Τετάρτη 25 Νοε, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Τεστ… αντοχής στα σχολεία-Η διαφορετική ανάγνωση της πρεμιέρας

Φοινιώ Σάββα  15/09/2020 07:02
Τεστ… αντοχής στα σχολεία-Η διαφορετική ανάγνωση της πρεμιέρας

Τεστ… αντοχής στα σχολεία-Η διαφορετική ανάγνωση της πρεμιέρας

Φοινιώ Σάββα  15/09/2020 07:02

Διαφορετική είναι η ανάγνωση του Υπουργείου Παιδείας και διαφορετική των εκπαιδευτικών, όσον αφορά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Το μεν Υπουργείο, τα είδε όλα ομαλά με τους πρωταγωνιστές της ημέρας, τους εκπαιδευτικού να εντοπίζουν προβλήματα. Το απόγευμα, εν τω μεταξύ ξεκινά και μία σημαντική συζήτηση, όσον αφορά στην καθημερινότητα των σχολείων και δεν είναι άλλη από την τοποθέτηση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας.
 
Η χθεσινή ημέρα σηματοδότησε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάτω από ιδιάζουσες συνθήκες, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ για πρώτη φορά επέστρεψαν στα θρανία, όλοι οι μαθητές μαζί, μετά από τόσους μήνες. Μπορεί ο υπουργός Παιδείας, κατά την περιοδεία του σε διάφορα σχολεία της Λευκωσίας, να πήρε μία γεύση από το πώς λειτουργούν τα σχολεία και μετά από συζητήσεις με διάφορους φορείς της εκπαίδευσης, να κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα κύλησαν ομαλά, οι εκπαιδευτικοί από την ωστόσο, είδαν άλλα κατά την πρώτη ημέρα των μαθημάτων. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων και των γονέων, μιλώντας στον REPORTER ανέφεραν όλα όσα κατέγραψαν κατά την «πρεμιέρα» της νέας χρονιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ακόμη δεν άνοιξαν τα σχολεία και έλαβαν θέση μάχης οι μαθητές-Προειδοποιούν με μέτρα

Η υποχρεωτική χρήση μάσκας
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που κατέγραψαν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι μαθητές είναι η υποχρεωτική χρήση μάσκας. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές εξέφρασαν την δυσφορία τους, για το νέο μέτρο.
 
«Είναι εξαιρετικά δύσκολο διδάσκεις με την μάσκα ή με οτιδήποτε εμποδίζει την εκφορά του λόγου σου. Είναι το πράγμα που δυσκόλεψε πάρα πολύ τους δάσκαλους», ξεκαθάρισε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Ρέα Παπαγεωργίου, με τον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστα Χατζησάββα να τονίζει πως δεν έχουν ακόμη λάβει απάντηση στο αίτημα που υπέβαλαν, όσον αφορά στην αφαίρεση της μάσκας κατά τη διάρκεια του μαθήματος, νοούμενου ότι τηρείται η απόσταση των δυο μέτρων.
 
«Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, που έχουν περάσει δέκα ημέρες δεν έχουν απαντήσει γραπτώς ή με άλλον τρόπο στο αίτημα των εκπαιδευτικών οργανώσεων οι αρμόδιοι, αφήνοντας εκτεθειμένους 13,000 εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε πως αυτή η στάση είναι ανεύθυνη. Για εμάς είναι ένα ζωτικής σημασίας αίτημα. Θα πρέπει να στείλουν γραπτώς τις οδηγίες για τη χρήση μάσκας ή ας μας υποδείξουν οποιαδήποτε άλλη χρήση της μάσκας, για να γινόμαστε αντιληπτοί κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
 
Από πλευράς τους οι μαθητές, σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν πως η χρήση μάσκας στην τάξη δυσκολεύει την παράδοση του μαθήματος από τον καθηγητή, αλλά και την κατανόηση του μαθήματος από τους μαθητές. Η κατάσταση γινόταν ακόμη πιο δύσκολη σε πολλά σχολεία, λόγω της ζέστης που επικρατούσε στις σχολικές αίθουσες. Και σε αυτό το ζήτημα, οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να βρει λύση.
 
Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, ανέφερε πως η πληροφόρηση που είχαν είναι ότι δεν υπήρξε τίποτα το μεμπτό.
 
«Θεωρούμε ότι ξεκινήσαμε καλά και μακάρι να συνεχίσουμε να είμαστε έτσι. Η χρήση της μάσκας από τους μαθητές δεν είναι εύκολη. Τα παιδιά δεν θέλουν να χρησιμοποιούν την μάσκα, αλλά έχουν αντιληφθεί πως είναι υποχρεωτικό και είναι για το καλό τους και το καλό των οικογενειών τους. Ακούμε τα παράπονα και τη δυσφορία που υπάρχει».
 
Τήρηση των πρωτοκόλλων
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα, που παρατηρήθηκε κατά την πρώτη ημέρα της έναρξης των μαθημάτων ήταν η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, κάτι που στην θεωρία φάνταζε εφικτό, στην πράξη φάνηκε εν τέλει ότι έμπαζε νερά.
 
Η κ. Παπαγεωργίου ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά πως την όλη ευθύνη, για διατήρηση των αποστάσεων, εντός των σχολικών μονάδων, φέρει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Παιδείας, σημειώνοντας πως «μέσα στις τάξεις είναι πολύ δύσκολο να τηρηθούν οι αποστάσεις που προνοεί το πρωτόκολλο. Ωστόσο, δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών, είναι ευθύνη των αρμόδιων φορέων που έχουν να κάνουν με την υλικοτεχνική υποδομή. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ακολουθήσει όλες τις οδηγίες, έχουν εφαρμόσει ό,τι έπρεπε να εφαρμόσουν. Από εκεί και πέρα δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών το μέγεθος των θρανίων. Είναι δύσκολο να τηρούνται οι αποστάσεις, γι’ αυτό ελπίζουμε σύντομα να αντικατασταθούν με τα μονά θρανία, το συντομότερο δυνατό».
 
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της οργάνωσης των καθηγητών υπέδειξε πως οι διάφορες κατασκευές, που υπάρχουν μέσα στις σχολικές αίθουσες, δυσχεραίνουν την κατάσταση περισσότερο, αφού μόνο σε μία αίθουσα παρατηρήθηκαν συνενωμένα θρανία, αλλά και διαχωριστικά.
 
«Όπως είναι η διαμόρφωση υπάρχουν τάξεις, ένεκα του μεγάλου αριθμού μαθητών που βρίσκονται εντός αυτών, οι απαιτούμενες αποστάσεις του ενός μέτρου, δυστυχώς δεν τηρούνται. Δεν είναι και η καλύτερη εικόνα και γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει τις διαδικασίες για την αγορά ατομικών θρανίων, ώστε να τοποθετηθούν στις τάξεις, επειδή πέραν των άλλων προκύπτει και θέμα ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Πριν είχαμε δύο διαδρόμους, μέσα στις τάξεις και αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο ένα διάδρομο. Πρέπει να ασκούμε και προληπτική πολιτική. Ο μαθητής που κάθεται κοντά στον τοίχο, είναι δύσκολο να βγει έξω».
 
Συνωστισμός υπήρχε και σε μεγάλα τμήματα, υποστηρίζει η ΠΣΕΜ καθώς, παρόλο που ήταν έτοιμα τα θρανία, στις περισσότερες περιπτώσεις λόγω των μέτρων περιοριζόταν ο χώρος που είχε κάθε μαθητής στη διάθεση του και δεν τηρούνταν ούτε οι απαραίτητες αποστάσεις στις τάξεις. «Οφείλει το Υπουργείο να βρει λύση για να μην υπάρχει συνωστισμός έξω από τα σχολεία πριν την έναρξη της σχολικής μέρας».
 
Κλειστά τα σχολεία μέχρι τις 7:30
Ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα, που εντοπίστηκε στα σχολεία, καθώς αφορά στην ασφάλεια αρκετών μαθητών, είναι το γεγονός ότι παραμένουν κλειστά μέχρι τις 7:30 το πρωί. Οι διευθύνσεις των σχολείων, έχοντας σαφείς οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας και τηρώντας αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα, δεν ανοίγουν ενωρίτερα.
 
Ωστόσο, κάποιοι γονείς, που δεν είχαν την πολυτέλεια να καθυστερήσουν την άφιξη των παιδιών τους στα σχολεία, είχαν αφήσει τους μαθητές έξω από τις σχολικές μονάδες. Αποτέλεσμα αυτού, εκτός από το συνωστισμό, να μένουν μόνα τους τα μικρά παιδιά. Αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση των οργανωμένων γονέων Δημοτικής, οι οποίοι απέστειλαν επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας άμεσα να βρεθεί λύση επί του θέματος.
 
«Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο παρατήρησα ως μητέρα. Οι πόρτες των σχολείων άνοιξαν στις 7:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να υπήρχε συνωστισμός των μαθητών έξω από το σχολείο και το χειρότερο ήταν ότι υπήρχαν μικρά παιδιά στο πεζοδρόμιο μόνα τους. Αυτό το πράγμα πρέπει να ρυθμιστεί», τονίζει και η πρόεδρος της ΠΟΕΔ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οργή γονέων για μαθητές που περίμεναν στο πεζοδρόμιο-«Δεν θέλουμε νέα απαγωγή»
 
Ξεκινά η κρίσιμη συζήτηση για τα κλιματιστικά
Το απόγευμα, εν τω μεταξύ αναμένεται να ξεκινήσει και η συζήτηση για το κρίσιμο ζήτημα της τοποθέτησης κλιματιστικών, εντός των σχολικών μονάδων. Το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στις 4:00 θα ξεκινήσει ο διάλογος.
 
«Είναι απαράδεκτο να υπάρχει σε ευρωπαϊκή χώρα, τέτοια συνθήκη εργασίας, να δουλεύεις σε χώρο εργασίας με 40 βαθμούς Κελσίου, με υποχρεωτική χρήση μάσκας, χωρίς κλιματιστικά. Ακόμη και οι άνθρωποι που δουλεύουν σε εξωτερικούς χώρους, έχουν οδηγίες από το εκάστοτε Υπουργείο, όταν η θερμοκρασία ανέβει πάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό, να μην εργάζονται. Πρέπει να σκεφτούμε και τα παιδιά μας που τρεις με τέσσερις φορές τον χρόνο βρίσκονται σε αυτές τις συνθήκες, είναι δύσκολο. Νομίζω ότι έγινε μία αρχή και πρέπει να χαιρετήσουμε την πρόθεση για την αρχή της συζήτησης», σημείωσε η εκπρόσωπος των δασκάλων.
 
Οι καθηγητές, από την άλλη, θα προσέλθουν στον διάλογο, έχοντας στο χέρι τις δικές τους εισηγήσεις, ενώ  θα ζητήσουν τη λήψη πολιτικής απόφασης για τοποθέτηση κλιματιστικών, μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Θα πρέπει να αρχίσουν από τώρα οι διαδικασίες, όπου τηρούνται οι προϋποθέσεις, ώστε να προλάβουμε τους ερχόμενους ζεστούς μήνες.
 
Ο κ. Διονυσίου σημείωσε πως «θα τεθούν κάποιες βάσεις για να έχει και ουσία ο διάλογος που θα ξεκινήσει. Πρέπει να τεθούν χρονοδιαγράμματα, να μας αναφέρει ο υπουργός ποια είναι τα πιθανά προβλήματα, ώστε να ξέρει ο καθένας μας που πρέπει να ασκηθεί η κατάλληλη πίεση. Η κατάσταση δεν πάει άλλο, δεν μπορούμε να ζητούμε να παραμένουν κλειστά τα σχολεία επειδή δεν μας βοηθούν οι κλιματολογικές συνθήκες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας