Θέλει να επαναφέρει το νομοσχέδιο για μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο το ΥΠΑΝ

Σε σειρά μεταρρυθμίσεων προχωρούν οι Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), με γνώμονα την εμπειρία της διεξαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων σε γυμνάσια και λύκεια. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου, οι ενέργειες των Διευθύνσεων Μέσης Εκπαίδευσης θα εστιάσουν, μεταξύ άλλων, στην αξιολόγηση και πιθανή αναπροσαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος και στον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων».

«Με αυτό τον τρόπο και με δεδομένη την αρμοδιότητα του Υπουργείου και των Διευθύνσεων να προσδιορίζουν τα πλαίσια μάθησης, σύμφωνα με τους επιδιωκόμενους στόχους στην εκπαίδευση, θα τερματισθούν και οι ευκαιριακές συζητήσεις που γίνονται σχετικά με το τι διδάσκεται κάθε χρόνο στα σχολεία», αναφέρει η ανακοίνωση. «Ταυτόχρονα, θα αξιοποιηθεί και η ευεργετική επίδραση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ως προς τον καθορισμό μιας ενιαίας διαδικασίας και ενός δεδομένου ρυθμού διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία και τμήματα, στη βάση των επιδιωκόμενων εκπαιδευτικών στόχων», προσθέτει.

Σημειώνεται, ακόμα, ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να καταθέσει ξανά στη Βουλή πρόταση για τον περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων. Η ίδια πρόταση περιλαμβάνει και τη ρητή ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου, λαμβάνοντας υπόψη τη θεσπισμένη γραπτή αξιολόγηση να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων») στο πλαίσιο της αξιολόγησης, που προβλέπεται να είναι προφορική.

Η αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος Γυμνασίων, Λυκείων και ΤΕΣΕΚ, θα γίνει από ειδική επιστημονική συντονιστική επιτροπή. Σκοπός θα είναι να εξετάσει το ενδεχόμενο αναθεώρηση, λαμβάνοντας υπόψη «τυχόν γενικότερα ζητήματα και την αντιστοίχιση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, τη συστηματική προσαρμογή στα δεδομένα της ψηφιακής τεχνολογίας και ειδικότερα την επικείμενη παράδοση των ψηφιακών αιθουσών διδασκαλίας», επισημαίνει το Υπουργείο.

Σημειώνει, ακόμα, ότι η Επιτροπή για το Αναλυτικό Πρόγραμμα θα λειτουργήσει σε συνδυασμό και συνεργασία με τη θεσπισμένη Επιτροπή Νέου Ωρολογίου Προγράμματος, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της διδασκαλίας σε σχέση με τους προβλεπόμενους δείκτες επάρκειας/επιτυχίας, τη λειτουργία εργαστηρίων δεξιοτήτων στα γυμνάσια και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», εξηγεί στην ανακοίνωση.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», αναφέρεται.

Όσον αφορά την πρόταση για περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων και ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων»), το ΥΠΑΝ σημειώνει ότι «η εφαρμογή των προβλεπόμενων σχετικά με την προφορική αξιολόγηση μπορεί να υποβοηθηθεί και με έγκριση του νομοσχεδίου για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, μέσω της οποίας προβλέπεται και αξιολόγηση τους από τη διεύθυνση του σχολείου, που θα μπορεί να λαμβάνει υπόψη και τέτοιες παραμέτρους».

Τέλος, αναφέρεται ότι στη διαδικασία «ανατροφοδότησης» που προβλέπεται να γίνει μετά την ολοκλήρωση της γραπτής αξιολόγησης του τετραμήνου, οι εκπαιδευτικοί θα εργαστούν με τους μαθητές και μαθήτριες στην τάξη, στη βάση του ατομικού δοκιμίου του καθενός/καθεμιάς, επισημαίνοντας και επεξηγώντας τα ανάλογα μαθησιακά ζητήματα που προκύπτουν από αυτά.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξετάζει κατάργηση δύο σχολικών αργιών το Υπουργείο Παιδείας

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»