Στο περίμενε οι εκπαιδευτικοί για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση-Θέλουν διευκρινίσεις

Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα, για το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, αλλά και για την αποχώρηση του Πρόδρομου Προδρόμου από τη θέση του υπουργού Παιδείας και ακόμη έχουν παραμείνει ανοιχτά σημαντικά κεφάλαια, που είναι καθοριστικής σημασίας για την επόμενη χρονιά. Ένα από αυτά είναι και το θέμα της διδασκαλίας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει τεθεί προς συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους που είναι οι καθηγητές και δάσκαλοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με τη νέα χρονιά ξεκινά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση-Ο τρόπος εφαρμογής της

Βάσει της νομοθεσίας που ψήφισε η Ολομέλεια της Βουλής, πριν κλείσει για τις Προεδρικές Εκλογές, αλλά και του κανονισμού που έχει περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο, τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να διδάσκεται ως μάθημα η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε όλα τα σχολεία και των δύο βαθμίδων. Προς αυτό το σκοπό, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Υγείας καλούνται να ενώσουν δυνάμεις και να το εφαρμόσουν, ώστε να καταρτιστεί σωστό πλάνο, για τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και το περιεχόμενο που θα διδάσκεται σε κάθε τάξη.

Προς αυτό το σκοπό, μετά και την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για το θέμα, στις 18 Ιανουαρίου, ο κ. Προδρόμου είχε προβεί σε δηλώσεις και αναφέρει πως η διδασκαλία του μαθήματος θα εξασφαλιστεί μέσα από τη λειτουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων στην προδημοτική, δημοτική εκπαίδευση, όπως και στις τάξεις του Γυμνασίου και στην πρώτη Λυκείου. Στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και της Τεχνικής Εκπαίδευσης προτείνεται η λειτουργία σεμιναρίων για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.

Με την πρόταση αυτή, σημείωσε, διασφαλίζεται πως σε όλες τις τάξεις και σε όλες τις βαθμίδες θα προβλέπεται χρόνος για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Συγκεκριμένα, εξήγησε, μέσα από τη λειτουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα παρέχεται συγκεκριμένος χρόνος για κάθε τάξη. Στην προδημοτική θα παρέχεται από 8 ως 12 περιόδους από τις συνολικά 24 των εργαστηρίων και στην δημοτική εκπαίδευση από 6 ως 10 περιόδους από τις 24.

Αν και μετά την κατάρτιση του πλάνου του, για τον τρόπο που θα διεξάγονται τα μαθήματα στα σχολεία, το Υπουργείο κάλεσε μία πρώτη σύσκεψη με τους καθηγητές, όπου έθεσε ενώπιον τους τις σκέψεις τους, από εκείνη την ημέρα και μετά δεν έχει γίνει οποιαδήποτε άλλη κίνηση, ώστε να ενημερωθούν οι καθηγητές για τις λεπτομέρειες. Πάντως, θα μπορούσε κάποιος να αποδώσει την καθυστέρηση στο γεγονός ότι από τις αρχές Φεβρουαρίου η Κύπρος κινείται σε εκλογικούς ρυθμούς, λόγω και των Προεδρικών.

«Σε συνάντηση που είχαμε με τον υπουργό, έγινε μία αναφορά αλλά δεν υπάρχει κάποια κατάληξη στο πλάνο ή κάποια συγκεκριμένη ενημέρωση. Περιμένουμε σύντομα να γίνει μία νέα συνάντηση με τον υπουργό, για να μας ενημερώσει για το τι θα γίνει, επειδή μέχρι στιγμής εμείς καταλάβαμε ότι δεν υπάρχει τελικό πλάνο ούτε κλείδωσαν οι λεπτομέρειες», υπέδειξε στον REPORTER ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Με τον χρόνο να τρέχει και το τέλος της σχολικής χρονιάς και την αρχή του καλοκαιριού να βρίσκεται μόνο τέσσερις μήνες μακριά, οι καθηγητές θεωρούν ότι τα περιθώρια στενεύουν, δεδομένου ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ένας εντατικός διάλογος, με όλους τους φορείς, ενώ δεν είναι απίθανο να χρειαστεί και εμπλοκή της Βουλής για το συγκεκριμένο θέμα.

«Υπάρχουν ασάφειες και έχουμε απορίες για αρκετά θέματα, που μόνο μέσα από ένα εντατικό διάλογο μπορούν να λυθούν. Πρέπει να γίνει ο διάλογος άμεσα, για να μας ενημερώσει. Έχουμε απορία και για τα αναλυτικά προγράμματα, επειδή μας έστειλε επιστολή και ανέφερε πως τα ωρολόγια προγράμματα δεν θα αλλάξουν. Άρα, πρέπει να μας ενημερώσει για τα αναλυτικά».

Στο περίμενε και οι δάσκαλοι

Στο μεταξύ, σε ίδια κατάσταση βρίσκονται και οι δάσκαλοι, οι οποίοι επίσης περιμένουν με το ακουστικό στο χέρι, ώστε να λάβουν πρόσκληση για διάλογο, για να κλειδώσουν στις λεπτομέρειες, αλλά και να απαντηθούν οι βασικές τους ερωτήσεις.

«Έχουμε ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό για ενημέρωση και αναμένουμε. Θέλουμε να έχουμε σφαιρική εικόνα. Αυτή τη στιγμή, έγινε αναφορά σε εργαστήρια δεξιοτήτων, που είναι ένας ορισμός που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή. Έτσι περιμένουμε πρόσκληση για διάλογο από πλευράς Υπουργείου», σημείωσε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Πάντως και από πλευράς καθηγητών και από πλευράς δασκάλων επικρατεί η άποψη ότι, δεδομένου πως την ερχόμενη Κυριακή θα εκλεγεί νέος Πρόεδρος και μέχρι τον Μάρτιο θα υπάρχει νέος οδηγός στο πηδάλιο του Υπουργείου Παιδείας, το θέμα θα μετατεθεί στο νέο υπουργό, ο οποίος θα πρέπει να προβεί σε δραστικές αποφάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επιδιώκει θεαματική έξοδο ο Πρόδρομος-Οι μεταρρυθμίσεις και τα πυροτεχνήματα

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»