Σε ρυθμούς Black Friday η Κύπρος... Οι παγίδες στις τιμές και οι σωστές αγορές

Σε ρυθμούς Black Friday βρίσκεται σήμερα η Κύπρος, αφού τα τελευταία χρόνια κατέφθασε και στο νησί μας ο θεσμός, ο οποίος ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια στην Αμερική και γιορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη.  

Μια ημέρα που τα τελευταία χρόνια αναμένεται πώς και πώς, τόσο από τους καταστηματάρχες, όσο και από του καταναλωτές, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς πολλές... ευκαιρίες, κρύβουν παγίδες.  
 
Μιλώντας στον REPORTER ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών, Λούκας Αριστοδήμου, υπέδειξε πως ο τρόπος που γίνεται ο θεσμός του Black Friday στην Κύπρο, απέχει τόσο πολύ από τον τρόπο που γίνεται τόσο στην Αμερική, όσο και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, τονίζοντας πως οι πολίτες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί.  

«Τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν όντως τιμές black Friday και αρκετοί καταστηματάρχες δεν λειτούργησαν σωστά. Τα προϊόντα που θέτει ένα κατάστημα στο Black Friday πρέπει να τα διαθέτει 50% στοκ. Στην Κύπρο δεν υπάρχουν κάποιοι κανονισμοί, αλλά στις υπόλοιπες χώρες έτσι είναι. Ο νόμος της Κύπρου αναφέρει ότι στα ξεπουλήματα που βγάζεις τα προϊόντα δεν πρέπει να είναι αυτά που περίσσεψαν ή να τα βγάλεις για να καθαρίσει το κατάστημα. Επίσης, υπήρξαν περιπτώσεις που καταστήματα έβγαλαν προσφορές σε προϊόντα, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα. Πρέπει τα προϊόντα που θα πωλούνται να είναι στο κατάστημα τουλάχιστον ένα μήνα πριν. Είναι προϋπόθεση βασική αυτό».  

Παράλληλα, ο κ. Αριστοδήμου συμβουλεύει το κοινό προτού προχωρήσει σε μια αγορά ενός προϊόντος να κάνει έρευνα ώστε να μην εξαπατηθεί, προσθέτοντας πως εδώ ξεκινά και η ευθύνη των καταναλωτών.
 
«Είναι σημαντική η διαφορά με την αρχική τιμή και την τιμή του Black Friday. Πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τα προηγούμενα ξεπουλήματα. Συγκεκριμένα, πρέπει να γράφεται και η κανονική τιμή και η τιμή του Black Friday. Η τιμή όμως η κανονική πρέπει να είναι όντως η προηγούμενη. Το ποσό που θα αφαιρεθεί από τη τιμή δεν καθορίζεται με κάποιο κανονισμό και το κρίνουν αυτό οι καταναλωτές. Υπήρξε περίπτωση που ένας καταναλωτής αγόρασε τηλεόραση μια εβδομάδα πριν με έκπτωση και πήγε στο κατάστημα λίγες μέρες μετά και η τιμή της ανέβηκε στα 200 ευρώ και έγραφε Black Friday τιμή. Όταν, όμως, ανέβηκε η τιμή κατά 200 ευρώ, ήταν στην τιμή που την αγόρασε. Αυτό είναι παράνομο». 
 
Επιπρόσθετα, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών, τα τελευταία χρόνια που ο θεσμός του Black Friday έφθασε στην Κύπρο, υπήρξαν και αρκετές καταγγελίες από καταναλωτές.
 
«Αρκετές φορές η Υπηρεσία επέβαλε πρόστιμα σε καταστήματα, ωστόσο ποτέ δεν εισπράχτηκαν. Ο νόμος δεν δίνει το δικαίωμα στην Υπηρεσία να πάει και να το εισπράξει, μόνο να το επιβάλει μπορεί και αυτό το εκμεταλλεύονται οι εμπορευόμενοι. Αυτό είναι μια από τις πολλές αδυναμίες της νομοθεσίας, που προστατεύει περισσότερο τους εμπορευόμενους παρά τους καταναλωτές. Ένα άλλο πρόβλημα που απαγορεύεται να κάνουν τα καταστήματα είναι η πώληση συγκεκριμένων προϊόντων. Δεν μπορεί, για παράδειγμα μια επιχείρηση να πουλήσει ειδικά προϊόντα στο Black Friday. Αυτό γίνεται κυρίως σε ηλεκτρονικές συσκευές. Είναι πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν ότι πραγματικά έχουν ανάγκη ένα προϊόν και μετά να κάνουν τις αγορές τους. Πρέπει να πάει ο κόσμος να δει πριν από μέρες σε δύο ή και τρία καταστήματα που έχουν το συγκεκριμένο προϊόν. Έτσι θα δει τις τιμές που έχουν και θα συγκρίνει με το Black Friday. Το επόμενο βήμα είναι η διαπίστωση ότι όντως οι τιμές που του κάνουν έχουν και κάποιο πλεονέκτημα. Δηλαδή, δεν θα αγοράσει ένα προϊόν με την ίδια τιμή, όπως και πριν το Black Friday».

Σε σχέση με τις αγορές στο διαδίκτυο ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών, επισήμανε πως ελλοχεύουν αρκετοί κίνδυνοι, τονίζοντας πως ο καταναλωτής θα πρέπει να ξέρει από που να αγοράσει κάτι και πώς να το πληρώσει.
 
«Είχαμε παρά πολλά παράπονα. Αρκετός κόσμος βλέπει στα κοινωνικά δίκτυα μια διαφήμιση και στη συνέχει πάει χωρίς δεύτερη σκέψη και κάνει την αγορά. Είναι λάθος. Πρέπει να δει ποια είναι η εταιρία, ποια η διεύθυνση και αν έχει διεύθυνση. Να ερευνήσει πρώτα αν η διεύθυνση που έχει είναι σωστή, αν το τηλέφωνο που είναι στις πληροφορίες υπάρχει όντως. Μπορεί για παράδειγμα να παραγγείλει ένα προϊόν και να μη του σταλεί και η διεύθυνση να μην ανταποκρίνεται. Πρέπει, επίσης, να γίνει μια ξεχωριστή κάρτα για αυτές τις αγορές στο διαδίκτυο. Να μην είναι η κάρτα που είναι συνδεδεμένη και με τους λογαριασμούς της τράπεζας».

Δειτε Επισης

Βροχή και καταιγίδα στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών