Τρίτη 24 Νοε, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Άφησαν ανεξεταστέα 13χρονη με σύνδρομο Down-«Κλείστηκε στο δωμάτιο και έκλαιγε»

Έμιλυ Αντωνίου  06/06/2019 17:10
Άφησαν ανεξεταστέα 13χρονη με σύνδρομο Down-«Κλείστηκε στο δωμάτιο και έκλαιγε»

Άφησαν ανεξεταστέα 13χρονη με σύνδρομο Down-«Κλείστηκε στο δωμάτιο και έκλαιγε»

Έμιλυ Αντωνίου  06/06/2019 17:10
Ουδείς μπορεί να κατανοήσει το σκεπτικό πίσω από την απόφαση των καθηγητών σε Γυμνάσιο της επαρχίας Λευκωσίας, να αφήσουν μαθήτρια της πρώτης τάξης με σύνδρομο DOWN και μειωμένη όραση, ανεξεταστέα στο μάθημα των μαθηματικών.
 
Και μάλιστα, σε μια εποχή που έχουμε εμπεδώσει πως η περιθωριοποίηση αυτών των παιδιών πρέπει επιτέλους να εξαλειφθεί, εξ’ ου και εδώ και μερικά χρόνια γίνονται προσπάθειες αυτά τα παιδιά να φοιτούν σε κανονικά σχολεία.
 
Μιλώντας στον REPORTER η μητέρα του κοριτσιού, εξήγησε πως τα γραπτά δοκίμια και στα δυο τετράμηνα ήταν προσαρμοσμένα στα μέτρα της και γι’ αυτό της έβαλε 10 και στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο. «Θα μπορούσε», είπε, «να τη βαθμολογούσε λίγο πιο ψηλά ώστε να καταφέρει να περάσει τη χρονιά». 
 
Η μητέρα της δεκατριάχρονης, χαρακτήρισε άδικο για το παιδί της αυτό τον χειρισμό, διότι όπως είπε, για τις δικές του δυνατότητες προσπάθησε πάρα πολύ.
 
Αποκάλυψε μάλιστα πως, όταν το έμαθε η μικρή, κλείστηκε στο δωμάτιό της και έκλαιγε.
 
Τώρα το κοριτσάκι για δύο εβδομάδες πρέπει να πηγαίνει κάθε μέρα στο σχολείο για να ξαναδώσει το μάθημα.
 
Η ίδια η μητέρα, τόνισε με συγκίνηση πως είναι πολύ περήφανη για το παιδί της. «Είμαι περήφανη σαν μάνα επειδή ξέρω τις δυνατότητές της και εκείνα που έπρεπε να μάθε τα έμαθε».
 
«Εκείνο που έπρεπε να γίνει», συμπλήρωσε, «θα ήταν να δώσουν οδηγίες στους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν αυτά τα παιδιά».
 
Αγανακτισμένοι οι οργανωμένοι φορείς
Τον θυμό και την αγανάκτηση τους εκφράζουν οργανωμένα σύνολα στήριξης αυτών των παιδιών, τονίζοντας ότι αντί να βοηθάμε αυτά τα παιδιά να ενσωματωθούν, τα τιμωρούμε.
 
Η Πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Γονέων και Φίλων Παιδιών με εγκεφαλική παράλυση «Αγκαλιά Ελπίδας» και μέλος της ομάδας πρωτοβουλίας Γονέων για τα Δικαιώματα των Παιδιών με αναπηρίες Γιούλα Πιτσιάλη, ανέφερε στον REPORTER ότι έγιναν μεγάλοι αγώνες από τους γονείς του συγκεκριμένου παιδιού για να το δεχθούν στο συγκεκριμένο σχολείο και έρχονται σήμερα να του συμπεριφερθούν με αυτό τον τρόπο.
 
Επισήμανε μάλιστα ότι το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο και ότι ανάλογες περιπτώσεις υπάρχουν και σε άλλα σχολεία.
 
Διαφοροποίηση τρόπου
διδασκαλίας και δοκιμίων
Την ανάγκη να διαφοροποιηθεί για αυτά τα παιδιά, τόσο ο τρόπος διδασκαλίας, όσο και τα γραπτά δοκίμια, επισήμανε η κ. Πιτσιάλη, η οποία ανέφερε πως δεν είναι τώρα που προσπαθούν να πετύχουν τις συγκεκριμένες αλλαγές, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
 
«Εδώ και ένα χρόνο», συνέχισε, «μέσω επιστολογραφίας και αλλεπάλληλων συναντήσεων στο υπουργείο Παιδείας εγείρεται επιτακτικά το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά δεν έχει γίνει κατορθωτό να αλλάξει οτιδήποτε. Το μόνο που συναντάμε είναι κατανόηση», τόνισε με έμφαση.
 
Σύμφωνα με την ίδια, το θέμα αυτό γίνεται ακόμη πιο σοβαρό γιατί οι αρμόδιοι γνωρίζουν πως αδίκως αυτά τα παιδιά με αναπηρίες καλούνται να δώσουν την ίδια ακριβώς εξέταση με τα υπόλοιπα παιδιά. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο άδικο από την ίση αντιμετώπιση των άνισων», υπογράμμισε και παρέπεμψε στο σχετικό άρθρο 2 της Σύμβασης του ΟΗΕ που αναφέρεται στην Αρχής της μη διάκρισης για τα παιδιά με αναπηρίες.
 
Έντονα δυσαρεστημένη εμφανίζεται και η εκπρόσωπος της Ομάδας Γονέων για τα Δικαιώματα των Παιδιών με αναπηρίες Μαρίνα Γεωργίου.
 
«Τέτοιες συμπεριφορές είναι άδικες σε βάρος τόσο αυτών των παιδιών όσο και των οικογενειών τους, τις οποίες τιμωρούμε, γιατί εμείς δεν κάναμε εκείνα που έπρεπε ως κράτος και ως κοινωνία», υπέδειξε μιλώντας στον REPORTER.
 
Προβληματισμένοι οι Οργανωμένοι Γονείς
Ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου, επισήμανε ότι το συγκεκριμένο συμβάν πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα, διερωτώμενος  «κατά πόσο βοηθούμε ένα παιδί που έχει αυτή την ιδιαιτερότητα με το να παραπεμφθεί σε ανεξετάσεις».
 
Όπως μας ανέφερε, αύριο κιόλας θα αποστείλει επιστολή στον υπουργό Παιδείας, ζητώντας διευκρινίσεις για το σκεπτικό με το οποίο δεν έγινε απλοποιημένο γραπτό και προσαρμοσμένο στις ικανότητες της μαθήτριας, κάτι το οποίο προβλέπεται και στη νομοθεσία.
 
Τόνισε πως «όλοι θα πρέπει να βλέπουμε με ευαισθησία αυτά τα παιδιά και να αντιληφθούμε ότι ο κάθε μαθητής πρέπει να ενταχθεί στη σχολική μονάδα με τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητές του και όλοι να κινηθούμε με τρόπους που να βοηθούμε τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία».
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας