Σάββατο 5 Δεκ, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Η λανθασμένη χρήση μάσκας, τα θρανία που δεν ήρθαν και οι μαθητές δύο ταχυτήτων

Φοινιώ Σάββα  28/10/2020 06:44
Η λανθασμένη χρήση μάσκας, τα θρανία που δεν ήρθαν και οι μαθητές δύο ταχυτήτων

Η λανθασμένη χρήση μάσκας, τα θρανία που δεν ήρθαν και οι μαθητές δύο ταχυτήτων

Φοινιώ Σάββα  28/10/2020 06:44
Αυξάνονται ανησυχητικά τα θετικά κρούσματα κορωνοϊού ανάμεσα στους μαθητές, κάτι που προκαλεί την έντονη ανησυχία των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων. Όπως φαίνεται τα σχολεία που επηρεάζονται από θετικά κρούσματα, ολοένα και αυξάνονται, δημιουργώντας νέα δεδομένα, αλλά και προβληματισμούς, αφού σε κάποια καίρια ζητήματα δεν έχουν δοθεί
 
Η κατάσταση εντός των σχολείων είναι ανησυχητική και οι καθηγητές παλεύουν συνεχώς να τηρούνται τα μέτρα, αναφέρει στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Θέμης Πολυβίου, τονίζοντας πως οι μαθητές ακόμη δεν συμμορφώνονται στο θέμα της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας και στα διαλείμματα.
 
«Εγώ πιστεύω πως δεν είναι θέμα ατομικής ή σχολικής ευθύνης μόνο. Είναι και λίγο οικογενειακής ευθύνης. Θα πρέπει οι γονείς να συνεργαστούν μαζί μας και να υποδείξουν στα παιδιά ότι πρέπει να φοράνε μάσκα. Είναι δύσκολο, αλλά πρέπει να κάνουμε υπομονή», επεσήμανε με έντονο ύφος.
 
Άλλο πρόβλημα που παρουσιάζεται στα δημόσια σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης είναι το θέμα με τους εκπαιδευτικούς που πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι, είτε επειδή πρόκειται για θετικά κρούσματα, είτε επειδή θεωρούνται επαφές κρουσμάτων. Όπως σημείωσε ο εκπρόσωπος των καθηγητών, φαίνεται ότι δεν στέλλονται έγκαιρα οι αντικαταστάτες, ώστε να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούνται με τις απουσίες, ενώ δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί και το θέμα της άδειάς τους και δεν γνωρίζουν αν είναι εντός της ετήσιας άδειάς τους, αν θεωρείται άδεια ασθενείας ή ειδική άδεια.
 
Αγκάθι φαίνεται να είναι και η εξ αποστάσεως διδασκαλία, αφού ακόμη δεν έχει οριστεί ένα κοινό πλαίσιο από το Υπουργείο Παιδείας, με βάση το οποίο να δίνονται οι σχετικές οδηγίες για το τι θα γίνεται όταν μαθητές πρέπει να μείνουν στο σπίτι.
 
«Όταν λείπει ένα ολόκληρο τμήμα είναι πολύ εύκολο να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, αλλά τι γίνεται όταν λείπει ένας μικρός αριθμός μαθητών; Οι καθηγητές προσπαθούν από μόνοι τους να εφαρμόσουν την ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και να καθοδηγήσουν αυτούς τους λίγους μαθητές, ώστε να μην μείνουν πίσω στην ύλη, σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη».
 
Ο Θέμης Πολυβίου αναφέρθηκε και στην επιστολή, με τα οκτώ σημεία που προτείνει η ΟΕΛΜΕΚ για βελτίωση της κατάστασης εντός των σχολείων, ξεκαθάρισε πως την επέδωσαν στο Υπουργείο Παιδείας και στην Ειδική Συμβουλευτική ομάδα, ώστε να γίνει μία καθοδήγηση από τους ίδιους, καθώς εκεί καταγράφονται τα πράγματα όπως συμβαίνουν στα σχολεία. Παράλληλα, ανέφερε πως ως οργάνωση θα επιδιώξουν να έχουν εκ νέου συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, για να συζητήσουν την κατάσταση.
 
Εξετάζουν την κατάσταση την Πέμπτη οι δάσκαλοι
Αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας τα σχολεία, με πρώτιστο μέλημα την υγεία τόσο των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών, υποδεικνύει η νέα πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σημειώνοντας πως οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα στα σχολεία, ενώ πολλές φορές υπερκαλύπτουν και τα κενά του συστήματος.
 
Το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει την ερχόμενη Πέμπτη και να θέσει στο τραπέζι την κατάσταση με τα κρούσματα και την τήρηση των μέτρων στα σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης, ενώ θα συζητήσουν και κάποιους προβληματισμούς. Η πρόεδρος της οργάνωσης των δασκάλων επεσήμανε πως είναι σε καθημερινή επικοινωνία με τα σχολεία και λαμβάνουν ανατροφοδότηση για την κατάσταση στα σχολεία.
 
Κληθείσα να σχολιάσει την κατάσταση στα σχολεία, η κ. Βασιλείου υπέδειξε πως υπάρχουν αρκετές δυσκολίες, ενώ αναφορικά με τα μονά θρανία, ξεκαθάρισε πως δεν έχουν υλοποιηθεί οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας, όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Στα άμεσα τους πλάνα είναι η συνάντηση με τον ίδιο τον υπουργό, ώστε να συζητήσουν την κατάσταση στα σχολεία.
 
«Μαθητές δύο ταχυτήτων με την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
Ανήσυχοι παρατηρούνται και οι γονείς, για την αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία, με τον πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπο Διονυσίου να τονίζει στον REPORTER πώς αυξάνονται τα σχολεία που επηρεάζονται, καθώς επίσης και ο αριθμός των μαθητών που μπαίνουν σε καραντίνα, είτε επειδή είναι κρούσματα είτε για επαφές κρουσμάτων και εξέφρασε την άποψη πως η κατάσταση θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.
 
«Ευελπιστούμε ότι αυτό δεν θα επηρεάσει τη φοίτηση των μαθητών στα σχολεία, ότι η σύγχρονη εκπαίδευση είναι έτοιμη, δεν θα παρουσιάσει προβλήματα και τα παιδιά θα συνεχίσουν την εκπαίδευση στο σπίτι τους και μετά θα επιστρέψουν στα σχολεία».
 
Ο κ. Διονυσίου σημείωσε πως οι γονείς έχουν εντοπίσει προβλήματα στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αφού τα παιδιά διαβάζουν σπίτι μόνα τους, με υλικό που βρίσκουν στο διαδίκτυο, χωρίς την επίβλεψη κάποιου εκπαιδευτικού.
 
«Η ασύγχρονη δεν είναι σε θέση να καλύψει την ύλη που γίνεται με τη σύγχρονη εκπαίδευση και δημιουργούνται αυτή τη στιγμή ανισότητες και παιδιά διαφορετικών ταχυτήτων. Όταν αυτά τα παιδιά επιστρέψουν στα σχολεία για να παρακαθίσουν σε εξετάσεις ή σε διαγωνίσματα, δεν μπορούμε να πούμε ότι έτυχαν της ίδιας μεταχείρισης, όσον αφορά στην ύλη».
 
Κληθείς να σχολιάσει ενδεχόμενο για εκ περιτροπής φοίτηση των μαθητών στα σχολεία, όπως εφαρμόστηκε τον περασμένο Μάιο, ο κ. Διονυσίου υπέδειξε πως τα μέτρα που λαμβάνονται τώρα είναι εμφανώς βελτιωμένα και δίνει τη δυνατότητα φοίτησης όλων των μαθητών στα σχολεία.
 
«Αυτή τη στιγμή έχουμε την υποχρεωτική χρήση μάσκας, έχουμε τα μονά θρανία ή τα συνενωμένα θρανία. Άρα, η εκ περιτροπής φοίτηση τι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τώρα; Θα είχαμε μειωμένο αριθμό των μαθητών στα σχολεία, όμως αν εφαρμοστεί τώρα η εκ περιτροπής φοίτηση στα σχολεία, είναι έτοιμο το Υπουργείο Παιδείας να ορίσει την εξεταστέα ύλη, για όλες τις τάξεις; Είναι ένα μεγάλο θέμα και αυτό το ερώτημα το έχουμε θέσει στο Υπουργείο, αν υπάρχει στο πλάνο Β του Υπουργείου Παιδείας η εκ περιτροπής φοίτηση».
 
Απαντώντας στον θέμα της χρήσης της μάσκας, από τους μαθητές και την οικογενειακή ευθύνη που φέρουν οι γονείς, ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων τόνισε πως οι μαθητές στο σύνολό τους έδειξαν μεγάλη ευθύνη, όσον αφορά στη χρήση της μάσκας στα διαλείμματα, ωστόσο υποστήριξε πως υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που δεν τηρούν τα μέτρα.

«Έχουμε παρατηρήσει και εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν σωστή χρήση της μάσκας και έχουμε αρκετές καταγγελίες. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντιπαράθεση όμως. Όσον αφορά στους μαθητές, το διάταγμα επιτρέπει στους μαθητές να βγάλουν τη μάσκα, ώστε να φάνε το φαγητό τους ή να πιουν το νερό τους και στη μεγαλύτερη πλειοψηφία αυτό γίνεται».
 
«Επιδιώκουμε να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία»
Ανάστατοι και οι γονείς δημοτικής εκπαίδευσης, με τον πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής, Σωτήρη Χριστοφή να τονίζει πως αυτό που πρέπει να γίνει είναι να βρεθεί ένας τρόπος για να μειωθούν τα κρούσματα στην κοινωνία και κατ’ επέκταση στα σχολεία. Ο στόχος, όπως ανέφερε είναι να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, αφού η φυσική παρουσία των παιδιών στις τάξεις είναι πιο παραγωγική.
 
Κληθείς να σχολιάσει αν τα μέτρα που λαμβάνονται στα σχολεία είναι επαρκή για την αναχαίτιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο κ. Χριστοφή υπέδειξε πως στη Δημοτική Εκπαίδευση λαμβάνονται αρκετά μέτρα, ωστόσο επικρατεί μία μικρή ανησυχία για την κοινωνικότητα των μαθητών, αφού κρατούν αποστάσεις και είναι απόμακρα.
 
Αναφερόμενος στην εκ περιτροπής φοίτηση, υποστήριξε πως θα είναι δώρο άδωρο.
 
«Τι θα αλλάξει για μία οικογένεια, αν το παιδί πρέπει τη μία εβδομάδα να βρίσκεται στο σχολείο και την άλλη στο σπίτι; Θα πρέπει οι γονείς να φύγουν από τις δουλειές τους και θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα και η ανάγκη εργασίας σε τέτοιες περιόδους είναι πολύ σημαντική. Όσον αφορά στους μαθητές, τη μία εβδομάδα θα εργάζονται με την παρουσία του εκπαιδευτικού στην τάξη και την άλλη εβδομάδα από τις εργασίες που θα τους δίνονται. Ο μισός χρόνος θα δίνεται για τη μάθηση».
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας