Πέμπτη 4 Μαρ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Διαφωνούν με την αναπλήρωση του διδακτικού χρόνου στις αργίες οι καθηγητές

  27/11/2020 12:16
Διαφωνούν με την αναπλήρωση του διδακτικού χρόνου στις αργίες οι καθηγητές

Διαφωνούν με την αναπλήρωση του διδακτικού χρόνου στις αργίες οι καθηγητές

  27/11/2020 12:16
Επιστολή, στην οποία παραθέτει τις θέσεις της, σχετικά με την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στην παιδεία, στις αργίες, έστειλε στον υπουργό Παιδείας, η ΟΕΛΜΕΚ.
 
Στην ανακοίνωση, οι καθηγητές αναφέρουν πως είναι κοινά αποδεκτό, σε παγκόσμιο επίπεδο, ότι η πανδημία του κορωνοϊού διαμορφώνει αντίξοες συνθήκες για τη λειτουργία των σχολείων. Σύμφωνα μάλιστα με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, «η πανδημία COVID-19 οδήγησε στη μεγαλύτερη διατάραξη της εκπαίδευσης που έχει υπάρξει».
 
Προσθέτουν πως παρά τα δυσμενή δεδομένα, συμφωνούν με την αναφορά που επισημαίνει ότι «η λειτουργία των σχολείων δεν έχει διαταραχθεί από την πανδημία σε βαθμό που να χρειάζονται κάποια ιδιαίτερα μέτρα». Το γεγονός ότι στην Κύπρο δεν έχει διαταραχθεί η παροχή εκπαίδευσης και η λειτουργία των σχολείων σημειώνει η ΟΕΛΜΕΚ ότι οφείλεται πρωτίστως στην υπερπροσπάθεια που καταβάλουν καθημερινά οι Καθηγητές/τριες τόσο μέσω της δια ζώσης διδασκαλίας όσο και δια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για να παρέχουν στα παιδιά τα μορφωτικά αγαθά που δικαιούνται, παρά τις δύσκολες συνθήκες, τα προβλήματα, τα κενά και τις ελλείψεις που υπάρχουν.
 
«Συνεπώς, με βάση το δεδομένο ότι “η λειτουργία των σχολείων δεν έχει διαταραχθεί από την πανδημία σε βαθμό που να χρειάζονται κάποια ιδιαίτερα μέτρα”, δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα των προτάσεων που περιλαμβάνονται στην επιστολή σας, οι οποίες αφορούν την αναπλήρωση του διδακτικού χρόνου. Τέτοια ανάγκη κατά την άποψή μας δεν υφίσταται ούτε και θα προκύψει, δεδομένου ότι:
 
  • Όπου επιβάλλεται η προσωρινή αναστολή της φυσικής παρουσίας, η φοίτηση εξασφαλίζεται με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Μετά την τροποποίηση των Κανονισμών που έχουν εγκριθεί από τη Βουλή, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θεσμικά «ισοδυναμεί με συμβατική φοίτηση», όπως άλλωστε αναφέρετε και εσείς στην επιστολή σας.
  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου απαιτείται, εφαρμόζεται άμεσα και, όπως έχετε δηλώσει ο ίδιος επανειλημμένως, ομαλά και απρόσκοπτα, λόγω του υπερβάλλοντα ζήλου και της προσαρμοστικότητας που επιδεικνύουν οι Καθηγητές/τριες, αξιοποιώντας σε πολλές περιπτώσεις δικά τους μέσα και ξεπερνώντας τα κενά και τις ελλείψεις που συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να υπάρχουν.
  • Κατά τη φετινή σχολική χρονιά λόγω των μέτρων που υπάρχουν στα σχολεία λόγω πανδημίας, ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος έχει αυξηθεί, αφού με οδηγίες του ΥΠΠΑΝ είτε δεν πραγματοποιούνται καθόλου είτε υλοποιούνται διαφοροποιημένα αρκετές δραστηριότητες, όπως οι επισκέψεις ή/και εκδρομές, εκδηλώσεις, εορτασμοί, όμιλοι κλπ».
 
Στην επιστολή προστίθεται πως λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πιο πάνω καταδεικνύεται με τον πιο σαφή τρόπο ότι η προτεινόμενη τροποποίηση των Κανονισμών που αφορά την εξασφάλιση δυνατότητας επαναπροσδιορισμού και προσαρμογής των αργιών Χριστουγέννων/Πάσχα, πέρα από το γεγονός ότι διαφωνούν είναι και αχρείαστη. Κατά συνέπεια, αν στην παρούσα φάση υφίσταται κάποιο πρόβλημα σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση των μαθητών/τριών, αυτό δεν είναι ο διδακτικός χρόνος.
 
«Αντίθετα, υπάρχουν ζητήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης, όπως τα πιο κάτω:
 
  • Τα κενά και οι ελλείψεις στα σχολεία σε σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, γεγονός που υποχρεώνει πολλούς εκπαιδευτικούς να επιστρατεύουν τον δικό τους προσωπικό εξοπλισμό, κάτι που όπως σας υποδεικνύει η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στην έκθεσή της δεν θα έπρεπε να συμβαίνει.
  • Σε αρκετά σχολεία συνεχίζει να υπάρχει πρόβλημα συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο.
  • Συνεχίζουν να υπάρχουν μαθητές/τριες που δεν έχουν ικανοποιητικό ψηφιακό εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο για να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Ταυτόχρονα, σοβαρότατος είναι ο προβληματισμός που υπάρχει για τη θέση  σας, όπως διατυπώνεται και στην υπό αναφορά επιστολή σας, για διεξαγωγή των εξετάσεων τετραμήνων. Η πρόθεσή σας αυτή, εν μέσω πανδημίας, η  οποία έρχεται να προστεθεί στη γενικότερη ανησυχία που υπάρχει αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, προκαλεί δικαιολογημένα μεγάλη πίεση και αναστάτωση στους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, αλλά και πιθανές ανισότητες μεταξύ των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου στις διάφορες επαρχίες, αφού όπως αναφέρατε κι εσείς συχνά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης φοίτηση. Επιπρόσθετα διερωτόμαστε, πώς είναι δυνατό να διεξαχθούν οι εξετάσεις τετραμήνων, όταν σε πολλές περιπτώσεις δεν μπόρεσαν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προφορικής αξιολόγησης των μαθητών/τριών που προβλέπονται στους σχετικούς Κανονισμούς. Επίσης, τίθεται το ερώτημα τι θα συμβεί με τους μαθητές που ενδέχεται να βρίσκονται σε αυτοπεριορισμό κατά την περίοδο των εξετάσεων, γεγονός που με βάση τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ πιθανό. Συνεπώς, δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε την αναγκαιότητα, ειδικά φέτος, να διεξαχθούν οι εξετάσεις, ενώ πέρσι τον Μάιο-Ιούνιο, με καλύτερα επιδημιολογικά δεδομένα, δεν είχαν πραγματοποιηθεί οι εξετάσεις του δευτέρου τετραμήνου. Τέλος, η ενδεχόμενη απόφαση για αναστολή των εξετάσεων τετραμήνων θα προσέθετε 12-13 ημέρες ωφέλιμου διδακτικού χρόνου, τον οποίο δηλώνετε ότι θέλετε να εξασφαλίσετε μέσω των προτάσεων που καταγράφετε στην επιστολή σας».   
 
Όσον αφορά το θέμα των Σχολικών Αργιών, η ΟΕΛΜΕΚ υποδεικνύει πως έχει ήδη τοποθετηθεί σε επιστολή μας ημερομηνίας 16 Νοεμβρίου 2020.
 
 
«Εν κατακλείδι ως ΟΕΛΜΕΚ θεωρούμε ότι επί της παρούσης και λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω δεν υφίσταται καμία ανάγκη αναπλήρωσης διδακτικού χρόνου, υπογραμμίζοντας ότι οποιαδήποτε μονομερής απόφαση από μέρους σας για αύξηση του διδακτικού χρόνου εκπαιδευτικών και μαθητών, πέραν των όσων προβλέπεται από τον Κανονισμό Λειτουργίας Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, θα συναντήσει την έντονη αντίδραση από μέρους μας».
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας