Άκουσε τις εισηγήσεις και τις προτάσεις των καθηγητών για τα τετράμηνα ο Προδρόμου

Συνάντηση με τις ηγεσίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ είχε ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, κατά την οποία άκουσε τις εισηγήσεις και τις προτάσεις τους για τις εξετάσεις τετραμήνων. Ο υπουργός Παιδείας, ωστόσο, δεν θέλησε να σχολιάσει το δημοψήφισμα των μαθητών.
 
Μετά το πέρας της συνάντησης με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ο υπουργός Παιδείας, ερωτηθείς για το δημοψήφισμα των μαθητών, ανέφερε πως δεν ήθελε να σχολιάσει επί της ουσίας.
 
«Αυτή τη στιγμή είμαστε σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητήσουμε και με τους οργανωμένους γονείς. Είχαμε συνάντηση με τους οργανωμένους μαθητές και οποιεσδήποτε εισηγήσεις μπορούμε να δεχτούμε με σκοπό να βελτιώσουμε τη διαδικασία μέσα στο σχολείο και την ίδια την εκπαίδευση. Για να μιλάμε για εκπαίδευση πρέπει καθημερινά στο σχολείο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί και παιδιά στην παιδαγωγική διαδικασία. Οτιδήποτε είναι αντίθετο και παρεμποδίζει το σχολείο να λειτουργήσει σίγουρα δεν έχει σχέση με το Υπουργείο Παιδείας. Αυτή τη στιγμή δεν είμαστε εδώ για να σχολιάζουμε, είμαστε για να βοηθήσουμε τη παιδαγωγική διαδικασία και διαδικασία της μάθησης στο σχολείο».
 
Κατέθεσε τις εισηγήσεις της στον υπουργό η ΟΛΤΕΚ
Τις εισηγήσεις της σχετικά με τον θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων έδωσε στον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομο Προδρόμου, η ηγεσία της ΟΛΤΕΚ.
 
Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η ηγεσία της ΟΛΤΕΚ έχει καταθέσει εισηγήσεις και απόψεις σχετικά με την διαδικασία των τετραμήνων και των εξετάσεων ανά τετράμηνο.
 
«Θέλω να ευχαριστήσω για τις εισηγήσεις. Είχαμε σήμερα ένα πρώτο διάλογο. Πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει εποικοδομητική διάθεση. Ενδεχομένως, κάποιες από αυτές τις εισηγήσεις μπορεί να γίνουν αποδεκτές. Θα μελετήσουμε βέβαια στο Υπουργείο σε σχέση και με τις πραγματικότητες που έχουμε ήδη καταγράψει», πρόσθεσε.
 
Ειδικά για την Μέση Τεχνική Εκπαίδευση, είπε ο κ. Προδρόμου, «θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και την ιδιομορφία του ότι εκεί έχουμε μια θεωρητική και μια πρακτική κατεύθυνση και βεβαίως μπορούμε να προσαρμόσουμε κάποιες ρυθμίσεις, γιατί ο σκοπός είναι να έχουμε ένα συνολικό σύστημα με αναλυτικά προγράμματα, με διαδικασίες αξιολόγησης που να μεγιστοποιήσουν το όφελος για όλους και πρώτα απ΄ όλα για τα παιδιά και την εκπαίδευση που παίρνουν στο σχολείο».
 
«Θα συνεχίσουμε βέβαια το διάλογο. Ανάλογα και με τις εισηγήσεις που θα ακούσουμε από την ΟΕΛΜΕΚ και στη συνέχεια θα ληφθούν οι όποιες αποφάσεις και πάλι σε συνεννόηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αφού ακούσουμε βέβαια και τους άλλους ενδιαφερόμενους όπως είναι οι γονείς και ακόμα σε ένα άλλο επίπεδο και τα παιδιά», συμπλήρωσε.
 
Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε δηλώσεις του είπε ότι κατά τη σημερινή συνάντηση είχαν την ευκαιρία να δώσουν τις εισηγήσεις τους σχετικά με τον θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, «οι οποίες αφορούσαν κυρίως το χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων που εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να είναι τη δεύτερη εργάσιμη εβδομάδα του Ιανουαρίου», όπως ανέφερε.
 
«Επίσης, δεν πρέπει να διεξάγονται μαθήματα κατά τη διάρκεια αυτών των εξετάσεων. Τα διαγωνίσματα θα πρέπει να είναι κεντρικά, έτσι ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και να μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα. Θέλουμε να εκφράσουμε την ικανοποίηση μας ότι σε θέματα που αφορούν ειδικά την τεχνική εκπαίδευση, ο κ. Υπουργός έδειξε κατανόηση και αναφέρομαι στο ότι η τεχνική εκπαίδευση θα πρέπει να κρατήσει τον χαρακτήρα της για να φέρει και εις πέρας την ειδική αποστολή που έχει. Επομένως, πρέπει να προστατεύσουμε τον χαρακτήρα και την αποστολή της τεχνικής εκπαίδευσης», κατέληξε.
 
«Είναι θετικό ότι υπάρχουν εισηγήσεις και προτάσεις»
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης με την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, ο υπουργός Παιδείας, σημείωσε πως είναι πολύ θετικό ότι υπάρχουν προτάσεις και εισηγήσεις για τις εξετάσεις τετραμήνων.
 
«Είχαμε συνάντηση με την ηγεσία των εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης, της ΟΕΛΜΕΚ. Συζητήσαμε εισηγήσεις και παρατηρήσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από την ΟΕΛΜΕΚ, σχετικά με τις εξετάσεις του πρώτου τετραμήνου, τις νέες διαδικασίες που έχουν εισαχθεί».
 
Όπως ανέφερε «είχαμε την ευκαιρία να αναλύσουμε και να διευκρινίσουμε ζητήματα. Είναι πολύ θετικό ότι είμαστε σε διαδικασία διαλόγου και κατατίθενται απόψεις και εισηγήσεις και οι προτάσεις αυτές, οι περισσότερες από αυτές όχι μόνο τυγχάνουν κατανόησης αλλά είναι λογικές. Θα συνεχίσουμε τη διαδικασία, συνδιάζοντας τα όσα έχουμε ακούσει από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, με παρατηρήσεις που ήδη έχουν καταγραφεί από το Υπουργείο Παιδείας».
 
Σημείωσε πως αφού μελετήσουν τις εισηγήσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, θα επανέλθουν το συντομότερο δυνατό θα αναδιαμορφώσουμε συγκεκριμένες προτάσεις για καλύτερες ρυθμίσεις στο σύστημα αυτό, για να είναι έτοιμοι και για το νέο τετράμηνο και τη νέα σχολική χρονιά.

«Θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα διάλογο και με τους οργανωμένους γονείς και αφού βεβαίως επανέλθουμε και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, το συντομότερο δυνατόν θα διαμορφώσουμε κάποιες προτάσεις για αναπροσαρμογές ή για καλύτερες διευθετήσεις, ρυθμίσεις, στο σύστημα αυτό που συνδυάζει τα νέα αναλυτικά προγράμματα με τις νέες διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών, ούτως ώστε να είμαστε έτοιμοι και για το Β΄ τετράμηνο, αλλά και για την επόμενη χρονιά και να κάνουμε πραγματικά την διαδικασία στο σχολείο πιο φιλική και στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς και το έργο τους, αλλά κυρίως πιο αποδοτικοί για τους στόχους που έχουμε για μια ποιοτική δημόσια εκπαίδευση», πρόσθεσε.
 
Ο κ. Προδρόμου ανέφερε πως σήμερα εκτός από τις εισηγήσεις και την αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού των εξετάσεων, συζήτησαν και άλλα θέματα που έχει καταθέσει η ΟΕΛΜΕΚ, όσον αφορά κυρίως κάποια τρέχοντα και επείγοντα και για το Υπουργείο ζητήματα που είναι προβλήματα και πιέσεις που αντιμετωπίζει το σημερινό σχολείο είτε αφορά την παραβατικότητα είτε αφορά άλλες προκλήσεις «τις οποίες και θέλουμε να αντιμετωπίσουμε», όπως είπε.
 
«Για αυτό ακριβώς τον λόγο είναι που θέλουμε, ολοκληρώνοντας τις τυχών αλλαγές που θα χρειαστούν για το εξεταστικό σύστημα, να μπορέσουμε να αφιερωθούμε σε άλλα ζητήματα σαν αυτά που σήμερα έχουν καταγραφεί και από την εκπαιδευτική οργάνωση, ούτως ώστε να βοηθήσουμε το σχολείο, να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς, να κάνουν καλύτερα το έργο τους. Αυτό το διάλογο με τα νέα ζητήματα που έχει θέσει η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, βεβαίως θα το συνεχίσουμε αμέσως το επόμενο διάστημα», συμπλήρωσε.  
 
Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, σε δηλώσεις του είπε ότι συζήτησαν με τον Υπουργό αρκετά ζητήματα και ένα από αυτό σίγουρα ήτανε το θέμα της νέας μορφής αξιολόγησης των μαθητών, καθώς επίσης και άλλα ζητήματα τα οποία άπτονται της παραβατικής συμπεριφοράς.
 
«Αναφορικά με το πρώτο ζήτημα που έχει σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών, πρέπει να πω ότι επαναλάβαμε ξανά για μια ακόμη φορά στον Υπουργό τους προβληματισμούς μας, τις ανησυχίες μας για τον τρόπο εφαρμογής, αλλά και για τον ίδιο τον θεσμό, με τις εξετάσεις στο τέλος κάθε τετραμήνου. Όμως το ΚΔΣ, έχει αποφασίσει να καταθέσει κάποιες προτάσεις. Σήμερα στην συνάντηση εξηγήσαμε ακριβώς τι είναι αυτά που εννοούμε , έτσι ώστε να μην βιώσουμε ξανά όλοι, καθηγητές, μαθητές και γονείς τα όσα βιώσαμε κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου», πρόσθεσε.
 
Ο κ. Χατζησάββας εξέφρασε την ελπίδα κάποιες από τις εισηγήσεις τους τουλάχιστον οι πιο σημαντικές να εισακουστούν από τον Υπουργό Παιδείας και τους αξιωματούχους του Υπουργείου Παιδείας, έτσι ώστε το Β΄ τετράμηνο να κυλήσει ομαλά σε σχέση με το Α΄ τετράμηνο.
 
«Αναμένουμε την επιστημονική αξιολόγηση του θεσμού αυτού, εφόσον έχει λήξη και το Α΄ τετράμηνο και είναι μια πρόνοια η οποία αναφέρεται μέσα στην νομοθεσία, έτσι ώστε να εξαχθούν και τα πιο σωστά συμπεράσματα για τον θεσμό αυτόν», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»