Κυριακή 11 Απρ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

«Πληρώνομαι αλλά δεν εργάζομαι»: Ο Δρουσιώτης απαντά στον Λακκοτρύπη

  02/03/2016 21:56
«Πληρώνομαι αλλά δεν εργάζομαι»: Ο Δρουσιώτης απαντά στον Λακκοτρύπη

«Πληρώνομαι αλλά δεν εργάζομαι»: Ο Δρουσιώτης απαντά στον Λακκοτρύπη

  02/03/2016 21:56
Με ανακοίνωση προς τα ΜΜΕ επανήλθε σήμερα ο Μάριος Δρουσιώτης, ο ανώτερος λειτουργός του Υπουργείου Ενέργειας,  Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, ο οποίος προκάλεσε αίσθηση με την ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας του προς το Πρόεδρο της Δημοκρατίας, με την οποία του γνωστοποίησε πως επί της ουσίας  πληρώνεται χωρίς να εργάζεται.
 
Στον απόηχο της απάντησης του υπουργείου, ο κ. Δρουσιώτης επανέρχεται, απαντώντας παράγραφο προς παράγραφο στις αναφορές του υπουργείου.
 
Διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωσή του:

«Η χθεσινή Δημόσια Ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, ΥΕΕΒΤ, αναφορικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» που δόθηκε στη δημοσιότητα, είναι σχετική.

Επειδή στην Δημόσια Ανακοίνωση του ΥΕΕΒΤ θίγονται θέματα που μειώνουν την αξιοπιστία και την ικανότητά μου να ανταποκριθώ στα καθήκοντά μου ως Δημόσιος Υπάλληλος, είμαι υποχρεωμένος, και έχω κάθε δικαίωμα, να σχολιάσω αναλυτικά και εγώ δημόσια, με μοναδικό κριτήριο την υπεράσπιση της αξιοπιστίας και αξιοπρέπειάς μου.

1. Παράγραφος 1η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Στην παράγραφο αυτή προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι η ανοικτή επιστολή μου προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας «δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις στο κοινό και δυσφημίζει αδικαιολόγητα τη Δημόσια Υπηρεσία».

Ο ανωτέρω ισχυρισμός, κάθε άλλο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η δυσφήμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας δεν γίνεται μέσα από θαρραλέες θέσεις και επικρίσεις του οποιουδήποτε συνειδητού δημόσιου λειτουργού, αλλά, από τις συχνές πράξεις, ενέργειες ή παραλείψεις, κυρίως της ανώτερης και ανώτατης ηγεσίας της. Δεν συμφωνώ ότι η πράξη μου να καταγγείλω, όσα απαράδεκτα, κατά τη προσωπική μου άποψη,  διαδραματίζονται στο Υπουργείο μου και με αφορούν άμεσα, να θεωρείται ή να εκλαμβάνεται ως πράξη δυσφήμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας.

2.  Παράγραφος 2η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Συμφωνώ πλήρως με τα όσα αναφέρονται στην παράγραφο αυτή.

3. Παράγραφος 3η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Η τοποθέτηση του ΥΕΕΒΤ  για τον ισχυρισμό μου ότι η τοποθέτηση μου στην Μονάδα είναι σπατάλη πόρων δεν ευσταθεί, με βρίσκει αντίθετο. Προς τούτο επισυνάπτω σχετική επιστολή μου προς τον Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου με ημερομηνία 11 Μαρτίου 2015 στην οποία αναφέρονται οι λόγοι γιατί θεωρώ σπατάλη πόρων της Δημοκρατίας.

Η ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών εντύπων ώστε μέσω του Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης, ΕΚΕ, να μπορούν να διεκπεραιώνονται όλες οι αιτήσεις ηλεκτρονικά, δεν μπορούσε, ούτε και σήμερα να αρχίσει για τεχνικούς λόγους που δεν οφείλονται στους λειτουργούς του ΕΚΕ ή σε μένα προσωπικά. Οι δυο λειτουργοί του ΕΚΕ είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να αρχίσουν την ηλεκτρονική μεταφορά των αιτήσεων μόλις δοθούν οι οδηγίες ότι  κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει.

4. Παράγραφος 4η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Συμφωνώ με τα κύρια καθήκοντα ενός Προϊσταμένου Κλάδου. Εκείνο που επισημαίνω είναι ότι για να ασκηθούν αυτά τα καθήκοντα, θα πρέπει να υπάρχουν οι προϋποθέσεις και οι δυνατότητες για  να ασκηθούν. Στην περίπτωσή μου δεν υπάρχουν ούτε οι προϋποθέσεις, ούτε και η δυνατότητες. Η αναφορά για μεγάλη ευχέρεια δράσης του Προϊσταμένου του Κλάδου, είναι το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς άστοχη και προέρχεται από πηγή που δεν γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας του ΕΚΕ. Οι επιχειρηματίες της Κύπρου τυγχάνουν της κάθε δυνατής εξυπηρέτησης από του λειτουργούς του ΕΚΕ οι οποίοι είναι πλήρως καταρτισμένοι και μπορούν να ανταποκριθούν εξ’ ίσου αποτελεσματικά και χωρίς τον Προϊστάμενό τους.

Επειδή δυνατό να δημιουργηθεί  η λανθασμένη εντύπωση στο κοινό ότι η «αρνητική στάση» του Προϊσταμένου του ΕΚΕ βλάφτει την εξυπηρέτηση του επιχειρηματικού κόσμου της Κύπρου, σας παραπέμπω στην έρευνα που έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αξιολόγηση των ΕΚΕ στα 28 Κράτη Μέλη της και επιπρόσθετα σε ακόμα τρεις χώρες, Νορβηγία, Ισλανδία και Λίχτεστάιν στη βάση του καταστατικού χάρτη των ΕΚΕ.

Η έρευνα διεξήχθηκε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015 με τη μέθοδο του «mystery shoppíng” και τα αποτελέσματά της κατέδειξαν ότι το ΕΚΕ Κύπρου κατατάγηκε στην τιμητική 2η θέση μεταξύ των 31 χωρών που έλαβαν μέρος με αναφορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πολύ ψηλό επίπεδο της εξυπηρέτησης του ΕΚΕ Κύπρου. Αποτέλεσμα αυτής της διάκρισης του ΕΚΕ Κύπρου, ήταν η επίσκεψη Πολωνικής αντιπροσωπείας  στο ΕΚΕ Κύπρου για να ενημερωθεί για τον τρόπο λειτουργίας του. Γι’ αυτή τη διάκριση του ΕΚΕ Κύπρου, ο ίδιος ο Υπουργός έδωσε γραπτώς τα συγχαρητήρια στους λειτουργούς του ΕΚΕ.

5. Παράγραφος 5η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Στην ανωτέρω παράγραφο, αναφέρεται ότι δεν είχα υποβάλει καμιά εισήγηση ή επέδειξα ενδιαφέρον στην άσκηση των καθηκόντων μου.

Για την ανωτέρω αναφορά του Υπουργείου,  είμαι υποχρεωμένος να καταγράψω την ηλεκτρονική αλληλογραφία μου με τη Διεύθυνση του Υπουργείου που έγινε στις 16 Απριλίου 2015.

«Έχω μελετήσει τους όρους εντολής και η άποψη μου είναι ότι δεν ενδείκνυται η ανάθεση της εργασίας που αναφέρεται στους όρους εντολής στον ιδιωτικό τομέα για τους λόγους που αναφέρονται πιο κάτω.

1. Είμαι της άποψης ότι η εργασία που ζητείται από τον ιδιωτικό τομέα μπορεί να γίνει από υπηρεσιακούς.

2. Δεν θα επωμισθεί το ταμείο της Δημοκρατίας το οικονομικό κόστος εκτέλεσης της εργασίας που θα καταβάλει στον ιδιωτικό τομέα.

3. Δεν θα αναλωθεί επιπρόσθετος χρόνος αξιολόγησης των προσφορών και ολοκλήρωσης της διαδικασίας κατακύρωσης της προσφοράς και το κυριότερο,

4. θα αποφευχθεί ο κίνδυνος νομικών κωλυμάτων σε περίπτωση καταχώρησης προσφυγής εναντίον της απόφασής μας για κατακύρωση της προσφοράς. Σε μια τέτοια περίπτωση, η όλη προσπάθεια θα καθυστερήσει ίσως για κάποια χρόνια.

Οι όροι εντολής μπορούν να εκτελεστούν από τον Προϊστάμενο του Κλάδου βοηθούμενο με από έναν επιπρόσθετο Λειτουργό. Ο  Λειτουργός αυτός, θα παραμείνει και θα στελεχώσει τον Κλάδο μέσα στα πλαίσια των δέκα λειτουργών που θα στελεχώσουν τον Κλάδο.»

Περιληπτικά και ενημερωτικά αναφέρω ότι η Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης μαζί με το Υπουργείο αποφάσισαν τη διεξαγωγή μελέτης για την αναβάθμιση του ΕΚΕ σε Κέντρο Επιχειρηματικής Στήριξης, με στόχο την όσο καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών.      Με δική μου πρωτοβουλία ζήτησα και μου δόθηκε πρόχειρο αντίγραφο των όρων της δημόσιας προσφοράς. Αφού μελέτησα τους όρους της προσφοράς, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μπορούσα να διεξάγω εγώ τη μελέτη και δεν θα επωμιζόταν το Κράτος το οικονομικό κόστος της μελέτης. Αποτέλεσμα ήταν στις   16 Απριλίου 2015 να αποστείλω στη Διεύθυνση του Υπουργείου το ανωτέρω ηλεκτρονικό μήνυμα.

Η απάντηση της Διεύθυνσης του Υπουργείου ήταν αρνητική χωρίς οποιαδήποτε πειστική δικαιολογία παρά μόνο  την επισήμανση ότι το κόστος της μελέτης θα είχε προϋπολογισμό  μόνο €10,000 με €15,000 ευρώ.

Επειδή από τον Απρίλιο 2015 μέχρι τον Ιούλιο 2015 δεν είχα οποιαδήποτε πληροφόρηση, ζήτησα και μου στάλθηκαν οι όροι της Δημόσιας Προσφοράς  που δημοσιεύτηκε για περί τα τέλη Ιουλίου 2015.

Από τη μελέτη του περιεχομένου της προφοράς που δημοσιεύτηκε, διαπίστωσα ότι δεν διέφερε από την αρχική πρόχειρη προσφορά που μελέτησα τον Απρίλιο του 2015.  Όμως με μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα ότι η προσφορά δημοσιεύτηκε με προϋπολογισμό €80,000 ευρώ, σε αντίθεση με τον αρχικό προϋπολογισμό της μελέτης που ήταν, όπως μου αναφέρθηκε,   €10,000 με €15,000 ευρώ.

Η ανωτέρω αλλαγή στο ύψος του προϋπολογισμού μου φάνηκε παράξενη γι’ αυτό και την έθεσα υπόψη του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας με σχετική επιστολή μου. Στο Γενικό Ελεγκτή τέθηκε υπόψη του και η επιμονή του Υπουργείου, να δώσει τη διεξαγωγή της μελέτης στον ιδιωτικό τομέα, τη στιγμή που υπήρχε πρόθυμος και ικανός υπηρεσιακός να αναλάβει τη μελέτη. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν έχω οποιαδήποτε πληροφόρηση από το Γενικό Ελεγκτή.

Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, το θεωρώ πολύ λυπηρό το Υπουργείο να με κατηγορεί για αρνητική στάση αδράνεια ή παραλήψεις στην εκτέλεση των καθηκόντων μου. Επειδή όμως πολύ πιθανό να προβληθεί από το Υπουργείο η δικαιολογία ότι δεν με θεώρησε ικανό να διεξάγω τη μελέτη που θα έκανε ο ιδιωτικός τομέας, είμαι υποχρεωμένος να σημειώσω ότι η χρονική διάρκεια της μελέτης ήταν τρεις μήνες και η δημόσια προσφορά έγινε περί το τέλος Ιουλίου.

Αν το Υπουργείο πίστευε ότι δεν μπορούσα να διεξάγω τη μελέτη, δεν είχε να χάσει οτιδήποτε, καθ’ ότι, μέχρι τη δημοσίευση της προσφοράς θα είχε ολοκληρωμένη μπροστά του μελέτη μου, θα την αξιολογούσε και αν δεν άρεσε θα προχωρούσε στον ιδιωτικό τομέα. Η δική μου άποψη είναι ότι το Υπουργείο, ή η Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης,  αρνήθηκαν να μου αναθέσουν τη μελέτη, γιατί ακριβώς πίστευαν ότι μπορούσα να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της μελέτης. Για δικούς τους όμως λόγους, που δεν γνωρίζω, δεν ήθελαν να μου την αναθέσουν.

Εκτίμησή μου είναι ότι, εκτός από το οικονομικό όφελος που θα είχε το Κράτος, αν μου ανατίθετο η μελέτη, το Κέντρο Επιχειρηματικής Στήριξης σήμερα θα λειτουργούσε, ενώ με την ανάθεση της μελέτης στον ιδιωτικό τομέα, η έναρξη λειτουργίας του μετατέθηκε κατά ένα περίπου χρόνο.

Η αναφορά του Υπουργείου ότι ο χειρισμός των φακέλων από Ανώτερους Λειτουργούς είναι καθήκοντα χαμηλότερης κλίμακας, είναι τουλάχιστο, κατά τη γνώμη μου, φαιδρή. Ο Ανώτερος Λειτουργός κατανέμει τους φακέλους για χειρισμό στους υφισταμένους του με τις κατάλληλες οδηγίες και καθοδήγηση. Αυτή η εργασία είναι ένα από τα κυριότερα καθήκοντα των υψηλόβαθμων λειτουργών της Δημόσιας Υπηρεσίας. Με την ίδια λογική θα πρέπει κάποιος να υποθέσει ότι οι δεκάδες υπηρεσιακοί φάκελοι που χειρίζονται καθημερινά ο Υπουργός, ο Γενικός Διευθυντής, οι Διευθυντές των Υπηρεσιών και οι Προϊστάμενοι των Κλάδων είναι καθήκοντα χαμηλότερης κλίμακας; Δεν βλέπω την λογική αυτής της αναφοράς στη Δημόσια Ανακοίνωση του Υπουργείου εκτός και αν έγινε για σκοπούς σκόπιμης μείωσης της ικανότητάς μου για τη  διεκπεραίωση των καθηκόντων μου ή και για σκοπούς δημιουργίας παραπλανητικών εντυπώσεων.

6. Παράγραφος 6η της Δημόσιας Ανακοίνωσης του ΥΕΕΒΤ.

Η αναφορά του Υπουργείου ότι «λόγω της καθόλα αρνητικής στάσης του κ. Δρουσιώτη αναφορικά με τα υφιστάμενα του καθήκοντα και της πενιχρής συνεισφοράς του, πρόσφατα ο Γενικός Διευθυντής……..». Στο σημείο αυτό να υποθέσω ότι είναι η «αρνητική μου στάση» και η «πενιχρή συνεισφορά μου»  που οδήγησε τον Γενικό Διευθυντή να με μετακινήσει και όχι οι τρεις γραπτές μου επιστολές ότι ουσιαστικά δεν εκτελούσα οποιαδήποτε βασικά καθήκοντα της θέσης που κατείχα;

Για την ανωτέρω αναφορά, είμαι υποχρεωμένος να σημειώσω τα ακόλουθα:

Α. Πως μπορεί ο Γενικός μου Διευθυντής και ο Διευθυντής μου να διαπιστώνουν «αρνητική στάση» και «πενιχρή συνεισφορά » και μέχρι σήμερα, χρονικό διάστημα πέραν των δώδεκα μηνών,  δεν με κάλεσαν στο γραφείο τους για εξηγήσεις ή να μου υποδείξουν τυχόν ελλείψεις και παραλήψεις μου;  Είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με την οργανωτική ή διοικητική τους ικανότητα. Απλά δεν είχαν κάτι να εισηγηθούν ή να υποδείξουν.

Β. Πράγματι ο Γενικός Διευθυντής στις 12 Φεβρουαρίου 2016, με κάλεσε στο γραφείο του και με πληροφόρησε ότι θα πρέπει να μετακινηθώ στον Κλάδο Πτωχεύσεων που σήμερα περιλαμβάνει και την  Υπηρεσία Αφερεγγυότητας. Η δικαιολογία του Γενικού Διευθυντή ήταν ότι το Τμήμα Δημόσιας Υπηρεσίας και Προσωπικού του υπέδειξε ότι στον Κλάδο που σήμερα υπηρετώ, δεν δικαιολογείται να τοποθετηθεί Προϊστάμενος Κλάδου. Συμφωνώ πλήρως με την υπόδειξη του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού ότι με τη μορφή που λειτουργεί σήμερα, το ΕΚΕ και η Μονοθυριδική Πρόσβαση δεν χρειάζεται Προϊστάμενος Κλάδου με Κλίμακα Α13. Ο Γενικός Διευθυντής δεν αναφέρθηκε σε οποιαδήποτε «πενιχρή συνεισφορά» μου ή «αρνητική μου στάση». Τώρα πώς ο Υπουργός μέσα σε δυο βδομάδες ανακάλυψε ότι είναι η «πενιχρή συνεισφορά μου» και η «αρνητική μου στάση» που οδήγησε στην απόφαση για τη νέα μου μετακίνηση, πολύ θα ήθελα να το μάθω, αν και δεν έχω οποιαδήποτε αμφιβολία για τα πραγματικά του κίνητρα.

Γ.  Κατά τη συνάντηση, σε ερώτησή μου προς το Γενικό Διευθυντή αν τα όσα μου ανάφερε είναι για να ζητήσει τις απόψεις μου ή για να μου ανακοινώσει την μετάθεσή μου, δεν απάντησε. Έτσι συνέχισα και του δήλωσα ότι αν η μετάθεσή μου είναι οριστική τότε να μου δοθεί γραπτώς και θα απαντήσω. Αν όμως είναι τις απόψεις μου που ζητούσε, τότε του ανάφερα ότι θα θεωρήσω τη νέα μου μετακίνηση, ως ακόμα μια εκδικητική ενέργεια εναντίον μου. Μέχρι σήμερα δεν έχω οποιαδήποτε πληροφόρηση ή έλαβα οποιαδήποτε επιστολή για το θέμα της μετακίνησής μου.

Σε παρατήρηση μου προς το Γενικό Διευθυντή, αφού είναι υποχρεωμένος να με μετακινήσει καθ’ ότι δεν χρειάζεται η παρουσία μου ως Προϊστάμενου του ΕΚΕ και της  Μονοθυριδικής Πρόσβασης ( one stop shop) γιατί δεν με μετακινεί στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών από την οποία με μετακίνησε μετά από πέραν των σαράντα χρόνων υπηρεσία, η απάντησή του ήταν ότι δεν με χρειάζεται η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών.

Δ. Προσωπικά δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί δεν με χρειάζεται μια Υπηρεσία για την οποία έχω την μεγαλύτερη πείρα και γνώσεις από οποιοδήποτε άλλο συνάδελφο, η οποία έχει τέσσερεις Κλάδους και Υπηρετεί μόνο ένας Προϊστάμενος Κλάδου και θα μετακινηθώ σε ένα Κλάδο στον οποίο υπάρχει ένας άλλος καθ’ όλα ικανός Προϊστάμενος Κλάδου.

Ε. Από νομικής και διαδικαστικής άποψης, δεν μπορεί να γίνει μετακίνησή μου στον Κλάδο αυτό, καθ’ ότι δεν μπορεί σ’ ένα Κλάδο να υπάρχουν δυο Προϊστάμενοι Κλάδου.  Είναι βασική οργανωτική και διοικητική αρχή.

ΣΤ. Τέλος πολύ θα ήθελα να πληροφορηθώ ποια είναι αυτή η οικονομική θεωρεία ή αρχή, που επιτρέπει στη Διεύθυνση ενός οργανισμού, να μετακινεί ανώτερο υπάλληλο σε μια υψίστης σημασίας Υπηρεσία, που αυτός ο υπάλληλος, μέσα στον ίδιο χρόνο θα πρέπει να αφυπηρετήσει. Μέχρι ο ανώτερος υπάλληλος ενημερωθεί και αποκτήσει τις εμπειρίες που χρειάζεται για να εκτελέσει τα καθήκοντά του, θα έρθει η μέρα της αφυπηρέτησής του.

Ο ανώτερος υπάλληλος είναι επί κεφαλής του Κλάδου του και οι υφιστάμενοί  θα αναμένουν τη καθοδήγησή του και τις οδηγίες του, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Διερωτώμαι πώς μπορεί να βοηθήσει μια τέτοια μετακίνηση ένα πολύ βασικό Κλάδο που χρειάζεται πραγματική αναβάθμιση και βοήθεια.

Δυστυχώς, δεν μπορούσα να περιορίσω την έκταση της απάντησής μου γιατί έπρεπε να δικαιολογήσω και να υποστηρίξω τους ισχυρισμούς μου.

Μάριος Δρουσιώτης
Ανώτερος Λειτουργός
Εμπορίου και Βιομηχανίας»
  
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας