Θέλει να επαναφέρει το νομοσχέδιο για μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο το ΥΠΑΝ

Σε σειρά μεταρρυθμίσεων προχωρούν οι Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), με γνώμονα την εμπειρία της διεξαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων σε γυμνάσια και λύκεια. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου, οι ενέργειες των Διευθύνσεων Μέσης Εκπαίδευσης θα εστιάσουν, μεταξύ άλλων, στην αξιολόγηση και πιθανή αναπροσαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος και στον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων».

«Με αυτό τον τρόπο και με δεδομένη την αρμοδιότητα του Υπουργείου και των Διευθύνσεων να προσδιορίζουν τα πλαίσια μάθησης, σύμφωνα με τους επιδιωκόμενους στόχους στην εκπαίδευση, θα τερματισθούν και οι ευκαιριακές συζητήσεις που γίνονται σχετικά με το τι διδάσκεται κάθε χρόνο στα σχολεία», αναφέρει η ανακοίνωση. «Ταυτόχρονα, θα αξιοποιηθεί και η ευεργετική επίδραση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ως προς τον καθορισμό μιας ενιαίας διαδικασίας και ενός δεδομένου ρυθμού διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία και τμήματα, στη βάση των επιδιωκόμενων εκπαιδευτικών στόχων», προσθέτει.

Σημειώνεται, ακόμα, ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να καταθέσει ξανά στη Βουλή πρόταση για τον περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων. Η ίδια πρόταση περιλαμβάνει και τη ρητή ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου, λαμβάνοντας υπόψη τη θεσπισμένη γραπτή αξιολόγηση να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων») στο πλαίσιο της αξιολόγησης, που προβλέπεται να είναι προφορική.

Η αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος Γυμνασίων, Λυκείων και ΤΕΣΕΚ, θα γίνει από ειδική επιστημονική συντονιστική επιτροπή. Σκοπός θα είναι να εξετάσει το ενδεχόμενο αναθεώρηση, λαμβάνοντας υπόψη «τυχόν γενικότερα ζητήματα και την αντιστοίχιση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, τη συστηματική προσαρμογή στα δεδομένα της ψηφιακής τεχνολογίας και ειδικότερα την επικείμενη παράδοση των ψηφιακών αιθουσών διδασκαλίας», επισημαίνει το Υπουργείο.

Σημειώνει, ακόμα, ότι η Επιτροπή για το Αναλυτικό Πρόγραμμα θα λειτουργήσει σε συνδυασμό και συνεργασία με τη θεσπισμένη Επιτροπή Νέου Ωρολογίου Προγράμματος, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της διδασκαλίας σε σχέση με τους προβλεπόμενους δείκτες επάρκειας/επιτυχίας, τη λειτουργία εργαστηρίων δεξιοτήτων στα γυμνάσια και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», εξηγεί στην ανακοίνωση.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», αναφέρεται.

Όσον αφορά την πρόταση για περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων και ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων»), το ΥΠΑΝ σημειώνει ότι «η εφαρμογή των προβλεπόμενων σχετικά με την προφορική αξιολόγηση μπορεί να υποβοηθηθεί και με έγκριση του νομοσχεδίου για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, μέσω της οποίας προβλέπεται και αξιολόγηση τους από τη διεύθυνση του σχολείου, που θα μπορεί να λαμβάνει υπόψη και τέτοιες παραμέτρους».

Τέλος, αναφέρεται ότι στη διαδικασία «ανατροφοδότησης» που προβλέπεται να γίνει μετά την ολοκλήρωση της γραπτής αξιολόγησης του τετραμήνου, οι εκπαιδευτικοί θα εργαστούν με τους μαθητές και μαθήτριες στην τάξη, στη βάση του ατομικού δοκιμίου του καθενός/καθεμιάς, επισημαίνοντας και επεξηγώντας τα ανάλογα μαθησιακά ζητήματα που προκύπτουν από αυτά.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξετάζει κατάργηση δύο σχολικών αργιών το Υπουργείο Παιδείας

Δειτε Επισης

Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Εντοπίστηκε γρίπη των πτηνών στο αγελαδινό γάλα, προειδοποιεί ο ΠΟΥ-Σε πολύ υψηλές ποσότητες ο ιός
Απoρρίφθηκε η προσφυγή Αγοραστού στο Συμβούλιο Εφετών Λάρισας για το μπάζωμα στα Τέμπη
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Δημιουργείται λόμπι πίεσης για αποχαρακτηρισμό στη Συρία-Εξασφαλίστηκε υποστήριξη από δέκα κράτη
Έφυγε… κύριος ως επισκέπτης από τις Κεντρικές ο δραπέτης-Έτσι τους πήρε στον ύπνο
Επικρίνει την Κυβέρνηση το ΑΚΕΛ-«Ξέφραγο αμπέλι για τους σφαγείς των λαών»
Ανακοινώθηκαν τα πρώτα «καλλιστεία» τεχνητής νοημοσύνης-H νικήτρια... κούκλα θα λάβει πάνω από 20.000
Ένα βήμα πριν την ήττα η Ουκρανία-Η δυσοίωνη πρόβλεψη και το κρίσιμο πακέτο βοήθειας των ΗΠΑ
Oι τρεις προτάσεις νόμου του ΔΗΣΥ για τα πρόστιμα από τις κάμερες-«Η Κυβέρνηση οφείλει να βελτιώσει την κατάσταση»