Μπήκε στο νοσοκομείο με κορωνοϊό, κατέληξε σε κέντρο αποκατάστασης λόγω πτώσης

Σε μια σοβαρή καταγγελία προς το Παρατηρητήριο Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), προχώρησε οικογένεια ηλικιωμένου που νοσηλεύτηκε με κορωνοϊό στο νοσοκομείο και έπεσε από το κρεβάτι με αποτέλεσμα να χρειαστεί εγχείρηση και στη συνέχεια αποκατάσταση.

Πρόκειται για μια από τις δεκάδες καταγγελίες που δέχθηκε η Ομοσπονδία κατά τον Ιανουάριο και σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η οικογένεια, ο ηλικιωμένος ασθενής μεταφέρθηκε σε δημόσιο νοσοκομείο με κορωνοϊό και τοποθετήθηκε σε θάλαμο παρακολούθησης περιστατικών covid. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του, o ηλικιωμένος έπεσε από το κρεβάτι και μετά από ώρα έγινε αντιληπτός από το νοσηλευτικό προσωπικό.

Όπως αναφέρει στην καταγγελία της η οικογένεια, ο ηλικιωμένος άνδρας μετά από εξετάσεις διαπιστώθηκε πως υπέστη κάταγμα ισχύος και οι γιατροί θεώρησαν αναγκαίο να προχωρήσουν σε επέμβαση. Στη συνέχεια, ο ηλικιωμένος χρειάστηκε αποκατάσταση και μεταφέρθηκε από τους οικείους του σε κέντρο αποκατάστασης. Επί της ουσίας, οι συγγενείς του άνδρα κατήγγειλαν στην ΟΣΑΚ αμέλεια, αφού για άλλο λόγο μπήκε στο νοσοκομείο και πλέον αντιμετωπίζει σοβαρότερο πρόβλημα υγείας.

Πάντως η καταγγελία της οικογένειας διαβιβάστηκε μέσω της ΟΣΑΚ προς τον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, ο οποίος σε απαντητική επιστολή του ανέφερε πως λόγω του ότι ο ασθενής βρισκόταν σε θάλαμο για ασθενείς με covid, δεν ήταν εφικτό να παρακολουθείτο συνεχώς από το νοσηλευτικό προσωπικό και πως, αφού αντιλήφθηκε πως ο ηλικιωμένος έπεσε από το κρεβάτι, προχώρησε άμεσα σε ενέργειες.

Μια άλλη περίπτωση, η οποία αναφέρθηκε στην ΟΣΑΚ, αφορά καταγγελία από οικογένεια ηλικιωμένης γυναίκας που νοσηλεύτηκε σε κλινική και στη συνέχεια απεβίωσε. Η οικογένεια θεωρεί πως δόθηκε λάθος φαρμακευτική αγωγή στην ηλικιωμένη, αφού δεν είχε εντοπιστεί το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε, με αποτέλεσμα να αποβιώσει.

Οι δύο περιπτώσεις καταγράφηκαν στον ΟΣΑΚ ως περιστατικά ιατρικής αμέλειας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι οικογένειες των ασθενών προχώρησαν σε επίσημη καταγγελία στην Αστυνομία. Όπως δήλωσε μιλώντας στον REPORTER η λειτουργός της ΟΣΑΚ Μιχαέλλα Μάρκου, η ΟΣΑΚ δεν έχει την αρμοδιότητα να προχωρήσει σε καταγγελία για ιατρική αμέλεια αλλά ενημερώνει τους ασθενείς και τις οικογένειές τους για τα νομικά τους δικαιώματα. «Εμείς προωθούμε προς τους αρμόδιους τις καταγγελίες που αφορούν την εξυπηρέτηση των ασθενών στα δημόσια νοσηλευτήρια, τη συμπεριφορά του προσωπικού στους ασθενείς και ζητήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη νοσηλεία τους».

Οι περισσότερες καταγγελίες κατά του ΟΑΥ

Πάντως, όπως κάθε μήνα η ΟΣΑΚ, προχωρεί σε καταγραφή των καταγγελιών που δέχεται από ασθενείς και κατά τον Ιανουάριο δέχθηκε σαράντα τέσσερις συνολικά αναφορές, από τις οποίες οι δεκαέξι αφορούν σε υπηρεσίες που παρέχει ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας. Άλλες δεκατέσσερεις καταγγελίες αφορούν νοσηλευτήρια, έξι αφορούν γιατρούς, τέσσερις το Υπουργείο Υγείας, μία ένα ακτινοδιαγνωστικό κέντρο και τρεις από αυτές αφορούν άλλα ζητήματα.

Τα στοιχεία της ΟΣΑΚ χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες όπως είναι η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, που κατά τον Ιανουάριο καταγράφηκαν δώδεκα αναφορές. Έντεκα καταγγελίες αφορούσαν τη συμπεριφορά/εξυπηρέτηση ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού προσωπικού και φαρμακοποιών, άλλες δέκα καταγγελίες αφορούσαν φάρμακα και θεραπείες, πέντε από αυτές αφορούν θέματα δαπάνης, τέσσερεις περιπτώσεις καταγγελιών που εντάσσονται σε ζητήματα που άπτονται στην ποιότητα υπηρεσιών υγείας και δύο αφορούν ιατρική αμέλεια.

Όπως είπε η κα Μάρκου, «οι καταγγελίες πρόσβασης αφορούν τη μη δυνατότητα ασθενών να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες μέσω του ΓεΣΥ εύκολα. Για παράδειγμα, δεν μπορούν να κλείσουν ραντεβού με προσωπικό γιατρό. Οι καταγγελίες για συμπεριφορά προσωπικού ή γιατρών, είναι συνήθως οι περισσότερες και κυρίως αφορούν ηλικιωμένα πρόσωπα, όπως επίσης ένας μεγάλος αριθμός καταγγελιών αφορά τα φάρμακα που δεν υπάρχουν στον κατάλογο φαρμάκων του ΓεΣΥ, ακόμη και για τον μικρό αριθμό θεραπειών που δικαιούνται μέσα από το σύστημα. Οι καταγγελίες για δαπάνη, αφορούν συνήθως περιπτώσεις αιτήσεων για επιδόματα όταν ασθενείς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και δεν εγκρίνονται».

Στις περιπτώσεις που οι καταγγελίες μπαίνουν ως δεδομένο στις υπηρεσίες υγείας, σύμφωνα με την κα Μάρκου, «μπορεί να αφορούν σε λάθος εγγραφές στο σύστημα, όπως για παράδειγμα να προστεθεί επίσκεψη σε γιατρό που δεν έγινε. Τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν τον ΟΑΥ, παράπονα για τα δημόσια νοσηλευτήρια, παράπονα για προσωπικούς γιατρούς και φάρμακα».

Σημειώνεται πως οι επτά καταγγελίες αφορούσαν άτομα από 31-50 ετών, οι δεκατέσσερις άτομα από 51-70 ετών και οι είκοσι τρείς άτομα 71 ετών και άνω.

Τέλος, η κα Μάρκου εξήγησε πως υπάρχουν περιπτώσεις που ασθενείς ή οι οικογένειές τους επικοινωνούν με τη γραμμή παραπόνων για ενημέρωση. «Όταν οι καταγγελίες αφορούν γιατρούς ή νοσηλευτήρια οι πολίτες προχωρούν δύσκολα σε καταγγελία, υπό τον φόβο να μην στοχοποιηθούν και να μην λάβουν τις σωστές θεραπείες, ωστόσο ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορούν να κάνουν τις καταγγελίες και ανώνυμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παράπονα ασθενών τις γιορτές-Αναπάντητες κλήσεις, ώρες αναμονής και ταλαιπωρία

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας