Νέα απάντηση Προδρόμου για την τροποποίηση των κανονισμών

Απαντά στα πυρά για την τροποποίηση των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων, μετά την επίθεση που δέχθηκε από το ΑΚΕΛ, ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου.

Σε γραπτή δήλωση του ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι «το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κατέθεσε στη Βουλή πρόταση αναθεώρησης των Κανονισμών της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζονται σε περιπτώσεις επιδημίας, όπως αυτή που γνωρίσαμε, κάποιες  έκτακτες συνέπειες και να διασφαλιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Αυτή η εισήγηση για τροποποίηση των Κανονισμών έγινε μετά από συνεννόηση με τον Γενικό Εισαγγελέα, προκειμένου να αποφευχθεί η έκδοση Διατάγματος. Η τροποποίηση αυτή καλύπτει μόνο έκτακτες συνθήκες, σε περίπτώση επιδημίας, φυσικής καταστροφής και εμπόλεμης κατάστασης».
 
Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, η τροποποίηση των Κανονισμών δεν φέρνει κάτι καινούριο. Είναι απαραίτητη προκειμένου να εφαρμοστούν ρυθμίσεις, οι οποίες εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση και έχουν κατ’επανάληψη συζητηθεί με τους ενδιαφερόμενους και ιδιαίτερα με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
 
«Πρόκειται για ρυθμίσεις που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προστασία των μαθητών και οι μαθητριών από στασιμότητα, τη ρύθμιση της αξιολόγησής τους κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες, χωρίς εξετάσεις κ.ά. Πρόκειται ακόμα για ρυθμίσεις που προστατεύουν και τους εκπαιδευτικούς από τυχόν μηχανική εφαρμογή των υφιστάμενων Κανονισμών που προβλέπουν π.χ. για τη Δημοτική Εκπαίδευση την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου διδασκαλίας «εξ ολοκλήρου»– δηλαδή του διμήνου μεταξύ 13 Μαρτίου και 21 Μαϊου. Η τροποποίηση των Κανονισμών είναι επίσης απαραίτητη για να γίνουν οι εργασίες απόλυσης των τελειόφοιτων των Λυκείων και Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών».
 
Ο κ. Προδρόμου σημειώνει ότι η αναβολή της ψήφισής τους από τη Βουλή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων σε αυτό το κρίσιμο διάστημα στο τέλος του χρόνου.
 
«Η απόπειρα όμως κάποιων να δώσουν και πολιτικο-κομματικές διαστάσεις στο όλο ζήτημα είναι εξαιρετικά ατυχής και δείχνει αδυναμία να κατανοήσουν την κρισιμότητα των διαδικασιών για τους μαθητές/μαθήτριες και για τους γονείς».
 
Αναφέρει επίσης ότι, «η σημερινή παρέμβαση του ΑΚΕΛ, εκτός του ότι δείχνει μια σπουδή για να κομματικοποιηθεί ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ομαλή λειτουργία των σχολείων, περιέχει και σημαντικές ανακρίβειες».
 
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο, επισημαίνει ο Υπουργός Παιδείας, «αντίθετα από τον ισχυρισμό που προβάλλεται, έχει έγκαιρα μελετήσει και από καιρό συζητήσει αυτές τις ρυθμίσεις. Είναι το ΑΚΕΛ που φαίνεται να μην έχει αντιληφθεί τι ακριβώς διακυβεύεται, όπως η έκδοση απολυτηρίων των παιδιών που τελειώνουν τις εξετάσεις σε τρεις εβδομάδες και πρέπει να αποφοιτήσουν από Λύκεια και Τεχνικές Σχολές».
 
Καταλήγοντας, λέει ότι «μπροστά στις επικρίσεις και τους ατυχείς χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούνται σε αυτή την κομματική παρέμβαση, διερωτάται κανείς πώς ένα σοβαρό κόμμα μπορεί να μην γνωρίζει ότι, στη βάση των υφιστάμενων Κανονισμών, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της Δημοτικής Εκπαίδευσης θα έπρεπε να συνεχίσουν να πηγαίνουν στο σχολείο για δυο ακόμα μήνες μετά τα μέσα Ιουνίου! (ή, κατ’ ακρίβειαν, τέσσερις μήνες εάν ληφθεί υπόψη η εκ περιτροπής φοίτηση!).Θα ήταν καλύτερα αντί να κακίζουν και να χαρακτηρίζουν το Υπουργείο Παιδείας, να είχαν μελετήσει υπεύθυνα και διεξοδικά όλες τις διαστάσεις του ζητήματος για το οποίο εκφέρουν κρίσεις».
 
Προηγουμένως, σε γραπτή του δήλωση ο Άντρος Καυκαλιάς εκ μέρους του ΑΚΕΛ, ανέφερε ότι «ενώ όλοι αναγνωρίσαμε τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι εκπαιδευτικοί στο να διατηρηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία στην περίοδο της πανδημίας – και τους αποδώσαμε και επαίνους. Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να δηλώνουν την ετοιμότητά τους – και το αποδεικνύουν στην πράξη - να καλύψουν τα κενά που αφήνει πίσω της η πανδημία, αλλά και η προχειρότητα και οι κακοί χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας».

Σημειώνει επίσης ότι, ενώ το Υπουργείο Παιδείας είχε τον χρόνο έγκαιρα να μελετήσει, να διαβουλευτεί και να καταθέσει τροποποιήσεις στους κανονισμούς Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης για να διευκολύνει την εφαρμογή ειδικών ρυθμίσεων για την επόμενη περίοδο,

Ο κ. Καυκαλιας κατέληξε λέγοντας ότι «το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε, κατά την προσφιλή τακτική του «αποφασίζω και διατάζω» να καταθέσει κανονισμούς την τελευταία στιγμή, χωρίς να έχει προηγηθεί καν μια στοιχειώδης διαβούλευση, εκβιάζοντας τη Βουλή για άμεση ψήφισή τους. Κανονισμοί μάλιστα που το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η παραχώρηση υπερεξουσιών στον Υπουργό Παιδείας.Ακόμα μία, δυστυχώς, ενέργεια ετσιθελισμού και προχειρότητας από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο συνεχίζει να απογοητεύει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Καταζητείται ο 55χρονος Θεόδωρου Θεοδώρου-Δεν παρουσιάστηκε στο Δικαστήριο (pic)
Εντός της εβδομάδας η αναχώρηση του δεύτερου πλοίου για τη Γάζα
LIVE: Οι τελικές αγορεύσεις για την υπόθεση Θανάση-Απορρίπτει τα περί δολοφονίας του 26χρονου η Εισαγγελία
Απαντά στα περί ξηλώματος των δημοσίων νοσοκομείων το Υπ. Υγείας-«Προωθούμε την αναβάθμιση τους»
Με τη συμμετοχή 400 ποδηαλτών/τριών αρχίζει την Παρασκευή το Cyprus Gran Fondo
Έκκληση ΟΣΑΚ για ενεργοποίηση ιατρικού προφίλ στο λογισμικό ΓεΣΥ
Στροφή Εισαγγελίας στο Εφετείο για 82χρονο παππού-Δεν φέρει ένσταση στο αίτημα για ποινή με αναστολή
Ποινή δύο ετών στον 25χρονο για τον χαμό της 19χρονης Μαριλένα-Ξέσπασε η μητέρα της αδικοχαμένης
Ούτε αυτή την εβδομάδα αναμένεται να παρουσιαστούν ενώπιον της Ανακριτικής Επιτροπής οι μοναχοί
Κομματική υποστήριξη για τον «Ζανέττο»-Πήρε «ψήφο» από τους Οικολόγους για τον Δήμο Λευκωσίας