα, όπως και τα έργα στο Γυμνάσιο Παραλιμνίου. Αλλά και σε άλλους τομείς, αν έχουμε διαθέσιμο απλώς το ένα δωδέκατο του 2020 αντί εκείνων που προγραμματίστηκαν για το 2021, θα έχουμε αρκετές περιπλοκές», συμπλήρωσε.
 
Αναμφισβήτητα, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «είναι μια πολύ ενοχλητική κατάσταση που θα ζημιώσει και την εύρυθμη λειτουργία υπηρεσιών προς τον κόσμο, αλλά και γενικά το σύνολο της κοινωνίας».
 
«Νομίζω ότι ο συνετός πολίτης θα δυσκολευτεί να καταλάβει γιατί η κοινωνία θα πρέπει να υποβληθεί σε μια τέτοια ταλαιπωρία και ίσως να έχει και ζημιές. Ποια σχέση έχει η αξίωση να γίνει, προκαταρκτικά και αντίθετα από τη γνώμη του Γενικού Εισαγγελέα, ένας δεύτερος έλεγχος την ώρα που ελέγχει το επίμαχο θέμα μια διερευνητική επιτροπή;», κατέληξε διερωτώμενος.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας