Το bullying στα σχολεία κατάντησε μάστιγα-Μονόδρομος η εξεύρεση του αντίδοτου

«Άγριος καυγάς μεταξύ μαθητριών, την χτυπούσε με μανία στο κεφάλι», «ξυλοδαρμός μαθήτριας σε Γυμνάσιο στην Πάφο, δέχθηκε κλοτσιές στο πρόσωπο», «άγριος ξυλοδαρμός μαθήτριας μετά από καυγά στην Πάφο», «άγριος ξυλοδαρμός μαθήτριας σε Γυμνάσιο της Πάφου, κλοτσιές στο πρόσωπο», «εικόνες ντροπής σε σχολείο, άγριο ξύλο μεταξύ μαθητριών, χτυπήματα με μανία στο κεφάλι για τα μάτια ενός αγοριού». Αυτοί ήταν οι τίτλοι των μέσων ενημέρωσης για το νέο ντροπιαστικό επεισόδιο βίας εντός σχολικής μονάδας. Και είναι ντροπιαστικό για πολλούς λόγους, αφού όχι μόνο συνέβη εντός ενός σχολείου, όπου οι μαθητές διδάσκονται πως ο διάλογος είναι η μόνη λύση, αλλά και επειδή έγινε μπροστά στα μάτια άλλων, που έβλεπαν και συμμετείχαν, γελώντας ή ενθαρρύνοντας την εξευτελιστική εικόνα, επειδή πουλούσε και θα είχαν ιστορίες να πουν στους γονείς και τους φίλους τους, καθιστώντας τους μάγκες που ήταν παρόντες στο επεισόδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα επεισόδια στα σχολεία έδειξαν την έλλειψη παιδείας-Αδήριτη ανάγκη για αλλαγή

Οι εικόνες ντροπής στο Γυμνάσιο της επαρχίας Πάφου, φέρνουν στο μυαλό ένα περιστατικό, που παρακολουθήσαμε πριν τις Προεδρικές. Στην ενθρόνιση του προκαθήμενου της Εκκλησίας της Κύπρου, στο προαύλιο του Καθεδρικού Ναού Αποστόλου Βαρνάβα περπατούσε αμέριμνη η τότε υποψήφια για τη Δημοκρατία, Τσελεστίνα Ντι Πέτρο. Ένας πατέρας με τα παιδιά του την πλησιάζουν για να συνομιλήσουν και μία ομάδα δημοσιογράφων πλησιάσαμε. Τότε ακούσαμε το ένα παιδί να της ζητά να λάβει μέτρα για τα σχολεία, για να σταματήσει το bullying στα σχολεία.

Αυτό το παιδί είχε ακούσει μία υποψήφια Πρόεδρο να υπόσχεται ότι θα καταργήσει την βαριά και ομολογουμένως ασήκωτη σχολική τσάντα, όμως ήθελε να ακούσει για το bullying και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να σταματήσει ή να ελεγχθεί. Και αυτό δείχνει την κατάντια της κοινωνίας και ίσως του εκπαιδευτικού συστήματος, που τα παιδιά νιώθουν έντονα την ανάγκη να ζητήσουν μέτρα αντιμετώπισης του εκφοβισμού εντός των σχολικών μονάδων. Το τελευταίο περιστατικό, δυστυχώς, δεν είναι το πρώτο της χρονιάς και είναι βέβαιο πως δεν θα είναι το τελευταίο.

Αυτή τη σχολική χρονιά, οι εικόνες ντροπής στα σχολεία έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία, αφού το πρώτο μισό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς έχει σημαδευτεί από περιστατικά επίθεσης μαθητών σε συμμαθητές τους, όπως το άγριο bullying σε 13χρονο, σε Γυμνάσιο στη Λεμεσό, από επίθεση μητέρας σε μαθητές, έξω από το σχολείο, επειδή κορόιδευαν την κόρη της, από επίθεση καθηγητή σε μαθητή, επειδή έκανε φασαρία έξω από το σχολείο του, από επίθεση μαθητών σε άλλους μαθητές που περίμεναν έξω από το σχολείο τους για να πάνε εκδρομή και τους πέταξαν μολότοφ, αλλά και από τις δύο υποθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης μαθητριών από καθηγητές, με την μία εξ αυτών να είναι αρκετά ανησυχητική και αυτό διαφάνηκε από τον όγκο των μαρτυριών που έλαβε η Αστυνομία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα βλέμματα όλων στραμμένα στα σχολεία για όλους τους λάθος λόγους

Το δεύτερο μισό ξεκίνησε με τον ίδιο τρόπο. Μαθήτριες πιάστηκαν στα χέρια, με τη μία εξ αυτών μάλιστα, να χτυπά με μανία τη συμμαθήτριά της στο πρόσωπο και το κεφάλι, χωρίς να την ενδιαφέρουν οι συνέπειες. Συνέπειες που ευτυχώς δεν υπήρχαν εκ πρώτης, αφού μετά το ξύλο που έφαγε η μαθήτρια, σηκώθηκε, ξεσκονίστηκε και μεταφέρθηκε στο γραφείο της Διεύθυνσης, όπου ήρθε αντιμέτωπη με τη συμμαθήτριά της, τους γονείς τους και τον Διευθυντή και αποφάσισαν να το λύσουν μεταξύ τους, χωρίς να γίνει καταγγελία στην Αστυνομία.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι το ζητούμενο, που πρέπει να μας απασχολήσει. Αυτό που πρέπει να απασχολήσει είναι η στάση των άλλων μαθητών. Παρακολουθούσαν, γελούσαν, γιουχαΐζαν, υποστήριζαν και αρέσκονταν με την εικόνα που έβλεπαν μπροστά τους. Μία ανησυχητική στάση, αφού φανερώνει πως υπάρχουν κενά στην εκπαίδευση που λαμβάνουν εντός των εκπαιδευτικών μονάδων. Κενά για τα οποία δεν ευθύνονται οι καθηγητές και οι εκπαιδευτικοί, αλλά το πρόγραμμα και η ποιότητα των μαθημάτων που διδάσκονται. Και γι’ αυτά, την ευθύνη φέρει ο πολιτικός προϊστάμενος και η ομάδα του, που είναι υπεύθυνοι να αντιδρούν και να λαμβάνουν θέση, πριν να είναι αργά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στον αναπνευστήρα η παιδεία λόγω του bullying και τα λανθασμένα παραδείγματα

Ο πολιτικός προϊστάμενος σε λίγες ημέρες θα είναι διαφορετικός, όμως η κατάσταση στα σχολεία θα είναι ίδια. Ο διάδοχος του καλείται να βρει τη λύση, που θα αποτελεί αντίδοτο για τη συγκεκριμένη κατάσταση. Ο επόμενος υπουργός Παιδείας καλείται να βρει εκείνον τον τρόπο που θα αλλάξει άρδην την εικόνα, θα βελτιώσει την κατάσταση και θα στείλει το μήνυμα πως τέτοια φαινόμενα δεν έχουν θέση εντός των σχολικών μονάδων.

Και το βάρος ενδεχομένως να είναι πολύ και στην αρχή να φαίνεται ασήκωτο. Όμως, αυτό δεν πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για κανένα. Οι απόψεις ότι τα σχολεία είναι μέρος της κοινωνίας και αποτελούν μικρογραφία της, όπως ακούστηκαν κατά την θητεία της απερχόμενης Κυβέρνησης, πρέπει να σταματήσουν να διαιωνίζονται και να αναπαράγονται. Ίσως να ήρθε η ώρα να αλλάξει εκείνη η εικόνα και να μετατραπεί η σχολική κοινότητα το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθεί η υπόλοιπη κοινωνία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη
Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα
Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό
Kατάργηση φορολόγησης εισοδήματος στο φιλοδώρημα υπαλλήλων με σύμβαση στη Δημόσια Υπηρεσία
Ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Ολομέλεια