Παίρνει θέση ο Αρχιεπίσκοπος για τους πίνακες του καθηγητή-«Έχει αποτύχει»

Στην αντεπίθεση περνά ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος μετά το σάλο που προκλήθηκε με τους πίνακες καθηγητή, που μεταξύ άλλων, απεικονίζουν ένα σκύλο να ουρεί στα πόδια του ιδίου. 

Με ανακοίνωση της η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου διευκρινίζει πως το θέμα με τον καθηγητή δεν είναι προσωπικό και πως ουδέποτε θέλησε να περιορίσει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης του εν λόγω καθηγητή. 

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα η Αρχιεπισκοπή τον χαρακτηρίζει ως συστημικό, υποστηρίζοντας ότι εν λόγω εκπαιδευτικός απέτυχε.  

Αυτούσια η ανακοίνωση:

Σχετικά με την συζήτηση και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τη δημοσίευση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον τύπο, πινάκων καθηγητού Τέχνης και Διευθυντή Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου, επιθυμεί να σημειώσει τα εξής:

1. Ουδέποτε θελήσαμε να περιορίσουμε τα δικαιώματα της ελευθερίας της έκφρασης ή της καλλιτεχνικής δημιουργίας οιουδήποτε. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, βλέπουμε ότι ο δημιουργός με τα υπό συζήτηση έργα του, ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια άσκησης των ως άνω δικαιωμάτων, προσβάλλοντας σαφώς τον πυρήνα άλλων δικαιωμάτων των συμπολιτών του.

2. Το θέμα δεν είναι προσωπικό και ούτε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ούτε η αλήθεια της πίστεώς μας, ούτε η Εκκλησία ή ο Μακαριώτατος  μειώνονται από αυτές, ή παρόμοιες προσεγγίσεις. Εξάλλου ο Χριστός τόνισε πως «Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσιν καὶ εἴπωσιν πᾶν πονηρὸν καθ' ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ» (Ματθ. 5,11).

3. Ο εν λόγω εκπαιδευτικός κατά τη δική του ομολογία θέλησε να προκαλέσει και να μετρήσει αντιδράσεις, επιδιώκοντας προφανώς να χαρακτηρισθεί  αντισυστημικός και να ηρωοποιήσει τον εαυτό του, ως διωκόμενο. Βάσει όμως, των σημερινών κοινωνικών πραγματικοτήτων αποδεικνύεται βαθύτατα συστημικός και φυσικά διώκτης και όχι διωκόμενος.

4. Η πιο σημαντική παράμετρος του θέματος είναι ότι ο εν λόγω «καλλιτέχνης» είναι εκπαιδευτικός - λειτουργός και μάλιστα από τη θέση του διοικεί σχολικές μονάδες. Ο Εκπαιδευτικός, ως γνωστό, δεν μεταδίδει ξηρές και τυπικές γνώσεις, αλλά κυρίως οφείλει με το παράδειγμα και την προσωπικότητά του να διαμορφώνει το ήθος των νέων και να τους παραδίδει στην κοινωνία ως πρόσωπα με ολοκληρωμένες προσωπικότητες που σέβονται τους εαυτούς τους, τους άλλους ανθρώπους, την ιστορία και τις παραδόσεις του λαού τους. Στο σημείο αυτό, λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι ο εν λόγω εκπαιδευτικός, απέτυχε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας