Τρίτη 28 Σεπ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Ανακοινώσεις μόνο για τελειόφοιτους-Ο οδικός χάρτης για επιστροφή στα σχολεία

  30/04/2020 14:59
Ανακοινώσεις μόνο για τελειόφοιτους-Ο οδικός χάρτης για επιστροφή στα σχολεία

Ανακοινώσεις μόνο για τελειόφοιτους-Ο οδικός χάρτης για επιστροφή στα σχολεία

  30/04/2020 14:59
Σε ανακοινώσεις μόνο για τους τελειόφοιτους προέβη ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής διάσκεψης. Ωστόσο, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η ύλη και ο προγραμματισμός των Παγκυπρίων Εξετάσεων. 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
 
Στη δημοσιογραφική διάσκεψη, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως από τις 11 Μαΐου, που θα επιστρέψουν στα σχολεία οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, θα τεθούν σε εφαρμογή νέα μέτρα, με βάση τα οποία θα γίνεται μάθημα μόνο με δώδεκα μαθητές ανά αίθουσα.
 
Εξάλλου, οι διευθύνσεις των Λυκείων θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο θα γνωστοποιήσουν στους μαθητές και τους γονείς, μέχρι τις 11 Μαΐου. Κατά την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων, οι μαθητές θα τύχουν και ενδελεχούς ενημέρωσης για το υγειονομικό πρωτόκολλο που θα εφαρμόζεται από εδώ και πέρα. Το πρωτόκολλο αυτό θα κοινοποιηθεί και στους γονείς των μαθητών.
 
Να ενημερώσουν τις διευθύνσεις οι μαθητές που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες
Ο υπουργός Παιδείας προέτρεψε τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, να αποταθούν στις διευθύνσεις του σχολείου, για ενημέρωση, ώστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, να καταρτιστεί πλάνο στήριξής τους.
 
Για τις υπόλοιπες τάξεις, θα συνεχιστεί το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αφού ισχύει ακόμη η αναστολή φοιτήσής τους.
 
Δεν ανακοίνωσε ύλη και πρόγραμμα εξετάσεων
Ο υπουργός Παιδείας δίνει παράταση για ακόμη τέσσερις ημέρες, στην αγωνία των μαθητών της Γ’ Λυκείου, αφού δεν ανακοινώθηκε ακόμη ούτε η εξεταστέα ύλη, ούτε το πρόγραμμα των Παγκυπρίων Εξετάσεων.
 
Όπως αναφέρθηκε, τη Δευτέρα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα η ύλη των εξετάσεων, ενώ το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί το συντομότερο δυνατό, αφού ακόμη γίνονται διαβουλεύσεις, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
 
 
Μετακινούνται σε κτίρια Μέσης Εκπαίδευσης κάποια δημοτικά
Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως μετακινούνται σε κτίρια σχολείων Μέσης εκπαίδευσης, κάποια σχολεία της Δημοτικής.
 
Όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου, έχουν παρθεί οι αποφάσεις για τα υπόλοιπα σχολεία, όχι μόνο για τους τελειόφοιτους μαθητές, που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Σημείωσε πως Δημοτικά και Νηπιαγωγεία θα ανοίξουν το συντομότερο δυνατό.
 
Ο υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως το μάθημα στα Δημοτικά σχολεία θα γίνεται με τη συμμετοχή λιγότερων μαθητών, αφού έχει γίνει σχεδιασμός για την επαναδιάταξη των σχολείων και πρόνοιες για μικρότερο αριθμό παιδιών.
 
Ο Πρόδρομος Προδρόμου τόνισε πως κάποια δημοτικά σχολεία ενδεχομένων να λειτουργήσουν σε κτίρια σχολείων της Μέσης Εκπαίδευσης, σημειώνοντας πως υπάρχει πλήρης σχεδιασμός που θα ανακοινωθεί έγκαιρα.
 
Να σημειώσω ότι στην ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα θα μπορέσουν να λειτουργήσουν και τα ιδιωτικά φροντιστήρια, τα ωδεία και οι σχολές χορού. Πρέπει να είναι σαφές ότι τις επόμενες ημέρες και μέχρι τη Δεύτερα 11 Μαίου θα γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες, τα σχολεία θα απολυμανθούν.
 
 
Τα μέτρα προστασίας του Υπουργείου Υγείας για τα σχολεία: 
 
Παρουσίαση συμπτωμάτων: Παραμονή κατ’οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού και άμεση επικοινωνία με τον προσωπικό ιατρό ή/και παιδίατρο. Σε περίπτωση που ένα παιδί παρουσιάσει συμπτώματα κατά τη διάρκεια στο σχολείο θα πρέπει να απομονώνεται σε ειδικό δωμάτιο που θα έχει καθοριστεί και να απομακρύνεται από την τάξη.
 
Προετοιμασία του σχολικού κτιρίου:
  • Τοποθέτηση αλκοολούχων διαλυμάτων (με περιεκτικότητα αλκοόλης >60%) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε κάθε είσοδο της τάξης. Συστήνεται υποχρεωτική και σωστή εφαρμογή υγιεινής των χεριών κατά την είσοδο και έξοδο από αυτή (συμπεριλαμβανομένου και των διαλειμμάτων). Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης. Συστήνεται να αφισοκολληθούν οι συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού υγείας σχετικά με την ορθή χρήση του αλκοολούχου διαλύματος και από τις δύο πλευρές (έσω και έξω από την κάθε τάξη)
  • Καθαρισμός κτιρίου: Η τάξη και το σχολείο να καθαρίζονται καθημερινά ακολουθώντας τις καθημερινές πρακτικές καθαριότητας με έμφαση στα ακόλουθα:
  • Καθημερινός και σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση των επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (high touch surfaces) όπως τα πόμολα, τα γραφεία, όλων των επίπλων, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες και κυρίως τα θρανία των μαθητών κλπ με καθαριστικό διάλυμα (είτε αλκοολούχο διάλυμα είτε αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99). Να γίνεται αυστηρά έλεγχος της καθαριότητας βάσει των παραπάνω.
  • Καθημερινός καθαρισμός και απολύμανση της τουαλέτας και των επιφανειών του χώρου με καθαριστικά διαλύματα (αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99).
Β. Κατά τη χρήση της τουαλέτας συστήνεται να κλείνει το καπάκι πριν τη χρήση φλοτέρ, Επίσης καθαρισμός των χεριών ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ τη χρήση/καθαρισμό της τουαλέτας. Τέλος αποφυγή συγχρωτισμού μέσα στους κλειστούς χώρους της τουαλέτας. Συστήνεται να γίνεται έλεγχος των παιδιών που μπαίνουν στις τουαλέτες ώστε να αποφεύγεται κατά το δυνατό ο συγχρωτισμός τους στο χώρο της τουαλέτας.
 
Γ. Καθημερινός καθαρισμός δαπέδου με καθαριστικά διαλύματα (προτιμητέο αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99).
 
Δ. Αερισμός κτιρίου: Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα (ακόμα και κατά τη διάρκεια του μαθήματος εφόσον αυτό είναι εφικτό)
 
Σημείωση: Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται. Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.
 
3. Ειδικές συστάσεις για μαθητές και εκπαιδευτές: Α. Αυστηρή τήρηση της κοινωνικής αποστασιοποίησης από από τους μαθητές και τους καθηγητές.
  • Σε κάθε θρανίο να κάθεται ένας μαθητής και να υπάρχει τουλάχιστον απόσταση μεταξύ των θρανίων 1 μέτρου.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Απόσταση καθηγητή από μαθητή στα 2 μέτρα
  • Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή φτέρνισμα, πονόλαιμο, πόνο στο στήθος ή διάρροιες
Γ. Τήρηση λοιπών μέτρων προστασίας.
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’,πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Έλεγχος και αποφυγή συνάθροισης των μαθητών κατά τα διαλλείματα. Συστήνεται κάθε τάξη να έχει διαφορετικό ωράριο των διαλλειμάτων ώστε να μην συνωστίζονται στους εξωτερικούς χώρους.
  • Σύσταση τα παιδιά να φέρνουν φαγητό από το σπίτι τους και να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός κατά τη σίτιση-διαλειμματα και σε χώρους όπως κυλικεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας