Παράπονα καταναλωτών για τα δώρα των εορτών-Πώς κινούνται οι τιμές στην αγορά

Αρκετά ήταν τα παράπονα των καταναλωτών κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά τα Χριστούγεννα, που αφορούσαν τα διάφορα δώρα που έλαβαν, αφού όπως φαίνεται αρκετά καταστήματα δεν δέχονταν τις αλλαγές τους ή οι καταναλωτές βρίσκονταν αντιμέτωποι με κάποια προβλήματα, που τους στερούσαν ουσιαστικά την ευκαιρία να αλλάξουν αυτά τα δώρα και να αγοράσουν για παράδειγμα κάτι άλλο της αρεσκείας τους. 

Τα συγκεκριμένα παράπονα, έφθασαν μάλιστα διψήφιο αριθμό, κάτι που προβλημάτισε ιδιαίτερα τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, αφού όπως υπέδειξε στον REPORTER ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Μάριος Δρουσιώτης, αυτά αφορούσαν, κατά συντριπτική πλειοψηφία, τις ανταλλαγές δώρων και διάφορων προϊόντων. Όπως εξήγησε, «ήταν κάτι που βρισκόταν μέσα στις προειδοποιήσεις του Συνδέσμου Καταναλωτών, να εξετάζουν πριν να αγοράσουν ένα δώρο που θα πάρουν και εάν δέχεται το κατάστημα αλλαγές. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές δεν ακολούθησαν τις οδηγίες μας και τα παράπονα κατ’ εξοχή στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ήταν ότι πάνε πίσω στα καταστήματα που αγόρασαν κάτι και δεν τους το αλλάζουν ή δεν έχει κάτι που τους αρέσει ή δεν έχει στο μέγεθος που θέλουν το προϊόν».

Αξιοσημείωτο πάντως, είναι το γεγονός πως το πρόβλημα με τις αλλαγές προϊόντων, δεν ορίζεται Νομοθετικά και εναπόκειται στο κάθε κατάστημα να αποφασίσει εάν θα δεχθεί πίσω ένα δώρο ή όχι. «Είναι επιλογή του καταστήματος αυτή η πρακτική. Οπότε σε αυτή την περίπτωση, επειδή είναι δώρα που κάνουμε και στα δώρα πέφτουμε συχνά έξω, καθώς δεν είναι για εμάς που αγοράζουμε κάτι, με αποτέλεσμα αρκετά από αυτά να χρειάζονται αλλαγή. Θα πρέπει πριν να αγοράσουμε ένα δώρο, να ζητάμε από το κάθε κατάστημα την πολιτική επιστροφών, διότι υπάρχουν καταστήματα που δεν δέχονται επιστροφές και υπάρχουν και αυτά που σου λένε συγκεκριμένες μέρες και ώρες που μπορείς να πας για επιστροφές προϊόντων».

Συνήθως, όπως εξήγησε ο κ. Δρουσιώτης, υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί στα καταστήματα και το voucher που θα δοθεί δίνεται για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για αλλαγές. «Επειδή δεν ρυθμίζονται νομοθετικά όμως, υπάρχουν αυτά τα προβλήματα ανάμεσα στους καταναλωτές, με τα παράπονα να είναι μέχρι σήμερα δεκάδες».

Οι τιμές για τον Ιανουάριο και τι αναμένεται

Όσον αφορά τις τιμές, αυτές διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Τρόφιμα, καύσιμα και ένδυση/υπόδηση. Σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη, στην ένδυση και υπόδηση παραμένουμε στα ίδια επίπεδα των τελευταίων τριών μηνών, όπως το ίδιο και στα τρόφιμα, χωρίς αυξήσεις κατά τη διάρκεια των εορτών. Όσον αφορά τα καύσιμα, σε αυτά είχαμε αισθητές μειώσεις στην τιμή τις τελευταίες ημέρες.

Όπως εκτιμάται, τα καύσιμα κατά τον Ιανουάριο, πρόκειται να παραμείνουν στις ίδιες τιμές και μάλλον ελαφρώς αυξημένες. «Ανακοινώθηκαν ήδη μειώσεις τρεισήμισι σεντς και προσωπικά είχα προβλέψει ότι αυτές οι μειώσεις είναι οι τελευταίες. Θα υπάρξει μια σταθεροποίηση το επόμενο διάστημα θεωρώ και αμέσως μετά μια αύξηση. Όσον αφορά τα τρόφιμα και τις άλλες υπηρεσίες θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, ενώ σχετικά με την ένδυση και υπόδηση, ο μήνας που ακολουθεί είναι των εκπτώσεων, άρα θα έχουμε αισθητή μείωση σε αυτές τις αγορές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διπλασιάστηκαν τα παράπονα προς το Σύνδεσμο Καταναλωτών το 2022-Τα κυριότερα αίτια

Δειτε Επισης

Ανακαλείται το Physiomer Baby Unidoses-Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας
Τα προβλήματα στον παραλιακό πεζόδρομο Λεμεσού συζητήθηκαν στην Επ. Εμπορίου
Το 55% της αγοράς οίνου καλύπτεται από κυπριακές ποικιλίες και 45% από ξένες
Υπ. Παιδείας: Να δώσουμε τα εφόδια για πολίτες που θα συμβάλουν στην επανένωση
Έλεγχοι από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή σε πάνω από 300 περίπτερα
Νομοθετική ρύθμιση πρακτικής άσκησης φοιτητών προωθεί η Κυβέρνηση
Την επαναπροκήρυξη Σχεδίου Ρύθμισης Οφειλών προσφύγων συζήτησε η Επιτροπή Προσφύγων
Διαβούλευση για Νομοσχέδιο τ/κ περιουσιών ζητά από Κυβέρνηση η Επιτροπή Προσφύγων
Στους 33 βαθμούς η θερμοκρασία-Μέχρι και την Παρασκευή η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Γέφυρα για τον κόσμο της εργασίας τα σχέδια επιδότησης μισθού νέων πτυχιούχων