Εκπαιδευτικό υλικό για ένταξη μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στη διάθεση των σχολείων

Πληροφοριακό και εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε το πλαίσιο το έργου “PASSAGE - Pedagogies of Passing from Reception to Education” και στοχεύει στην προώθηση της συμπεριληπτικής και ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους νεοαφιχθέντες μαθητές και νεοαφιχθείσες μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία είναι διαθέσιμο σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. 

Συγκεκριμένα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) και το Κέντρο Κοινωνικής Καινοτομίας (Center for Social Innovation - CSI) ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση του διετούς έργου ERASMUS+ ΚΑ3 “PASSAGE - Pedagogies of Passing from Reception to Education” (Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις για τη μετάβαση από την υποδοχή στην Εκπαίδευση).  

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με εταίρους από τη Σλοβενία Ljudska univerza Ptuj (LUP– επικεφαλής εταίρος), την Ελλάδα (Symplexis), την Πορτογαλία  (Casa do Professor), τη Λιθουανία Jaunimo Karjeros Centras (JKC) και την Ιταλία (CESIE). 

Στόχος του έργου PASSAGE ήταν η προώθηση της συμπεριληπτικής και ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους νεοαφιχθέντες μαθητές και νεοαφιχθείσες μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία, από τα αρχικά στάδια της διαδικασίας ένταξής τους.

Το έργο εστίασε στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικότερα τις υπάρχουσες παιδαγωγικές προκλήσεις, μέσω του σχεδιασμού και της προώθησης ενός πιλοτικού προγράμματος καθοδηγητών/προτύπων (role-model) με τη συμμετοχή μαθητών/μαθητριών.

Το πληροφοριακό και εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί στο πλαίσιο του Έργου είναι διαθέσιμα σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς και τα σχολεία των συμμετεχουσών χωρών στις εθνικές γλώσσες και στα αγγλικά.

Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα του PASSAGE έχουν αναρτηθεί: 

Εθνικές εκθέσεις που παρουσιάζουν τις υφιστάμενες πολιτικές που εφαρμόζονται στις συμμετέχουσες χώρες, καθώς και καταγραφή των βασικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, κατά την εκπαιδευτική ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία.

Επιμορφωτικό υλικό για εκπαιδευτικούς σε ειδικά διαμορφωμένο για τους σκοπούς του Έργου διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης (πλατφόρμα Moodle). Το υλικό αυτό περιέχει σύντομα άρθρα, δραστηριότητες, βίντεο και έχει ήδη αξιοποιηθεί στα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στη Λευκωσία και Λεμεσό από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Κέντρο Κοινωνικής Καινοτομίας με θέμα «Πώς να καλωσορίσω παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία στην τάξη μου». Η πρόσβαση στο υλικό αυτό είναι ανοικτή και δωρεάν για εκπαιδευτικούς.

Βιωματικά Εργαστήρια για παιδιά που αξιοποιούν ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες που μπορεί να εφαρμόσει ο/η κάθε εκπαιδευτικός στην τάξη του/της, με στόχο την εκπαίδευση παιδιών-προτύπων για την υποστήριξη της ένταξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Βιωματικά εργαστήρια έχουν ήδη γίνει σε είκοσι Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια της Κύπρου.

Εργαλειοθήκη (toolkit) για εκπαιδευτικούς και Διευθυντές/Διευθύντριες σχολείων που αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε σχολείο που υποδέχεται μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία. Είναι χωρισμένο σε εφτά υποκεφάλαια που προέκυψαν από τη διάγνωση αναγκών που έγινε στα σχολεία όλων των συμμετεχουσών χωρών. Ενδεικτικά περιλαμβάνει λίστες ελέγχου (check-list) με ενέργειες που είναι καλό να γίνουν στο σχολείο για θέματα όπως η βελτίωση της επικοινωνίας με τις οικογένειες των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, η βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για τη δημιουργία πολιτισμικά ευαίσθητου περιβάλλοντος μάθησης, οι κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών κ.ά.

Στη βάση αυτής της εργαλειοθήκης οι υποστηρικτές/υποστηρίκτριες των Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων που συμμετείχαν στις δράσεις του PASSAGE ετοίμασαν, σε συνεργασία με τη διεύθυνση και ομάδα εκπαιδευτικών από το κάθε σχολείο, Σχέδιο Δράσης για υποδοχή και ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, ειδικά διαμορφωμένο σύμφωνα με τις ανάγκες του σχολείου, το οποίο έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση έγγραφο με εισηγήσεις προς υπεύθυνους/ες χάραξης πολιτικής: (1) σε επίπεδο σχολείου (Διευθυντής/Διευθύντρια) και (2) σε επίπεδο Υπουργείων.

Έχουν συλλεχθεί και καταγράφονται με συστηματοποιημένο τρόπο εισηγήσεις προς υπεύθυνους χάραξης πολιτικής που προκύπτουν από τις Εθνικές Εκθέσεις κάθε συμμετέχουσας χώρας, καθώς και από την αλληλεπίδραση των υποστηρικτών/υποστηρικτριών από όλες τις χώρες με εκπαιδευτικούς και παιδιά κατά τη διετή υλοποίηση του Έργου.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη μεθοδολογία, το υλικό και τις καλές πρακτικές που έχει αναπτυχθεί για τους σκοπούς του Έργου PASSAGE, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης της Διατμηματικής Επιτροπής για την ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΑΝ.  

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Παρεμβαίνει το Υπουργείο Οικονομικών για να πληρωθούν οι υπάλληλοι του ΡΙΚ
Αυτά είναι τα πέντε μέτρα της Κυβέρνησης για την ακρίβεια-Οριζόντια επιδότηση για ρεύμα, εφάπαξ για καύσιμα
Απαντά στα περί ξηλώματος των δημοσίων νοσοκομείων το Υπ. Υγείας-«Προωθούμε την αναβάθμιση τους»
Με τη συμμετοχή 400 ποδηαλτών/τριών αρχίζει την Παρασκευή το Cyprus Gran Fondo
Έκκληση ΟΣΑΚ για ενεργοποίηση ιατρικού προφίλ στο λογισμικό ΓεΣΥ
Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία-Σκόνη στην ατμόσφαιρα κατά διαστήματα
Το Υπουργείο Γεωργίας καλεί το κοινό να προστατεύσει την κυπριακή τουλίπα
Πλάνο για κοινό «ευρωπαϊκό πτυχίο» προωθεί η Κομισιόν
Εργασίες συντήρησης του Δικτύου Υψηλής Τάσης στην Επαρχία Πάφου
Για τις δράσεις του Συνδέσμου «Προμηθέας» ενημερώθηκε ο Υπουργός Υγείας